Διόδια: Έκτακτες ανακοινώσεις – Πότε ξεκινά η χιλιομετρική χρέωση παντού

Διόδια: Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι αυτό είναι το δίκαιο και συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη. Πότε αλλάζουν τα πάντα για τους οδηγούς στους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Για τις επικείμενες εκλογές και το ενδεχόμενο αυτοδυναμίας της ΝΔ στις δεύτερες κάλπες, για τους πλειστηριασμούς, για τον πρόσφατο καταστροφικό σεισμό στην Τουρκία, αλλά και τα διόδια αλλά και για τα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιούνται σε όλη την χώρα μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στην «Real News».

Σχετικά με τα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιούνται σε όλη την χώρα και ειδικότερα για τους επόμενους σταθμούς του Μετρό στην Αττική που σχεδιάζονται ο κ. Καραμανλής τόνισε πως «το Μετρό επεκτείνεται, γιατί σε βάθος χρόνου είναι η μόνη σοβαρή και βιώσιμη λύση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος του Λεκανοπεδίου.

Για πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια, ξεκίνησε να κατασκευάζεται μια νέα Γραμμή – και μάλιστα στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Οι Αθηναίοι βλέπουν ήδη τα εργοτάξια για τη Γραμμή 4 του Μετρό, που επιτέλους προχωρά.

Προκηρύξαμε επίσης το διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον.

Σε δύο χρόνια εκτιμώ ότι θα δημοπρατήσουμε και τη σύνδεση του Θησείου με το Κέντρο Πολιτισμού ‘‘Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος’’.

Μελετούμε ήδη την επέκταση της Γραμμής 4 προς τα βόρεια, που θα καλύψει την Κηφισίας μέχρι το Μαρούσι. Και βέβαια, θα συνεχίσουμε την ανάπτυξη του δικτύου του προαστιακού, προς τη Δυτική Αττική και προς Λαύριο και Ραφήνα».

Σχετικά με το Μετρό της Θεσσαλονίκης επισήμανε ότι παραμένει ο στόχος για να λειτουργήσει στα τέλη του 2023 λέγοντας πως «τρέχουμε καθημερινά, για να κερδίσουμε πίσω το χρόνο που έκλεψαν από την πόλη οι προσφυγές.

Ήδη, το ένα μετά το άλλο τα εργοτάξια κλείνουν, οι σταθμοί ολοκληρώνονται και οι χώροι αποδίδονται ξανά στην πόλη μετά από τόσα χρόνια.

Τα δοκιμαστικά δρομολόγια πυκνώνουν. Στον πολύπαθο σταθμό Βενιζέλου προχωράμε γοργά. Το έργο μπαίνει στην τελική του ευθεία».

Ο κ. Καραμανλής μιλώντας για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος σημείωσε ότι «το σχέδιο μας για αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού περιλαμβάνει: επέκταση δικτύου Μετρό, κρίσιμα οδικά έργα, ενίσχυση αστικών συγκοινωνιών.

Τώρα, πριν να είναι αργά. Η πιο ρεαλιστική μακροπρόθεσμη λύση είναι η επέκταση του δικτύου Μετρό, την οποία υλοποιούμε.

Παράλληλα, έχουμε ήδη αυξήσει πάνω από 50% τα λεωφορεία στον δρόμο και στους επόμενους μήνες ξεκινούν να έρχονται 650 νέα πράσινα λεωφορεία μηδενικών ρύπων, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη».

Σχετικά για τα οδικά έργα που υλοποιούνται στην Αττική επισήμανε πως πρόκειται «για έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, που πρέπει να κάνουμε πριν η κατάσταση στο Λεκανοπέδιο γίνει αφόρητη.

Όπως τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Την αστική σήραγγα της Ηλιουπόλεως. Την επέκταση της λεωφόρου Κύμης που έχει ήδη δημοπρατηθεί και θα αποσυμφορήσει την κίνηση σε Γαλάτσι, Νέα Ιωνία, Ηράκλειο, Πεύκη, Λυκόβρυση και Μαρούσι».

Επιπλέον ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται να γίνουν αυξήσεις των διοδίων, ούτε τώρα, ούτε στο άμεσο μέλλον, λέγοντας πως «το έχω πει και το εννοώ. Και νομίζω αυτό το αντιλαμβάνονται και οι παραχωρησιούχοι.

Γι’ αυτό είμαι βέβαιος ότι θα συμφωνήσουμε μαζί τους, με γνώμονα πάντα το καλύτερο δυνατό για το κοινωνικό σύνολο.

Εξάλλου, έχει έρθει η ώρα να πάμε σε χιλιομετρική χρέωση διοδίων, σε όλο το δίκτυο. Αυτό είναι το δίκαιο και συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη – ενώ ήδη, στη χώρα μας, η Ολυμπία Οδός το εφαρμόζει στην Πελοπόννησο».

Ο κ. Καραμανλής καταλόγισε υποκρισία και λαϊκισμό στον ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τους πλειστηριασμούς λέγοντας πως «η κυβέρνηση Τσίπρα ήταν που νομοθέτησε την κατάργηση της προστασίας της πρώτης κατοικίας και πρακτικά έδωσε τα σπίτια στα funds και τους servicers που τώρα κατηγορεί.

Είναι ο ίδιος ο κ. Τσίπρας που πριν λίγες μέρες κυνικά δήλωσε ότι οι 25.000 ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί, που έκανε η κυβέρνησή του, “δεν ήταν πολλοί”… Τώρα, δήθεν, θυμήθηκε να κάνει τα αντίθετα; Αυτοί που φώναζαν ‘‘κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη’’, άνοιξαν την πόρτα στα funds.

Τώρα ποιον νομίζουν ότι θα πείσουν;». Τόνισε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να προστατεύσει την πρώτη κατοικία με αποτελεσματικό και ρεαλιστικό τρόπο, χωρίς φυσικά να προστατεύει τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, ούτε τους έχοντες.

«Εμείς θέλουμε κοινωνική δικαιοσύνη. Όχι στα λόγια, στην πράξη. Και, με αυτή τη λογική, προσπαθούμε με ρεαλισμό και ευαισθησία να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα» συμπλήρωσε και πρόσθεσε ότι «οι ρυθμίσεις που έγιναν αποδίδουν, για αυτό και εντάσσονται όλο και περισσότεροι δανειολήπτες. Και με νέες ρυθμίσεις θα δοθεί η δυνατότητα σε όσους έχασαν μία ή δύο δόσεις και σε όσους βρέθηκαν ξαφνικά πίσω λόγω ενεργειακής κρίσης, να ρυθμίσουν κι αυτοί τις οφειλές τους».

Σχετικά με τον πρόσφατο φονικό σεισμό στην Τουρκία, ο κ. Καραμανλής υποστήριξε πως «αυτή η τραγωδία ανέδειξε για άλλη μία φορά ότι οι Έλληνες έχουμε ανθρωπιά. Έδειξε, επίσης, ότι οι χώρες μας μπορούν να συμβιώσουν αρμονικά και είναι κρίμα που κάποιοι απέναντι δεν το καταλαβαίνουν αυτό».

Πρόσθεσε πως «δυστυχώς, διαχρονικά, οι πολιτικές ηγεσίες και το “βαθύ κράτος” στην Τουρκία έχουν μία συγκεκριμένη, επιθετική στρατηγική, ποδοπατώντας το Διεθνές Δίκαιο και αγνοώντας την επιθυμία και των δύο λαών να ζήσουν ειρηνικά.

Πιστεύω ότι για ένα διάστημα η τουρκική προκλητικότητα δεν μπορεί παρά να καταλαγιάσει. Για πόσο θα κρατήσει αυτό;

Μακάρι να παγιωνόταν, χωρίς να χρειάζεται μια καταστροφή για να συμβεί. Όμως, δεν μπορώ να προβλέψω το μέλλον. Μπορώ μόνο να πω με σιγουριά ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει πάντα να τείνει χείρα φιλίας, αλλά ποτέ δεν θα υποχωρήσει από τα κυριαρχικά της δικαιώματα».

Διόδια: Έχουμε αποδείξει επί 4 χρόνια πως ό,τι είπαμε το κάναμε

Απαντώντας για το ενδεχόμενο συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ εφόσον δεν επιτευχθεί ο στόχος της αυτοδυναμίας στις δεύτερες εκλογές ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «πιστεύω ακράδαντα ότι η Νέα Δημοκρατία θα πετύχει την αυτοδυναμία στις δεύτερες εκλογές.

Αυτό, άλλωστε, δείχνουν και οι δημοσκοπήσεις. Παρά, μάλιστα, την απλή αναλογική, που φεύγοντας άφησε πίσω του -ως ‘‘σαμποτέρ’’- ο ΣΥΡΙΖΑ. Επομένως, δεν μπορώ να σας απαντήσω πάνω σε μία υπόθεση, την οποία δεν συμμερίζομαι.

Άλλωστε, προσωπικά προτιμώ τις ισχυρές αυτοδύναμες κυβερνήσεις. Και ιδίως σήμερα, που έχουμε να αντιμετωπίσουμε αλλεπάλληλες διεθνείς κρίσεις, μόνο μια ισχυρή αυτοδύναμη κυβέρνηση μπορεί να τα καταφέρει.

Και επειδή αυτή την άποψη τη συμμερίζονται οι περισσότεροι πολίτες, αλλά και επειδή έχουμε αποδείξει επί 4 χρόνια πως ό,τι είπαμε το κάναμε, πιστεύω ότι στις εκλογές η ΝΔ θα επιβεβαιώσει την εμπιστοσύνη των πολιτών».

Διόδια: Οριστικό! Καμία αύξηση

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι κατασκευαστικός κλάδος έχει πάρει τόσα πολλά έργα, μπορεί να κάνει και αυτός ένα βήμα πίσω…

Στο δίλημμα των επόμενων εκλογών, στην πολιτική επικαιρότητα, αλλά και στο έργο που συντελείται στις υποδομές και τις μεταφορές, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξη του στο Newsbomb.gr.

Παράλληλα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να αυξηθούν τα διόδια στις λεγόμενες παραχωρήσεις επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι: «Δεν θα μπούμε σε μία διαδικασία τι λένε οι συμβάσεις, τι δεν λένε οι συμβάσεις. Αυτό είναι μία απόφαση που έχει παρθεί από τον Πρωθυπουργό, μία πολιτική απόφαση. Όταν ο κατασκευαστικός κλάδος έχει πάρει τόσα πολλά έργα, μπορεί να κάνει και αυτός ένα βήμα πίσω». Επίσης ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε τέλος στο διαγωνισμό για την Αττική Οδό, για τον οποίο υπάρχει ενδιαφέρον και από ξένους επενδυτές.

Διόδια: Υπογράφονται σύντομα οι συμβάσεις για τα νέα πράσινα λεωφορεία

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε επίσης όσον αφορά στις αστικές συγκοινωνίες ότι η Κυβέρνηση έχει κάνει προσλήψεις για πρώτη φορά μετά το 2008 και έχει αυξήσει στην Αθήνα τα λεωφορεία από 850 σε 1.350 και στη Θεσσαλονίκη από 212 στα 500, ενώ σε λίγες ημέρες υπογράφονται οι συμβάσεις για τα νέα πράσινα λεωφορεία, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

«Θα είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές που έχουν γίνει σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με διαγωνισμό πάντα. Αυτή τη στιγμή περιμένουμε να υπογράψουμε τις συμβάσεις, να περάσουμε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και σε λίγες εβδομάδες πιστεύω θα έχουμε καλά νέα», ανέφερε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στις συμπράξεις με τα ΚΤΕΛ, οι οποίες – χωρίς να αμφισβητηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών – έχουν βελτιώσει την ποιότητα των παρεχόμενων στους πολίτες υπηρεσιών.

Διόδια: Ο κλάδος των υποδομών δημιουργεί πολλές θέσεις εργασίας και brain gain

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο που επιτελείται στον τομέα των υποδομών και μεταφορών. «Πραγματικά έχει γίνει ένα άλμα επενδύσεων στον κατασκευαστικό κλάδο», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σημειώνοντας ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες έχουν σήμερα ένα πολύ μεγάλο ανεκτέλεστο και έχουν δημιουργηθεί πολλές θέσεις εργασίας. «Είμαι πολύ περήφανος γιατί πάρα πολλά νέα παιδιά – αρχιτέκτονες, μηχανικοί, μηχανολόγοι – που έφυγαν στο εξωτερικό τα χρόνια της κρίσης, αρχίζουν και επιστρέφουν τώρα», δήλωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Ειδικά όσον αφορά στους μηχανικούς και όσον αφορά στον κλάδο των πολύ μεγάλων έργων, έχουμε πάει από το brain drain στο brain gain».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι στο σχεδιασμό της Κυβέρνησης δίνεται μεγάλη έμφαση στην περιφέρεια και κλείνουν όλα τα οδικά έργα που εκκρεμούσαν. Αναφέρθηκε ειδικά στη «μεγάλη πληγή» της Πατρών- Πύργου. «Αυτό το έργο αυτό έχει ξεκινήσει, έχουν στηθεί εργοτάξια και θα είναι έτοιμο μέχρι το 2025», τόνισε.

«Κατασκευάζουμε το μεγαλύτερο οδικό έργο εν εξελίξει στην Ευρωπαϊκή Ένωση σήμερα, τον ΒΟΑΚ. Και δεν κάνουμε μόνο αυτά. Flyover στη Θεσσαλονίκη. Τα τεράστια σιδηροδρομικά έργα: Συνδέουμε λιμάνια με σιδηρόδρομο και εμπορευματικά κέντρα, έτσι ώστε η χώρα μας να γίνει κόμβος Logistics της ευρύτερης περιοχής. Μία βιομηχανία που μπορεί να φέρει πολλές δουλειές και να φτάσει το 3% με 4% του ΑΕΠ στο μέλλον. Κάνουμε τα έργα νέας γενιάς. Έργα φιλοπεριβαλλοντικά. Δείτε τα έργα του Μετρό που γίνονται. Παραδώσαμε τους σταθμούς του Μετρό προς Πειραιά. Σε 55 λεπτά φτάνει κανείς από το αεροδρόμιο στο λιμάνι. Στην Αθήνα, θα δείτε παντού εργοτάξια στη Γραμμή 4», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Κρινόμαστε από αυτά που λέμε και αυτά τα οποία κάνουμε. Και εμείς ποτέ δεν θα ανακοινώσουμε κάποιο έργο χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα».

Διόδια: Θα πάμε μπροστά ή πίσω;

Στο δίλημμα των επόμενων εκλογών ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι: «Το ερώτημα εδώ είναι σαφές: Θα συνεχίσουμε αυτή την πορεία με τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη και θα πάμε μπροστά ή θα πάμε πίσω;»

Υπογράμμισε ότι η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να στηρίζει τα κοινωνικά στρώματα, που αντιμετωπίζουν τις συνέπειες της διεθνούς ενεργειακής κρίσης, όπως έκανε και στην πανδημία με ενισχύσεις, οι οποίες ξεπέρασαν τα 50 δισ. ευρώ, χωρίς όμως να ξεπεραστούν οι δημοσιονομικές αντοχές της χώρας.

Σημείωσε επίσης ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει να φέρνει ανάπτυξη, να δίνει σε αυτούς που έχουν ανάγκη, να ψηφιοποιεί το κράτος και να πραγματοποιεί τα μεγάλα έργα υποδομής, που φέρνουν θέσεις εργασίας. Σχολίασε πως αντίθετα: «Σήμερα περιμέναμε να ακούσουμε το πρόγραμμα του κ. Τσίπρα και τελικά δεν ακούσαμε τίποτα».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε άλλωστε απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ πως: «Ο ελληνικός λαός δεν τρώει κουτόχορτο» και σχολίασε: «Πέρα από τη σύγκρουση, υπάρχει και η σύγκριση». Υπενθύμισε ότι η Νέα Δημοκρατία μείωσε τους φόρους, τους οποίους ο ΣΥΡΙΖΑ είχε αυξήσει. Αλλά και ότι η Νέα Δημοκρατία αύξησε τις συντάξεις που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε μειώσει. Υπενθύμισε επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015 υποσχόταν κατώτατο μισθό στα 730 ευρώ, όμως αυτή η Κυβέρνηση της ΝΔ αυξάνει ξανά τον κατώτατο μισθό.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επέβαλε 29 φόρους, που τελικά ισοπέδωσαν τη μεσαία τάξη, ισοπέδωσαν την επιχειρηματικότητα και δεν μείωσε την ανεργία. Εμείς αντιθέτως κάναμε 50 φορές μειώσεις φόρων και σήμερα έχουμε παραπάνω θέσεις εργασίας, διότι υπάρχει μία πραγματική ανάπτυξη», σημείωσε επίσης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Υπενθύμισε επίσης ότι η Κυβέρνηση αντιμετώπισε τρία χρόνια συνεχόμενων κρίσεων, αλλά ο Πρωθυπουργός απέδειξε ότι μπορεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να πάρει γρήγορες αποφάσεις και κινήθηκε στη σωστή κατεύθυνση.

Ερωτηθείς για το εάν ανησυχεί για το ενδεχόμενο θερμού επεισοδίου από την Τουρκία λόγω και των εκλογών στη γειτονική χώρα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ο Ερντογάν αυτή τη στιγμή παίζει την πολιτική του επιβίωση και σε χώρες μη δημοκρατικές η πολιτική ήττα μπορεί να σημαίνει και φυσική ήττα. Τόνισε όμως: «Το ζήτημα δεν είναι να δούμε τι θα κάνει η Τουρκία. Το ζήτημα είναι να δούμε ποιες είναι οι συμμαχίες που έχουμε εμείς».

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει καταφέρει να δημιουργήσει πολύ ισχυρές διεθνείς συμμαχίες και έχει ενισχύσει την αποτρεπτική δυνατότητα των Ενόπλων Δυνάμεων. Εξέφρασε την απογοήτευση του για το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει ψηφίσει τους αμυντικούς προϋπολογισμούς, υπενθυμίζοντας ότι ήταν η προηγούμενη Κυβέρνηση που είχε ανοίξει τα σύνορα και είχε δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στο μεταναστευτικό.

«Δυστυχώς νομίζω ορισμένοι φίλοι της αριστεράς δεν έχουν καταλάβει ότι είμαστε σε μία περιοχή της ανατολικής Μεσογείου όπου οι κίνδυνοι είναι υπαρκτοί», σχολίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Με αφορμή τη συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα νωρίτερα στο Ζάππειο, ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι η πολιτική ζωή του τόπου οδηγείται ξανά με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ σε μεγάλη πόλωση. Έκανε λόγο για «μία απέλπιδα προσπάθεια του κ. Τσίπρα να συσπειρώσει το εκλογικό του ακροατήριο», η οποία όμως εκτίμησε ότι «αφήνει την κοινωνία πραγματικά αδιάφορη».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξέφρασε την πεποίθηση ότι: «Η τρίτη ελληνική Δημοκρατία που θεσπίστηκε το 1974 από αυτή την παράταξη, από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, δεν κινδυνεύει». Υπενθύμισε ότι από την πρώτη στιγμή στο θέμα των παρακολουθήσεων ο κ. Μητσοτάκης είχε αναγνωρίσει τα λάθη που έγιναν, ότι υπήρξαν παραιτήσεις και ότι θεσμικά η Κυβέρνηση θωράκισε το νομικό πλαίσιο που διέπει την ΕΥΠ.

Υπενθύμισε επίσης ότι ο Γιάνης Βαρουφάκης έχει δηλώσει πως η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τον παρακολουθούσε ως Υπουργό Οικονομικών. Χαρακτήρισε επομένως υποκριτικό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ διατηρεί ψηλά στην ατζέντα το θέμα των παρακολουθήσεων.