Jumbo

Jumbo: Σε νέα αναστολή της λειτουργίας των καταστημάτων Jumbo στις «κόκκινες» περιοχές (Αττική, Πάτρα και Χαλκίδα), όπου τα κρούσματα του κορονοϊού είναι αυξημένα, προχωρά η εταιρεία από την Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου και μέχρι την επέκταση της μεθόδου click inside σε όλο το εύρος των προϊόντων της.

Όπως αναφέρει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση:

«Μετά την ανακοίνωση του νέου πλαισίου λειτουργίας του λιανεμπορίου στις «κόκκινες» περιοχές της χώρας με τις μεθόδους click inside και click away, η αρχική πρόθεση της εταιρείας ήταν να μην λειτουργήσει τα καταστήματα Jumbo στις περιοχές αυτές.

Λαμβάνοντας όμως υπόψη τα παράπονα των πελατών μας και το συμφέρον των εργαζομένων της Jumbo και της εθνικής οικονομίας, αναθεωρήσαμε την αρχική μας πρόθεση και καταβάλαμε μια προσπάθεια να λειτουργήσουμε τα καταστήματά μας με τον ίδιο πρακτικά τρόπο με τον οποίον λειτουργεί και η υπόλοιπη αγορά.

Δυστυχώς, η εφαρμογή του νέου πλαισίου στα καταστήματα της Jumbo, αποδεικνύεται τελικά μη φιλική προς τους πελάτες μας, δεν μας επιτρέπει εν τοις πράγμασι να λειτουργούμε με τον τρόπο που συμβιβαστικά επιλέξαμε, και επιπλέον, ελλοχεύει ο κίνδυνος να εκληφθεί ως μια προσπάθεια άμεσης ή έμμεσης καταστρατήγησης των επιλογών της ελληνικής κυβέρνησης, την οποία παγίως στηρίζουμε χωρίς καμία επιφύλαξη.

Με λύπη προχωρούμε λοιπόν σε νέα αναστολή της λειτουργίας των καταστημάτων Jumbo στις «κόκκινες» περιοχές (Αττική, Πάτρα και Χαλκίδα) από την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου και μέχρι την επέκταση της μεθόδου click inside σε όλο το εύρος των προϊόντων μας».

Jumbo: Ανακοίνωση της Nike για τα καταστήματα στην Ελλάδα

NIKE: Μπορεί τα σενάρια να ανέφεραν πως η μεγαλύτερη εταιρεία αθλητικής ένδυσης και υπόδησης ετοιμάζεται να φύγει από την Ελλάδα, ωστόσο με ανακοίνωσή της ξεκαθαρίζει την κατάσταση.

Τη διαβεβαίωση ότι θα συνεχίσει να βρίσκεται δίπλα στον Έλληνα καταναλωτή παρέχει με ανακοίνωση της η εταιρεία Nike διαψεύδοντας τα σενάρια που διακινούνται περί εξόδου από την ελληνική αγορά, επιβεβαιώνοντας ωστόσο τη λήξη της συνεργασίας της με σειρά συνεργατών της, μικρούς λιανέμπορους.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση της εταιρείας έχει ως εξής:

«Η Nike οραματίζεται την αγορά του μέλλοντος προσαρμοσμένη στις ανάγκες και επιθυμίες των καταναλωτών.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής «Consumer Direct Acceleration» που πρόσφατα ανακοινώσαμε, επενδύουμε ακόμη περισσότερο στην προσπάθειά μας να εξυπηρετήσουμε τους Έλληνες καταναλωτές μέσω των ψηφιακών καναλιών της Nike (το Nike.com και τα Nike apps), των καταστημάτων Nike αλλά και ενός μικρού αριθμού στρατηγικών συνεργατών που μοιράζονται το όραμα μας για τη δημιουργία μιας μοντέρνας αγοραστικής εμπειρίας».

Υπενθυμίζεται ότι από τα 22 καταστήματα της εταιρείας, τα 15 τα διαχειριζόταν η Folli Follie, με συμβάσεις που ούτως ή άλλως λήγουν. Για τα υπόλοιπα 7 καταστήματα, όπως αυτό της Ερμού, η Nike έχει ήδη αρχίσει συζητήσεις με αντιπροσώπους σε γειτονικές χώρες, όπως η Ιταλία και η Τουρκία, για να τα αναλάβουν.

NIKE: Τι ανέφεραν οι φήμες για αποχώρηση

Σάλο προκαλεί στην αγορά η απόφαση της Nike να διακόψει τη συνεργασία της με δεκάδες ελληνικά καταστήματα που πουλούσαν τα προϊόντα της εταιρείας.

Έλληνες επιχειρηματίες – εταίροι της Nike φέρονται να προσφεύγουν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την υπόθεση.

Σύμφωνα με πληροφορίες του moneyreview.gr, το ζήτημα με τη Nike και την παρουσία της στην Ελλάδα ανέκυψε λίγο μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου της Folli Follie.

Από τα τέλη του 2018 και καθώς ένας σημαντικός αριθμός μεγάλων ελληνικών ομίλων επιχείρησε να πάρει τις συμβάσεις της εταιρείας, η Nike επέλεξε μία τρίτη λύση:

Ενώ μέχρι τότε είχε ως βασικό αντιπρόσωπο τη Folli Follie και περιορισμένη απευθείας δική της παρουσία (κατάστημα Ερμού κτλ), επέλεξε να αφήσει τις συμβάσεις της Folli Follie που τη δέσμευαν να εκπνεύσουν και να ξεκινήσει τις συζητήσεις με αντιπροσώπους της σε γειτονικές χώρες, όπως η Ιταλία και η Τουρκία, προκειμένου να αναλάβουν και την περιοχή της Ελλάδας, που λόγω μεγέθους κρίθηκε ότι ήταν καλύτερο να τύχει αυτής της διαχείρισης.

Όπως έγραφε η «Κ», σε ό,τι αφορά τα καταστήματα που πωλούν αποκλειστικά προϊόντα της αμερικανικής εταιρείας και είναι Nike stores, σταδιακά από τον Μάιο του 2019 και μέχρι τον χειμώνα του 2022, οπότε και λήγει η τελευταία σύμβαση της Folli Follie με τη Nike, τα σχετικά συμβόλαια εισαγωγής και διανομής των επώνυμων ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ της Nike και των θυγατρικών της δεν θα ανανεώνονταν.

Η Folli Follie διατηρούσε μακροχρόνια συνεργασία με τη Nike, από το 2007, μέσω ενός διευρυμένου δικτύου, χονδρικής και λιανικής, που αριθμεί συνολικά 19 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και 29 σε Βουλγαρία και Ρουμανία.

Η Folli Follie είχε ενημερωθεί από τη Nike για τη διατήρηση όλων των υφιστάμενων συμβολαίων σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία, μέχρι τον συμβατικό χρόνο λήξης τους.

Η λύση αυτή βεβαίως, αλλάζει τις διαπραγματευτικές ισορροπίες με τους εδώ εμπόρους, που ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν υψηλότερες τιμές προμήθειας σε ένα περιβάλλον όπου τιμολογιακά δεν έχουν δύναμη, λόγω του ανταγωνισμού από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Κύκλοι που παρακολουθούν τις εξελίξεις στην αγορά των αθλητικών ειδών σημειώνουν πως εάν δεν είχε προηγηθεί η περιπέτεια της Folli Follie, θα μπορούσε η Ελλάδα να είχε διεκδικήσει αυτή το ρόλο του περιφερειακού hub της εταιρείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του moneyreview.gr, τον έλεγχο του περιφερειακού hub εξασφάλισε ο Ιταλός επιχειρηματίας Αντόνιο Περκάσι.

Ο 67χρονος πρώην ποδοσφαιριστής διαθέτει σημαντικά συμφέροντα στους τομείς του λιανεμπορίου και του real estate.

Έκανε τα πρώτα του βήματα στο λιανεμπόριο το 1976, όταν γνώρισε τον Ιταλό δισεκατομμυριούχο Λουτσιάνο Μπένετον και ανέλαβε τη διαχείριση καταστημάτων της Benetton.

Ο Περκάσι είναι ο άνθρωπος που έφερε τη Zara στην Ιταλία το 2001 και άνοιξε το πρώτο Starbucks στο Μιλάνο το 2018.

Είναι ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης του brand καλλυντικών KIKO Milano και έχει συμμετοχή στο Westfield Milano, το οποίο θα γίνει το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Ευρώπης όταν θα ανοίξει τις πόρτες του, το 2022.

Επίσης, είναι ο ιδιοκτήτης της ποδοσφαιρικής ομάδας Atalanta Calcio, για την οποία άλλωστε έπαιζε από τα 17 έως τα 23 του.

Jumbo: Προσφυγή κατά της ΝΙΚΕ στο ευρωπαϊκό δικαστήριο ετοιμάζουν Έλληνες έμποροι

Στο ευρωπαϊκό δικαστήριο ετοιμάζονται να προσφύγουν περίπου 100 Έλληνες επιχειρηματίες που συνεργάζονται με τη ΝΙΚΕ, μετά την απόφαση της εταιρείας να διακόψει αιφνιδίως τη μεταξύ τους συνεργασία και μάλιστα, όπως επισημαίνουν, εν μέσω της πανδημίας.

Αναλυτικά, όπως αναφέρουν οι Έλληνες συνεργάτες της εταιρείας, τους ανακοινώθηκε με επιστολή, η απόφαση των Nike European Netherlands B.V. Και Νike Hellas L.t.d με την οποία τους ενημερώνουν για την «χωρίς αιτιολογία διακοπή της επιχειρηματικής συνεργασίας την 31η Μαϊου του 2022» και για λόγους, όπως αναφέρεται στην επιστολή «στρατηγικής».

Η συγκεκριμένη απόφαση αφορά συνολικά περισσότερα από 300 καταστήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα, στα οποία απασχολούνται από 1.200 έως 1.500 άτομα.

Όπως επισημαίνει στο insider.gr εμπορικός συνεργάτης της εταιρείας που διατηρεί συνολικά 4 καταστήματα, επρόκειτο για αιφνίδια απόφαση για την οποία οι Έλληνες έμποροι ετοιμάζουν προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ενώ έχει ενημερωθεί τόσο το υπουργείο Ανάπτυξης όσο και και η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

«Η επιλεκτική αυτή απόφαση της ΝΙΚΕ πλήττει τον κλάδο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης καθώς δεν αφορά στο σύνολο των καταστημάτων της επικράτειας αλλά μόνο συγκεκριμένα καταστήματα τα οποία δεν έχουν δημιουργήσει το παραμικρό οικονομικό πρόβλημα ή μη τήρηση των όρων συνεργασίας κατά τη διάρκεια της συνεργασίας μας» σημειώνει ο ίδιος.

Οι έμποροι που συνεργάζονται με την εταιρεία κάνουν λόγο για «αθέμιτο ανταγωνισμό», σημειώνοντας ότι ουσιαστικά δημιουργείται με αυτό τον τρόπο ένα «κενό» στην Ελλάδα το οποίο θα καλυφθεί στη συνέχεια με άλλους συνεργάτες αλλά ουσιαστικά οδηγεί σε αδιέξοδο δεκάδες καταστήματα που είχαν προϊόντα της εταιρείας και μέσω των οποίων πραγματοποιούσαν υψηλό τζίρο.

Ο ίδιος σημειώνει στο insider.gr ότι οι ελληνικές εταιρείες που συνεργάζονται με τη NIKE, ήταν «απόλυτα καθαρές» κι δεν υπήρχε από την πλευράς του καμία παράβαση των όρων συνεργασίας, αντίθετα εν μέσω κορονοϊου και με κλειστά καταστήματα ανταποκρίνονταν εγκαίρως στις οικονομικές τους υποχρεώσεις.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr