ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Απίστευτο κι όμως αληθινό: Δείτε πόσους… διευθυντές έχει η ΔΕΗ

ΔΕΗ: Μπορεί η ΔΕΗ να έχει γίνει το απόλυτο success story της ελληνικής αγοράς, ωστόσο η λειτουργία της θυμίζει… μεξικανικό στρατό!

Πίσω από τη βιτρίνα της τεχνοκρατικής διοίκησης της ΔΕΗ από μια νέα και καλοπληρωμένη ομάδα στελεχών, με επικεφαλής τον Γιώργο Στάσση, στελέχη που υπηρετούν ή έχουν υπηρετήσει στο πρόσφατο παρελθόν στην επιχείρηση βλέπουν μια ανησυχητική αύξηση στον αριθμό των ανώτερων στελεχών, που μόνο σε σύγχρονες πρακτικές λιτού και αποτελεσματικού μάνατζμεντ δεν παραπέμπει, ενώ είναι βέβαιο ότι δεν συμβάλλει στη μείωση του λειτουργικού κόστους για να επιτευχθούν οι στόχοι επανόδου στην κερδοφορία.

Η διοικητική πρακτική που ακολουθείται πλέον στη ΔΕΗ θυμίζει… «μεξικανικό στρατό», όπως λένε χαρακτηριστικά πηγές που γνωρίζουν καλά τα διοικητικά θέματα. Δηλαδή, η κυρίαρχη τάση είναι πλέον να υπάρχουν περισσότεροι “βαθμοφόροι” από “στρατιώτες”, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την πρωτοφανή στην ιστορία της ΔΕΗ διόγκωση του αριθμού των γενικών διευθύνσεων και, αντίστοιχα, των γενικών διευθυντών.

Ο αριθμός των γενικών διευθύνσεων έχει αυξηθεί σε 20 επί ημερών της νέας διοίκησης, κάτι που δεν δικαιολογείται από τις διοικητικές ανάγκες της επιχείρησης, όπως τονίζουν στελέχη. Παλαιό υψηλόβαθμο στέλεχος της ΔΕΗ σημειώνει χαρακτηριστικά ότι σε άλλες εποχές, όταν ακόμη ο ΑΔΜΗΕ και ο ΔΕΔΔΗΕ δεν είχαν αποσχισθεί από τη ΔΕΗ και αποτελούσαν γενικές διευθύνσεις της επιχείρησης, ο αριθμός των γενικών διευθύνσεων ήταν πέντε.

Σύμφωνα με τους γνωρίζοντες τα διοικητικά θέματα, η πλούσια δομή στις γενικές διευθύνσεις και η στελέχωσή τους, κατά κανόνα, με πρόσωπα από την αγορά δημιουργεί την υπόνοια ότι περισσότερο εξυπηρετεί ανάγκες πελατειακών εξυπηρετήσεων, με τη δημιουργία νέων, καλοπληρωμένων θέσεων, παρά την ανάγκη αποτελεσματικότερης διοίκησης της ΔΕΗ. Σημειώνεται ότι παράλληλα με τη μεγάλη αύξηση του αριθμού των γενικών διευθυντών σημειώνεται και μεγάλη αύξηση των διευθυντών.

Η δομή «μεξικανικού στρατού» έχει αρκετές παρενέργειες για τη ΔΕΗ:

  • Προφανής είναι η αύξηση του κόστους μισθοδοσίας των ανώτερων στελεχών, που εκτιμάται ότι πλησιάζει τα 10 εκατ. ευρώ ετησίως, με τον συνυπολογισμό όλων των βασικών και συμπληρωματικών παροχών. Ουσιαστικά, η ΔΕΗ χάνει σε πρόσθετες αμοιβές στελεχών ένα σημαντικό τμήμα των δαπανών που εξοικονομεί με τα προγράμματα εθελουσίας εξόδου χαμηλόβαθμού προσωπικού.
  • Σε οργανωτικό επίπεδο, η πολυτελής δομή με τις… αμέτρητες γενικές διευθύνσεις που οργανώνονται τώρα και τα ουκ ολίγα ανώτερα στελέχη που ενημερώνονται και προσπαθούν να μπουν σε παραγωγικούς ρυθμούς, δεν επιτρέπει στην επιχείρηση να «τρέξει» με την απαιτούμενη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα το πρόγραμμα μετασχηματισμού της. «Η ΔΕΗ βρίσκεται στο πιο κρίσιμο σημείο μιας “μάχης” που θα κρίνει το μέλλον της και σίγουρα αυτός δεν ήταν ο καταλληλότερος χρόνος για αλλάξουν όλα στην εσωτερική δομή», αναφέρουν πηγές με γνώση των διοικητικών πραγμάτων στη ΔΕΗ.
  • Ακόμη και σε χωροταξικό επίπεδο, η νέα δομή δημιουργεί σοβαρά ζητήματα. Ενώ έχει προγραμματισθεί η μεταστέγαση των γραφείων διοίκησης σε νέο βιοκλιματικό κτήριο υψηλών προδιαγραφών στο πρώην στρατόπεδο Πλέσσα στην Κατεχάκη , η ΔΕΗ υποχρεώνεται να αναζητήσει προσωρινή λύση μίσθωσης νέου και αρκετά μεγάλου κτηρίου γραφείων, συνολικής επιφάνειας έως 4.000 τ.μ. Εν μέρει, αυτή η απόφαση είναι αποτέλεσμα και του «ξεχειλώματος» των διοικητικών δομών.

Σε κάθε περίπτωση, το διοικητικό σχέδιο που εφαρμόζεται στη ΔΕΗ δεν παραπέμπει σε επιχείρηση που κάνει αγώνα για την οικονομική της εξυγίανση και την κατοχύρωση της θέσης της σε μια ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά ενέργειας.

Το πέρασμα σε μικρή κερδοφορία το 2020 θα ήταν λάθος να πιστωθεί στη σημερινή διοίκηση, τονίζουν πηγές με καλή γνώση της οικονομικής κατάστασης της ΔΕΗ, αφού ήλθε ως φυσικό αποτέλεσμα πολλών ευνοϊκών παραγόντων: των αυξήσεων 20% στα τιμολόγια, της μεγάλης μείωσης της χονδρικής τιμής του ρεύματος αλλά και της κατάρρευσης των τιμών των καυσίμων, λόγω της πανδημίας.

Στην πραγματικότητα, η ΔΕΗ έχει πολύ δρόμο ακόμη να διανύσει μέχρι να εδραιώσει την οικονομική και επιχειρηματική της θέση και οι πειραματισμοί με πολυτελείς δομές στελέχωσης δεν θα επιταχύνουν αυτή την προσπάθεια.

ΔΕΗ: Νέα τιτλοποίηση “κόκκινων” απαιτήσεων €325 εκατ.

Περαιτέρω ενίσχυση της ρευστότητας της επιτυγχάνει η ΔΕΗ, ολοκληρώνοντας την τιτλοποίηση-πώληση ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων της 325 εκατ. ευρώ, που βρίσκονται σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών.

Οπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία, το deal έκλεισε με αντισυμβαλλόμενους την Carval Investors, την Deutsche Bank και επενδυτικά χαρτοφυλάκια που διαχειρίζεται η PIMCO.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το επιτόκιο διαμορφώνεται πάνω από 6%, το οποίο όμως δεν θεωρείται υψηλό για μη εξυπηρετούμενες απαιτήσεις σε καθυστέρηση τριών και πλέον μηνών.

Επισημαίνεται ότι στις δύο προηγούμενες τιτλοποιήσεις που πραγματοποίησε πέρυσι η ΔΕΗ, με απαιτήσεις σε καθυστέρηση 60 και 90 ημερών, το επιτόκιο διαμορφώθηκε σε 3,5% και κοντά στο 7% αντίστοιχα.

Η εταιρεία εισέπραξε τα τελευταία 50 εκατ. ευρώ από το συνολικό τίμημα των δύο περυσινών τιτλοποιήσεων, που ήταν ονομαστικού ποσού 200 και 300 εκατ. ευρώ.

ΔΕΗ: Τι κάνει για να μη φύγεις

Με στόχο η ΔΕΗ να πετύχει να διατηρήσει στους κόλπους της τους καλούς πελάτες, η επιχείρηση το επόμενο διάστημα θα εφαρμόσει τη νέα πολύπλευρη στρατηγική της στον τομέα της λιανικής αγοράς του ρεύματος.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Γ. Στάσση, η ΔΕΗ προβλέπεται να χάσει μερίδιο και να φτάσει από το 70 στο 50% ωστόσο σκοπεύει να κρατήσει τους καλούς πελάτες.

Ταυτόχρονα η επιχείρηση θα επιδιώξει να ανακτήσει πελάτες με καλό προφίλ που αποχώρησαν προς τον ανταγωνισμό το προηγούμενο διάστημα.

Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία ετοιμάζει νέα προϊόντα που θα στοχεύουν σε επιχειρηματικούς πελάτες ενώ δρομολογεί και τη διάθεση προγραμμάτων ενέργειας και υπηρεσιών μέσα και από άλλα κανάλια.

Ταυτόχρονα η ΔΕΗ προχωρά τη συνολική αναπροσαρμογή της στρατηγικής της στον τομέα της εμπορίας, με στόχο να ανταποκριθεί καλύτερα στις νέες ανάγκες της αγοράς και του ανταγωνισμού, να περιορίσει τις απώλειες από τις ανεξόφλητες οφειλές, να επανατοποθετηθεί στην αγορά και φυσικά να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες.

Πιο συγκεκριμένα οι πέντε στόχοι της ΔΕΗ για το επόμενο διάστημα στη λιανική αγορά του ρεύματος, όπως παρουσιάστηκαν προ ημερών από τη διοίκηση της εταιρείας είναι:

Η αναγνώριση του πελατολογίου της εταιρείας. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση νέας τμηματοποίησης των πελατών. Θα σχεδιαστούν μοντέλα πρόβλεψης απώλειας πελατών, ενώ θα ξεκινήσουν προγράμματα επαναπροσέγγισης πελατών υψηλής αξίας.

Επίσης θα εξασφαλιστεί η ικανότητα για εκτέλεση στοχευμένης στρατηγικής CRM σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο. Τέλος θα σχεδιαστεί πλατφόρμα loyalty για τους πιστούς πελάτες της εταιρείας.

Η μετατροπή των απαιτήσεων σε εισπράξεις. Η εταιρεία ξεκινά νεα διαδικασία επιστολών υπόμνησης και προειδοποίησης. Θα εφαρμοστεί νέο 3ετές πλάνο ανάκτησης απαιτήσεων σε συνεργασία με την εταιρεία εισπράξεων Qualco με την οποία η συνεργασία θα γίνει μακροχρόνια. Τέλος θα υπάρξει κεντρική διαχείριση των νομικών ζητημάτων.

Η κάλυψη νέων αναγκών. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει στη δημιουργία νέας εμπορικής ταυτότητας (λογότυπο, καταστήματα, λογαριασμός, ιστότοπος κλπ).

Εισήχθησαν νέα οικιακά προϊόντα που αφορούν πάνω από 200 χιλιάδες πελάτες, καθώς και νέα προϊόντα φυσικού αερίου και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Τέλος ελήφθησαν μέτρα ελάφρυνσης των καταναλωτών λόγω της πανδημίας, συνολικού ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ.

Η επανατοποθέτηση εμπορικού αποτυπώματος. Επεκτάθηκε το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων σε 38 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα καλύπτοντας το 70% των ενεργών πελατών. Μειώθηκε ο χρόνος αναμονής, καθώς σε 75 καταστήματα εφαρμόστηκαν ραντεβού.

Προχωρά ο ανασχεδιασμός των καταστημάτων με τα δύο πρώτα να αναμένονται εντός του 2021. Επίσης μετράται σε καθημερινή βάση και τροφοδοτούνται δράσεις για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας των πελατών.

Η ψηφιοποίηση της εμπειρίας των πελατών. Έχει αυξηθεί κατά 400 χιλιάδες η χρήση του ebill, δημιουργήθηκε το chatbox για παροχή γρήγορων απαντήσεων σε πελάτες σε τυποποιημένα θέματα, δημιουργήθηκε η νέα δωρεάν τηλεφωνική υποστήριξη και αυξήθηκαν σημαντικά οι κλήσεις που απαντήθηκαν στα 3 εκατομμύρια από 1,9 εκατομμύρια το 2019 ενώ από τις ψηφιακές καμπάνις (viber, e-mail, sms) πραγματοποιήθηκαν 750 χιλιάδες επαφές.

Σωτήρης Παπαδόπουλος

Ο Σωτήρης Παπαδόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, με ειδίκευση σε θέματα οικονομίας, κοινωνίας και επιχειρηματικότητας. Έχει πολυετή εμπειρία στη δημοσιογραφία και επικεντρώνεται στην ανάλυση οικονομικών τάσεων και ειδήσεων, βοηθώντας τους αναγνώστες να κατανοούν τις εξελίξεις και να παίρνουν ενημερωμένες αποφάσεις. Με την ακρίβεια και την αμεσότητα που χαρακτηρίζουν τα άρθρα του, ο Σωτήρης Παπαδόπουλος έχει καταξιωθεί ως αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης στο χώρο της ελληνικής ψηφιακής δημοσιογραφίας.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago