Χαμός με την Coca Cola: Αυτό δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Coca cola: Η Coca Cola HBC διέβη τον Ρουβίκωνα για τον κόσμο του αλκοόλ. Το σχέδιο πίσω από την πρώτη εξαγορά αλκοολούχου σήματος απ’ την Coca Cola HBC. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Για πολλούς ήταν απλά θέμα χρόνου η Coca Cola HBC να διαβεί τον Ρουβίκωνα και να μπει για τα καλά στον κόσμο του αλκοόλ. Και το έπραξε χθες ανακοινώνοντας την εξαγορά του σήματος της βότκας Finlandia.

Ένα σημείο καταλυτικό, το οποίο «υπηρετεί» την αποκαλούμενη «στρατηγική 24/7» που έχει αναγάγει σε προτεραιότητα ο Όμιλος υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς. Σύμφωνα με αυτή θα διαθέτει στον καταναλωτή, στο σπίτι ή έξω (HORECA), προϊόν για κάθε ώρα.

Από καφέ, τσάι, χυμούς, αναψυκτικό, νερό κοκ ως μπύρες, κρασί και οινοπνευματώδη!

Γι’ αυτό εξάλλου και η αγορά πλέον περιμένει τα επόμενα «χτυπήματα» της Coca Cola HBC με δεδομένο πλέον πως γίνεται ξεκάθαρο ότι θα προσπαθήσει να αναπτύξει ένα χαρτοφυλάκιο ιδιόκτητων σημάτων οινοπνευματωδών.

Έως σήμερα το κομμάτι των οινοπνευματωδών η εταιρεία το κάλυπτε με τις συμφωνίες αποκλειστικής αντιπροσώπευσης και διανομής που είχε με διάφορες εταιρείες με γνωστά σήματα μεταξύ των οποίων τα Aperol, Campari, Famous Grouse, Jack Daniel’s, Wild Turkey, Nemiroff, Finlandia κοκ.

Επίσης προ μηνών ξεκίνησε τη συνεργασία της με την AB InBev αναλαμβάνοντας την αντιπροσώπευση και διανομή μερικών εκ των πλέον διάσημων ετικετών μπύρας όπως οι Corona, Stella Artois και Bud.

Πλέον το σήμα Finlandia θα περιέλθει (το β’ εξάμηνο φέτος) στην κατοχή της Coca Cola HBC μέσω της εξαγοράς της Brown-Forman Finland Oy αντί 220 εκατ. δολ.

Σημειωτέον πως η τελευταία είναι ιδιοκτήτρια του σήματος και δεν διαθέτει εργοστάσιο παραγωγής.

Η παραγωγή της Finlandia γίνεται μέσω outsourcing. Συγκεκριμένα εμφιαλώνεται από την Anora Group plc στη Φινλανδία βάσει μιας μακροπρόθεσμης συμφωνίας παροχής υπηρεσιών παραγωγής με τη Brown Forman η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα συνεχιστεί.

Coca Cola: Τι φέρνει η Finladia

Σε κάθε περίπτωση η Coca Cola HBC θεωρεί ότι το συγκεκριμένο μπραντ που έχει καταφέρει να χτίσει σημαντική παρουσία στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης μπορεί να αποτελέσει το «άρμα» για μεγαλύτερη διείσδυση με δικά της προϊόντα αρχικά στην αγορά του HORECA.

Σήμερα η Finlandia υπολογίζεται ότι πουλάει 2,7 εκατ. κιβώτια 9 λίτρων ετησίως, με το 60% να πραγματοποιείται σε χώρες που δραστηριοποιείται ήδη ο όμιλος Coca-Cola HBC.

Ο τελευταίος διανέμει τη συγκεκριμένη βότκα σε 7 χώρες (Ελλάδα, Νιγηρία, Βουλγαρία, Ουκρανία, Κροατία, Σερβία και Ουγγαρία) που αντιπροσωπεύουν το 12% του συνολικού όγκου της Finlandia (FY2023).

Το 2022 η Finlandia είχε αύξηση στον όγκο πωλήσεων κατά 15% σε σχέση με ένα χρόνο πριν εξαιρώντας τα στοιχεία απ’ τη Ρωσία, όπου η «πληγή» της Coca Cola HBC παραμένει.

Στο α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης η Finlandia κατάφερε να ενισχύσει τα μερίδια τής σε όλη την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη με κυριότερες επιδόσεις στην Πολωνία και την Τσεχία.

Σύμφωνα με το IWSR (Standard vodka category), η Finlandia είναι μεταξύ των top 3 σημάτων σε: Τσεχία, Πολωνία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Λιθουανία, Βουλγαρία και Ρουμανία.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η απόκτηση του σήματος από την Coca Cola HBC σε συνδυασμό με την κίνηση να εξαγοράσει προ έτους την Three Cents, που εξειδικεύεται στο κομμάτι των mixers, αλλά και δυνητικά εξαγορές ετικετών από άλλες κατηγορίες θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τον χώρο για τη δημιουργία ολοκαίνουριων νέων προτάσεων οινοπνευματωδών που θα κινούνται στο χώρο των έτοιμων cocktails. Κάτι βέβαια που θα φανεί τους επόμενους μήνες.

Coca Cola: Έχει κοκαΐνη; Αυτή είναι η αλήθεια

Έχει κοκαΐνη η Coca Cola; Η αλήθεια κρύβεται στην τραγική ιστορία του δημιουργού της. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

8 Μαΐου 1886 

Πωλείται για πρώτη φορά στο φαρμακείο Jacob’s της Ατλάντα, η Coca Cola. Το αναψυκτικό προωθείται σαν γιατρικό για τα πάντα και κοστίζει 5 σεντς το ποτήρι.

Όταν κάποια στιγμή ο Elon Musk αστειεύτηκε, γράφοντας στο Twitter ότι θα αγοράσει την Coca Cola και θα της ξαναβάλει κοκαΐνη, πολλοί αντέδρασαν. Στην πραγματικότητα, όμως, ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου ήταν ιστορικά σωστός.

Λίγοι γνωρίζουν ότι η πρώτη συνταγή της Coca Cola πράγματι περιείχε κοκαΐνη και ακόμα λιγότεροι ξέρουν την τραγική ιστορία του δημιουργού ενός προϊόντος που είναι ίσως το διασημότερο όλων των εποχών.

Η αλήθεια για την Coca Cola και την κοκαΐνη: Η τραγική ιστορία πίσω από το διασημότερο προϊόν όλων των εποχών-1
Ο John Pemberton (φωτ.: The Coca Cola Company)

Ο John Pemberton γεννήθηκε στην Τζόρτζια των ΗΠΑ το 1831. Η οικογένειά του δεν ήταν πλούσια, όμως μπόρεσε να έχει μια καλή μόρφωση, αποφοιτώντας από το Reform Medical College of Georgia το 1848. Δυο χρόνια αργότερα πήρε την άδεια του φαρμακοποιού.

Η ζωή του κυλούσε ομαλά, ερωτεύτηκε και παντρεύτηκε την Annie Elise Clifford Lewis και έναν χρόνο αργότερα απέκτησαν έναν γιο, τον οποίο ονόμασαν Charles Ney Pemberton.

Η αλήθεια για την Coca Cola και την κοκαΐνη: Η τραγική ιστορία πίσω από το διασημότερο προϊόν όλων των εποχών-2
φωτ.: The Coca Cola Company 

Όμως, το 1861, με το ξέσπασμα του Εμφυλίου Πολέμου, ο Pemberton στρατολογήθηκε από την εθνοφρουρά της Τζόρτζια και πολέμησε με τη Συνομοσπονδία, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά σε μία μάχη.

Αρχικά του χορηγήθηκε μορφίνη για τον πόνο, όμως όταν ο πόλεμος τελείωσε το 1865 και ο Pemberton επέστρεψε στην κανονική του ζωή, κάτι είχε αλλάξει: Είχε εθιστεί στη μορφίνη.

Γνωρίζοντας καλά ότι ο εθισμός του αυτός ήταν επικίνδυνος, ο φαρμακοποιός άρχισε να πειραματίζεται με σκευάσματα χωρίς οπιούχα, προσπαθώντας να καταπολεμήσει την εξάρτησή του.

Και όταν ένας άλλος γιατρός του είπε ότι μπορούσε να γιατρέψει τον εθισμό στα οπιούχα  με την κόκα (κοκαΐνη), ο Pemberton έφτιαξε τη δική του συνταγή με φύλλα κόκας, καρπούς του δέντρου κόλα (που περιέχουν καφεΐνη) και κρασί, το οποίο ονόμαζε «γαλλικό κρασί κόκα» (french wine coca).

Με την ποτοαπαγόρευση του 1886, ο Pemberton αναγκάστηκε να αφαιρέσει το αλκοόλ από τη συνταγή του. Πρόσθεσε ζάχαρη και έτσι, γεννήθηκε η Coca Cola.

Ο συνεταίρος και λογιστής του Pemberton, Frank Robinson, είναι ο δημιουργός του φημισμένου brand, καθώς εκείνος σκέφτηκε ότι τα δύο «C» του Coca Cola θα λειτουργούσαν καλύτερα από το Coca Kola (το φυτό κόλα γράφεται με «K» στα αγγλικά). Ο Robinson ήταν αυτός που σχεδίασε και το πρώτο λογότυπο του αναψυκτικού.

Η αλήθεια για την Coca Cola και την κοκαΐνη: Η τραγική ιστορία πίσω από το διασημότερο προϊόν όλων των εποχών-3
φωτ.: Shutterstock 

Κάπως έτσι, ο Pemberton άρχισε να πουλά το σιρόπι του σε φαρμακεία, όπου στη συνέχεια αναμειγνυόταν με νερό για να γίνει ένα αναψυκτικό που διαφημιζόταν ως «πεντανόστιμο και δροσιστικό».

Τον πρώτο χρόνο, οι πωλήσεις ήταν χαμηλές, αφού κυμαίνονταν κατά μέσο όρο στα εννέα αναψυκτικά την ημέρα.

Έτσι, ο εθισμός του στη μορφίνη δεν επέτρεψε στον Pemberton να επωφεληθεί από τη μετέπειτα επιτυχία της δημιουργίας του.

Καθώς η κατάσταση της υγείας του επιδεινωνόταν, άρχισε να πουλά κομμάτια της εταιρείας σε διάφορους συνεταίρους για να εξασφαλίσει χρήματα.

Λίγο πριν τον θάνατό του, το 1888, πούλησε το ποσοστό που του είχε απομείνει στον επιχειρηματία της Ατλάντα, Asa Candler. Η σύζυγός του έζησε την υπόλοιπη ζωή της στην φτώχεια, ενώ ο γιος του πέθανε το 1894 από ναρκωτικά.

Όσο για την Coca Cola, περιείχε κοκαΐνη έως και τις αρχές του 1900. Η ουσία καταργήθηκε στη συνταγή του αναψυκτικού όταν εξαπλώθηκε στον αμερικανικό Νότο ο φόβος ότι μαύροι άνδρες χρησιμοποιούσαν την ουσία αυτή πριν να βιάσουν λευκές γυναίκες.

Coca-Cola: «Βόμβα μεγατόνων» – Η ανακοίνωση που δεν περίμενε κανείς

Η εταιρεία προχωρά σε μία αποκλειστική, μακροπρόθεσμη συμφωνία με την AB InBev, τη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο με ορισμένα από τα πιο δημοφιλή σήματα μπύρας, όπως Corona, Stella Artois και Bud. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της με τα προϊόντα της Three Cents και της ζυθοποιίας AB InBev ανακοίνωσε η Coca-Cola 3Ε στο πλαίσιο της Εκθεσης HoReCa 2023.

Όπως αναφέρθηκε, με την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της η εταιρεία προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στους πελάτες της, συμβάλλοντας στην επίτευξη του οράματός της να αποτελεί συνεργάτη επιλογής για τους πελάτες της.

Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία προχωρά σε μία αποκλειστική, μακροπρόθεσμη συμφωνία με την AB InBev, τη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο με ορισμένα από τα πιο δημοφιλή σήματα μπύρας, όπως Corona, Stella Artois και Bud.

Η συνεργασία – που βρίσκεται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2023 – περιλαμβάνει πωλήσεις, διανομή, trade marketing και ενεργοποίηση της αγοράς για ορισμένα από τα πιο δημοφιλή εμπορικά σήματα που ανήκουν στην AB InBev.

Μαζί με την AB InBev και με ένα ισχυρό και απολύτως αλληλοσυμπληρούμενο χαρτοφυλάκιο κορυφαίων εμπορικών σημάτων, η εταιρεία καλύπτει ακόμα περισσότερες περιστάσεις κατανάλωσης.

Παράλληλα, η εταιρεία ενισχύει το χαρτοφυλάκιο των ανθρακούχων προϊόντων για ενήλικες με τα προϊόντα της Three Cents, την 1η ελληνική μάρκα αρτιζανάλ αναψυκτικών και μίξερ, υψηλής ποιότητας. Με την προσθήκη αυτής της super-premium μάρκας στο χαρτοφυλάκιό της, η εταιρεία απευθύνεται σε ένα ακόμη ευρύτερο φάσμα καταναλωτικών προτιμήσεων.

Η συμφωνία θα τεθεί σε ισχύ αρχές Μαρτίου 2023.

Η Μαρία Αναργύρου – Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα & Κύπρο ανέφερε ότι «η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου μας, αξιοποιεί πλήρως τη συνέπεια με την οποία εστιάζουμε στο κανάλι HoReCa, τη μοναδική παρουσία μας ευρύτερα σε όλα τα κανάλια, το εκτεταμένο δίκτυο διανομής μας, τις βαθιές σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας και τις εξαιρετικές δυνατότητες των εμπορικών μας ομάδων.

Ευρύ χαρτοφυλάκιό σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης. Σημαίνει ότι μπορούμε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να παρέχουν την καλύτερη πρόταση για κάθε περίσταση στους καταναλωτές τους, αξιοποιώντας όλες τις ευκαιρίες premiumization που μας δίνει το HoReCa και η καλοκαιρινή σεζόν».

Η Αθηνά Ποπώφ, Coffee, Pr. Spirits & Snacks Business Director της Coca-Cola Τρία Έψιλον, δήλωσε:

«Τα Three Cents αποτελούν μία ιδιαίτερα αγαπητή μάρκα του Έλληνα καταναλωτή, προσφέροντας σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης. Ενώνοντας τις ισχυρές εμπορικές μας δυνατότητες με την επιχειρηματική τεχνογνωσία της ομάδας Three Cents, φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε μια ισχυρή συνεργασία που θα μας τοποθετήσει ακόμα καλύτερα στην κατηγορία ανθρακούχων προϊόντων για ενήλικες – μία κατηγορία που αποτελεί σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης του 24/7 χαρτοφυλακίου μας».

Ο Γιώργος Μπάγκος συνιδρυτής της Three Cents δήλωσε: «Είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι που τα Three Cents εντάσσονται στο χαρτοφυλάκιο της Coca-Cola Τρία Έψιλον, καθώς μας δίνεται η ευκαιρία να συνεργαστούμε με την κορυφαία εταιρεία του κλάδου στην Ελλάδα.

Στόχος μας είναι να μεγαλώσει το αποτύπωμα μας, ενώ δεσμευόμαστε πως θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να δημιουργούμε καινοτόμα και υψηλής ποιότητας προϊόντα που θα προσφέρουν έμπνευση, καλύπτοντας τις ανάγκες καταναλωτών και επαγγελματιών».

Ο Λευτέρης Σκαράκης, Beer Business Director του ομίλου Coca-Cola HBC δήλωσε: «H είσοδός μας στην κατηγορία της μπύρας, μίας από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες ποτών, αποτελεί μία συναρπαστική ευκαιρία ανάπτυξης για εμάς και τους συνεργάτες μας και υποστηρίζει πλήρως το όραμά μας να αποτελούμε συνεργάτη επιλογής 24/7 για τους πελάτες μας.

Η συνεργασία μας με την AB InBev, τη νούμερο 1 ζυθοποιία στον κόσμο αποτελεί μια φυσική επέκταση του υπάρχοντος χαρτοφυλακίου εμπορικών σημάτων μας, συμπληρώνοντας τη βασική μας δραστηριότητα στα μη αλκοολούχα ποτά καθώς και το χαρτοφυλάκιο Καφέ, Premium Spirits και σνακ που διαθέτουμε».

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της, η Coca-Cola 3Ε προχωρά σε 80 νέες μόνιμες προσλήψεις, ενισχύοντας κατά κύριο λόγο την ομάδα πωλήσεων, με περισσότερες από 1 στις 3 προσλήψεις να υποστηρίζουν την κατηγορία της μπύρας. Αυτές οι προσλήψεις είναι επιπλέον των 50 προσλήψεων για τις εποχικές θέσεις πωλήσεων που ανακοίνωσε η εταιρεία πρόσφατα.

Η Coca-Cola Τρία Έψιλον, παρουσίασε και επισήμως πρόσφατα στην ελληνική αγορά τον ιταλικό Caffè Vergnano, διευρύνοντας και συμπληρώνοντας πλήρως το διαθέσιμο χαρτοφυλάκιό της στην κατηγορία του καφέ με ένα προϊόν συνώνυμο με την εμπειρία του αυθεντικού ιταλικού καφέ espresso.

Coca-cola: Ποια κατάρρευση; Εξαγόρασε κορυφαία ελληνική εταιρεία

Καταιγιστικές εξελίξεις με τα αναψυκτικά και στην Ελλάδα. Μετά το φιάσκο με την αλλαγή της πιο πετυχημένης συνταγής της παγκοσμίως, η Coca-cola περνάει στην αντεπίθεση. H Coca-Cola HBC εξαγοράζει την Three Cents, με τη συμφωνία να κλείνει με enterprise value στα 45 εκατ. ευρώ. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Η Coca-Cola HBC ανακοίνωσε σήμερα ότι η θυγατρική της, CC Beverages Holdings II BV, κατέληξε σε συμφωνία για την εξαγορά της ESM Effervescent Sodas Management Limited (Three Cents) από την SICC Holding Limited, θυγατρική κατά 100% της IDEAL Holdings.

Η συμφωνία έκλεισε με enterprise value στα 45 εκατ. ευρώ, και υπόκειται σε συγκεκριμένες προσαρμογές ως προς το κλείσιμο.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2022 υπό την προϋπόθεση λήψης των σχετικών εγκρίσεων.

Coca-cola: Η ανακοίνωση της S.I.C.C Holding Limited («SICC»)

Η S.I.C.C Holding Limited («SICC»), κατά 100% θυγατρική της IDEAL Holdings Α.Ε., γνωστοποίησε την υπογραφή δεσμευτικής συμφωνίας με την CC Beverages Holdings II B.V. («CCBHC»), εταιρεία του ομίλου της Coca-Cola HBC AG, για την πώληση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ESM Effervescent Sodas Management Limited («Three Cents»).

Η αξία της συναλλαγής ανέρχεται σε €45 εκατ. και υπόκειται σε προσαρμογές κατά την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής υπόκειται σε συνήθεις κανονιστικές εγκρίσεις, οι οποίες αναμένεται να ληφθούν κατά την διάρκεια του δευτέρου εξαμήνου του έτους.

Η Three Cents είναι εταιρεία εμπορίας και προώθησης των υψηλής ποιότητας («super-premium») ανθρακούχων αναψυκτικών, τα οποία προορίζονται για ανάμιξη με αλκοόλ για τη δημιουργία cocktails και long drinks («mixers & tonics).

Τα προϊόντα παράγονται στην Ελλάδα και διανέμονται σε περισσότερες από 36 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Το 1ο έτος λειτουργίας της Three Cents ήταν το 2015 και μέσα σε 7 χρόνια κατάφερε να 10πλασιάσει τις πωλήσεις της και τα κέρδη της. Το 2021 η Three Cents κατέγραψε πωλήσεις €7,7 εκατ.

Ο General Manager και συνιδρυτής της εταιρείας Three Cents, κ. Δημήτρης Νταφόπουλος σχολίασε: «Ευχαριστούμε πολύ τον όμιλο της IDEAL Holdings και ιδιαίτερα τον Λάμπρο Παπακωνσταντίνου και τον Δαμιανό Παπακωνσταντίνου που πίστεψαν σε εμάς και στο όραμα μας. Mε την πολύτιμη βοήθεια τους είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το επόμενο βήμα ως κομμάτι της Coca-Cola HBC, ανοίγοντας νέους δρόμους και προοπτικές για να γίνει το Three Cents ένα international brand με ισχυρό διεθνές αποτύπωμα.»

Ο Πρόεδρος της IDEAL Holdings κ. Λάμπρος Παπακωνσταντίνου σχολίασε: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για τη συγκεκριμένη συναλλαγή, καθότι αποτελεί ολοκληρωμένο παράδειγμα της επενδυτικής μας φιλοσοφίας.

Πιστέψαμε στην ομάδα της Three Cents και επενδύσαμε στην εταιρεία το 2020, ενώ τον Μάιο του 2021 μεταφέραμε την συμμετοχή μας στην IDEAL Holdings.

Στα 2,5 αυτά χρόνια συμβάλλαμε στην αύξηση των μεγεθών της εταιρείας και δώσαμε προοπτική σε μία πρωτότυπη ιδέα με δυνατότητες ανάπτυξης εκτός των Ελληνικών συνόρων.

Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, δίνουμε τη δυνατότητα στους συνεργάτες μας να γίνουν μέλη μιας πολυεθνικής εταιρείας και να ανοίξουν τα φτερά τους για νέες επιτυχίες.

Ταυτόχρονα, δημιουργήσαμε σημαντική υπεραξία για τους μετόχους μας και αυξημένα ταμειακά διαθέσιμα για τις επόμενες επενδυτικές κινήσεις μας.».

Η Δικηγορική Εταιρεία Σαραντίτης με επικεφαλής τον Δωρόθεο Σαμολαδά, ενήργησε ως νομικός σύμβουλος της IDEAL Holdings.

Coca-cola: Ραγδαίες εξελίξεις με τα αναψυκτικά στην Ελλάδα

Ακόμη και μες στην εβδομάδα είναι πιθανό να γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις για την πώληση της Three Cents στην Coca – Cola HBC, καθώς οι σχετικές συζητήσεις βρίσκονται σύμφωνα με πληροφορίες στο τελικό στάδιο.

Αν μη τι άλλο η νέα αυτή συμφωνία δείχνει ότι υπάρχει έντονη κινητικότητα στον κλάδο των μη αλκοολούχων ποτών, καθώς ήδη τις τελευταίες εβδομάδες είχαμε δύο επιχειρηματικές συμφωνίες που σχετίζονται με αναψυκτικά και χυμούς.

Και οι τρεις επιχειρηματικές συμφωνίες, μάλιστα, βλέπουν προοπτικές ανάπτυξης στην αγορά εκτός Ελλάδος.

Ο λόγος; Η αγορά συνολικά των μη αλκοολούχων ποτών (χυμοί, αναψυκτικά και εμφιαλωμένο νερό) υπολογίζεται σε 1,25 τρισ. δολάρια με προβλεπόμενο μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης πάνω από 7% για την επόμενη πενταετία, καθώς ανταποκρίνεται στο πρότυπο της υγιεινής διατροφής που επικρατεί το τελευταίο διάστημα, ενώ βρίσκει πρόσφορο έδαφος σε πολυπληθείς χώρες στις οποίες δεν επιτρέπεται η κατανάλωση αλκοόλ.

Η Three Cents ιδρύθηκε μόλις το 2014 από τέσσερις νέους με εμπειρία στον χώρο των μπαρ και του εμπορίου, τους Δημήτρη Νταφόπουλο, Γιώργο Μπάγκο, Γιώργο Τσιρίκο και Βασίλη Καλαντζή.

Έχοντας βρεθεί στο επενδυτικό στόχαστρο του fund Virtus International Partners από τον Σεπτέμβριο του 2018, πέρασε τελικά το 51% αυτής στο fund στις αρχές του 2020 και στη συνέχεια το 100%.

Πέρυσι το fund Virtus έγινε ο κύριος μέτοχος της εισηγμένης στο ΧΑ Ideal Holdings εισφέροντας σε αυτό τις μετοχές και της Three Cents.

Καθώς η Ideal Holdings είναι στην ουσία private equity fund εισηγμένο στο ΧΑ, ήταν βέβαιο ότι αναζητούσε την καλύτερη προσφορά για να αποεπενδύσει, με κέρδος για τους μετόχους του, από την Three Cents.

Οι πωλήσεις της Three Cents στο εξωτερικό αναμένεται να υπερβούν τις πωλήσεις της στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι αναμένεται φέτος ρεκόρ πωλήσεων στην εγχώρια αγορά.

Η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της σε πάνω από 34 χώρες.

Tο 2021 οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν σε 7,7 εκατ. ευρώ και τα EBITDA σε 1,5 εκατ. ευρώ.

H Three Cents διατηρεί την έδρα της στο Λονδίνο, ενώ η εμφιάλωση των αναψυκτικών γίνεται στην Ελλάδα, στο εργοστάσιο του «Μεταξά» στην Κηφισιά.

Αν και αρχικά τα προϊόντα ήταν διαθέσιμα μόνο στο κανάλι της εστίασης, η εταιρεία τον Νοέμβριο του 2020, αποφάσισε να τα διαθέσει και στο κανάλι του σούπερ μάρκετ, σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσει τις απώλειες που υπήρχαν λόγω της αναστολής λειτουργίας για πολλούς μήνες του κλάδου της εστίασης.

Με την επικείμενη προσθήκη των Three Cents στο χαρτοφυλάκιό της η Coca – Cola HBC θα αποκτήσει τα δικά της προϊόντα στην κατηγορία των mixers και μάλιστα προϊόντων που θεωρούνται premium σε σύγκριση με τα υπόλοιπα που υπάρχουν στην αγορά, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη στρατηγική της για την διάθεση ροφημάτων για όλες τις ώρες της ημέρας.

Σήμερα η Coca – Cola HBC παράγει τα mixers Schweppes, σήμα όμως που ανήκει στην The Coca – Cola Company.

Η άλλη επιχειρηματική συμφωνία που αποτελεί ήδη γεγονός είναι αυτή ανάμεσα στην «ΧΗΤΟΣ ΑΕΒΕ» (γνωστή από το νερό ΖΑΓΟΡΙ) και τη Green Cola για τη δημιουργία κοινής εταιρείες με έδρα στο Λονδίνο, την Green Beverages Group Plc.

Οι δύο εταιρείες, οι οποίες έτσι κι αλλιώς είχαν ξεκινήσει συνεργασία από την 1η Ιανουαρίου 2022 με την ανάληψη της διανομής και εμπορίας των προϊόντων της Green Cola από την «ΧΗΤΟΣ ΑΕΒΕ», δημιούργησαν την κοινή εταιρεία με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξή τους στο εξωτερικό μέσω και της αναζήτησης διεθνών κεφαλαίων, ακόμη και μέσω της εισόδου του νέου εταιρικού σχήματος στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Η τρίτη επιχειρηματική συμφωνία που έκλεισε -καθώς φέρεται να έχουν πέσει και οι τελικές υπογραφές – είναι αυτή για την εξαγορά της «Ελληνικοί Χυμοί ΑΕ» από τους Σπύρο Θεοδωρόπουλο και Απόστολο Ταμβακάκη.

Πριν από λίγες ημέρες, άλλωστε, ιδρύθηκε και η Juice Invest μέσω της οποίας περνά ο έλεγχος της «Ελληνικοί Χυμοί ΑΕ» στους προαναφερθέντες επιχειρηματίες.

Το 67,55% της Juice Invest κατέχει η Bespoke SGA Holdings, το νέο επενδυτικό όχημα του Σπ. Θεοδωρόπουλου και το 32,45% στο fund EOS Capital Partners με επικεφαλής τον Απ. Ταμβακάκη.

Η εταιρεία «Ελληνικοί Χυμοί» ιδρύθηκε το 2003 και οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στη Βιομηχανική Περιοχή Λάρισας σε ιδιόκτητο χώρο 20 στρεμμάτων.

Πρόκειται για εγκαταστάσεις 13.500 τ.μ., ενώ το εργοστάσιο καλύπτει επιφάνεια 5.600 τ.μ.

Η εταιρεία είναι γνωστή στην αγορά για τους χυμούς Viva και Belo, ενώ έχει πολύ έντονη δραστηριότητα στην κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, συνεργαζόμενη με πολλές και μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Αυτή, άλλωστε, η δραστηριότητα θεωρείται και το δυνατό της σημείο.

H εταιρεία δραστηριοποιείται, επίσης, και στην παραγωγή χυμού ντομάτας.