Αυτοκίνητο: Πολλοί οδηγοί προτιμούν τα φιμέ τζάμια ωστόσο μάλλον θα αναθεωρήσουν!
Πλέον τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα πωλούνται κυρίως με φιμέ τζάμια τα οποία όμως «πατούν» στην εκάστοτε νομοθεσία κράτους έτσι ώστε οι ιδιοκτήτες να μην έχουν μπλεξίματα πληρώνοντας πρόστιμα.
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία επιτρέπονται τα φιμέ τζάμπια ωστόσο παρέκκλισή της επιφέρει πρόστιμο.
Οι αντηλιακές μεμβράνες προστατεύουν σημαντικά το εσωτερικό του οχήματος από την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου.
Στη σύνθεσή τους, οι αντηλιακές μεμβράνες περιέχουν στρώσεις που έχουν την ικανότητα να μειώνουν τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος, που οδηγεί σε μειωμένη χρήση κλιματιστικού και οικονομία καυσίμου.
Επίσης, ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ο περιορισμός της αντηλιάς, βελτιώνοντας τις συνθήκες ορατότητας.
Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζετε πως υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις και νομοθεσία που ορίζει τον ελάχιστο συντελεστή μετάδοσης του φωτός.
Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν περιορισμοί στις οπτικές ιδιότητες που μπορείτε να επιλέξετε για τα κρύσταλλα του οχήματός σας.
Τι προβλέπει, λοιπόν, η νομοθεσία για τις φιμέ μεμβράνες;
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, ο ελάχιστος συντελεστής μετάδοσης του φωτός των κρυστάλλων αυτοκινήτων καθορίζεται σε:
Α) 75% για το εμπρόσθιο παρμπρίζ
Β) 70% για τα πλαϊνά κρύσταλλα οδηγού και συνοδηγού
Γ) 70% για τα πίσω πλαϊνά κρύσταλλα και το οπίσθιο παρμπρίζ, εφόσον το όχημα δεν διαθέτει πλευρικούς καθρέφτες (σπάνια περίπτωση)
Όπως προκύπτει από τα παραπάνω, στα πίσω πλαϊνά κρύσταλλα και το πίσω παρμπρίζ δεν υπάρχει κανένας περιορισμός.
Από τα παραπάνω, εξαιρούνται όσοι παρουσιάζουν προβλήματα υγείας τα οποία επηρεάζονται από την ηλιακή ακτινοβολία, εφόσον ο οδηγός του οχήματος έχει εξετασθεί από Δ.Ι.Ε. και υπάρχει σχετικό πόρισμα εξέτασης.
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι με την επιλογή των μη νόμιμων μεμβρανών στα εμπρόσθια κρύσταλλα, χωρίς σχετικό αποδεικτικό πόρισμα εξέτασης, υπάρχει κίνδυνος προστίμου.
Η αστυνομία γνωρίζει επακριβώς τις προδιαγράφες και όπως διαπιστώνουμε από τα στοιχεία που δίνει η ΕΛ.ΑΣ. βεβαιώνονται αρκετές παραβάσεις για παράνομα φιμέ τζάμια.
Όταν λοιπόν τοποθετεί κάποιος αντηλιακές μεμβράνες, θα πρέπει να υπάρχει και σχετικό χαρτί που να το πιστοποιεί.
Σε περίπτωση που δεν το διαθέτει, το διοικητικό πρόστιμο ανέρχεται στα 80 ευρώ.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως, ακόμη και το σχετικό χαρτί δεν εξασφαλίζει ότι θα γλυτώσετε το πρόστιμο, εφόσον κατά τον έλεγχο, κριθεί ότι τα τζάμια είναι πολύ σκούρα.
Αυτοκίνητο: Το ήξερες; Γιατί τα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν ποτέ μέχρι κάτω
Απίστευτος ο λόγος που τα πίσω παράθυρα στο αυτοκίνητό μας δεν κατεβαίνουν μέχρι κάτω.
Άπαντες έχουμε παρατηρήσει ότι σε πολλά αυτοκίνητα, τα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν μέχρι κάτω, αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν τον πραγματικό λόγο.
Για κανέναν ενήλικα δεν είναι ευχάριστο να κάθεται στα πίσω καθίσματα, πολλώ δε μάλλον όταν καλείται να τα μοιραστεί με άλλους, μιας και δεν απολαμβάνει την ίδια ελευθερία κινήσεων με αυτή στο κάθισμα του συνοδηγού.
Ακόμα πιο «άτυχοι» είναι όσοι κάθονται στα πίσω καθίσματα και διαπιστώνουν ότι τα παράθυρα δεν κατεβαίνουν μέχρι κάτω.
Ειδικά για τους… κλειστοφοβικούς πρόκειται για ένα σενάριο που μόνο ως ευχάριστο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
Για ποιο λόγο, όμως, σε πολλά ΙΧ τα παράθυρα δεν «χάνονται» μέσα στο πάνελ της θύρας και στέκονται μισο-ανοιχτά σε αυτή την ενοχλητική θέση;
Πληθώρα δημοσιευμάτων αποδίδει την ημιτελή διαδρομή των παραθύρων στην προσπάθεια των κατασκευαστών να ενισχύσουν την ασφάλεια των πίσω επιβατών. Αναντίρρητα, ένα παράθυρο που δεν κατεβαίνει τελείως αποτρέπει σε ένα παιδί να βγάλει το κεφάλι του έξω από το αυτοκίνητο, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ασφάλειά του.
Ο πραγματικός λόγος, ωστόσο, δεν είναι αυτός.
Όπως μπορείτε να δείτε και στην παρακάτω φωτογραφία, σε πολλά αυτοκίνητα, το πάνελ της πόρτας διακόπτεται απότομα ώστε να «χωρέσει» ο θόλος του πίσω τροχού.
Ένα μικρότερο πάνελ θύρας, όμως, συνεπάγεται μικρότερο χώρο ο οποίος καθιστά αδύνατη την πλήρη «βύθιση» του παραθύρου.
Οι σχεδιαστές, ωστόσο, των σύγχρονων αυτοκινήτων έχουν καταφέρει να αντιμετωπίσουν, ως ένα βαθμό, τη συγκεκριμένη «παθογένεια», μέσω της «διχοτόμησης» των πλευρικών πίσω τζαμιών τους σε δύο μέρη:
Στο παράθυρο που κυλά πάνω-κάτω και στο φινιστρίνι που είναι στερεωμένο και αμετακίνητο.
Με αυτό τον τρόπο έχει μειωθεί το πλάτος της κινούμενης γυάλινης επιφάνειας ώστε αυτή να χωράει ολόκληρη στο πάνελ της πόρτας, ανεξάρτητα από το αν ένα τμήμα της τελευταίας εφάπτεται με τον θόλο του τροχού.
Αυτοκίνητο: Ντροπή! Αυτό είναι το πανάκριβο καύσιμο που μας επιβάλλουν – 3 ευρώ το λίτρο
Μπορεί η Ευρώπη να αποφάσισε να καταργηθούν εντελώς οι κινητήρες εσωτερικής καύσης ωστόσο η νέα «βενζίνη» που θα χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη σε λίγα χρόνια θα είναι για οδηγούς με… ακριβά πορτοφόλια!
Η Ευρωπαϊκή Ένωση άναψε πράσινο φως για την κατάργηση των θερμικών κινητήρων στα νέα αυτοκίνητα από το 2035, καθώς η Γερμανία ήρε το βέτο της. Ωστόσο, το Βερολίνο πήρε ως «αντάλλαγμα» την εξαίρεση για τα συνθετικά καύσιμα που θα παραχθούν μελλοντικά.
Μετά την οριστική απόφαση να μπορούν να πωλούνται στην Ευρώπη, μετά το 2035, αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αρκεί να χρησιμοποιούν αποκλειστικά συνθετικά καύσιμα, ανοίγει ο δρόμος για αυτού του είδους τα καύσιμα το επόμενο διάστημα.
Μεγάλη μερίδα των επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών θεωρούν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι η πιο αποτελεσματική λύση για την μείωση των εκπομπών ρύπων, όμως υπάρχει και η άλλη πλευρά που αναφέρει ότι με τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούν τα νέα οχήματα να γίνουν κλιματικά ουδέτερα. Άλλωστε, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο στόχος για την κλιματική ουδετερότητα έχει οριστεί για το 2050.
Ερευνητές αναφέρουν ότι αν τα καύσιμα (βενζίνη- πετρέλαιο) θα μπορούσαν να παραχθούν από ανανεώσιμες πρώτες ύλες όπως το καλαμπόκι, η ελαιοκράμβη, το σιτάρι και το φοινικέλαιο θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. Όμως κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα.
Στην Ασία και τη Νότια Αμερική, για παράδειγμα, τα δάση θα εξαφανίζονταν και στη θέση τους θα έμπαιναν τέτοιες καλλιέργειες. Από την άλλη, ωστόσο, τα συνθετικά καύσιμα χρησιμοποιούν και υδρογόνο, το οποίο βρίσκεται άφθονο στη φύση.
Για να διασφαλιστεί ότι οι κινητήρες τους δεν θα καταστραφούν, οι ιδιότητες των συνθετικών καυσίμων θα πρέπει να είναι παρόμοιες με αυτές που έχουν σήμερα για τα συμβατικά καύσιμα, όπως σημειώνει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Το σίγουρο είναι ότι τα συνθετικά καύσιμα σταδιακά θα καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο ποσοστό σε βάρος των συμβατικών.
Αυτό θα επιτρέψει ταυτόχρονα την απρόσκοπτη λειτουργία των σημερινών κινητήρων και τη σταδιακή μείωση των εκπομπών CO₂.
Επίσης, τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να μεταφερθούν χωρίς απώλεια και να διανεμηθούν μέσω του δικτύου πρατηρίων καυσίμων που υπάρχει σήμερα χωρίς επιπλέον κόστος.
Βασικό μειονέκτημα αποτελεί η φτωχότερη απόδοση των συνθετικών καυσίμων.
Αυτό οφείλεται σε απώλειες ενέργειας κατά τη μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας σε συνθετικό καύσιμο.
Ως εκ τούτου, η ανάγκη για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων είναι μεγαλύτερη από την περίπτωση που η ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιούταν απευθείας για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Επομένως είναι σημαντικό να παράγονται συνθετικά καύσιμα σε περιοχές όπου ο ήλιος και ο άνεμος αποτελούν βασικές διαθέσιμες πηγές ενέργειας το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου.
Μάλιστα συμφωνήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δημιουργηθεί μια νέα κατηγορία οχημάτων που θα μπορεί να λειτουργήσει μόνο με συνθετικά καύσιμα έως το φθινόπωρο του 2024.
Μένει τώρα να δούμε αν θα υπάρχει επάρκεια αυτού του νέου είδους καυσίμου, αλλά και την τιμή που θα έχει, καθώς σήμερα είναι ακριβότερο από την τιμή της βενζίνης.
Υπάρχουν ήδη αρκετές αναφορές που υποδηλώνουν ποια θα είναι η εκτιμώμενη τιμή των e-fuels (συνθετικών καυσίμων).
Για παράδειγμα, όπως αναφέρει το autotriti.gr, μια πρόσφατη μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές (ICCT) δείχνει ότι τα συνθετικά καύσιμα θα κοστίζουν περίπου 2,80 ευρώ ανά λίτρο το 2030. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι περίπου 50% ακριβότερα από την τρέχουσα τιμή της βενζίνης (1,9 ευρώ το λίτρο στην Ελλάδα).
Ένα ρεζερβουάρ με e-fuel 75 λίτρων θα κοστίζει περίπου 210 ευρώ το 2030, ενώ ένα ρεζερβουάρ 50 λίτρων θα κόστιζε 140 ευρώ.
Σε αυτές τις τιμές, τα συνθετικά καύσιμα θα γίνουν ένα είδος πολυτελείας που διατίθενται μόνο σε άτομα που είναι πλούσιοι ή πρόθυμοι να επενδύσουν πολλά χρήματα με αντάλλαγμα το γέμισμα του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους.
Το 2024, η τιμή των e-fuels, θα είναι ακόμη υψηλότερη, αν και δεν υπάρχουν στοιχεία που να το αποδεικνύουν.
Ωστόσο, η eFuel Alliance, που αποτελείται από διάφορες εταιρείες που σχετίζονται με τον τομέα των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένης της Mazda, υπολογίζει ότι η τιμή των e-fuels θα μειώνεται όσο περνούν τα χρόνια και ότι στο μέλλον θα γίνουν φθηνότερα ακόμη και από την απλή βενζίνη.
Αυτή την στιγμή, οι κύριοι λόγοι για τους οποίους τα e-fuels έχουν τόσο υψηλή τιμή είναι η τεράστια ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιείται για την παραγωγή του και η ανάγκη εισαγωγής του από το εξωτερικό.
Αυτοκίνητο: Μετακινείς τους κάδους για να παρκάρεις – Δες το βαρύ πρόστιμο που σε περιμένει
Μια λεπτομέρεια που δεν γνωρίζει ο πολύς κόσμος υπάρχει στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και αφορά τους κάδους απορριμμάτων!
Τσουχτερό είναι το πρόστιμο για όσους μετακινούν τους κάδους σκουπιδιών, προκειμένου να «δημιουργήσουν» χώρο για να παρκάρουν το αυτοκίνητό τους.
Μπορεί να φαίνεται μια μικρή… λεπτομέρεια, ωστόσο οι πολίτες δεν επιτρέπεται να μετακινούν τους κάδους ανακύκλωσης ανάλογα με το πού θέλουν να παρκάρουν.
Παρότι αποτελεί μια ιδιαίτερα συνηθισμένη πρακτική στις μεγάλες πόλεις, είναι ταυτόχρονα και μια ξεκάθαρη παράβαση.
Κι αυτό γιατί αλλάζοντας την θέση του κλάδου δεν αποκλείεται η παρεμπόδιση του έργου των συνεργείων καθαριότητας ή ακόμα και η δυσχέρεια της κυκλοφορίας.
Αυτός, άλλωστε, είναι κι ο λόγος που το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει προβλέψει σε σχετικό νομοσχέδιο τη θεσμοθέτηση ποινών.
Πιο συγκεκριμένα, για την αυθαίρετη μετακίνηση κάδου μηχανικής αποκομιδής και λοιπών μέσων προσωρινής αποθήκευσης αποβλήτων και μικροαπορριμμάτων από τη θέση που έχει υποδειχθεί από την Υπηρεσία Καθαριότητας του οικείου ΟΤΑ Α΄ βαθμού, καθώς και την αυθαίρετη αφαίρεση των προστατευτικών κιγκλιδωμάτων των κάδων, επιβάλλεται πρόστιμο τριακοσίων (300) ευρώ.
Την ευθύνη βεβαίωσης της συγκεκριμένης παράβασης, μάλιστα, έχουν οι δημοτικές αρχές οι οποίες οφείλουν να ανταποκρίνονται και σε σχετικές καταγγελίες.
Αυτοκίνητο: Το τεράστιο λάθος με τον συμπλέκτη
Μια από τις συνηθέστερες βλάβες στο αυτοκίνητο είναι εκείνη του συμπλέκτη και κοστίζει και εκατοντάδες ευρώ. Πώς θα σωθείτε;
O συμπλέκτης βρίσκεται ανάμεσα στην είσοδο ισχύος (βολάν στροφαλοφόρου) και την είσοδο ισχύος του κιβωτίου ταχυτήτων.
Συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που χρησιμοποιούνται στα συστήματα τετρακίνησης μπορούμε να πούμε πως υπάρχουν τρία συστήματα σύμπλεξης που χρησιμοποιούν την τριβή (μηχανικός συμπλέκτης), ηλεκτρισμό (ηλεκτρομαγνητικός) και υδραυλικό υγρό (υδροδυναμικός).
Όταν πατηθεί το πεντάλ του συμπλέκτη, ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων αποσυνδέονται, ώστε να ολοκληρώνεται με ασφάλεια η αλλαγή της ταχύτητας.
Οι συμπλέκτες τριβής που χρησιμοποιούνται στα σύγχρονα αυτοκίνητα αποτελούνται από τρία εξαρτήματα: έναν δίσκο, μια πλάκα πίεσης και ένα ρουλεμάν.
Ο δίσκος μεταδίδει την κίνηση και καλύπτεται με ειδική επένδυση από υλικό ανθεκτικό στην τριβή και στη θερμότητα.
Η πλάκα πίεσης είναι ένα εξάρτημα μόνιμα συνδεδεμένο με τον στρόφαλο, ο οποίος έρχεται σε επαφή με το δίσκο του συμπλέκτη μέσω ενός δακτυλίου πίεσης.
Όταν πατηθεί το πεντάλ του συμπλέκτη, τα ελατήρια της πλάκας πίεσης σπρώχνουν τον δακτύλιο μακριά από τον συμπλέκτη.
Έτσι, δημιουργείται ένα μικρό κενό μεταξύ του δίσκου του συμπλέκτη και του στροφάλου και αποσυνδέονται το κιβώτιο ταχυτήτων και ο κινητήρας.
Το ρουλεμάν, από την άλλη πλευρά, έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει την πίεση απευθείας από το πεντάλ στα ελατήρια του δίσκου.
Ο συμπλέκτης είναι ένα αναλώσιμο στοιχείο.
Το πόσο συχνά χρειάζεται αντικατάσταση καθορίζεται κυρίως από τον τρόπο χρήσης και τον τρόπο οδήγησης.
Κατά κανόνα, όσο πιο συχνά ενεργοποιείται ο συμπλέκτης, όπως για παράδειγμα σε κίνηση μέσα στην πόλη, τόσο πιο εύκολο μπορεί να καταπονηθεί.
Σημαντικό μειονέκτημα, τόσο για τον ίδιο τον μηχανισμό όσο και για τον οδηγό, είναι να διατηρείται το πόδι ακριβώς πάνω από τον συμπλέκτη όταν το αυτοκίνητο κινείται και είναι η λεγόμενη οδήγηση με μισό συμπλέκτη. Αντίθετα, το αριστερό πόδι πρέπει να στηρίζεται στο ειδικό στήριγμα ποδιών στην αριστερή πλευρά του πεντάλ του συμπλέκτη, σε ειδική θέση που έχουν δημιουργήσει σκόπιμα οι κατασκευαστές.
Η οδήγηση σε αστική κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι ένας από τους πιο συχνά αναφερόμενους λόγους φθοράς του συμπλέκτη, λόγω της συχνής χρήσης του συμπλέκτη.
Όταν οδηγείτε σε μποτιλιάρισμα είναι καλύτερο να προσπαθείτε να ξεκινάτε μόνο όταν υπάρχει αρκετός χώρος μπροστά από το αυτοκίνητο και όχι να διανύουμε μισό ή ένα μέτρο ειδικά όταν τα προπορευόμενα οχήματα είναι σταματημένα και να περιμένουμε και πάλι το ξεκίνημα με τον συμπλέκτη πατημένο.
Πολλοί οδηγοί δεν συνειδητοποιούν ότι ο λάθος χειρισμός του συμπλέκτη μπορεί να οδηγήσει σε αστοχία του συμπλέκτη και δαπανηρές επισκευές.
Πολλοί οδηγοί χρησιμοποιούν το συμπλέκτη πολύ νωρίτερα για να ξεκινήσουν στα φανάρια, με αποτέλεσμα να πιέζεται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ο συμπλέκτης.
Ο σωστός τρόπος είναι να πατηθεί την κατάλληλη στιγμή για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο.
Ένα επίσης λάθος είναι ότι ορισμένοι οδηγοί δεν πατούν πλήρως το πεντάλ του συμπλέκτη κατά τη διάρκεια της αλλαγή των ταχυτήτων.
Η βλάβη του συμπλέκτη συνήθως δεν συμβαίνει ξαφνικά.
Η φθορά είναι σταδιακή και τα σημάδια της φθοράς ένας έμπειρος οδηγός μπορεί να τα καταλάβει έγκαιρα.
Ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα είναι η λεγόμενη ολίσθηση του συμπλέκτη.
Συμβαίνει όταν οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται έχοντας ταχύτητα στο κιβώτιο και το αυτοκίνητο δεν ξεκινάει γρήγορα. Αυτό μπορεί να υποδηλώνει φθορά του δίσκου του συμπλέκτη, της πλάκας πίεσης ή του στροφάλου.
Ένα άλλο συχνά αναφερόμενο σημάδι επικείμενης αστοχίας συμπλέκτη είναι ένα υψηλό σημείο λειτουργίας.
Για να δουλέψει, πρέπει να το αφήσεις γρήγορα.
Από την άλλη, το πιο εμφανές σύμπτωμα που μπορεί να υποδηλώνει αστοχία του συμπλέκτη είναι η αδυναμία αλλαγής ταχύτητας.
Τέλος, κατά τη διάρκεια έντονης καταπόνησης του κινητήρα στην εκκίνηση (όπως ξεκίνημα σε μεγάλη ανηφόρα) η ύπαρξη δυσάρεστης οσμής είναι ένδειξη φθοράς του συμπλέκτη.
Επομένως, τη στιγμή που θα παρατηρήσετε τα πρώτα σημάδια μιας τέτοιας δυσλειτουργίας, είναι καλύτερο να απευθυνθείτε σε έναν μηχανικό που θα διαγνώσει σωστά το πρόβλημα και θα προβεί στις κατάλληλες επισκευές.
Αυτοκίνητο: Το κουμπί στα αυτοκίνητα που μειώνει την κατανάλωση βενζίνης!
Με την τιμή της βενζίνης να παραμένει στα… ουράνια, το αυτοκίνητο έχει γίνει μέσο πολυτελείας. Πώς θα καταφέρουμε, όμως, να εξοικονομήσουμε καύσιμο;
Ένα μικρό κουμπί που υπάρχει σε ορισμένα οχήματα μπορεί να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση βενζίνης, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Express».
Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικοί συνιστούν να το απενεργοποιούμε όταν μπαίνουμε στο ζεστό αυτοκίνητο μετά από αρκετή ώρα και στη συνέχεια να το ενεργοποιούμε μόλις το εσωτερικό του οχήματος δροσιστεί από τον κλιματισμό.
Αυτή τη φορά, όμως, πρόκειται για ένα πιο σπάνιο κουμπί, το οποίο όπως αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα, μπορεί να μας βοηθήσει να καταναλώσουμε έως και 12% λιγότερο καύσιμο.
Ο λόγος για το λεγόμενο «σύστημα σταμάτα– ξεκίνα» το οποίο έχει ως στόχο την οικονομία καυσίμου και τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.
Το κουμπί αυτό περιλαμβάνει το γράμμα «Α», το οποίο περιβάλλεται από ένα κυκλικό τόξο.
«Εάν έχετε ένα τέτοιο κουμπί τότε, αυτό είναι το αυτόματο σταμάτα – ξεκίνα κουμπί του αυτοκινήτου σας. Θα απενεργοποιήσει αυτόματα τη μηχανή σας όταν αυτό είναι στάσιμο για αρκετή ώρα, όπως για παράδειγμα εάν έχετε σταματήσει στο κόκκινο φανάρι», αναφέρει η Express.
Αν και όλοι μας γνωρίζουμε πως το σβήσιμο της μηχανής κατά τη διάρκεια μιας στάσης συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου, πολλοί είναι εκείνοι που βρίσκουν τη διαδικασία αρκετά κουραστική, ιδιαίτερα σε πολυσύχναστους δρόμους όπου τα κόκκινα φανάρια είναι πολλά.
Ωστόσο, η εν λόγω τεχνολογία είναι απολύτως αυτόματη και ενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει να κινείται, ο οδηγός έχει πατήσει το φρένο και ο μοχλός ταχυτήτων βρίσκεται στη «νεκρά».
Όταν είστε έτοιμοι να θέσετε το όχημα εκ νέου σε κίνηση και αφήσετε το φρένο ή βάλετε πρώτη ταχύτητα, τότε η μηχανή ανοίγει και πάλι, γεγονός που διευκολύνει διαδικασία.