Delivery: Τέλος πασίγνωστη πλατφόρμα delivery καθώς εξαγοράστηκε από το efood!
Τέλος εποχής για την πλατφόρμα online παραγγελίας delivery.gr, η οποία ενσωματώνεται στο efood.
«Από 1η Σεπτεμβρίου το delivery.gr ενώνει τις δυνάμεις του με το efood.
Συνέχισε να παραγγέλνεις φαγητό, καφέ και ό,τι άλλο χρειάζεσαι από την εφαρμογή ή το site του efood και απόλαυσε καθημερινά περισσότερα καταστήματα, ακόμη καλύτερες προσφορές, αναβαθμισμένες υπηρεσίες και νέες λειτουργίες».
Το παραπάνω μήνυμα έλαβαν χθες οι δεκάδες χιλιάδες χρήστες του delivery.gr, της πρώτης πλατφόρμας online παραγγελίας φαγητού στην Ελλάδα.
Για όσους παρακολουθούν την αγορά του delivery η συγκεκριμένη εξέλιξη ήταν λίγο πολύ αναμενόμενη καθώς η delivery.gr βρέθηκε κάτω από την ίδια στέγη με την efood όταν η τελευταία εξαγόρασε τον όμιλο Μούχαλη τον περασμένο Οκτώβριο.
Κατά το παρελθόν το e-food έχει εξαγοράσει τη deliveras.gr που ήταν ο τρίτος σε μέγεθος παίκτης εκείνη την εποχή. Μετά από λίγο διάστημα τόσο οι εξαγορασμένες εταιρείες όσο και πλατφόρμες τους ενοποιήθηκαν κάτω από το σήμα της efood.
H delivery.gr ξεκίνησε από την Πάτρα το 2006.
Το patrasdelivery.gr που δημιουργήθηκε, αποτέλεσε προάγγελο του delivery.gr,ήταν μία σελίδα που φιλοξενούσε σε ηλεκτρονική μορφή τους καταλόγους των εστιατορίων που έκαναν delivery στην Πάτρα.
Οι ταχύτητες σύνδεσης στο internet αλλά και ο ψηφιακός αναλφαβητισμός των ανθρώπων της εστίασης δεν επέτρεπαν να γίνουν γενναιοτερα βήματα.
Delivery: Σάλος με το efood
Αλλάζουν από σήμερα οι όροι εργασίας για τους freelancers διανομείς στην Efood, εν μέσω καλοκαιριού, και με τους ντελιβεράδες να έχουν ήδη προχωρήσει σε κινητοποιήσεις.
Όπως καταγγέλουν οι εργαζόμενοι, η εταιρία ανακοίνωσε μείωση της αμοιβής τους ανά παραγγελία, μείωση της αμοιβής των καυσίμων και καθορισμό ωραρίου εργασίας, επιδιώκοντας να εργάζονται ως μισθωτοί χωρίς τα δικαιώματα του μισθωτού εργαζόμενου.
Επισημαίνουν δε πως το «συνεργατικό» μοντέλο (freelancers) δεν είναι τίποτα άλλο παρά εξαρτημένη εργασία που απαλλάσσει τους εργοδότες από εργασιακές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις.
Στις κινητοποιήσεις στις αρχές Αυγούστου ένας από τους ελεύθερους επαγγελματίες της Efood, ο Χρυσοβαλάντης Παπαδόπουλος, είχε μιλήσει στο «Πρώτο Θέμα» εξηγώντας αναλυτικά ποιες είναι οι αλλαγές που εφαρμόζονται:
«Η εταιρεία με το τελεσίγραφο που μας έστειλε σε μορφή μηνύματος, προσπαθεί να μας αλλάξει τις συνθήκες εργασίας και να δημιουργήσει συνθήκες εξαρτημένης εργασίας ενώ είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες. Ουσιαστικά μας βάζει” slots” και μας υποχρεώνει να δηλώσουμε τις ώρες που θα δουλεύουμε. Αν τελειώσουν οι διαθέσιμες ώρες, ουσιαστικά μένεις εκτός εργασίας. Επίσης, αν τελειώσουν οι ώρες που έχεις δηλώσει, το σύστημα θα σε κλείνει αυτόματα και θα πηγαίνει ο επόμενος. Δεν είναι δυνατόν να λέγεσαι ελεύθερος επαγγελματίας και να σου καθορίζει η εταιρεία το πότε θα ανοίγεις για να δουλεύεις και πότε θα κλείνεις».
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο οι διανομείς είχαν κερδίσει τις διεκδικήσεις τους, μετά από τη μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση που είχαν πραγματοποιήσει και με τη στήριξη του κόσμου, η εταιρία αναγκάστηκε τελικά να υποχωρήσει.
Προχώρησε τότε στην πρόσληψη των 2.016 εργαζομένων της μετατρέποντας τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου σε αορίστου, αναγνωρίζοντας παράλληλα την προϋπηρεσία τους.
Το θέμα απασχολεί και τη γερμανική Deutsche Welle.
Σε πρόσφατο δημοσίευμά της, αναφέρεται στις νεοφυείς επιχειρήσεις -Gorillas, Flink- που εν μέσω πανδημίας έστησαν ένα μεγάλο δίκτυο στις γερμανικές μεγαλουπόλεις, προσέλαβαν εκατοντάδες διανομείς και μέσω της εφαρμογής έστελναν προϊόντα στα σπίτια.
Η ζήτηση αυξήθηκε κατακόρυφα με την κρίση του κορονοϊού και τα κέρδη των επενδυτών εκτοξεύτηκαν. Όμως, η διετία πέρασε και η άρση των μέτρων ήρθε.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία και ο πληθωρισμός φέρνουν και τις υπηρεσίες διανομής προϊόντων αντιμέτωπες με προβλήματα.
Η βερολινέζικη startup Gorillas, για παράδειγμα, ανακοίνωσε μόλις πριν από λίγους μήνες ότι κάνει περικοπές σε εκατοντάδες διοικητικές θέσεις εργασίας.
Delivery: Συναγερμός λόγω Wolt
Μπορεί το efood να διατυμπανίζει το πόσο… μπροστά είναι αλλά ο ανταγωνισμός δεν αστειεύεται, με χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα της Wolt!
Στην επέκταση της υπηρεσίας delivery σε 24ώρη βάση προχώρησε εδώ και λίγες ημέρες η εταιρεία παροχής υπηρεσιών διανομής Wolt.
Σύμφωνα με το powergame.gr, η επέκταση του ωραρίου αφορά στο σύνολο των πόλεων που έχει παρουσία η επιχείρηση και ήδη τις μεταμεσονύκτιες ώρες συνεργάζονται περίπου 200 καταστήματα.
Πρόκειται για έναν αριθμό που αναμένεται να αυξηθεί το επόμενο διάστημα κυρίως λόγω της καλοκαιρινής περιόδου.
Πέρα από τον χώρο του γρήγορου φαγητού, χρήση του delivery της Wolt κάνουν μεταξύ των άλλων μπαρ, μίνι μάρκετ και περίπτερα.
Σε ό,τι αφορά στη δραστηριότητα που έχει αναπτύξει στον χώρο των σούπερ μάρκετ, τα Wolt Market δεν είναι στις προθέσεις της διοίκησης η επέκταση του ωραρίου σε 24ώρο.
Σήμερα λειτουργούν από τις 8 το πρωί έως τις 12 το βράδυ αλλά δεν αποκλείεται να υπάρξουν μικρά «ανοίγματα» αν εντοπιστεί από την κίνηση των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων ότι υπάρχει ανάγκη για αγορά προϊόντων από τους καταναλωτές τις πρώτες πρωινές ώρες ή πιο αργά το βράδυ.
Προτεραιότητα σε ότι αφορά τα Wolt Market είναι η κάλυψη της αγοράς της Αθήνας ώστε οι παραδόσεις να γίνονται σταθερά σε λιγότερο από μισή ώρα και στην συνέχεια η περαιτέρω επέκταση σε άλλες μεγάλες πόλεις που έχει παρουσία η Wolt (σ.σ. έχει ήδη παρουσία με dark store σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα).
Σύμφωνα με στοιχεία της Wisdrop.com η wolt στην Ελλάδα κατέχει την θέση της ταχύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στον τομέα της διανομής.
Μία αθόρυβη επέκταση στην οποία προχώρησε πρόσφατα η Wolt είναι αυτή του self delivery, δηλαδή η συνεργασία με καταστήματα και εστιατόρια που διαθέτουν δικό τους στόλο διανομής.
Έτσι, πηγαίνοντας ανάποδα από τον τρόπο με τον οποίο επεκτάθηκε η efood στην ελληνική αγορά η Wolt πλέον προσφέρει τις ίδιες υπηρεσίες τόσο στους καταστηματάρχες όσο και στους καταναλωτές.
Έτσι αναμένεται το επόμενο διάστημα να αυξηθούν οι επιλογές που θα έχουν οι καταναλωτές κυρίως στον τομέα του φαγητού, ενώ για τη φινλανδική εταιρεία σημαίνει σημαντική αύξηση των εσόδων καθώς είναι μεγαλύτερος ο αριθμός των εστιατορίων που δουλεύουν με δικό τους στόλο.
Υπενθυμίζεται ότι από πέρυσι η εταιρεία προσφέρει στους καταναλωτές την δυνατότητα πληρωμής με μετρητά πέρα από πιστωτική – χρεωστική κάρτα που ήταν η μόνη επιλογή στα πρώτα χρόνια.
Deliver: Μπάσιμο και του ΟΤΕ;
Την ίδια ώρα, μια νέα σελίδα ετοιμάζεεται να ανοίξει επιχειρηματικά ο OTE καθώς φέρνει σε άλλη διάσταση το online delivery. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr…
Με ώθηση από τον υπερδιπλασιασμό του τζίρου και των χρηστών της πλατφόρμας BOX, ο ΟΤΕ πραγματοποιεί μια πολυμέτωπη διεύρυνση και ανοίγει τον δρόμο για την ανάπτυξη του στο online delivery, αλλά και στις αναδυόμενες ψηφιακές δραστηριότητες που διαθέτει.
Καθώς ο ανταγωνισμός στο online delivery εντάθηκε σημαντικά, ο ΟΤΕ διαπιστώνει πως, παρά την καλή πορεία της πλατφόρμας BOX, η απουσία ιδιόκτητου στόλου αφαιρεί ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από την πλατφόρμα, καθώς η μάχη για την πίτα των 800 εκατ. ευρώ πλέον έχει μεταφερθεί στο last mile και τους χρόνους παραδόσεων.
Παράλληλα η εταιρεία θέλει να αναπτύξει ακόμα περαιτέρω τις ψηφιακές δραστηριότητες που έχει αναπτύξει, όπως η πλατφόρμα ασφαλιστικών υπηρεσιών Cosmote Insurance και Cosmote e-Payments.
Στην τελευταία, έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΤΕ εγκρίθηκαν τροποποιήσεις και προσθήκες στο καταστατικό της εταιρείας, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την έναρξη δραστηριότητας στις ταχυμεταφορές για τη διανομή και παράδοση προϊόντων/ εμπορευμάτων της εταιρείας ή τρίτων, με μέσα της εταιρείας ή τρίτων συνεργατών της.
Παράλληλα προστέθηκε και η «ανάπτυξη και λειτουργία διαδικτυακών πλατφορμών διαμεσολάβησης και η παροχή επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης ή άλλων υπηρεσιών διαμεσολάβησης, για την επίτευξη συμφωνιών σχετικά με την πώληση και αγορά από τους καταναλωτές προϊόντων/εμπορευμάτων τρίτων που συνεργάζονται με την εταιρεία έναντι προμήθειας, όπως ενδεικτικά προϊόντων φαγητού, ροφημάτων, αναψυκτικών και εν γένει προϊόντων που προσφέρονται για κατανάλωση σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και μη, όπως εστιατόρια, ταχυφαγεία, σνακ – μπαρ, καφέ –μπαρ, αναψυκτήρια, ουζερί, γλυκοπωλεία, περίπτερα, καταστήματα καπνικών ειδών ή ψιλικών, βιβλιοπωλεία, μίνι μάρκετ, υπεραγορές, κάβες, παντοπωλεία, μανάβικα, ανθοπωλεία, καταστήματα βιολογικών προϊόντων, φαρμακεία, pet shops, καταστήματα τηλεπικοινωνιών και κάθε επιχείρηση λιανικής πώλησης προϊόντων σε καταναλωτές. Στο πλαίσιο της παραπάνω δραστηριότητας η Εταιρεία μπορεί να παρέχει υπηρεσίες διαφημιστικές, συμβουλευτικές, έκδοσης και διάθεσης εκπτωτικών κουπονιών και άλλες συναφείς υπηρεσίες».
Ο ΟΤΕ κινείται για να ενισχύσει το δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων, καθώς, όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας, η ύπαρξη ιδιόκτητου στόλου αποτελεί βασικό εφόδιο για να υπάρξει ανάπτυξη και σε άλλες κατηγορίες και επιχειρήσεις.
Με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες να έχουν προ πολλού πάψει να αποτελούν απλές εφαρμογές για καταχώρηση παραγγελιών και να έχουν συνδεθεί με τη διανομή τροφίμων και άλλων προϊόντων, ο ΟΤΕ ανοίγει τον δρόμο ώστε η BOX να μην παραμείνει μια πλατφόρμα παραγγελιών που ενδεχομένως θα βλέπει τα μερίδια της να σημειώνουν αργή ανάπτυξη ή και να μειώνονται, αλλά να μπορεί να προχωρήσει σε μια ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση online delivery με ιδιόκτητο στόλο.
Το άνοιγμα του ΟΤΕ στις διανομές εγγράφεται στο πλαίσιο της έντονης κινητικότητας σε αυτό τον τομέα της αγοράς. Η εξαμηνιαία έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) δείχνει ότι «ωριμάζουν» οι Έλληνες χρήστες και αυξάνεται σημαντικά το μέγεθος της αγοράς.
Εξαιτίας της μεγάλης ανάπτυξης των ηλεκτρονικών πλατφορμών παραγγελιοληψίας και διανομής, τον Δεκέμβριο του 2021 οι αγορές έτοιμου φαγητού αντιπροσώπευαν το 12% των συνολικών αγορών μέσω διαδικτύου, ενώ τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ και φαρμακεία σημειώνουν ταχύτατη ανάπτυξη.
Υπενθυμίζουμε πως τον Απρίλιο του 2020 ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, είχε αναφέρει ότι σχεδιάζεται η επέκταση της πλατφόρμας BOX σε νέες δραστηριότητες, προσθέτοντας ότι αυτή η εξέλιξη αποτελούσε βασικό στόχο από το ξεκίνημα της λειτουργίας του, τον Δεκέμβριο του 2019. «Εξετάζουμε πάρα πολύ σοβαρά τι θα γίνει με τον στόλο, γιατί είναι κάτι που δεν έχουμε. Ωστόσο επειδή είναι μεγάλη επένδυση πρέπει να γίνει δοκιμαστικά. Να δούμε πώς θα πάει και αν μπορεί να προχωρήσει. Είναι κάτι που πρέπει να μελετηθεί πολύ σοβαρά», τονίζουν πηγές του ΟΤΕ.
Σημειώνουν, πάντως, ότι η πλατφόρμα BOX έχει άλλα πλεονεκτήματα που την ενισχύουν έναντι του ανταγωνισμού, με κυριότερο το πρόγραμμα επιβράβευσης των καταναλωτών με δωρεάν δεδομένα κινητής τηλεφωνίας.
Ήδη στην BOX έχουν μπει νέα καταστήματα σε δοκιμαστικό στάδιο, όπως ανθοπωλεία και είδη για κατοικίδια, ενώ η πλατφόρμα βρίσκεται σε 60 πόλεις και συνεργάζεται με 9.000 καταστήματα.
Πέρα από σούπερ μάρκετ, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν στο BOX και καταστήματα μαναβικής, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, καταστήματα delicatessen, κάβες, βιολογικά προϊόντα, αλλά και ζαχαροπλαστεία. Αυξημένη είναι, παράλληλα, η κινητικότητα στις παραγγελίες για τα συνεργαζόμενα σούπερ μάρκετ «Μασούτης» και «Κρητικός», με την αύξηση να φτάνει το 50% από την αρχή της χρονιάς.