ΔΕΗ: Καθόλου καλά δεν είναι τα νέα για 582.000 νοικοκυριά στη χώρα μας καθώς οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη ΔΕΗ γίνονται… θηλιά! Διαβάστε στο xristika.gr τι συμβαίνει…
Συγκεκριμένα, αυστηρότερο πλαίσιο για τους ληξιπρόθεσμους οφειλέτες λογαριασμών ρεύματος θα προβλέπει ο νέος κώδικας προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σύμφωνα με την πρόταση που έχει υποβληθεί από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Ειδικότερα, οι προμηθευτές θα μπορούν σε περίπτωση που ένας πελάτης καθυστερήσει δύο συνεχόμενους λογαριασμούς να δώσουν εντολή αποκοπής του μετρητή και ταυτόχρονα να επισημάνουν τον πελάτη οφειλέτη ως υπερήμερο (debt flagging).
Ακόμη εφόσον ο προμηθευτής επισημάνει τον οφειλέτη πελάτη ως υπερήμερο τότε μπλοκάρεται η δυνατότητα για αλλαγή προμηθευτή.
Αυστηρότερο πλαίσιο προβλέπεται επίσης ακόμη και στην περίπτωση που ο πελάτης πετύχει τελικώς να αλλάξει προμηθευτή.
Σε περίπτωση που ο πελάτης έχει αλλάξει προμηθευτή ο παλαιός προμηθευτής διατηρεί το δικαίωμα να υποβάλει στο διαχειριστή εντολή απενεργοποίησης της παροχής του πελάτη, εφόσον :
Ο παλιός προμηθευτής μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα υποβολής εντολής απενεργοποίησης της παροχής υπό τις παρακάτω σωρευτικές προϋποθέσεις:
Μετά την παρέλευση 10 τουλάχιστον ημερών από την ημερομηνία επισήμανσης του πρώην πελάτη ως υπερήμερου οφειλέτη λόγω αθέτησης διακανονισμού. Η επισήμανση κοινοποιείται στον πελάτη με κάθε πρόσφορο μέσο ταυτόχρονα με την υποβολή της στον αρμόδιο διαχειριστή.
Το δικαίωμα του παλαιού προμηθευτή ασκείται εφόσον εντός του παραπάνω διαστήματος δεν εξοφληθεί ολοσχερώς η ληξιπρόθεσμη οφειλή ή δεν συναφθεί νέος διακανονισμός.
Εντός αποκλειστικής προθεσμίας 12 μηνών η οποία υπολογίζεται για την περίπτωση Α) από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της αλλαγής προμηθευτή και για την περίπτωση Β) από την ημερομηνία επισήμανσης του πελάτη ως υπερήμερου λόγω αθέτησης διακανονισμού.
Η διαβούλευση για τις παραπάνω τροποποιήσεις στον κώδικα προμήθειας θα διαρκέσει έως και τις 28 Μαΐου.
Ως πρώτη προτεραιότητα θέτει η διοίκηση της ΔΕΗ την αντιμετώπιση του φαινομένου των στρατηγικών κακοπληρωτών.
Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη δοθεί ρητή εντολή στην ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. για εντατικοποίηση των αποκοπών σε πελάτες που έχουν εντοπιστεί ότι συστηματικά αποφεύγουν να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους, συσσωρεύοντας μεγάλα ποσά οφειλής.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν ήδη συγκεντρωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες, ο αριθμός των στρατηγικών κακοπληρωτών που οφείλουν ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των έξι μηνών ανέρχεται σε 582.000 περιπτώσεις και οι οφειλές τους φτάνουν το ποσό των 545 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα, οι περιπτώσεις των τελικών λογαριασμών ανέρχονται σε 895.000, συνολικών ληξιπρόθεσμων 1 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη ΔΕΗ, το τελευταίο δίμηνο έχουν προωθηθεί προς τον ΔΕΔΔΗΕ περίπου 30.000 αιτήματα αποκοπών αυτής της κατηγορίας.
Η διοίκηση της επιχείρησης δεσμεύεται να εντατικοποιήσει τις προσπάθειες και στο πλαίσιο αυτό θα ενημερώνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα την κοινή γνώμη για τα αποτελέσματα της εκστρατείας που ξεκινά άμεσα.
Όπως υπογραμμίζει, η εκστρατεία για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές δεν αφορά ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, για τις οποίες υπάρχουν συγκεκριμένες προβλέψεις στο πλαίσιο του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου.
Σε δήλωσή του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, σημειώνει πως «το φαινόμενο των στρατηγικών κακοπληρωτών, πρωτίστως θίγει και πλήττει τα εκατομμύρια συνεπών πελατών της επιχείρησης.
Στέλνουμε ηχηρό μήνυμα ότι τέτοιες συμπεριφορές πλέον δε θα γίνονται αποδεκτές. Είναι χρέος μας απέναντι στην επιχείρηση, αλλά και στη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, που, παρά τις δεδομένες οικονομικές δυσκολίες και τα προβλήματα, δίνουν μάχη και παραμένουν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους».
α. Για τους πελάτες που είναι οι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων πελατών ακολουθούνται τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Προμήθειας. Ειδικότερα για τους Ευάλωτους πελάτες η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού. Έτσι για παράδειγμα, ένας ευάλωτος πελάτης με συνολική οφειλή €2.000 και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό €200 θα μπορεί να το αποπληρώσει την οφειλή του σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των €50.
Επιπλέον, στους Ευάλωτους Πελάτες παρέχονται ειδικά μέτρα προστασίας, μεταξύ των οποίων η μη έκδοση εντολής απενεργοποίησης μετρητή (διακοπής ρεύματος) λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών κατά το χρονικό διάστημα από Νοέμβριο έως Μάρτιο, καθώς και κατά τη διάρκεια των μηνών Ιουλίου και Αυγούστου.
β. Οι αγροτικοί πελάτες έχουν δυνατότητα ρύθμισης τωv οφειλών τους σε 36 μηνιαίες δόσεις.
γ. Οι πελάτες με αποκοπή λόγω οφειλής για περισσότερες από 30 ημέρες, έχουν δυνατότητα ρύθμισης σε 12 μηνιαίες δόσεις, με άμεση καταβολή του 15% της συνολικής οφειλής.
δ. Οι πελάτες με ρευματοκλοπή έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης σε 4 μηνιαίες δόσεις, με άμεση καταβολή του 50% της συνολικής οφειλής. Εναλλακτικά, εφόσον καταβληθεί το 100% του ποσού της ρευματοκλοπής, παρέχεται η δυνατότητα ρύθμισης του υπόλοιπου ποσού, βάσει του υφιστάμενου Προγράμματος ρύθμισης οφειλών για την κατηγορία εκάστοτε πελάτη.
Οι πελάτες οι οποίοι επιθυμούν να προβούν στη ρύθμιση των οφειλών τους μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα κατά τόπους Καταστήματα, και το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 07:00 – 19:00).
Διευκρινίζεται ότι μέσω του 11770 δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν πελάτες οι οποίοι δεν έχουν τηρήσει το διακανονισμό τους και επιθυμούν την επαναρύθμιση της οφειλής τους. Εξαιρούνται οι πελάτες που είναι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…