Έκτακτη ανακοίνωση: Κλείνει η Αττική Οδός – Τι έχει συμβεί

Αττική Οδός: Ταλαιπωρία για εκατοντάδες οδηγούς καθώς η Αττική Οδός… κλείνει!

Άσκηση Πυρόσβεσης μεγάλης κλίμακας θα διεξαχθεί στη σήραγγα Βριλησσίων της Αττικής Οδού, από τις 23:00 το βράδυ της Τετάρτης 9 Νοεμβρίου μέχρι τις 05:00 το πρωί της Πέμπτης 10 Νοεμβρίου.

Η άσκηση θα πραγματοποιηθεί με τη συμμετοχή των Αττικών Διαδρομών, της Πυροσβεστικής, της Ελληνικής Αστυνομίας και του ΕΚΑΒ. Ειδικότερα, δυνάμει απόφασης της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα θα υπάρξει ολικός αποκλεισμός της κυκλοφορίας στη σήραγγα Βριλησσίων στο ρεύμα προς Ελευσίνα, καθώς και ολικός αποκλεισμός του κλάδου εισόδου Πλακεντίας (κόμβος 13) προς Ελευσίνα.

Η κυκλοφορία από Αεροδρόμιο / Μαρκόπουλο / Κατεχάκη θα εκτρέπεται στην έξοδο Πεντέλης (έξοδος 12) και μέσω της οδού Αττικής (πάρκο Βριλησσίων άνωθεν της σήραγγας) θα επανεισέρχεται στην Αττική Οδό προς Ελευσίνα από τον σταθμό διοδίων Πεντέλης Δυτικά, άνευ δεύτερης καταβολής διοδίων.

Ομοίως, η κυκλοφορία με προορισμό την Αττική Οδό προς Ελευσίνα μέσω του κλάδου εισόδου του κόμβου Πλακεντίας (κόμβος 13), θα εκτρέπεται μέσω της οδού Αττικής και θα εισέρχεται στην Αττική Οδό προς Ελευσίνα από τον σταθμό διοδίων Πεντέλης Δυτικά, άνευ καταβολής διοδίων.

«Η Αττική Οδός ευχαριστεί θερμά τους οδηγούς για την κατανόηση» καταλήγει η ανακοίνωση.

Αττική Οδός: Αλλάζουν τα πάντα στα διόδια

Σάλο έχει προκαλέσει η είδηση περί αύξησης των κόμιστρων στα διόδια όλης της χώρας. Ποια είναι, ωστόσο, η αλήθεια;

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τόσο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσο και στην Γενική Γραμματεία δεν έχει κατατεθεί επίσημα κανένα απολύτως αίτημα από τις εταιρείες παραχώρησης για αύξηση των τιμών στα διόδια και ουσιαστικά δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος ανησυχίας.

Παράλληλα στελέχη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν επισημάνει σε στελέχη των εταιρειών παραχώρησης πως δεν υπάρχει καμία απολύτως πιθανότητα να αυξηθούν οι τιμές στα διόδια παρά το γεγονός ότι είναι συνδεδεμένες με τον τιμάριθμο και ακολουθούν πληθωριστικές τάσεις όπως αυτές καταγράφονται στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.

Άλλωστε μια αύξηση 10% στα διόδια κυριολεκτικά θα εκτόξευε το μεταφορικό κόστος που είναι ήδη υπερβολικά διογκωμένο από την τιμή του πετρελαίου κίνησης που πλέον αποτελεί το 70% του λειτουργικού κόστους των φορτηγών.

Ειδικότερα σε ένα φορτηγό η διαδρομή Αθήνα Θεσσαλονίκη σήμερα κοστίζει 110,15 ευρώ ενώ αν αυξάνονταν τα διόδια κατά 10% τότε το κόστος θα ανέρχονταν σε 121,16 ευρώ!

Αντίστοιχα ένα ΙΧ σήμερα για την διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη πληρώνει 31,35 ευρώ ενώ αν το κόστος των διοδίων αυξηθεί κατά 10% τότε το συνολικό κόστος θα αυξάνονταν σε 34,48 ευρώ.

Να υπενθυμίσουμε πως και το 2019 είχε κατατεθεί αίτημα από εταιρεία παραχώρησης για αύξηση των διοδίων η οποία τελικά δεν εγκρίθηκε και δεν έγινε ποτέ…

Αττική Οδός: Μεγάλη αλλαγή – Πώς θα πληρώνουμε

Μια τεράστια αλλαγή θα δούμε τους επόμενους μήνες στους δρόμους, καθώς οι σταθμοί των διοδίων θα αποτελέσουν παρελθόν και θα πληρώνουμε με βάση την απόσταση!

Το συγκεκριμένο σύστημα με τα νέα ηλεκτρονικά διόδια αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι και το τέλος του 2025, και στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2022 να γίνει ο διαγωνισμός για το έργο των 300 εκατ. ευρώ, ενώ αυτό που προωθείται είναι σύμπραξη Δημοσίου με Ιδιωτικού τομέα.

Το νέο σύστημα ουσιαστικά θα καταργήσει τους σταθμούς διοδίων, όπως είναι σήμερα, δεδομένου ότι οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχουν διανύσει.

Αυτό θα σημαίνει ότι θα εξασφαλιστεί μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης πολλών οδηγών, οι οποίοι βάσει του υφιστάμενου συστήματος πληρώνουν προκαταβολικά ένα προκαθορισμένο (και υψηλό) αντίτιμο, ενώ χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο για μόλις λίγα χιλιόμετρα.

Το νέο σύστημα αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα free flow στους αυτοκινητοδρόμους, όπου δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων.

Αυτό θα διασφαλίσει ότι στα ταξίδια δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις, μιας και τα οχήματα δεν θα χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή διοδίων, ενώ τέλος δεν θα σχηματίσουν ουρές.

Το τέλος, μάλιστα, του «σταμάτα-ξεκίνα» στα διόδια θα έχει θετικό αντίκτυπο και στο περιβάλλον. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι κατά το φρενάρισμα του αυτοκινήτου (π.χ. για την πληρωμή του τέλους διοδίου), λόγω της τριβής των φρένων εκλύονται μικροσωματίδια που αποτελούν πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Η περιβαλλοντική επιβάρυνση αυξάνεται, φυσικά, και όταν τα αυτοκίνητα εξέρχονται από τους σταθμούς διοδίων, μιας και ο κινητήρας, κατά την επιτάχυνση, παράγει μεγαλύτερο έργο.

Σχετικά με τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης, αυτά θα έχουν εγκατεστημένη μια συσκευή που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους, με τη βοήθεια δορυφόρων.

Για τα ΙΧ οχήματα θα γίνεται καταγραφή της πινακίδας κατά την είσοδο και την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο και θα επιβάλλεται επί τόπου η αντίστοιχη χρέωση, πάντα βάσει χιλιομέτρων.

Με βάση τον σχεδιασμό, τα υφιστάμενα μετωπικά διόδια θα μετατραπούν σε σταθμούς ελέγχου φορτίων και κυκλοφορίας.

Αττική Οδός: Χορός εκατομμυρίων στην άσφαλτό της

Συνεχίζεται ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό και τον επόμενο ιδιοκτήτη της, καθώς 8 σχήματα πέρασαν στη Β’ Φάση.

Τα επενδυτικά σχήματα που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στη Β’ φάση του διαγωνισμού (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) για τη νέα σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού επέλεξε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ.
Ειδικότερα, τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα είναι τα εξής:

1) ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.

2) INC S.p.A. (GRUPPO FININC)

3) Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE

4) Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.

5) Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A.

6) Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.

7) Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD

8) Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.

Τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα, αφού υπογράψουν τις σχετικές Συμβάσεις Εμπιστευτικότητας, θα λάβουν τα τεύχη της Β’ φάσης του διαγωνισμού (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) και θα αποκτήσουν πρόσβαση στην εικονική αίθουσα τεκμηρίωσης (Virtual Data Room), όπου θα έχουν αναρτηθεί στοιχεία και λοιπές πληροφορίες σχετικά με την Αττική Οδό.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης.

Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής.

Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.

Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.