Αναψυκτικά: Ακριβότερα κατά 10 -15 λεπτά του ευρώ θα είναι από 1/1/2026, νερά, χυμοί και αναψυκτικά που αγοράζουμε σε πλαστικές και αλουμινένιες φιάλες, λόγω της εισαγωγής του Συστήματος Επιστροφής Εγγυοδοσίας (Deposit Return System – DRS) στην Ελλάδα.
Σκοπός η αύξηση των ποσοστών ανακύκλωσης από τους πολίτες. Τα χρήματα θα επιστρέφονται στον καταναλωτή εάν ανακυκλώσει την κενή συσκευασία σε κάποιο από τα χιλιάδες ειδικά μηχανήματα που θα τοποθετηθούν σε κεντρικά σημεία, όπως επισημαίνει η ΕΡΤ.
Όπως προβλέπει το νομοσχέδιο που μπαίνει ως συζήτηση στην Βουλή, 15.000 ειδικά μηχανήματα ανακύκλωσης θα τοποθετηθούν, με έξοδα των παραγωγών σε υπαίθριους χώρους σούπερ μάρκετ σε όλη τη χώρα. Σε μικρά νησιά και σε απομακρυσμένα χωριά θα εγκατασταθούν σε δημόσιους χώρους. Οι πολίτες, απλά, θα τοποθετούν τις κενές φιάλες και θα παίρνουν πιστωτικό.
«Βάζουμε ένα εγγυδοτικό τέλος 0,10€ το οποίο θα αυξήσει την τιμή του. Ο πολίτης θα γυρνάει το μπουκαλάκι και θα παίρνει πίσω τα 0,10 λεπτά που είχε δώσει ως εγγυοδοσία. Θα αυξήσει ουσιαστικά τα ποσοστά ανακύκλωσης», εξήγησε ο ΓΓ Αποβλήτων του ΥΠΕΝ, Μανώλης Γραφάκος, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Επιστημονικού Σωματείου για θέματα Ανακύκλωσης Αποβλήτων, Γιώργος Ηλιόπουλος, διευκρίνισε: «Μηχανάκια αυτόματης επιστροφής όπου ο πολίτης επιστρέφει την άδεια φιάλη έως 3 λίτρα, θα είναι οι φιάλες που θα μπορούν να επιστραφούν. Θα παίρνει το αντίστοιχο ποσό επιστροφής για να το κάνει έκπτωση σε μια επόμενη αγορά οπουδήποτε και αν θέλει να την κάνει αυτή».
Αναψυκτικά: Συναγερμός! Εντοπίστηκαν κολοβακτηρίδια σε γνωστή μάρκα
Η Perrier, θυγατρική της Nestle, έλαβε εντολή από το γαλλικό κράτος να καταστρέψει δύο εκατομμύρια μπουκάλια νερό μετά την ανακάλυψη κολοβακτηριδίων σε ένα από τα πηγάδια της στη νότια Γαλλία.
«Πολλές παρτίδες φιαλών» που ισοδυναμούν με «αρκετές εκατοντάδες παλέτες» καταστράφηκαν, σύμφωνα με τη Nestlé.
Η εταιρεία δεν έχει διευκρινίσει το επίπεδο της μόλυνσης, αλλά έχει διαβεβαιώσει ότι «όλα τα μπουκάλια στην αγορά μπορούν να καταναλωθούν με απόλυτη ασφάλεια».
Ο όμιλος έχει ήδη αντιμετωπίσει κατηγορίες για τη μεταχείριση των εμπορικών σημάτων νερού Vittel, Contrex και Hépar, καθώς και της Perrier.
Σύμφωνα με την Nestle η παρουσία των μολυσματικών βακτηριδίων εντοπίστηκε μετά από τις πολύ έντονες βροχοπτώσεις μετά την καταιγίδα Monica που έπληξε τη νοτιοανατολική Γαλλία στα μέσα Μαρτίου.
Το πηγάδι, στο Vergèze, κοντά στη Nîmes, παρέχει νερό για τη μάρκα Perrier από τότε που δημιουργήθηκε το 1903.
Η λειτουργία του πηγαδιού, «θα ξαναρχίσει την κατάλληλη στιγμή υπό τον έλεγχο των αρχών», σύμφωνα με τη Nestlé.
Η εταιρία παραγωγής μεταλλικού νερού δέχεται πιέσεις από τα τέλη Ιανουαρίου, αφού παραδέχτηκε ότι είχε χρησιμοποιήσει απαγορευμένες διαδικασίες σε ορισμένες από τις μάρκες του για να διατηρήσει την ποιότητα.
Σε ένα διάταγμα της 19ης Απριλίου που έλαβε το Γαλλικό Πρακτορείο, ο νομάρχης του Gard έδωσε επίσημη ειδοποίηση στην εταιρεία να «αναστείλει αμέσως» τη λειτουργία μιας από τις επτά λεκάνες απορροής Vergèze, η οποία παρουσίασε « ένα επεισόδιο μόλυνση από τις 10 Μαρτίου 2024 και για αρκετές ημέρες από μικρόβια που μαρτυρούν μόλυνση από κολοβακτηρίδια και Escherichia coli αλλά και από μικρόβια του είδους Pseudomonas aeruginosa » .
Το διάταγμα τονίζει επίσης ότι η μόλυνση του εμφιαλωμένου νερού «μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία των καταναλωτών» .
Αναψυκτικά: Αυτός είναι ο λόγος που δεν μας λένε τα συστατικά της Coca Cola
Είναι ένα από τα μυστήρια του… πλανήτη. Κανείς δεν γνωρίζει τι υπάρχει μέσα στην αγαπημένη Coca Cola και υπάρχει πολύ σοβαρός λόγος για αυτό…
Η Coca Cola δεν αποκαλύπτει τη συνταγή του διάσημου αναψυκτικού της.
Ούτε καν λέει τι έχουν μέσα οι νέες γεύσεις που κυκλοφορεί για περιορισμένο διάστημα.
Για την Coca Cola, το μυστήριο είναι η ουσία.
Τους τελευταίους μήνες, η εταιρεία κυκλοφόρησε μια σειρά από περίεργα προϊόντα: Coca Cola Starlight, Byte και Dreamworld.
Πρόκειται για νέες γεύσεις που κυκλοφορούν για περιορισμένο χρονικό διάστημα στην αμερικανική αγορά.
Όμως αντί να πει τι ακριβώς είναι αυτές οι γεύσεις, η Coca Cola απλά περιγράφει μια εμπειρία.
«Αλληλεπιδρούμε με τους ανθρώπους», δηλώνει στο CNN ο Selman Careaga της Coca Cola.
Το να κάνει τον κόσμο να μιλάει για τα προϊόντα της είναι μια σημαντική στρατηγική μάρκετινγκ για την Coca Cola, ειδικά αν μπορεί να προκαλέσει ενδιαφέρον ανάμεσα στους νέους καταναλωτές.
Το τελευταίο διάστημα, η Coca Cola «προσπαθεί πραγματικά να ενθαρρύνει τους καταναλωτές να συζητούν» για τα προϊόντα τους, σημειώνει ο Duane Stanford, συντάκτης του Beverage Digest.
Όταν η εταιρεία παρουσίασε τη νέα συνταγή της Coca Cola Zero, για παράδειγμα, ενθάρρυνε τους πελάτες να αποφασίσουν αν ήταν η «καλύτερη Coca Cola που έγινε ποτέ». Και στο πλαίσιο της καμπάνιας «What the Fanta?», πουλάει στις ΗΠΑ μυστηριώδεις γεύσεις Fanta.
Αυτό που θέλει η Coca Cola είναι οι καταναλωτές να παίρνουν μέρος σε αυτές τις συζητήσεις ή να τις βλέπουν στο διαδίκτυο, να σκέφτονται την Coca Cola όταν μπαίνουν σε ένα κατάστημα, εξηγεί ο Stanford.
Τα νέα της προϊόντα έχουν σχεδιαστεί για να τραβούν την προσοχή του κοινού που τόσα brands επιθυμούν να προσελκύσουν: Της Gen Z.
Έτσι, αντί να πει ότι τα νέα αναψυκτικά έχουν μια παραδοσιακή γεύση όπως βανίλια ή κεράσι, η Coca Cola έδωσε σε κάθε προϊόν μια δική του, αόριστη περιγραφή και άφησε τους θαυμαστές να συμπληρώσουν τα κενά.
Για το Starlight, η εταιρεία είπε ότι έχει «νότες που θυμίζουν το να κοιτάς τα αστέρια γύρω από μια φωτιά, καθώς και μια αίσθηση δροσιάς που φέρνει την αίσθηση ενός δροσερού ταξιδιού στο διάστημα».
Το Byte «σας προσκαλεί να εξερευνήσετε ποια γεύση μπορεί να έχουν τα pixel», ενώ το Dreamworld υπόσχεται στους καταναλωτές ότι «θα βιώσουν τη γνώριμη γεύση της Coca Cola αλλά με μια εκπληκτική και απροσδόκητη γεύση από έναν ονειρικό κόσμο».
Το κοινό έχει μείνει να μαντεύει:
Κάποιοι πιστεύουν ότι το Starlight έχει γεύση σαν μαλλί της γριάς, κέικ ή marshmallows.
Όταν δοκίμασαν το Byte, κάποιοι μάντευαν ότι είχε γεύση βατόμουρο ή γκρέιπφρουτ.
Άλλοι έλεγαν ότι το Dreamworld είχε γεύση μάνγκο, ροδάκινο ή πορτοκάλι ήίσως σιρόπι για τον βήχα.
«Κατά κάποιο τρόπο, είναι σαν τη μυστική μας συνταγή», λέει ο Careaga της Coca Cola. Και σε αυτήν την περίπτωση, οι γεύσεις δεν είναι πραγματικά το ζητούμενο.
Η Coca Cola δηλώνει ευχαριστημένη με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα από την κυκλοφορία των νέων γεύσεων.
Μάλιστα αυτή η καμπάνια έχουν συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων όλων των αναψυκτικών της Coca Cola συνολικά, με την παραδοσιακή γεύση να εμφανίζει αύξηση πωλήσεων 7% το δεύτερο τρίμηνο.
Αναψυκτικά: Τι ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει η Coca Cola
Σε μια έκπληξη που δεν περίμενε πραγματικά κανείς προχώρησε η Coca Cola, καθώς έρχεται πλέον με πασίγνωστο αλκοολούχο ποτό… μαζί!
Coca Cola και ουίσκι Jack Daniels μαζί θα μπορούν να απολαμβάνουν όσοι το επιθυμούν καθώς η εταιρεία που παράγει το αναψυκτικό αποφάσισε να συνεργαστεί με την Brown-Forman, παρέχοντας ένα ποτό το οποίο μέσα στους επόμενους μήνες θα κυκλοφορήσει στα ράφια του Μεξικού, προτού επεκταθεί παγκοσμίως.
Ο συνδυασμός φέρνει κοντά «δύο από τα πιο αναγνωρίσιμα και πολύτιμα εμπορικά σήματα παγκοσμίως», ανέφεραν οι εταιρείες σε δελτίο τύπου που κυκλοφόρησαν, σημειώνοντας παράλληλα πως η αναλογία του αλκοόλ θα είναι μικρή, αλλά αυτό θα διαφέρει ανάλογα με τη χώρα, σύμφωνα με το CNN.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Brown-Forman, Lawson Whiting δήλωσε ότι η συνεργασία «φέρνει σε συνεργασία δύο κλασικά αμερικανικά είδωλα για να προσφέρει στους καταναλωτές μια μοναδική γευστική εμπειρία».
Πρόσθεσε παράλληλα ότι έχει στόχο να «επιταχύνει την επέκταση και την ανάπτυξη της επιχείρησης σε ολόκληρο τον κόσμο».
Το Μεξικό επιλέχθηκε ως η αγορά που θα γίνει πρώτα η κυκλοφορία. Και τα δύο brands είναι ιδιαίτερα δημοφιλή εκεί.
Το λανσάρισμα στις ΗΠΑ προβλέπεται να γίνει κάποια στιγμή το 2023.
Οι πωλήσεις των κοκτέιλ σε κουτάκι έχουν εκτοξευθεί το τελευταίο διάστημα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν ευκολία και νέες γεύσεις πέρα από το κρασί και τη μπύρα.
Η κατηγορία ποτών αυξήθηκε κατά 53% πέρυσι και προβλέπεται να αυξηθεί κατά 29% τα επόμενα τρία χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία της IWSR Drinks Analysis.