Με αυτό το κόλπο σώθηκαν τα Jumbo: Δείτε πόσα έβγαλε ο Βακάκης σε μια χρονιά

Jumbo: Γιατί ο Απόστολος Βακάκης ανακοίνωσε πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών. Το πρόγραμμα μπορεί να φθάσει ως το 10% των μετοχών που βρίσκονται σε κυκλοφορία. Μεγάλη αύξηση πωλήσεων και κερδών το 2021. Νέες επενδύσεις το 2022, παρά την αβεβαιότητα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών αναμένεται να ενεργοποιήσει το προσεχές διάστημα η Jumbo, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο κ. Απόστολος Βακάκης στους αναλυτές μετά την κοινοποίηση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων της εισηγμένης.

Όπως διευκρίνισε το πρόγραμμα μπορεί να φθάσει ως το 10% των μετοχών που βρίσκονται σε κυκλοφορία, χωρίς ωστόσο να υπεισέρχεται σε λεπτομέρειες, παραπέμποντας σε ανακοίνωση που θα εκδώσει η εισηγμένη αύριο, «μετά τη λήψη των τελικών αποφάσεων», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Η απόφαση αυτή, όπως εξήγησε, ελήφθη προκειμένου να υπάρξει μία γραμμή άμυνας σε πιθανή πτώση της τιμής της μετοχής της Jumbo.

Παράλληλα δεσμεύθηκε ότι οι μέτοχοι της εταιρείας δεν θα δουν αλλαγές στη μερισματική πολιτική, η οποία θα παραμείνει ίδια και για τη φετινή χρήση παρά τις μεγάλες προκλήσεις που υπάρχουν.

Λίγο νωρίτερα ο ίδιος έκρουσε καμπανάκι κινδύνου λέγοντας πως οι επιδόσεις ρεκόρ που είχε η Jumbo το 2021 δεν είναι διατηρήσιμες και ότι η αναταραχή στις αγορές μπορεί να συνεχιστεί και το 2023.

«Ο προϋπολογισμός μας λαμβάνει υπόψη το χειρότερο δυνατό σενάριο, αλλά στο σημερινό κόσμο ακόμα κι αυτό ίσως να μην είναι αρκετό», τόνισε ο κ. Βακάκης. «Κανείς δεν μπορεί να καταλάβει πλήρως τις συνέπειες του συνεχόμενου μποϊκοτάζ της ρωσικής οικονομίας και τις επιπλοκές στο κόστος και την εφοδιαστική αλυσίδα», πρόσθεσε.

Σημείωσε ότι σε κάθε τομέα δραστηριότητας του ομίλου αναμένονται αυξημένα κόστη, συμπεριλαμβανομένου του κόστους μεταφορικών, ενέργειας και απασχόλησης.

Jumbo: Έσπασαν τα κοντέρ

Ούτε ο κορονοϊός, ούτε η ακρίβεια μπόρεσαν να κάμψουν τα Jumbo, καθώς ο όμιλος του Απόστολου Βακάκη έκανε μυθικό τζίρο μέσα στο 2021! Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Μεγάλη αύξηση κερδών κατά 46% σε σχέση με το 2020, η οποία ξεπέρασε και τα μεγέθη του 2019, ανακοίνωσε ο όμιλος Jumbo.

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν +19,87% σε σχέση με το 2020 και ανήλθαν σε 832 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά την κερδοφορία του 2021, τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα 305 εκατ. ευρώ.

«Η επίδοση αυτή οφείλεται στην αμυντική στρατηγική που ακολούθησε η διοίκηση στη διαχείριση των αποθεμάτων που οδήγησε το μικτό περιθώριο κέρδους το 2021 σε 55,7% από 51,8% το 2020. Επιπλέον συγκρατήθηκε και το λειτουργικό κόστος», όπως εκτιμά η διοίκηση του ομίλου Jumbo.

Κατά την 31η Δεκεμβρίου 2021, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα και τα λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού του Ομίλου ήταν ανώτερα του συνολικού ποσού των δανειακών υποχρεώσεων και των υποχρεώσεών του από μισθώσεις, κατά το ποσό των 549 εκατ. ευρώ περίπου έναντι 359 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2020.

Ο Όμιλος Jumbo θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα για τη χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2021, την Τρίτη 12 Απριλίου, πριν το άνοιγμα της χρηματιστηριακής συνεδρίασης.

Οι προοπτικές

Για το 2022 ο Όμιλος Jumbo προτίθεται να συνεχίσει το επενδυτικό του πρόγραμμα. Στις 18 Μαρτίου αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο υπερ-κατάστημα του Ομίλου στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Μυτιλήνη. Φέτος επίσης αναμένεται να λειτουργήσει ένα ακόμα υπερκατάστημα στην Κύπρο. Όσον αφορά τη Ρουμανία εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα λειτουργήσουν δύο καταστήματα, ένα νέο υπερ-κατάστημα στο Βουκουρέστι και ένα στο Sibiu.

Όσον αφορά τις πωλήσεις του Ομίλου JUMBO κατά τον Φεβρουάριο 2022 αυξήθηκαν κατά +28% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσυνό μήνα. Κατά συνέπεια, οι πωλήσεις του Ομίλου, για το πρώτο δίμηνο του 2022, πέρασαν σε θετικό τροχιά καθώς σημείωσαν αύξηση κατά +4,5%, από -14% που καταγράφηκε κατά τον Ιανουάριο του 2022. Υπενθυμίζεται ότι οι πωλήσεις του Φεβρουαρίου του 2022 συγκρίνονται με έναν αδύναμο αντίστοιχο μήνα του 2021 καθώς μέρος του δικτύου καταστημάτων Jumbo στην Ελλάδα παρέμεινε κλειστό. Η τάση που παρουσιάζει σήμερα ο Μάρτιος του 2022 είναι εξαιρετικά θετική καθώς κατά τον αντίστοιχο περσυνό μήνα, σχεδόν όλο το δίκτυο των καταστημάτων στην Ελλάδα παρέμεινε κλειστό καθώς και τα καταστήματα στη Βουλγαρία παρέμειναν κλειστά κατά περίπου το 1/3 του Μαρτίου του 2021. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η διοίκηση εκτιμά ότι εάν επικρατήσουν οι τρέχουσες τάσεις, οι σωρευτικές πωλήσεις για το πρώτο τρίμηνο του 2022 θα είναι ανοδικές κατά διψήφιο ποσοστό (+15%) σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Επιπλέον, η απόφαση των αρχών να άρουν τους περιορισμούς στο λιανεμπόριο στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία μπορεί να βοηθήσουν τις πωλήσεις.

Jumbo: Τι γίνεται με τις πωλήσεις σε κάθε χώρα

Ελλάδα: Τον Φεβρουάριο του 2022, το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα παρέμεινε ανοιχτό, χωρίς την επιβολή νέων περιορισμών. Συνολικά για τον Φεβρουάριο 2022, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας και χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές, παρουσίασαν αύξηση κατά 82% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2021 όπου 30 καταστήματα από τα 52 στην Ελλάδα παρέμειναν κλειστά κατά μεγαλύτερο μέρος του μήνα. Συνολικά για το πρώτο δίμηνο του 2022, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +16% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Κύπρος: Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν χωρίς την επιβολή νέων περιορισμών. Κατά συνέπεια, οι πωλήσεις κατά τον Φεβρουάριο του 2022 εμφανίζονται αυξημένες κατά +3,5% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στην Κύπρο για τους πρώτους δύο μήνες του 2022 είναι αυξημένες κατά +52% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Βουλγαρία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με τους ίδιους αυστηρούς περιορισμούς για το μεγαλύτερο διάστημα του μήνα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -25% περίπου τον Φεβρουάριο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στη Βουλγαρία για τους πρώτους δύο μήνες του 2022 είναι μειωμένες κατά -32% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ρουμανία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με τους ίδιους περιορισμούς. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -18% περίπου τον Φεβρουάριο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στη Ρουμανία για τους πρώτους δύο μήνες του 2022 είναι μειωμένες κατά -20% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Jumbo: Νέα μεγάλη αλυσίδα με παιχνίδια απειλεί τον Βακάκη

Τέλος στην κυριαρχία των Jumbo επιθυμεί να βάλει πασίγνωστη αλυσίδα από την Πολωνία που φτάνει στη χώρα μας από το 2022! Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Αρχής γενομένης από το 2022, έρχεται στην Ελλάδα με 12 καταστήματα η πολωνική αλυσίδα Pepco.

Πρόκειται για εκπτωτική αλυσίδα καταστημάτων, η οποία δραστηριοποιείται στην λιανική πώληση ρούχων για όλη την οικογένεια, στα αξεσουάρ μόδας, σε παιχνίδια και καλλυντικά, αλλά και στον οικιακό εξοπλισμό και τα είδη διακόσμησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αλυσίδα – σε πρώτη φάση με 12 καταστήματα – θα φτάσει στην Ελλάδα το προσεχές φθινόπωρο.

Το πρώτο βήμα ανάπτυξης των καταστημάτων της θα γίνει στην Αθήνα, ενώ στη συνέχεια θα επεκταθεί και στην ελληνική περιφέρεια.

Στο πλάνο της είναι, μάλιστα, η μίσθωση ακινήτων σε μακροχρόνια βάση, σε κομβικά σημεία της πρωτεύουσας, με στόχο τη δημιουργία καταστημάτων επιφάνειας από 350 έως και 650 τ.μ.

Στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι σε πρώτη φάση θα δημιουργήσει 120 νέες θέσεις εργασίας.

Τα καταστήματά της εκτείνονται από την Εσθονία έως την Ιταλία και από την Ισπανία στα δυτικά, τη Βουλγαρία στα ανατολικά.

Φέτος το φθινόπωρο διεύρυνε την παρουσία της διεθνώς με την είσοδό της αυστριακή αγορά.