IKEA

IKEA: Τι κι αν λόγω της πανδημίας δεν επιτρέπονταν η μετάβαση στα καταστήματα. Τα IKEA και τα Intersport του ομίλου Fourlis κατάφεραν να εκτοξεύσουν τα κέρδη τους. Δείτε πώς τα κατάφεραν στο xristika.gr.

Κατά τη διάρκεια του 2020, με τα καταστήματα κλειστά για αρκετούς μήνες λόγω πανδημίας, ο Όμιλος Fourlis είδε τις οnline πωλήσεις του σε ΙΚΕΑ και Ιntersport να αυξάνονται ραγδαία και μάλιστα να διατηρούνται σε ένα σημαντικό ποσοστό ακόμη κι όταν η αγορά λειτούργησε κανονικά και οι καταναλωτές είχαν πρόσβαση και στα φυσικά καταστήματα.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε ο Όμιλος, το 2020 οι ηλεκτρονικές πωλήσεις έφτασαν τα 60,1 εκατ. ευρώ σε σχέση με 33,8 εκατ. ευρώ το 2019, αυξημένες κατά 78%. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, εν μέσω πανδημίας, όπως επισημαίνουν πηγές της εταιρείας στο insider.gr οι online πωλήσεις κατά την περίοδο που τα καταστήματα ήταν κλειστά έφτασαν το 30-35% επί του συνόλου ενώ όσο τα καταστήματα ήταν ανοιχτά έφτασαν το 18%. Συνολικά στο έτος αποτέλεσαν το 16% επί του συνόλου, ενώ προ πανδημίας το αντίστοιχο ποσοστό έφτανε μόλις το 7,2%. Στόχος πάντως είναι τα επόμενα χρόνια η δυναμική αυτή να που αναπτύχθηκε να διατηρηθεί και όπως σημειώνουν, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις να αποτελούν το 20-25% του συνόλου.

Αναλυτικά το 2020 ο Όμιλος παρουσίασε πωλήσεις 370,6 εκατ. ευρώ έναντι 466,3 εκατ. ευρώ το 2019, μειωμένες κατά 20,5%. Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA), το ανήλθαν σε 43,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) σε 9,6 εκατ. ευρώ. Οι ζημίες προ φόρων, έφτασαν 11,0 εκατ. ευρώ έναντι κερδών προ φόρων 19,5 εκατ. ευρώ το 2019, συμπεριλαμβανομένων ζημιών 6,6 εκατ. ευρώ από απομείωση αξίας ακινήτων και θυγατρικών. Οι ζημίες μετά φόρων για το 2020 ήταν 8,7 εκατ. ευρώ. Ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου FOURLIS κατά την 31/12/2020 ήταν 105,4 εκατ., σε σχέση με 106,2 εκατ. κατά την 31/12/2019.

ΙΚΕΑ: Η νέα επένδυση

Παρά τις επιπτώσεις του κορονοϊού, η Fourlis προχώρησε το 2020 σε επενδύσεις που έφτασαν το 20,6 εκατ. ευρώ ενώ ετοιμάζει και νέα επένδυση 11 εκατ. ευρώ στο ακίνητο του Ομίλου στα Οινόφυτα Βοιωτίας που αφορά Υψηλής Τεχνολογίας Αυτοματοποιημένο Εξοπλισμό για τη διακίνηση των προϊόντων αθλητικών ειδών, τόσο προς τα φυσικά καταστήματα, όσο και προς τους καταναλωτές των ηλεκτρονικών καταστημάτων της INTERSPORT και ATHLETE’S FOOT σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, και Κύπρο.

Το σύστημα, όπως επισημαίνεται, θα παρέχει μέγιστη ευελιξία ως προς την επεξεργασία άμεσης αναπλήρωσης αποθεμάτων και ηλεκτρονικών παραγγελιών. Η έναρξη λειτουργίας της νέας επένδυσης έχει προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο του 2022 ενώ έπειτα από την ολοκλήρωσή της το logistics center στο Σχηματάρι της Βοιωτίας που εξυπηρετεί αυτή τη στιγμή ΙΚΕΑ και Intersport θα καλύπτει πλέον τις ανάγκες των καταστημάτων ΙΚΕΑ ενώ το Intersport θα εξυπηρετείται από το κέντρο στα Οινόφυτα Βοιωτίας.

IKEA: Η κίνηση – ματ που «πάγωσε» τον ανταγωνισμό

Νέα επένδυση ύψους 11 εκατ. ευρώ σε logistics για τις ανάγκες του κλάδου αθλητικών ειδών ανακοίνωσε πριν από μερικές μέρες ο Όμιλος Fourlis, ο οποίος παράλληλα αναπτύσσει το δίκτυο των μικρών και μεσαίων καταστημάτων ΙΚΕΑ εντός του αστικού ιστού σε διάφορες πόλεις.

Όπως επισημαίνει στο insider.gr σχετικά με τη νέα επένδυση o οικονομικός διευθυντής του ομίλου Fourlis, Γιώργος Αλεβίζος, από τη μία πλευρά η ανάπτυξη του δικτύου του ΙΚΕΑ και από την άλλη η άνοδος του e-commerce για τα Intersport καθώς και οι αποθηκευτικές ενδο-μετακινήσεις που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση ολόκληρου του δικτύου σε 4 χώρες, δημιουργούν πλέον νέες ανάγκες. Έτσι το logistics center στο Σχηματάρι της Βοιωτίας που εξυπηρετεί αυτή τη στιγμή ΙΚΕΑ και Intersport θα καλύπτει πλέον τις ανάγκες των καταστημάτων ΙΚΕΑ ενώ με την νέα επένδυση από το 2022 το Intersport θα εξυπηρετείται από το κέντρο που θα διαμορφωθεί στο ακίνητο του Ομίλου στα Οινόφυτα Βοιωτίας.

Άλλωστε όπως δείχνουν και οι πωλήσεις κατά την περίοδο της πανδημίας το ηλεκτρονικό κανάλι, σύμφωνα με τον κ. Αλεβίζο, φαίνεται ότι συνεχίζει «κρατάει» ένα μέρος των πελατών που μέχρι πρόσφατα έκανε αγορές σε φυσικά καταστήματα ακόμη και τις περιόδους που η αγορά λειτούργησε κανονικά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι προ πανδημίας, το ποσοστό των ηλεκτρονικών καναλιών ΙΚΕΑ και Intersport ήταν περίπου 10% και 5% αντίστοιχα. Τις περιόδους των lockdown το ποσοστό για τα ΙΚΕΑ τριπλασιάστηκε ενώ για τα Intersport αυξήθηκε κατά 5-6 φορές. Όταν τα καταστήματα άνοιξαν τις 12 μέρες του Ιανουαρίου, το ΙΚΕΑ είχε ένα ποσοστό ηλεκτρονικών πωλήσεων 18% και το Ιntersport κοντά στο 9%. Ο Ιανουάριος γενικότερα ήταν πολύ καλός και για τα δύο δίκτυα καταστημάτων, ενώ και η μέθοδος click inside που εφαρμόστηκε για μία εβδομάδα στο δίκτυο των Intersport λειτούργησε θετικά.

Όσον αφορά τέλος τα καταστήματα ΙΚΕΑ, το πρώτο μικρού μεγέθους ΙΚΕΑ (2.000 τ.μ) άνοιξε στα τέλη του Ιανουαρίου στον Πειραιά ενώ αντίστοιχα καταστήματα αναμένεται δημιουργηθούν σε Πάτρα και Κρήτη. Στο πλάνο του Ομίλου περιλαμβάνεται και η ανάπτυξη μεσαίου μεγέθους καταστημάτων, δηλαδή 5.000 – 12.000 τ.μ., με το πρώτο να έχει ανοίξει ήδη στη πόλη Βάρνα της Βουλγαρίας το φθινόπωρο του 2020.

ΙΚΕΑ: «Πάγωσαν» LEROY MERLIN και PRAKTIKER

Άνοιξε τις πόρτες του το νέο κατάστημα ΙΚΕΑ του Ομίλου Fourlis στον Πειραιά. Το κατάστημα είναι το πρώτο μίας σειράς νέου τύπου καταστημάτων τα οποία θα ανοίξουν προοδευτικά και σε άλλες πόλεις με κυρίαρχο στοιχείο το μικρό μέγεθος τους (ως 2.000 τμ) και η λειτουργία τους σε εμπορικούς δρόμους και όχι εκτός της πόλης.

Tο νέο κατάστημα στον Πειραιά εκτείνεται σε 2.000 τ.μ σε ένα τριώροφο νεοκλασικό κτίριο στην οδό Γούναρη, ενώ διαθέτει περισσότερα από 1.000 προϊόντα, accessories αλλά και μικροέπιπλα. Απ’ το χώρο λείπουν τα ογκώδη αντικείμενα τα οποία όμως οι καταναλωτές μπορούν να παραγγείλουν, εφόσον θέλουν, μέσα απ’ τους καταλόγους.

Όπως έλεγε στο business stories ο Πρόεδρος του Ομίλου Fourlis κ. Βασίλης Φουρλής τα νέα καταστήματα «θα ανανεώσουν την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών σε όλα τα επίπεδα, με μικρότερα, αλλά σύγχρονα καταστήματα, που μπορούν να ενταχθούν εύκολα στον αστικό ιστό, διευκολύνοντας την ταχύτερη πρόσβαση, τη διαδικασία των αγορών, αλλά και την επιλογή μέσα από την πλήρη γκάμα των προϊόντων ΙΚΕΑ».

Σημειώνεται πως το κατάστημα, ήταν προγραμματισμένο να ανοίξει περί τα τέλη του 2020 ωστόσο το δεύτερο lockdown καθυστέρησε τα εγκαίνια.

Το επόμενο «μίνι» ΙΚΕΑ αναμένεται να ανοίξει στη Σόφια της Βουλγαρίας στο Mall of Sofia.

ΙΚΕΑ: Νέα καταστήματα σε Πάτρα και Κρήτη

Με το βλέμμα στην μετά Covid εποχή, ο όμιλος Fourlis προγραμματίζει νέες επενδύσεις για την επόμενη τριετία ενώ δρομολογείται και η δημιουργία των νέων «μικρών» ΙΚΕΑ, σε Πάτρα και Κρήτη, στο πλαίσιο της νέα φιλοσοφίας καταστημάτων που αναπτύσσει ο Όμιλος.

Όπως σημείωσε κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Απόστολος Πεταλάς, μετά τον Οκτώβριο, όπου οι πωλήσεις του ομίλου και στους δύο κλάδους ισορρόπησαν, για τον Νοέμβριο αναμένεται κάμψη πωλήσεων μεταξύ 70% και 75% στην Ελλάδα λόγω του lockdown. Εκτίμησε ωστόσο ότι μέσω των ηλεκτρονικών πωλήσεων μπορεί να ανακτηθεί 30%-35% του τζίρου στη χώρα μας.

Η διοίκηση του Ομίλου εμφανίστηκε αισιόδοξη για την επόμενη μέρα και την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας ενώ αναφέρθηκε και στις διευκολύνσεις που εξασφάλισε από τους βασικούς προμηθευτές IKEA, Nike, Adidas, με μετάθεση των πληρωμών για μετά την άρση του lockdown.

O όμιλος Fourlis αναμένεται να συνεχίσει τις επενδύσεις του με πλάνο 20-23 εκατ. ευρώ ετησίως έως το 2023, στα logistic centers του ομίλου αλλά και στην επέκταση των φυσικών καταστημάτων.

Ήδη έχει προγραμματιστεί το άνοιγμα καταστημάτων μικρών ΙΚΕΑ σε Πάτρα και Κρήτη, όπου μάλιστα έχουν ολοκληρωθεί και οι αγορές των σχετικών οικοπέδων. Παράλληλα το πρώτο μικρού μεγέθους κατάστημα ΙΚΕΑ επιφάνειας 2.000 τ.μ. στον Πειραιά, το όποιο προγραμματιζόταν να ανοίξει έως το τέλος του 2020, αναμένεται να λειτουργήσει αμέσως μετά την περίοδο απαγόρευσης λειτουργίας της αγοράς.

 


Στοιχηματική εμπειρία... όπως θα ήθελες να είναι! Παίξε Νόμιμα (21+)