Ειδική σήμανση στα προϊόντα: Τεράστια αλλαγή στα σούπερ μάρκετ

Σούπερ μάρκετ: Νομοθετική ρύθμιση εντός των ημερών για να πάρουν «ανάσα» οι καταναλωτές στα Σούπερ μάρκετ. Τι είπε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Εντός των ημερών θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που θα δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων να προσδιορίζει τα είδη που θα περιλαμβάνονται στο «καλάθι της νοικοκυράς» με τα 50 προϊόντα, και θα ψηφιστεί εντός της εβδομάδας, στο νομοσχέδιο για τα επιχειρηματικά πάρκα.

Αυτό σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Αντέννα ενώ ανέφερε ότι και για τα 50 προϊόντα θα είναι καθημερινά αναρτημένες οι τιμές τους στα σούπερ μάρκετ ενώ ο καταναλωτής θα μπορεί να ενημερώνεται και από την εφαρμογή e-καταναλωτής.

«Το μέτρο θα αφορά καταστήματα που είναι αλυσίδες και έχουν τζίρο άνω των 70 εκατομμυρίων ευρώ. Μέχρι στιγμής είναι πάνω από 15 αλυσίδες που έχουν χιλιάδες καταστήματα», είπε ο αναπληρωτής υπουργός, υπενθύμισε ότι εντός της εβδομάδας θα πραγματοποιηθεί συνάντηση και με τους εκπροσώπους της βιομηχανίας ενώ σχετικά με το εάν θα είναι ευδιάκριτα τα προϊόντα που θα βρίσκονται στο καλάθι, ο κ. Παπαθανάσης ανέφερε ότι θα υπάρχει ειδική σήμανση.

Ο ίδιος, γενικότερα, ανέφερε ότι «από την πρώτη στιγμή προσπαθήσαμε να προστατεύσουμε τους καταναλωτές με την εφαρμογή e-καταναλωτής στην οποία μπορεί κάθε μέρα ο καθένας να βλέπει τις τιμές. Το δεύτερο είναι η προστασία και το πλαφόν στο ποσοστό κέρδους. Έχουμε κάνει χιλιάδες ελέγχους έτσι ώστε να μην υπάρχει αισχροκέρδεια κια οι έλεγχοι θα συνεχιστούν».

Όλα τα προϊόντα συνεχίζουν να ελέγχονται με βάση το πλαφόν κερδοφορίας. Τα προϊόντα όμως που τα ίδια τα σουπερ μάρκετ θα θέσουν μέσα στο «καλάθι της νοικοκυράς» θα έχουν υποχρεωτικά μικρότερη ανατίμηση από τον τρέχοντα πληθωρισμό.

Η συγκράτηση των τιμών στα συγκεκριμένα προϊόντα θα προκύπτει μετά από συμφωνία των σουπερμάρκετ με τους προμηθευτές τους.

Σούπερ μάρκετ: Τι θα περιλαμβάνει το «καλάθι της νοικοκυράς»

Σε αυτό το καλάθι, το οποίο θα προκύψει από 20 βασικές κατηγορίες και θα είναι διαφορετικό για κάθε αλυσίδα, όπως είπε πριν λίγες μέρες ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων θα συμπεριλαμβάνονται 50 προϊόντα απαραίτητα, για τη διαβίωση ενός νοικοκυριού στο οποίο και θα δοθεί η μάχη να συγκρατηθούν οι τιμές.

Ειδικότερα, στη λίστα των 50 προϊόντων που θα συνθέτουν το επίμαχο καλάθι θα περιλαμβάνονται κρέας, λαχανικά και φρούτα, άλευρα, γάλα, καφές, έλαια, ψωμί, τυριά, γιαούρτι, ρύζι, ζυμαρικά, όσπρια, τοματοειδή, απορρυπαντικά (πιάτων και ρούχων και είδη καθαρισμού γενικής χρήσης), χαρτικά, αναψυκτικά, είδη προσωπικής υγιεινής, μπισκότα και σοκολατοειδή. Το καλάθι θα αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις εξέλιξη των τιμών αλλά και τις επιλογές των επιχειρήσεων.

Η ανάρτηση των τιμών του καλαθιού θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής και θα υπάρχει αναρτημένο στο e-katanalotis, έτσι ώστε να μπορεί ο κάθε καταναλωτής να συγκρίνει και να αγοράζει αυτό που είναι κατάλληλο για τις ανάγκες του. Τo Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) θα αναλάβει την παροχή τεχνικής βοήθειας.

Σούπερ μάρκετ: Κουτοπονηριές! Έτσι κάνουν τις κρυφές αυξήσεις

Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα μείωσαν τις συσκευασίες τους στα Σούπερ μάρκετ. Αφαιρούν προϊόν για να κερδίζουν. Ανατιμήσεις έως 12% φέρνει ο Οκτώβριος. Σε απόγνωση οι πολίτες που πληρώνουν «χρυσάφι» κάθε επίσκεψη. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Σε κρυφές αυξήσεις προχώρησαν πολλές εταιρείες οι οποίες, την ώρα που τα νοικοκυριά αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες τόσο με τις τιμές στην ενέργεια όσο και στα ράφια των σουπερ μάρκετ, αποφάσισαν να μειώσουν τις συσκευασίες τους, προκειμένου να διατηρήσουν τις ίδιες τιμές, αλλά να μην έχουν «χασούρα».

Ο Γιάννης Πηλίδης, πρόεδρος του Συλλόγου Μικρών και Μεσαίων Σουπερ Μάρκετ Ελλάδα, μιλώντας στο Mega τόνισε ότι η πρακτική αυτή είναι νόμιμη, αλλά θα πρέπει να ερευνηθεί, αν οι αυξήσεις που επιβάλλουν είναι σύμφωνες με όσα έχει ψηφίσει το υπουργείο Ανάπτυξης.

«Πρέπει να πάμε στην τιμή της μονάδας. Πόση ήταν η τιμή της μονάδας στην αρχή και πόση μετά την αλλαγή της συσκευασίας. Εάν αυτή η διαφορά υπερβαίνει το ποσοστό κέρδους που είχε παλιότερα, τότε υπάρχει πρόβλημα, εάν δεν την υπερβαίνει δεν υπάρχει πρόβλημα» διευκρίνισε.

Σημειώνεται ότι ορισμένα από τα προϊόντα, στα οποία έχει παρατηρηθεί αυτή η πρακτική είναι τα εξής:

  • Μαργαρίνες
  • Πατατάκια
  • Σκόνες πλυντηρίου
  • Τυρί ημίσκληρο συσκευασμένο
  • Γκοφρέτες
  • Αφρόλουτρο
  • Κατεψυγμένα φασολάκια

Εν τω μεταξύ νέες ανατιμήσεις αναμένονται στα μέσα του Οκτώβρη, λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης.

Οι ανατιμήσεις, θα αγγίξουν έως το 12% και θα επηρεάσουν βασικά καταναλωτικά προϊόντα, όπως τα αυγά, τα κατεψυγμένα λαχανικά, τα αλλαντικά και το ελαιόλαδο.

Σούπερ μάρκετ: Αποφασισμένη να επέμβει η κυβέρνηση

Τις παρεμβάσεις που αναμένεται να κάνει η κυβέρνηση έτσι ώστε να αναχαιτιστεί το κύμα ακρίβειας που σαρώνει την αγορά, συζήτησε στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1 «Καλημέρα Ελλάδα», ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.

Ο κ. Γεωργιάδης επιβεβαίωσε πως την Τετάρτη (5/10) θα έχει συνάντηση με τους ιδιοκτήτες των σούπερ μάρκετ, ενώ προανήγγειλε σαρωτικούς ελέγχους έτσι ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Όπως ανέφερε ο υπουργός οι έλεγχοι έχουν ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να ενταθούν το επόμενο διάστημα.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο κ. Γεωργιάδης μίλησε και για το θέμα των καυσίμων.

Όπως είπε, αν πάρουν… φωτιά οι τιμές δεν αποκλείεται η κυβέρνηση να επανεξετάσει την επιδότηση στην αντλία η οποία από την 1η Οκτωβρίου έχει σταματήσει.

Σχετικά με το πλαφόν στα καυσόξυλα, ο υπουργός εξήγησε πως η πολιτική της διατίμησης δεν τον βρίσκει απόλυτα σύμφωνο, πλην όμως ξεκαθάρισε ότι θα γίνονται αυστηροί έλεγχοι και όσοι αισχροκερδούν θα καλούνται να πληρώσουν πολύ βαριά πρόστιμα.

Σούπερ μάρκετ: Δείτε τι αποφάσισαν να κάνουν

Την ώρα που οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ δεν λένε να πέσουν οι μεγάλες αλυσίδες βάζουν τέλος στις προσφορές 1+1!

Το κύμα ακρίβειας που «σαρώνει» τους τελευταίους μήνες βασικά αγαθά φέρνει πλέον σημαντικές αλλαγές στα σούπερ μάρκετ τα οποία – ούτε λίγο ούτε πολύ – τείνουν να «καταργήσουν» τις προσφορές, αλλά και τα προϊόντα που πωλούνται «1+1».

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, μάλιστα, 3 στις 5 εταιρείες εμπορίου σταματούν τις εν λόγω προσφορές, ενώ άλλες δεν παρέχουν πλέον την περισσότερη ποσότητα στο προϊόν (που δινόταν εώς πρότινος «δωρεάν» στην ίδια τιμή).

Επιπλέον, πολλές είναι και οι εταιρείες που – για να πουλήσουν το προϊόν στην ίδια τιμή – προχωρούν στη μείωση της ποσότητας και μάλιστα χωρίς ειδική σήμανση.

Ο λόγος που περιορίζονται – σε τόσο μεγάλο βαθμό – οι προσφορές είναι ότι οι αυξήσεις που έχουν ήδη γίνει εμφανείς στα ράφια, θα ήταν διαφορετικά ακόμη… μεγαλύτερες.

Με τον «κανόνα» πως το μεγαλύτερο κόστος μετακυλίεται «αναγκαστικά» στον καταναλωτή, οι εταιρείες – φοβούμενες πως οι υπέρογκες αυξήσεις θα αποθαρρύνουν ακόμη παραπάνω τους πελάτες τους – βρίσκουν εναλλακτικούς τρόπους να περιορίσουν τις δικές τους απώλειες.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων αγοράς IRI, που αφορούν στον Ιούλιο του 2022, δείχνουν ότι η αύξηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ – από τον φετινό Ιούλιο σε σύγκριση με τον περσινό – ανέρχεται στο 4%.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της πραγματικής κατανάλωσης σε τεμάχια προϊόντων, ασχέτως εάν ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξάνεται (κατά 2,2% από Ιούλιο σε Ιούλιο σύμφωνα με την IRI).

Αυτού του τύπου η αύξηση προκύπτει κυρίως από το γεγονός ότι αυξήθηκαν οι τιμές στα ράφια, γεγονός που συμπαρασύρει τον τζίρο προς τα επάνω.