Έχεις COSMOTE; Έχεις και μεγάλη έκπτωση στον Σκλαβενίτη – Πώς θα την πάρεις

Επιχειρήσεις: Σε μια κίνηση που ταράζει τα… νερά της αγοράς προχώρησαν Σκλαβενίτης και Cosmote ανακοινώνοντας ένα deal που αλλάζει τις ισορροπίες!

Όπως ανακοίνωσε η τελευταία, μέσω του προγράμματος COSMOTE DEALS for YOU, οι συνδρομητές της θα μπορούν να έχουν έκπτωση 8% στην τελική τιμή ραφιού σε επώνυμα προϊόντα στα super market «ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ».

Πρόκειται για μία σύμπραξη κορυφής ανάμεσα σε δύο πολύ μεγάλες εταιρείες.

Αναφέροντας τον κωδικό COSMOTE DEALS for YOU στο ταμείο, οι συνδρομητές COSMOTE λαμβάνουν αυτόματα έκπτωση στο σύνολο των προϊόντων που έχουν επιλέξει και συμμετέχουν στην προσφορά. Τα προϊόντα που συμμετέχουν στην προσφορά ανανεώνονται σε μηνιαία βάση και οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται για αυτά, στις εφαρμογές My COSMOTE και WHAT’S UP. Οι συνδρομητές μπορούν να εξαργυρώσουν έως δύο κωδικούς COSMOTE DEALS for YOU κάθε ημέρα ανά σύνδεση, σε όλο το δίκτυο της «ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ», το οποίο διαθέτει πάνω από 400 καταστήματα πανελλαδικά.

Όπως και στις άλλες προσφορές του Cosmote Deals for You ο υποψήφιος πελάτης θα επιλέγει την προσφορά και στην συνέχεια θα λαμβάνει κωδικό στο κινητό που έχει δηλώσει. Στην συνέχεια για να εξαργυρώσει την έκπτωση ή την προσφορά γνωστοποιεί τον κωδικό που έχει λάβει στο ταμείο της Σκλαβενίτης.

Από την εν λόγω προσφορά ωφελημένες βγαίνουν και οι δύο πλευρές καθώς προβάλλονται, μοιράζονται τα διαφημιστικά έξοδα της καμπάνιας ενώ με την κίνηση αυτή αυξάνουν και την πιστότητα της πελατείας τους.

Για την Σκλαβενίτης, η οποία φέτος συμπληρώνει 50 χρόνια στον χώρο των σούπερ μάρκετ, επόμενο στοίχημα είναι η επέκταση του ηλεκτρονικού της καταστήματος στην Θεσσαλονίκη το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει έως τα μέσα Ιουλίου.

Υπενθυμίζεται ότι τόσο στην συμπρωτεύουσα όσο και αρκετές πόλεις της επαρχίας (Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Ιωάννινα, Ηράκλειο και Ξάνθη) η αλυσίδα σούπερ μάρκετ διαθέτει 3.500 βασικούς κωδικούς μέσω της πλατφόρμας του E-food.

Επιχειρήσεις: Επενδύσεις 50 εκατομμυρίων ευρώ μέσα στο 2021 ο Σκλαβενίτης

Την υλοποίηση επενδύσεων ύψους 50 εκατ. ευρώ δρομολογεί η αλυσίδα Σκλαβενίτης για τη φετινή χρονιά που θα αφορούν στη δημιουργία νέων και ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων, καθώς και στην ενδυνάμωση των υποδομών και της λειτουργίας του ηλεκτρονικού της καταστήματος.

Σημειώνεται ότι οι επενδύσεις αυτές έρχονται σε συνέχεια του επενδυτικού πλάνου ύψους 185 εκατ. ευρώ που υλοποίησε η Σκλαβενίτης την τριετία (2017-2019) και αφορούσαν κυρίως στην ανακαίνιση 308 καταστημάτων του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος».

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, εντός του 2021 η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ), προγραμματίζει την ίδρυση επτά νέων καταστημάτων (δύο εκ των οποίων αφορούν μετεγκατάσταση σε άλλο ακίνητο και ειδικότερα στις περιοχές Τρικάλων και Καρδίτσας).

Νέα καταστήματα θα λειτουργήσουν σε Γιαννιτσά, Σκιάθο, Νάουσα, Πάτρα και Σπάρτη ενώ παράλληλα δρομολογείται η ανακαίνιση έως 40 υφιστάμενων καταστημάτων της αλυσίδας σε όλη την Ελλάδα, ανάλογα και με την εξέλιξη της πανδημίας μέσα στο έτος. Επίσης, μέσα στο 2021 θα ξεκινήσουν οι ανακαινίσεις των καταστημάτων του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος» στην Κύπρο οι οποίες είχαν προγραμματισθεί για το 2020 αλλά δεν υλοποιήθηκαν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Συνολικά το δίκτυο του ομίλου αποτελείται από 497 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο (εκ των οποίων 445 με το σήμα «Σκλαβενίτης», 13 με το σήμα «The Mart» και 39 με το σήμα «Χαλκιαδάκης»), ενώ απασχολεί περίπου 31.000 εργαζομένους.

Αντίστοιχα, η ΕΥΣ διαθέτει 427 καταστήματα με το ανθρώπινο δυναμικό της να προσεγγίζει τους 28.000. Σημειώνεται πως μέσα στο 2020, προστέθηκαν 2.500 εργαζόμενοι προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες στα καταστήματα και στο ψηφιακό λιανεμπόριο.

Την ίδια στιγμή η πλήρης μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι το μεγάλο στοίχημα του ομίλου για το 2021 καθώς τα μικρά βήματα που έγιναν επιταχύνθηκαν υπό την υπέρμετρη πίεση που άσκησε στο ηλεκτρονικό εμπόριο η πανδημία του κορονοϊού

Το online κανάλι της αλυσίδας συνεχίζει να αναπτύσσεται και στο πλαίσιο αυτό συνεργάζεται ήδη με την πλατφόρμα efood για την παραγγελία online προϊόντων -3.500 κωδικοί- σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Ιωάννινα και Ηράκλειο Κρήτης ενώ αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες μεγάλες πόλεις

Τον περασμένο Νοέμβριο ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του eMarket (www.sklavenitis.gr), η δομή και λειτουργία του οποίου θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Το eMarket καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της Αττικής, διαθέτει όλες τις κατηγορίες ειδών ευρείας κατανάλωσης που υπάρχουν και στα φυσικά καταστήματα, με τις ίδιες τιμές και με περισσότερα από 8.500 προϊόντα.

Για την ομαλή και ποιοτική εξυπηρέτηση των online παραγγελιών, η Σκλαβενίτης διαθέτει υπερσύγχρονο e-hub (στην Πέτρου Ράλλη) και ετοιμάζει δύο ακόμα στην Αττική (σε Βόρεια και Νότια προάστια) και ένα στη Θεσσαλονίκη που θα λειτουργήσουν εντός του έτους.

Με βάση τον προγραμματισμό οι υπηρεσίες του e-shop της Σκλαβενίτης θα επεκταθούν περαιτέρω καθώς στόχος είναι σε βάθος χρόνου να δημιουργηθεί ένα δίκτυο με e-hub σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας.

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, η μέχρι τώρα πορεία του ηλεκτρονικού καταστήματος κρίνεται ικανοποιητική, ωστόσο εκτιμάται ότι σε βάθος τριετίας θα ενδυναμώσει η θέση της Σκλαβενίτης στο ψηφιακό λιανεμπόριο.

Με την κατάλληλη υποστήριξη εκτιμάται ότι σε 4 με 5 χρόνια οι πωλήσεις από το ηλεκτρονικό κατάστημα θα αντιστοιχούν στο 4% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας.

Επιχειρήσεις: Απίστευτο – Πόσους διευθυντές έχει η ΔΕΗ

Μπορεί η ΔΕΗ να έχει γίνει το απόλυτο success story της ελληνικής αγοράς, ωστόσο η λειτουργία της θυμίζει… μεξικανικό στρατό!

Πίσω από τη βιτρίνα της τεχνοκρατικής διοίκησης της ΔΕΗ από μια νέα και καλοπληρωμένη ομάδα στελεχών, με επικεφαλής τον Γιώργο Στάσση, στελέχη που υπηρετούν ή έχουν υπηρετήσει στο πρόσφατο παρελθόν στην επιχείρηση βλέπουν μια ανησυχητική αύξηση στον αριθμό των ανώτερων στελεχών, που μόνο σε σύγχρονες πρακτικές λιτού και αποτελεσματικού μάνατζμεντ δεν παραπέμπει, ενώ είναι βέβαιο ότι δεν συμβάλλει στη μείωση του λειτουργικού κόστους για να επιτευχθούν οι στόχοι επανόδου στην κερδοφορία.

Η διοικητική πρακτική που ακολουθείται πλέον στη ΔΕΗ θυμίζει… «μεξικανικό στρατό», όπως λένε χαρακτηριστικά πηγές που γνωρίζουν καλά τα διοικητικά θέματα. Δηλαδή, η κυρίαρχη τάση είναι πλέον να υπάρχουν περισσότεροι “βαθμοφόροι” από “στρατιώτες”, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την πρωτοφανή στην ιστορία της ΔΕΗ διόγκωση του αριθμού των γενικών διευθύνσεων και, αντίστοιχα, των γενικών διευθυντών.

Ο αριθμός των γενικών διευθύνσεων έχει αυξηθεί σε 20 επί ημερών της νέας διοίκησης, κάτι που δεν δικαιολογείται από τις διοικητικές ανάγκες της επιχείρησης, όπως τονίζουν στελέχη. Παλαιό υψηλόβαθμο στέλεχος της ΔΕΗ σημειώνει χαρακτηριστικά ότι σε άλλες εποχές, όταν ακόμη ο ΑΔΜΗΕ και ο ΔΕΔΔΗΕ δεν είχαν αποσχισθεί από τη ΔΕΗ και αποτελούσαν γενικές διευθύνσεις της επιχείρησης, ο αριθμός των γενικών διευθύνσεων ήταν πέντε.

Σύμφωνα με τους γνωρίζοντες τα διοικητικά θέματα, η πλούσια δομή στις γενικές διευθύνσεις και η στελέχωσή τους, κατά κανόνα, με πρόσωπα από την αγορά δημιουργεί την υπόνοια ότι περισσότερο εξυπηρετεί ανάγκες πελατειακών εξυπηρετήσεων, με τη δημιουργία νέων, καλοπληρωμένων θέσεων, παρά την ανάγκη αποτελεσματικότερης διοίκησης της ΔΕΗ. Σημειώνεται ότι παράλληλα με τη μεγάλη αύξηση του αριθμού των γενικών διευθυντών σημειώνεται και μεγάλη αύξηση των διευθυντών.

Η δομή «μεξικανικού στρατού» έχει αρκετές παρενέργειες για τη ΔΕΗ:

  • Προφανής είναι η αύξηση του κόστους μισθοδοσίας των ανώτερων στελεχών, που εκτιμάται ότι πλησιάζει τα 10 εκατ. ευρώ ετησίως, με τον συνυπολογισμό όλων των βασικών και συμπληρωματικών παροχών. Ουσιαστικά, η ΔΕΗ χάνει σε πρόσθετες αμοιβές στελεχών ένα σημαντικό τμήμα των δαπανών που εξοικονομεί με τα προγράμματα εθελουσίας εξόδου χαμηλόβαθμού προσωπικού.
  • Σε οργανωτικό επίπεδο, η πολυτελής δομή με τις… αμέτρητες γενικές διευθύνσεις που οργανώνονται τώρα και τα ουκ ολίγα ανώτερα στελέχη που ενημερώνονται και προσπαθούν να μπουν σε παραγωγικούς ρυθμούς, δεν επιτρέπει στην επιχείρηση να «τρέξει» με την απαιτούμενη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα το πρόγραμμα μετασχηματισμού της. «Η ΔΕΗ βρίσκεται στο πιο κρίσιμο σημείο μιας “μάχης” που θα κρίνει το μέλλον της και σίγουρα αυτός δεν ήταν ο καταλληλότερος χρόνος για αλλάξουν όλα στην εσωτερική δομή», αναφέρουν πηγές με γνώση των διοικητικών πραγμάτων στη ΔΕΗ.
  • Ακόμη και σε χωροταξικό επίπεδο, η νέα δομή δημιουργεί σοβαρά ζητήματα. Ενώ έχει προγραμματισθεί η μεταστέγαση των γραφείων διοίκησης σε νέο βιοκλιματικό κτήριο υψηλών προδιαγραφών στο πρώην στρατόπεδο Πλέσσα στην Κατεχάκη , η ΔΕΗ υποχρεώνεται να αναζητήσει προσωρινή λύση μίσθωσης νέου και αρκετά μεγάλου κτηρίου γραφείων, συνολικής επιφάνειας έως 4.000 τ.μ. Εν μέρει, αυτή η απόφαση είναι αποτέλεσμα και του «ξεχειλώματος» των διοικητικών δομών.

Σε κάθε περίπτωση, το διοικητικό σχέδιο που εφαρμόζεται στη ΔΕΗ δεν παραπέμπει σε επιχείρηση που κάνει αγώνα για την οικονομική της εξυγίανση και την κατοχύρωση της θέσης της σε μια ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά ενέργειας.

Το πέρασμα σε μικρή κερδοφορία το 2020 θα ήταν λάθος να πιστωθεί στη σημερινή διοίκηση, τονίζουν πηγές με καλή γνώση της οικονομικής κατάστασης της ΔΕΗ, αφού ήλθε ως φυσικό αποτέλεσμα πολλών ευνοϊκών παραγόντων: των αυξήσεων 20% στα τιμολόγια, της μεγάλης μείωσης της χονδρικής τιμής του ρεύματος αλλά και της κατάρρευσης των τιμών των καυσίμων, λόγω της πανδημίας.

Στην πραγματικότητα, η ΔΕΗ έχει πολύ δρόμο ακόμη να διανύσει μέχρι να εδραιώσει την οικονομική και επιχειρηματική της θέση και οι πειραματισμοί με πολυτελείς δομές στελέχωσης δεν θα επιταχύνουν αυτή την προσπάθεια.