Εκπτώσεις 2023: Αυτά είναι τα τρία πασίγνωστα μαγαζιά που «έφαγαν» πρόστιμο – Δείτε πώς κορόιδευαν τον κόσμο

Εκπτώσεις 2023: Πρόστιμο-μαμούθ σε τρεις επιχειρήσεις ηλεκτρονικών ειδών για ψεύτικες εκπτώσεις. Παραπλανητικές πρακτικές εις βάρος των καταναλωτών δεν γίνονται ανεκτές, ξεκαθάρισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Πρόστιμα συνολικού ύψους 1.440.000 ευρώ επιβλήθηκαν από τη Διϋπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) σε τρεις μεγάλες αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, καθώς σε ελέγχους της διαπιστώθηκε ότι παραβίαζαν το άρθρο 15 του νόμου 4177/2013, όπως ισχύει, και σε εφαρμογή της ΥΑ 35935/2023 “Κώδικας δεοντολογίας περί ανακοίνωσης μειωμένης τιμής σε περίοδο εκπτώσεων”.

Συγκεκριμένα όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης:

Επιβάλλεται:

  • Πρόστιμο 560.000 ευρώ στην εταιρεία «Πλαίσιο COMPUTERS AEBE».
  • Πρόστιμο 520.000 ευρώ στην εταιρεία «PUBLIC RETAIL ΜΟΝ. Α.Ε».
  • Πρόστιμο 360.000 ευρώ στην εταιρεία «Praktiker Hellas ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΜΟΝ. Α.Ε.».

O υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Μετά από ελέγχους σε μεγάλες αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών διαπιστώσαμε παραβάσεις που ξεπερνούν τα 1,4 εκατ. ευρώ. Θέλω να είμαι απολύτως ξεκάθαρος: παραπλανητικές πρακτικές εις βάρος των καταναλωτών δεν γίνονται ανεκτές. Το επόμενο διάστημα οι έλεγχοι θα ενταθούν.

Δε θα επιτρέψουμε καμία παράνομη πράξη που αφήνει απροστάτευτους τους πολίτες και νοθεύει τον υγιή ανταγωνισμό».

Εκπτώσεις 2023: Το Public… τρελάθηκε – Τι δίνει κάτω από τη μισή τιμή!

Η μεγαλύτερη γκάμα σε τηλεοράσεις, υπολογιστές, smartphones, tablets, wearables αλλά και όλα τα είδη τεχνολογίας, λευκές συσκευές, οικιακές μικροσυσκευές και είδη σπιτιού, σε περιμένει να την εξερευνήσεις στα Public και το Public.gr, και να αποκτήσεις τα δικά σου αγαπημένα!

Είτε επιθυμείς να ανανεώσεις τον χώρο σου και να βελτιώσεις την καθημερινότητά σου, είτε θέλεις απλά να αποκτήσεις όσα δεν πρόλαβες στην Black Friday που πέρασε, τα Public είναι εδώ για να σου προσφέρουν χιλιάδες επιλογές συσκευών και προϊόντων από τα δημοφιλέστερα brands, τα οποία συμμετέχουν στην εκπτωτική περίοδο, της οποίας η αυλαία άνοιξε στις 9 Ιανουαρίου.

Παράλληλα, για να μπορέσεις να αξιοποιήσεις τις super προσφορές του Ιανουαρίου με τον δικό σου μοναδικό τρόπο, τα Public είναι εδώ για να σου προσφέρουν ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών!

Έτσι, πέρα από την τεράστια ποικιλία προϊόντων, παρέχουν ευέλικτους τρόπους πληρωμής, για να ολοκληρώσεις τις αγορές σου εύκολα και γρήγορα.

Η αγαπημένη υπηρεσία Public Now, Pay Later σε συνεργασία με την Klarna, σου επιτρέπει να πληρώσεις σε τρεις άτοκες δόσεις, χωρίς πιστωτική κάρτα, κάνοντας τις online αγορές πανεύκολες.

Ενώ για αγορές στα φυσικά καταστήματα, μπορείς να επωφεληθείς από το FlexPay, που σου δυνατότητα αγορών έως 36 δόσεις, χωρίς πιστωτική κάρτα.

Τα Public αναγνωρίζουν πως η παράδοση των προϊόντων είναι το ίδιο, αν όχι περισσότερο, σημαντική με τα ίδια τα προϊόντα.

Γι’ αυτό φροντίζουν, και κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, να φέρνουν στην πόρτα σου την επόμενη κιόλας ημέρα παραπάνω από 100.000 προϊόντα, μέσω της υπηρεσίας Next Day Delivery.

Επιπλέον, τα Public σε συνεργασία με τη BOX NOW σου προσφέρουν τη νέα υπηρεσία Locker Pickup 24/7, μέσω της οποίας μπορείς να παραλάβεις την παραγγελία σου από όποιο σημείο σε εξυπηρετεί περισσότερο, επιλέγοντας ανάμεσα σε 1.200 και παραπάνω lockers σε όλη την Ελλάδα!

Αυτές τις χειμερινές εκπτώσεις θα τις ζήσεις καλύτερα στον #1 προορισμό αγορών, τα Public, που σε περιμένουν να εξερευνήσεις αμέτρητες επιλογές σε προϊόντα τεχνολογίας, πολιτισμού και είδη σπιτιού και να ξεκινήσεις τη χρονιά με τον πιο fun τρόπο.

Εκπτώσεις 2023: Το ωράριο καταστημάτων και σούπερ μάρκετ

Άρχισε η πρώτη εκπτωτική περίοδος της χρονιάς. Τι ώρες ανοίγουν και κλείνουν μαγαζιά και σούπερ μάρκετ, μέχρι πότε είναι και ποια Κυριακή μένει ανοιχτό το λιανεμπόριο.

Ξεκίνησαν οι χειμερινές εκπτώσεις 2023 τη Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου, και οι έμποροι ευελπιστούν ότι στην αρχή της χρονιάς θα μπορέσουν να ενισχύσουν τους τζίρους τους και να κάνουν καλό «ποδαρικό», καθώς μπήκε η πιο δύσκολη -οικονομικά- χρονιά των τελευταίων ετών.

Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι τέλος Φεβρουαρίου και τα καταστήματα του λιανεμπορίου θα γεμίσουν με προσφορές για κάθε πορτοφόλι, ενώ μία Κυριακή θα μείνουν και ανοιχτά, έτσι ώστε να δοθεί μία επιπλέον ημέρα για τα ψώνια, δίνοντας μια παραπάνω ευκαιρία να πάρει «ανάσα» η αγορά.

Σε ό,τι αφορά το ωράριο των καταστημάτων και των σούπερ μάρκετ, αυτό δεν αλλάζει κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων και παραμένει ίδιο με όλες τις υπόλοιπες ημέρες.

Ωστόσο, διαφορετικό θα είναι μόνο την επόμενη Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2023, που θα λειτουργήσουν μαγαζιά, mall, εμπορικά κέντρα και κάποιες λίγες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Οι εκπτώσεις θα κρατήσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, όπως εξάλλου γίνεται και κάθε χρονιά.

Εκπτώσεις 2023: Τι πρέπει να προσέξετε

Από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, διαβάστε μερικές χρήσιμες συμβουλές για όλους τους καταναλωτές.

Αξίζει να τονιστεί ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους και να αποφεύγουν πιθανές παγίδες από αθέμιτες και επιθετικές εμπορικές πρακτικές.

Ειδικότερα, το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει τα εξής:

  • Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.
  • Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
  • Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα σε ορατά από τους καταναλωτές σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων, που παρέχονται, στις τιμές πώλησης κάθε είδους ή ομάδας ειδών ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει σε κάθε είδος να υπάρχει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.
  • Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.
  • Θα αποβεί πολύ χρήσιμο για τους καταναλωτές, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούν την αγορά, για να διερευνήσουν τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουν τα είδη, που θέλουν να αγοράσουν. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.
  • Επιβάλλεται ο προγραμματισμός τις αγορές, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.
  • Απαραίτητη είναι η έρευνα αγοράς.
  • Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν «κράχτες», ενώ μέσα στο κατάστημα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
  • Αν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν για τις αγορές τους δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
  • Πρέπει να απαιτούν απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους.
  • Πρέπει να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουν.