Efood

Efood: Σε μια κίνηση – απάντηση προς την διασημότερη πλατφόρμα delivery, προχωρούν χιλιάδες καταναλωτές καθώς προχωρούν σε άμεση απεγκατάστασή της. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Χαμός στα social media από την απόφαση της efood να κρατήσει μόνο τους ταχυμεταφορείς οι οποίοι θα δεχθούν τη μετατροπή της σχέσης εργασίας προκειμένου να δουλέψουν πλέον ως freelancer χωρίς δικαιώματα.

H είδηση συγκέντρωσε πολλά tweets που αποδοκίμαζαν την εταιρία κάνοντας λόγο για «πλατφόρμες-γαλέρες».

Η efood τα τελευταία χρόνια προσφέροντας αυξημένες αμοιβές κατά 30% για 4ωρη ή 8ωρη απασχόληση, στολή και άλλες παροχές κατάφερε να συγκεντρώσει την πλειοψηφία των «ντεληβεράδων» σε σημείο που οι περισσότερες ψησταριές της γειτονιάς να μη βρίσκουν ταχυμεταφορείς.

Ωστόσο αυτές τις μέρες προκάλεσε αρνητικό θόρυβο όταν ενημέρωσε τους υπαλλήλους της ότι μετά τη λήξη της σύμβασής τους θα πρέπει να επιλέξουν άλλο μοντέλο συνεργασίας.

Οι εργαζόμενοι έλαβαν email για το μέλλον της συνεργασίας τους το οποίο τους ενημέρωνε ότι το efood δε θα προχωρήσει σε ανανέωση της σύμβασης που είχαν ως μισθωτοί εργαζόμενοι και αν θέλουν μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα συνεργατών.

«Θέλουμε να συνεχίσεις να εργάζεσαι ως freelancer -ανέφερε το μήνυμα- θα έχεις την ευελιξία να διαμορφώσεις τις ώρες εργασίας σου και να αυξήσεις τις αποδοχές σου. Σε διαφορετική περίπτωση θα θέλαμε να σε ενημερώσουμε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα ανανέωσης της υπάρχουσας σύμβασης. Παρακαλώ να μας ενημερώσεις άμεσα μέσω ticket για την αποδοχή του παραπάνω, προκειμένου να σε ενημερώσουμε για τα επόμενα βήματα».

Σε ερώτηση που έκανε το σωματείο των εργαζομένων του κλάδου για την αιτία της αλλαγής μοντέλου, η εταιρία απάντησε ότι μετά την αξιολόγηση των προφίλ των εργαζόμενων έκρινε ότι δεν ήταν αποδοτικοί.

Αξίζει να σημειώνουμε ότι η επίσης γνωστή πλατφόρμα Wolt είχε εξ αρχής υιοθετήσει το μοντέλο των freelancer.

Σημαντικό ρόλο στην απόφαση της efood έπαιξε ο πρόσφατος νόμος Χατζηδάκη για την προστασία της εργασίας ο οποίος προέβλεπε αυστηρότερες προϋποθέσεις για τη σύναψη συμβάσεων εργασίας των εργαζόμενων στις πλατφόρμες. Προέβλεπε όμως και τη δυνατότητα συνεργασίας με σύμβαση έργου. Στη περίπτωση αυτή ο «συνεργάτης» δεν έχει δικαιώματα (αποζημίωση, δώρα, επιδόματα) και δεν καλύπτεται από το σωματείο.

Η efood προσπάθησε να ξεφύγει από το αυστηρότερο πλαίσιο συμβάσεων της μισθωτής εργασίας ώστε να μην είναι ανεξέλεγκτες οι πλατφόρμες, υιοθετώντας το μοντέλο των συνεργατών, το οποίο σύμφωνα με τους συνδικαλιστές θα αποτελέσει «κερκόπορτα» για την ακόμα μεγαλύτερη χαλάρωση των εργασιακών σχέσεων.

«To efood» επισημαίνει ο γραμματέας τύπου της ΓΣΕΕ Δημήτρης Καραγεωργόπουλος «έχει υπερεκτιμήσει το πόσο μπορεί να εκβιάσει τους εργαζόμενους, αφού τους ξεσήκωσε να παρατήσουν την εργασία τους σε άλλα μαγαζιά, προσφέροντας,η αλήθεια είναι, ελκυστικό πακέτο αποδοχών και παροχών. Αφού εδραιώθηκε στην αγορά, τώρα μετατρέπει τους εργαζόμενους σε freelancers. Mε πρόσχημα ένα απαράδεκτο σύστημα αξιολόγησης, ξεσκαρτάρει από το δαπανηρό υποτίθεται προσωπικό και σχεδόν εκβιαστικά του αλλαζει τη σύμβαση. Για μας ήταν αναμενόμενο να συμβεί κάτι τέτοιο. Ακόμα και οι απαράδεκτες διευκολύνσεις που έκανε ο τελευταίος εργασιακό νόμος σε αυτού του είδους τις πλατφόρμες δεν ήταν αρκετές να καλύψει τη βουλιμία τους για περισσότερα κέρδη σε βάρος των εργαζομένων».

Efood: Η απάντηση της εταιρείας

Ανακοίνωση εξέδωσε το efood σχετικά με τις καταγγελίες που έγιναν.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας:

«[Αδιαπραγμάτευτη στάση του efood είναι η διασφάλιση των δικαιωμάτων των διανομέων και των συνεργατών μας. Αποδοκιμάζουμε τη χθεσινή λανθασμένη επικοινωνία καθώς δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της εταιρείας.

To efood αποτελεί εδώ και 10 χρόνια τη Νο1 υπηρεσία delivery, επενδύοντας σε ένα πρότυπο περιβάλλον εργασίας με σταθερές συνεργασίες και αυτή τη στιγμή απασχολεί 3.700 εργαζόμενους εκ των οποίων οι 3.000 είναι διανομείς σε όλη την Ελλάδα.

Δεδομένης της ταχείας ανάπτυξης του κλάδου και των συνεχών επενδύσεων από την εταιρία υπολογίζεται να δημιουργηθούν άλλες 7.500 θέσεις εργασίας εντός του 2022 εκ των οποίων οι 7.000 αφορούν διανομείς. Οι διανομείς αποτελούν θεμέλιο της πλατφόρμας, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πρόσωπο της εταιρείας στους καταναλωτές.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τους διανομείς παρέχει συμβάσεις ορισμένου και αορίστου χρόνου, καθώς και τη σύμβαση με πάροχο ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έργου (freelancer). Στην σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, προσαυξήσεις σε ημέρες και ώρες που προβλέπονται, ασφαλιστικές εισφορές, μηνιαίο bonus απόδοσης, μηνιαία παροχή σε κάρτα καυσίμων, ιδιωτική ασφάλεια, αποζημίωση δικύκλου, πλήρη επαγγελματικό εξοπλισμό, εκπαίδευση και ευκαιρίες εξέλιξης. Στο μοντέλο ανεξάρτητης συνεργασίας (freelancer), οι συνεργάτες – διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, αμοιβή ανά παραγγελία, πρόσθετη αμοιβή ανάλογα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις, παροχή επαγγελματικού εξοπλισμού, προσωπικό προγραμματισμό στις ώρες και ημέρες εργασίας, απόλυτο έλεγχο των αποδοχών τους και εκπαίδευση.

Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε προς τους διανομείς, συνεργάτες και χρήστες του efood πως η λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και τη κουλτούρα της εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική.

Ουδεμία πρόθεση είχε να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας στους διανομείς, αλλά αντιθέτως να προσφέρει, σε όσους το επιθυμούν και λήγει η σύμβασή τους, έναν νέο τρόπο συνεργασίας με την εταιρεία που θα λειτουργήσει θετικά προς τις δύο πλευρές.

Το efood τοποθετεί την πετυχημένη επιχειρησιακή του ύπαρξη δίπλα στους διανομείς και τους διαβεβαιώνει πως με βασικές αρχές του τη διαφάνεια, τη συνέπεια και το σεβασμό προς τους συνεργάτες του ουδεμία πρόθεση έχει να μειώσει το στόλο του, αντιθέτως τον αυξάνει διαρκώς».

Efood: Νέος παίκτης «σαρώνει» τα πάντα στο delivery!

Παράλληλα, «φουντώνει» η μάχη των… δρόμων καθώς εκτός από την Wolt, την Box και το Efood, μια νέα εταιρεία μπαίνει στην… εξίσωση!

Η Rocket, μια νέα υπηρεσία online παραγγελίας και διανομής φαγητού κάνει την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά, μετά το επιτυχημένο της λανσάρισμα σε Ουκρανία, Ολλανδία, Κύπρο και Γαλλία.

Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, μέσω της εφαρμογής της για smartphones, και έχοντας θέσει ως προτεραιότητα να προσφέρει βέλτιστη εμπειρία όχι μόνο στους πελάτες αλλά και στους συνεργάτες της, η Rocket δεσμεύεται να παρέχει εξαιρετική εξυπηρέτηση και ασυναγώνιστα προνόμια τόσο στους καταναλωτές όσο και στα συνεργαζόμενα καταστήματα εστίασης.

Η Clementine Joly, Διευθύντρια Marketing Ευρώπης δήλωσε σχετικά:Σχεδιάσαμε τη στρατηγική επέκτασής μας έπειτα από εκτενή έρευνα που πραγματοποιήσαμε, σε συνεργασία με την PWC. Η Αθήνα βάσει διαφόρων κριτηρίων αναδείχθηκε ως ευκαιρία, οπότε αποφασίσαμε να κάνουμε το πρώτο βήμα ξεκινώντας από τη δημοφιλή περιοχή του Χαλανδρίου, όπου υπάρχουν πολλά καταστήματα εστίασης και εστιατόρια. Μία από τις κύριες προτεραιότητές μας είναι να αναπτύξουμε ισχυρούς δεσμούς με τα εστιατόρια της πόλης. Καθώς γνωρίζουμε ότι ήταν μια δύσκολη περίοδος για τους επιχειρηματίες του κλάδου, διασφαλίζουμε ένα συμφέρον σύστημα προμηθειών με απώτερο σκοπό να τους αποφέρουμε μεγαλύτερα κέρδη. Στόχος μας είναι να παρέχουμε φρεσκομαγειρεμένο φαγητό γρήγορα, οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Στη Rocket, πιστεύουμε στην ανθρωποκεντρική υποστήριξη των συνεργατών μας και έχουμε ως προτεραιότητα την επιτυχία των συνεργαζόμενων καταστημάτων του δικτύου μας”.

Για το επόμενο διάστημα, ο στόχος είναι να ενταχθεί πληθώρα καταστημάτων εστίασης, που θα παρέχουν μεγάλη ποικιλία επιλογών στους καταναλωτές. Σε αυτή την κατεύθυνση και προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους πελάτες, η υπηρεσία θα γίνει διαθέσιμη και στο κέντρο της Αθήνας, μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Στην ίδια ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι ήδη τα καταστήματα που έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα της Rocket επωφελούνται της υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης και των ανταγωνιστικών προνομίων που παρέχει η πλατφόρμα, μεταξύ των οποίων χρέωση χαμηλότερων προμηθειών, συμβουλευτικές υπηρεσίες marketing και προώθησης στα socialmedia και επαγγελματική φωτογράφιση γευμάτων και πιάτων.

Η εφαρμογή της Rocket είναι διαθέσιμη σε Android και iOS.