ΔΕΗ: Μπορεί η ΔΕΗ να έχει γίνει το απόλυτο success story της ελληνικής αγοράς, ωστόσο η λειτουργία της θυμίζει… μεξικανικό στρατό!
Πίσω από τη βιτρίνα της τεχνοκρατικής διοίκησης της ΔΕΗ από μια νέα και καλοπληρωμένη ομάδα στελεχών, με επικεφαλής τον Γιώργο Στάσση, στελέχη που υπηρετούν ή έχουν υπηρετήσει στο πρόσφατο παρελθόν στην επιχείρηση βλέπουν μια ανησυχητική αύξηση στον αριθμό των ανώτερων στελεχών, που μόνο σε σύγχρονες πρακτικές λιτού και αποτελεσματικού μάνατζμεντ δεν παραπέμπει, ενώ είναι βέβαιο ότι δεν συμβάλλει στη μείωση του λειτουργικού κόστους για να επιτευχθούν οι στόχοι επανόδου στην κερδοφορία.
Η διοικητική πρακτική που ακολουθείται πλέον στη ΔΕΗ θυμίζει… «μεξικανικό στρατό», όπως λένε χαρακτηριστικά πηγές που γνωρίζουν καλά τα διοικητικά θέματα. Δηλαδή, η κυρίαρχη τάση είναι πλέον να υπάρχουν περισσότεροι “βαθμοφόροι” από “στρατιώτες”, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την πρωτοφανή στην ιστορία της ΔΕΗ διόγκωση του αριθμού των γενικών διευθύνσεων και, αντίστοιχα, των γενικών διευθυντών.
Ο αριθμός των γενικών διευθύνσεων έχει αυξηθεί σε 20 επί ημερών της νέας διοίκησης, κάτι που δεν δικαιολογείται από τις διοικητικές ανάγκες της επιχείρησης, όπως τονίζουν στελέχη. Παλαιό υψηλόβαθμο στέλεχος της ΔΕΗ σημειώνει χαρακτηριστικά ότι σε άλλες εποχές, όταν ακόμη ο ΑΔΜΗΕ και ο ΔΕΔΔΗΕ δεν είχαν αποσχισθεί από τη ΔΕΗ και αποτελούσαν γενικές διευθύνσεις της επιχείρησης, ο αριθμός των γενικών διευθύνσεων ήταν πέντε.
Σύμφωνα με τους γνωρίζοντες τα διοικητικά θέματα, η πλούσια δομή στις γενικές διευθύνσεις και η στελέχωσή τους, κατά κανόνα, με πρόσωπα από την αγορά δημιουργεί την υπόνοια ότι περισσότερο εξυπηρετεί ανάγκες πελατειακών εξυπηρετήσεων, με τη δημιουργία νέων, καλοπληρωμένων θέσεων, παρά την ανάγκη αποτελεσματικότερης διοίκησης της ΔΕΗ. Σημειώνεται ότι παράλληλα με τη μεγάλη αύξηση του αριθμού των γενικών διευθυντών σημειώνεται και μεγάλη αύξηση των διευθυντών.
Η δομή «μεξικανικού στρατού» έχει αρκετές παρενέργειες για τη ΔΕΗ:
Σε κάθε περίπτωση, το διοικητικό σχέδιο που εφαρμόζεται στη ΔΕΗ δεν παραπέμπει σε επιχείρηση που κάνει αγώνα για την οικονομική της εξυγίανση και την κατοχύρωση της θέσης της σε μια ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά ενέργειας.
Το πέρασμα σε μικρή κερδοφορία το 2020 θα ήταν λάθος να πιστωθεί στη σημερινή διοίκηση, τονίζουν πηγές με καλή γνώση της οικονομικής κατάστασης της ΔΕΗ, αφού ήλθε ως φυσικό αποτέλεσμα πολλών ευνοϊκών παραγόντων: των αυξήσεων 20% στα τιμολόγια, της μεγάλης μείωσης της χονδρικής τιμής του ρεύματος αλλά και της κατάρρευσης των τιμών των καυσίμων, λόγω της πανδημίας.
Στην πραγματικότητα, η ΔΕΗ έχει πολύ δρόμο ακόμη να διανύσει μέχρι να εδραιώσει την οικονομική και επιχειρηματική της θέση και οι πειραματισμοί με πολυτελείς δομές στελέχωσης δεν θα επιταχύνουν αυτή την προσπάθεια.
Περαιτέρω ενίσχυση της ρευστότητας της επιτυγχάνει η ΔΕΗ, ολοκληρώνοντας την τιτλοποίηση-πώληση ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων της 325 εκατ. ευρώ, που βρίσκονται σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών.
Οπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία, το deal έκλεισε με αντισυμβαλλόμενους την Carval Investors, την Deutsche Bank και επενδυτικά χαρτοφυλάκια που διαχειρίζεται η PIMCO.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το επιτόκιο διαμορφώνεται πάνω από 6%, το οποίο όμως δεν θεωρείται υψηλό για μη εξυπηρετούμενες απαιτήσεις σε καθυστέρηση τριών και πλέον μηνών.
Επισημαίνεται ότι στις δύο προηγούμενες τιτλοποιήσεις που πραγματοποίησε πέρυσι η ΔΕΗ, με απαιτήσεις σε καθυστέρηση 60 και 90 ημερών, το επιτόκιο διαμορφώθηκε σε 3,5% και κοντά στο 7% αντίστοιχα.
Η εταιρεία εισέπραξε τα τελευταία 50 εκατ. ευρώ από το συνολικό τίμημα των δύο περυσινών τιτλοποιήσεων, που ήταν ονομαστικού ποσού 200 και 300 εκατ. ευρώ.
Με στόχο η ΔΕΗ να πετύχει να διατηρήσει στους κόλπους της τους καλούς πελάτες, η επιχείρηση το επόμενο διάστημα θα εφαρμόσει τη νέα πολύπλευρη στρατηγική της στον τομέα της λιανικής αγοράς του ρεύματος.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Γ. Στάσση, η ΔΕΗ προβλέπεται να χάσει μερίδιο και να φτάσει από το 70 στο 50% ωστόσο σκοπεύει να κρατήσει τους καλούς πελάτες.
Ταυτόχρονα η επιχείρηση θα επιδιώξει να ανακτήσει πελάτες με καλό προφίλ που αποχώρησαν προς τον ανταγωνισμό το προηγούμενο διάστημα.
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία ετοιμάζει νέα προϊόντα που θα στοχεύουν σε επιχειρηματικούς πελάτες ενώ δρομολογεί και τη διάθεση προγραμμάτων ενέργειας και υπηρεσιών μέσα και από άλλα κανάλια.
Ταυτόχρονα η ΔΕΗ προχωρά τη συνολική αναπροσαρμογή της στρατηγικής της στον τομέα της εμπορίας, με στόχο να ανταποκριθεί καλύτερα στις νέες ανάγκες της αγοράς και του ανταγωνισμού, να περιορίσει τις απώλειες από τις ανεξόφλητες οφειλές, να επανατοποθετηθεί στην αγορά και φυσικά να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες.
Πιο συγκεκριμένα οι πέντε στόχοι της ΔΕΗ για το επόμενο διάστημα στη λιανική αγορά του ρεύματος, όπως παρουσιάστηκαν προ ημερών από τη διοίκηση της εταιρείας είναι:
Η αναγνώριση του πελατολογίου της εταιρείας. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση νέας τμηματοποίησης των πελατών. Θα σχεδιαστούν μοντέλα πρόβλεψης απώλειας πελατών, ενώ θα ξεκινήσουν προγράμματα επαναπροσέγγισης πελατών υψηλής αξίας.
Επίσης θα εξασφαλιστεί η ικανότητα για εκτέλεση στοχευμένης στρατηγικής CRM σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο. Τέλος θα σχεδιαστεί πλατφόρμα loyalty για τους πιστούς πελάτες της εταιρείας.
Η μετατροπή των απαιτήσεων σε εισπράξεις. Η εταιρεία ξεκινά νεα διαδικασία επιστολών υπόμνησης και προειδοποίησης. Θα εφαρμοστεί νέο 3ετές πλάνο ανάκτησης απαιτήσεων σε συνεργασία με την εταιρεία εισπράξεων Qualco με την οποία η συνεργασία θα γίνει μακροχρόνια. Τέλος θα υπάρξει κεντρική διαχείριση των νομικών ζητημάτων.
Η κάλυψη νέων αναγκών. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει στη δημιουργία νέας εμπορικής ταυτότητας (λογότυπο, καταστήματα, λογαριασμός, ιστότοπος κλπ).
Εισήχθησαν νέα οικιακά προϊόντα που αφορούν πάνω από 200 χιλιάδες πελάτες, καθώς και νέα προϊόντα φυσικού αερίου και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Τέλος ελήφθησαν μέτρα ελάφρυνσης των καταναλωτών λόγω της πανδημίας, συνολικού ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ.
Η επανατοποθέτηση εμπορικού αποτυπώματος. Επεκτάθηκε το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων σε 38 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα καλύπτοντας το 70% των ενεργών πελατών. Μειώθηκε ο χρόνος αναμονής, καθώς σε 75 καταστήματα εφαρμόστηκαν ραντεβού.
Προχωρά ο ανασχεδιασμός των καταστημάτων με τα δύο πρώτα να αναμένονται εντός του 2021. Επίσης μετράται σε καθημερινή βάση και τροφοδοτούνται δράσεις για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας των πελατών.
Η ψηφιοποίηση της εμπειρίας των πελατών. Έχει αυξηθεί κατά 400 χιλιάδες η χρήση του ebill, δημιουργήθηκε το chatbox για παροχή γρήγορων απαντήσεων σε πελάτες σε τυποποιημένα θέματα, δημιουργήθηκε η νέα δωρεάν τηλεφωνική υποστήριξη και αυξήθηκαν σημαντικά οι κλήσεις που απαντήθηκαν στα 3 εκατομμύρια από 1,9 εκατομμύρια το 2019 ενώ από τις ψηφιακές καμπάνις (viber, e-mail, sms) πραγματοποιήθηκαν 750 χιλιάδες επαφές.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…