Σάλος με το e-food: Η απόφαση που αιφνιδίασε τους πάντες

efood: Απόλυτη κυρίαρχος θέλει να γίνει η efood. Δείτε τη νέα κίνηση που έκανε. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Την εξαγορά των εταιρειών ΑΛΦΑ ΔΙΑΝΟΜΕΣ ΑE, ΙΝΚΑΤ ΑE, DELIVERY.GR IKE και E-TABLE IKE του Ομίλου Μούχαλη ολοκλήρωσε την 1η Ιουλίου 2022 η Delivery Hero SE, στον Όμιλο της οποίας εντάσσεται το efood. Η συμφωνία που ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο του 2021 και έλαβε στο μεταξύ την ομόφωνη έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την υλοποίησή της με βάση δεσμεύσεις που υπέβαλε η Delivery Hero.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, με την εξαγορά αυτή η Delivery Hero και το efood επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στον κλάδο λιανικής και χονδρικής πώλησης στην Ελλάδα, διευρύνοντας ταυτόχρονα το χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών και λύσεων που προσφέρουν στους πελάτες τους.

H ΑΛΦΑ ΔΙΑΝΟΜΕΣ και η ΙΝΚΑΤ ΑΕ έχουν πολυετή δραστηριότητα στην ελληνική αγορά, διαθέτοντας στελέχη με σημαντική εμπειρία και ένα εκτενές δίκτυο ιδιόκτητων και συνεργαζόμενων καταστημάτων (περίπτερα, mini markets, ψιλικά, convenience stores). Από το 2020, το efood, θυγατρική εταιρεία της Delivery Hero στην Ελλάδα, είχε ήδη εγκαινιάσει τη συνεργασία της με την ΙΝΚΑΤ για τη διανομή προϊόντων λιανικής από την υπηρεσία efood market.

Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς, οι επιχειρησιακές διαδικασίες και το στελεχιακό δυναμικό των εταιρειών του Ομίλου Μούχαλη θα ενσωματωθούν στο efood, ενισχύοντας τη στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας και τη δυναμική επέκταση της υπηρεσίας διανομής ειδών supermarket, με επίκεντρο την ταχεία εξυπηρέτηση του καταναλωτή για τα καθημερινά είδη πρώτης ανάγκης.

Παράλληλα, ως μέρος του στρατηγικού σχεδίου της σύμπραξης των δύο εταιρειών, θα επεκταθεί το δίκτυο λιανικής των convenience stores και συνεργαζόμενων καταστημάτων του Ομίλου Μούχαλη, τόσο σε επίπεδο αριθμού σημείων πώλησης όσο και γεωγραφικά.

«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την ολοκλήρωση της συμφωνίας με τον Όμιλο Μούχαλη, βάσει της οποίας μας δίνεται η δυνατότητα να επιταχύνουμε τη στρατηγική διεύρυνσης και επέκτασης των υπηρεσιών μας.

Η μέχρι σήμερα διαδρομή των εταιρειών του Ομίλου Μούχαλη στην αγορά, αποτελεί την εγγύηση για την επιτυχία του εγχειρήματος της ενδυνάμωσης του efood με τις μεταβιβαζόμενες δραστηριότητες του Ομίλου Μούχαλη.

Το αμέσως επόμενο διάστημα, θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε την έναρξη της υλοποίησης του στρατηγικού μας σχεδίου, με γνώμονα την καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη εμπειρία για τους πελάτες μας με την ενσωμάτωση νέων υπηρεσιών», σημείωσε ο Χάρης Τάκας, Senior Q-commerce & Logistics Director.

Αναφορικά με την εξαγορά του E-TABLE συγκεκριμένα, σημειώνεται ότι η Delivery Hero, μέσω του efood, ανέλαβε ορισμένες δεσμεύσεις έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού για δύο έτη από την ολοκλήρωση της συναλλαγής, παραμένοντας πιστή στις αρχές και στις αξίες της για σεβασμό στον ελεύθερο ανταγωνισμό και στη σχέση εμπιστοσύνης που έχει με τους πελάτες-επιχειρήσεις και τους χρήστες της.

Στο πλαίσιο αυτό, θα διασφαλίσει ότι ο κάθε πελάτης μπορεί να επιλέξει ελεύθερα να αγοράζει ξεχωριστά τις υπηρεσίες παραγγελιοληψίας ή/και παράδοσης του efood από τις υπηρεσίες κράτησης τραπεζιού του e-table, χωρίς να επιβάλλεται οποιασδήποτε φύσεως υποχρέωση συνδυαστικής αγοράς των υπηρεσιών αυτών.

Επίσης, δεν θα παρέχονται ειδικές εκπτώσεις, ούτε θα προσφέρονται οι υπηρεσίες σε χαμηλότερη τιμή αν ο πελάτης επιθυμεί να αγοράσει και τους δύο τύπους υπηρεσιών και για κάθε υπηρεσία θα ισχύει ξεχωριστή τιμολογιακή πολιτική.

Οι δεσμεύσεις αυτές θα περιληφθούν στους όρους συνεργασίας με τους πελάτες, οι οποίοι θα ενημερωθούν με σχετική επικοινωνία.

Παράλληλα, η Delivery Hero, σεβόμενη πλήρως τις διατάξεις για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών της, θα χειρίζεται τα δεδομένα των χρηστών του e-table και του efood σε πλήρη συμμόρφωση με αυτές κατά την αποστολή προωθητικών ενημερώσεων.

efood: Ως την επόμενη εβδομάδα το deal

Η ολοκλήρωση του deal, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να γίνει ως την επόμενη εβδομάδα μετά τις εγκρίσεις που παρείχε στα τέλη Μαϊου η Επ. Ανταγωνισμού υπό κάποιες προϋποθέσεις.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής και η αλλαγή του ιδιοκτησιακού θα αποτελέσει το πρώτο στάδιο ενός επικείμενου μεγάλου μετασχηματισμού που θα δώσει στο efood το χαρακτήρα ενός 360Ο λιανέμπορου, και όχι μόνο.

Κι αυτό διότι η ψηφιακή πλατφόρμα πλέον θα επεκταθεί και θα συνδυάσει τα dark stores του Ομίλου Μούχαλη, το χονδρεμπόριο και τη διανομή και την αλυσίδα λιανικής kiosky’s που αναπτυσσόταν σήμερα (και ως franchise) παράλληλα με τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Αν και η εξαγορά γίνεται απευθείας απ’ τη μητρική, η διοίκηση των νέων εταιρειών θα γίνεται απ’ τους ανθρώπους της efood με τον κ. Γιώργο Μούχαλη όμως να συνεχίζει να έχει σημαντικό ρόλο «τουλάχιστον για τα επόμενα αρκετά χρόνια», όπως λέει ο κ. Τάκας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το φθινόπωρο θα συγκροτηθεί και το τριετές επιχειρηματικό πλάνο των νέων εταιρειών καθώς και θα αποφασισθούν οι λεπτομέρειες της αλληλοεπικάλυψης μεταξύ του Online και της τεχνογνωσίας του efood με το offline και την τεχνογνωσία για τη λειτουργία και εμπορική δραστηριότητα φυσικών δομών των εταιρειών Μούχαλη.

«Και όλα αυτά να τα εξελίξουμε προς πάσα κατεύθυνση, τόσο τεχνολογικά όσο και σαν concepts με άξονα τα δίκτυα των convenience stores. «Και όσο μεγαλώνουν αυτά, θα μεγαλώνουν παράλληλα τα κομμάτια της διανομής, της χονδρεμπορίας κοκ», συμπληρώνει ο κ. Τάκας.

efood: Γιατί σκοτώνεται με το Wolt και Box

Σε ένα έντονα ανταγωνιστικό τοπίο εξελίσσεται η αγορά του e-delivery στην Ελλάδα, με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και διαρκείς εξελίξεις στο σύνολό της. Ποιος θα κερδίσει τη μάχη; Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Xαρακτηριστικότερη των εξελίξεων αυτών ήταν η εξαγορά των εταιρειών Άλφα Διανομές, ΙΝΚΑΤ (Κiosky’s), delivery.gr και e-table από τον γερμανικό όμιλο Delivery Hero –ιδιοκτήτη της e-food στην Ελλάδα− τον Σεπτέμβριο του 2021 από τον όμιλο Μούχαλη.

Σε ό,τι αφορά τη Wolt, τον Νοέμβριο του 2021 εξαγοράστηκε η μητρική εταιρεία από την DoorDash με τίμημα ύψους 7 δισ. ευρώ, γεγονός που, όπως ανέφεραν στο Capital.gr πρόσφατα πηγές της εταιρείας, δεν διαφοροποιεί σημαντικά το μοντέλο λειτουργίας στη χώρα μας.

Tην ίδια στιγμή, και ο όμιλος ΟΤΕ επενδύει σε αναδυόμενα ψηφιακά κανάλια αγορών, όπως είναι η διανομή φαγητού μέσω της BOX, καθώς και σε άλλους τομείς όπου είτε ήδη έχει εισέλθει είτε πρόκειται να εισέλθει προσεχώς.

Σύμφωνα με την efood, το 2021 κινήθηκε περαιτέρω ανοδικά σε επίπεδο πωλήσεων. Όπως επισημαίνεται ταυτόχρονα από πηγές της efood, την περασμένη χρονιά καταγράφηκε ανάπτυξη σε πολλαπλά επίπεδα.

Η εταιρεία κατέγραψε διπλή επέκταση, γεωγραφική, με την προσθήκη περισσότερων πόλεων στην πλατφόρμα της, καθώς και σε επίπεδο συνεργαζόμενων επιχειρήσεων, όπως και κατηγοριών επιχειρήσεων, με την ενσωμάτωση του efood market στις υπηρεσίες που παρέχει.

Έως αυτήν τη στιγμή η efood μετράει συνεργασίες με περισσότερες από 20.000 επιχειρήσεις εστίασης, καθώς και εμπορικά καταστήματα σε 100 πόλεις της Ελλάδας.

Εντός του 2021 οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 56,7%, ως αποτέλεσμα της σημαντικής διεύρυνσης των εργασιών της και του πελατολογίου της.

Υπενθυμίζουμε ότι ο κύκλος εργασιών της efood το 2020 ήταν 64,48 εκατ. ευρώ, από 43,17 εκατ. ευρώ το 2019. Με βάση αυτά τα δεδομένα, ο τζίρος της για το 2021 υπερβαίνει τα 100 εκατ. ευρώ, ανερχόμενος στα 101 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με το efood market, από την εταιρεία μάς ενημερώνουν ότι αυτήν τη στιγμή η εξυπηρέτηση πραγματοποιείται και τις 7 ημέρες της εβδομάδας, από τις 8.30 το πρωί έως τις 10.30 το βράδυ.

Σε αυτό το πλαίσιο, έχει επενδύσει σε ένα ευρύ δίκτυο dark stores, logistics και last-mile delivery.

H κατηγορία efood market ξεκίνησε από την Αττική και αυτήν τη στιγμή δραστηριοποιείται σε 7 πόλεις της Ελλάδας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Λάρισα, Ηράκλειο Κρήτης, Βόλος), έχοντας στη διάθεσή της περισσότερα από 40 hubs αποθήκευσης και διανομής σε κομβικά σημεία, με περισσότερους από 2.000 κωδικούς προϊόντων προς διανομή. Πρώτος στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της υπηρεσίας, εκτός από τα εστιατόρια και τα καταστήματα, στον τομέα της μικρής λιανικής.

Η Wolt, από την πλευρά της, επενδύει στην ελληνική αγορά, δημιουργώντας στα τέλη της περασμένης χρονιάς το τέταρτο darkstore της στην Αττική, και συγκεκριμένα στη Γλυφάδα, το οποίο ήρθε να προστεθεί σε εκείνα του Νέου Κόσμου, του Αμαρουσίου και του Περιστερίου, με σκοπό την εξυπηρέτηση των παραγγελιών και της διανομής προϊόντων σούπερ-μάρκετ μέσω του Wolt Market, το οποίο επίσης έρχεται να αποτελέσει μια αυτόνομη οντότητα με το προαναφερόμενο αντικείμενο σε σχέση με την προηγηθείσα δραστηριότητα της Wolt στη διανομή φαγητού.

Πηγές κοντά στη Wolt αναφέρουν ότι κατάφερε να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της κατά 3,5 φορές.

Στο δίκτυό της αυτήν τη στιγμή εντάσσονται 4.500 συνεργαζόμενες επιχειρήσεις σε 7 πόλεις: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο, Πάτρα, Ηράκλειο και Χανιά. Υπολογίζεται ότι η Wolt έκλεισε το 2021 με τζίρο πάνω από 27 εκατ. ευρώ, από 7,3 εκατ. ευρώ το 2019, δεδομένης της ανάπτυξης που παρουσιάζει η αγορά του food delivery αλλά και του e-retail, στο οποίο επίσης δραστηριοποιείται η Wolt μέσα από την πλατφόρμα Wolt Market.

Από την πλευρά της, η ΒΟΧ του ομίλου ΟΤΕ προχώρησε σε συμφωνία για την απόκτηση του Skroutz Food ήδη από το 2020, ενσωματώνοντας την υπηρεσία διανομής και τη βάση δεδομένων της πλατφόρμας που είχε δημιουργήσει η Skroutz, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία της στην αγορά.

Πηγές κοντά στην εταιρεία αναφέρουν ότι στην ελληνική αγορά η BOX, η οποία αποτελεί την πλατφόρμα online παραγγελίας φαγητού της Cosmote A.E., συνεργάζεται αυτήν τη στιγμή με 9.000 καταστήματα σε 60 πόλεις της Ελλάδας.

Όπως αναφέρουν, επίσης, ο τζίρος και οι χρήστες του BOX υπερδιπλασιάστηκαν στη διάρκεια του 2021.

Ταυτόχρονα, παρέχει και τη δυνατότητα παραγγελίας φρέσκων τροφίμων, σε συνεργασία με κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, ιχθυοπωλεία, delicatessen και ζαχαροπλαστεία, καθώς και ψιλικά.

Nα σημειωθεί ότι η ανάπτυξη του ομίλου ΟΤΕ στη συγκεκριμένη αγορά αποτελεί μέρος της στρατηγικής για την επέκτασή του και σε αναδυόμενες ψηφιακές δραστηριότητες πέραν των παραδοσιακών, μέρος των οποίων αποτελεί η ανάπτυξη της πλατφόρμας ασφαλιστικών υπηρεσιών Cosmote Insurance, η Cosmote e-Payments αλλά και το διαδικτυακό στοίχημα.

Σημειώνεται ότι στο σύνολό τους οι πλατφόρμες ξεκίνησαν να συνεργάζονται κατά τη διάρκεια της πανδημίας με μεγάλες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ.

Επί παραδείγματι, η efood συνεργάζεται με τον Σκλαβενίτη, η Wolt με τα My Μarket και η BOX με τις αλυσίδες Μασούτης και Κρητικός, γεγονός που αποτελεί ακόμα μία πτυχή των δραστηριοτήτων τους.