Διόδια στο κέντρο της Αθήνας: Ακόμα και 20 ευρώ για να μπεις και να βγεις

Διόδια στο κέντρο της Αθήνας: Μέχρι και πάνω από 20 ευρώ την ημέρα φθάνει η χρέωση για να μπει κανείς στο κέντρο μεγαλουπόλεων, οι οποίες προσπαθούν με αυτόν τον τρόπο να περιορίσουν το κυκλοφοριακό. Τι θα γίνει στην Αθήνα; Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Πρόκειται για ένα τεράστιο πρόβλημα που ταλανίζει όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου, σε όλο τον πλανήτη.

Ο λόγος για την κυκλοφοριακή συμφόρηση η οποία όσο αυξάνονται τα αυτοκίνητα και ο πληθυσμός των πόλεων, τόσο γίνεται και πιο αφόρητο για τους κατοίκους.

Οι αρχές σε πολλές πόλεις του κόσμου έχουν αποφασίσει να βάλουν περιορισμούς. Και μέσα στα μέτρα που έχουν υιοθετήσει πόλεις όπως το Λονδίνο είναι και η πρόσβαση στο κέντρο μέσω χρέωσης.

Στο μέτρο αυτό των διοδίων για την είσοδο σε φορτωμένες κυκλοφοριακά περιοχές της θα μπει σύντομα και η Νέα Υόρκη. Η κυβερνήτης Kathy Hochul ανακοίνωσε ότι ήδη έχει πάρει το ΟΚ από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων ώστε να επιβάλει διόδια για είσοδο στο Μανχάταν.

Το πρόγραμμα στοχεύει στη μείωση της συμφόρησης και στη δημιουργία εσόδων για μελλοντικές βελτιώσεις στις μεταφορές.

Σύμφωνα με το σχέδιο, ένα μεταβλητό διόδιο θα ισχύει για τα οχήματα που εισέρχονται στην περιοχή, εκτός από τα εξουσιοδοτημένα οχήματα έκτακτης ανάγκης και τα οχήματα που μεταφέρουν άτομα με αναπηρία.

Όσο για το αντίτιμο θα φθάνει έως και τα 23 δολάρια (21 ευρώ) και θα εξαρτάται από το εισόδημα του κάθε οδηγού.

Η χρέωση θα γίνεται μία φορά την ημέρα με τον οδηγό να μπορεί να μπαίνει και να βγαίνει όσες φορές θέλει.

Η πόλη θα εισπράξει περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια τον χρόνο, τα οποία θα χρησιμοπιούνται για την στήριξη των δημόσιων μεταφορών, όπως τα λεωφορεία και το μετρό.

Για να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες με τις κάμερες και τα ανάλογα όργανα χρέωσης των οδηγών θα πρέπει να περάσει κάποιο διάστημα, όμως οι αρχές υποστηρίζουν ότι θα μπορούσε να ξεκινήσει μέσα στο 2024.

Όσο για το ζητούμενο, υπολογίζεται ότι τα διόδια θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά 15-20% του αριθμού των οχημάτων που εισέρχονται στο Μανχάταν, ή περίπου 110.000 έως 143.000 λιγότερα οχήματα κάθε ημέρα.

Διόδια στο κέντρο της Αθήνας: Η απόλυτη κοροϊδία! Ποια μείωση στην Αττική Οδό; Δείτε πόσο θα πληρώνουμε

Η νέα παραχώρηση επανέρχεται στο αρχικό σχέδιο της διαφορετικής χρέωσης εντός της ημέρας, με αύξηση του διοδίου κατά 30% στα 3,25 ευρώ τις ώρες αιχμής (από τις 7 έως τις 9 το πρωί και από 4 έως τις 6 το απόγευμα) μετά την πρώτη πενταετία.

Η κυβέρνηση έχει ορίσει την τιμή του διοδίου για τα πρώτα πέντε χρόνια της νέας σύμβασης στα 2,50 από 2,80 σήμερα.

Για την αύξηση, η οποία θα γίνει με την συναίνεση του ελληνικού δημοσίου, αρκεί στις υπόλοιπες ώρες μη αιχμής, να υπάρχει αισθητή μείωση της τιμής του κομίστρου ώστε ο μέσος όρος του διοδίου όλης της μέρας να μην ξεπερνά τα 2,50 ευρώ.

Σύμφωνα με το newmoney, το δικαίωμα αύξησης του διοδίου προκύπτει όταν η μέση ωριαία αύξηση της κυκλοφορίας κατά τις δυο περιόδους αιχμής (πρωί –απόγευμα) και τουλάχιστον για 2 ώρες της μέρας είναι χαμηλότερη των 45 χιλιομέτρων την ώρα.

Αυτό θα πρέπει να συμβαίνει για 30 μέρες και για περίοδο 6 συνεχόμενων μηνών (π.χ από Ιανουάριο έως Ιούνιο) αφαιρώντας το καλοκαίρι, σε 4 τμήματα του οδικού άξονα και με την προϋπόθεση ότι τουλάχιστον σε τρία από αυτά, θα πρέπει να παρατηρούνται οι ανωτέρω συνθήκες.

Πρόκειται για κομμάτια του αυτοκινητόδρομου αρκετά επιβαρυμένα σε επίπεδο κυκλοφορίας που δημιουργούν καθημερινά μεγάλες βραδυπορίες και αναστάτωση στους οδηγούς.

Τέλος, η σύμβαση υιοθετεί ακριβότερα διόδια για τα φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας με μεγάλες εκπομπές ρύπων και φθηνότερα για την νεότερη γενιά Euro6.

Διόδια στο κέντρο της Αθήνας: Δεν γίνονται αυτά! Δείτε πόσα θα πληρώνετε αν έχετε παλιό αυτοκίνητο και πόσα αν έχετε καινούργιο

Νέο σχέδιο για την μείωση των ρύπων αλλά και την… μείωση των ευρώ στις τσέπες μας έρχεται προσεχώς!

Έρχονται ζώνες χαμηλών ρύπων με διόδια για τα συμβατικά αυτοκίνητα στα κέντρα των μεγαλουπόλεων, σύμφωνα με το Εθνική Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση, που έχει τεθεί σε διαβούλευση μέχρι και την Παρασκευή 16 Ιουνίου 2023.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης, που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπεται η συνέχιση των κινήτρων στο πλαίσιο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και η θέσπιση συμπληρωματικών δράσεων.

Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τον εξηλεκτρισμό των στόλων είναι το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας των ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς και η διαθεσιμότητα των υποδομών φόρτισης και η προσβασιμότητα σε αυτές.

Τα μέτρα πολιτικής που επηρεάζουν το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας περιλαμβάνουν κίνητρα που εισάγονται κυρίως βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα σε συνδυασμό με τη θέσπιση αντικινήτρων, οι οποίες σταδιακά αντικαθίστανται μόνο από αντικίνητρα για τους χρήστες που καθυστερούν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Οι ακόλουθες δράσεις πολιτικής για τον εξηλεκτρισμό των στόλων (PA-EF) θεωρούνται αποτελεσματικές για τη στήριξη της περαιτέρω διάδοσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα, σύμφωνα με το σχέδιο δράσης που παρουσιάζεται από το ΥΠΕΝ.

Ωστόσο, από τα σημεία του σχεδίου, αξιοσημείωτες είναι οι προβλέψεις για δημιουργία ζωνών χαμηλών ρύπων στα μεγάλα αστικά κέντρα με τη δημιουργία διοδίων, αρχικά στα κέντρα των μεγαλουπόλεων και στη συνέχεια σε άλλους δήμους.

Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση και η ελληνική κυβέρνηση έχουν καθορίσει συγκεκριμένους στόχους για το 2025, το 2030 και το 2050 σχετικά με τον εξηλεκτρισμό των οδικών και θαλάσσιων μεταφορών και την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης.

Τέτοιες ζώνες θα δημιουργηθούν στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, και κατόπιν σε νησιά αλλά και σε μικρότερους δήμους, με απώτερο στόχο τη σταδιακή μετάβαση σε εκπομπές μηδενικών ρύπων.

Παράλληλα με τις ειδικές ζώνες χαμηλών ρύπων, θα δοθούν ισχυρότερα κίνητρα στους κατόχους παλαιών οχημάτων για απόσυρση.

Διόδια στο κέντρο της Αθήνας: Αυτό είναι το μέλλον – Πού καταργούνται τελείως

Το μέλλον στις μετακινήσεις με αυτοκίνητο δείχνει η Πολωνία καθώς καταργεί πλήρως τα διόδια.

Μια απόφαση – σταθμό έλαβε η Πολωνία για τους πολίτες της, με τον πρωθυπουργό της χώρας να διαμηνύει πως οι αυτοκινητόδρομοι είναι για να εξυπηρετούν τους πολίτες.

Σύμφωνα με το Euronews, η κυβέρνηση υιοθέτησε ήδη νόμο για την κατάργηση των διοδίων, βάσει του οποίου η διέλευση θα είναι στο εξής δωρεάν, τουλάχιστον σε όσους αυτοκινητοδρόμους διαχειρίζεται το κράτος.

Σημειώνεται πως αυτή ήταν για μια από τις τρεις βασικές δεσμεύσεις του κυβερνητικού προγράμματος του Κόμματος Νόμος και Δικαιοσύνη η οποία τηρήθηκε και θα προσφέρει μεγάλη ανακούφιση στους πολίτες της χώρας.