Χειμερινές εκπτώσεις 2022: Πότε αρχίζουν – Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα

Χειμερινές εκπτώσεις 2022: Αντίστροφη μέτρηση για τις εκπτώσεις της χειμερινής περιόδου σε λίγες ημέρες. Ποια Κυριακή θα μπορείτε να κάνετε τα ψώνια σας με ανοιχτά μαγαζιά. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Από τις 10 Ιανουαρίου έως και 28 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθούν πανελλαδικά οι χειμερινές εκπτώσεις, όπως ανακοίνωσε o Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΠΛΕ).

Την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων δηλαδή στις 16 Ιανουαρίου τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοικτά σε όλη την επικράτεια από 11πμ έως 8μμ.

«Κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα προσφέρουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων σε πολύ χαμηλές τιμές, με άψογη εξυπηρέτηση και σεβασμό στο καταναλωτικό κοινό», αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΕΛΠΕ.

Χειμερινές εκπτώσεις 2022: Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

  • Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις
  • Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα.
  • Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι.
  • Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).
  • Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.
  • Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
  • Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
  • Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις.
  • Μην διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.
  • Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.
  • Ζητάτε απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.
  • Ζητάτε τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα.

Χειμερινές εκπτώσεις 2022: Τα πρόστιμα

Ο εμπορικός κόσμος έχει μεγάλες προσδοκίες από αυτή την εκπτωτική περίοδο και τα καταστήματα διαφημίζουν μεγάλες εκπτώσεις που σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν μέχρι και το 70%.

Οι εμπορικοί σύλλογοι με ανακοινώσεις τους υπενθυμίζουν, ότι κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας μειωμένης τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται πρόστιμα λόγω λάθους.

Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

Οι καταστηματάρχες σε περίπτωση ελέγχου θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 ευρώ.

Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Ειδικότερα για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.

Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Σχετικά με την αμοιβή του προσωπικού την Κυριακή 9 Μαΐου, η νομοθεσία προβλέπει ότι: Αν η εργασία του προσωπικού κατά την Κυριακή περιοριστεί σε εργασία μέχρι 5 ώρες οι εργοδότες δεν έχουν υποχρέωση να χορηγήσουν άλλη ημέρα ανάπαυσης, οφείλουν όμως να καταβάλουν τα αντίστοιχα ωρομίσθια για την παρασχεθείσα εργασία με προσαύξηση 75%.

Χειμερινές εκπτώσεις 2022: Τι ισχύει για τα καταστήματα – Τα νέα μέτρα

Τη δυνατότητα να υποδέχονται περισσότερους πελάτες έχουν τα καταστήματα λιανικού εμπορίου καθώς μειώνεται η αναλογία των πελατών ανά τ.μ., σε 1 ανά 16 τ.μ. από 1 ανά 25 τ.μ.

Η αλλαγή αυτή πέραν του ότι αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς τη σταδιακή επιστροφή προς την κανονική λειτουργία της αγοράς, αναμένεται να δώσει «ανάσα» στα μεγάλα καταστήματα καθώς αυξάνεται πλέον ο συνολικός αριθμός που θα μπορούν να εξυπηρετούν ημερησίως.

Όπως επεσήμαιναν στελέχη της αγοράς στο insider.gr το προηγούμενο διάστημα, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις «στηρίζονται» στην ποσότητα των πελατών και οι περιορισμοί στον αριθμό τους, δημιουργούσαν εμπόδια στην λειτουργία τους, περισσότερο από όσο σε μία μικρή επιχείρηση.

Στόχος πάντως της Επιτροπής των λοιμωξιολόγων που ενέκρινε και τη σχετική εισήγηση του υπουργείου Ανάπτυξης ως προς την αλλαγή αυτή, είναι να αποφευχθεί ο σχηματισμός ουράς εκτός καταστήματος, ειδικά σε σημεία όπου είναι συγκεντρωμένες πολλές επιχειρήσεις.