Αυτή η ελληνική εταιρεία απειλεί και την Coca Cola – Αδιανόητα κέρδη

Επιχειρήσεις: Με «όχημα» την Pink Grapefruit Soda, η εταιρεία Βίκος διεκδικεί μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στα αναψυκτικά. Πώς τα έχει καταφέρει και οι επόμενες κινήσεις. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Τις νέες συσκευασίες των αναψυκτικών από γυαλί και αλουμίνιο (can) παρουσιάζει η Βίκος στη φετινή HORECA, με κεντρικό μήνυμα το «Cans are here, let’s raise our glasses» με «όχημα» την Pink Grapefruit Soda.

Η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην κατηγορία του pink grapefruit, καθώς σχεδόν ένα χρόνο μετά την επίσημη είσοδό της στην αγορά, έχει καταφέρει να κατακτήσει σημαντικό μερίδιο της κατηγορίας.

«Το Pink Grapefruit είναι η απάντηση της Βίκος στην νέα τάση της αγοράς, η οποία ήρθε να καλύψει το κενό που υπήρχε στην αγορά για ένα εναλλακτικό αναψυκτικό. Η Pink Grapefruit Soda της Βίκος πήγε πάρα πολύ καλά το καλοκαίρι στο κανάλι του super market», σημείωσε ο marketing manager της ηπειρώτικης βιομηχανίας, Κωσταντίνος Σεπετάς.

Επιχειρήσεις: Στα €4,75 εκατ. ο τζίρος του 2022 για τον Βίκο

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η κατηγορία του Pink Grapefruit στο οργανωμένο λιανεμπόριο «έτρεξε» το 2022 με ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία της τάξεως του 38% συγκριτικά με το 2021, φθάνοντας τα €4,75 εκατ., όπως προκύπτει από στοιχεία της IRI.

Εξίσου έντονα ανοδικά κινήθηκε και ο όγκος πωλήσεων του ίδιου καναλιού, στο +47,1% κλείνοντας την περυσινή χρονιά σε 2,465 εκατ. λίτρα.

Πωλήσεις σε αξία (σε €χιλ.)

  • 2022: 4.749
  • 2021: 3.441
  • 2020: 1.940

Πωλήσεις σε όγκο (σε χιλ. λίτρα)

  • 2022: 2.465
  • 2021: 1.676
  • 2020: 890

Θυμίζουμε ότι το 9μηνο του 2022 είχε κλείσει με μερίδια (σε όγκους)

  • Coca Cola 3E: 57,2%
  • Ολυμπιακή Ζυθοποιία: 14,2%
  • Βίκος: 12,3%
  • Green Cola: 5,5%
  • ΕΨΑ: 1,6%

Επιχιερήσεις: Το μεγάλο στοίχημα του Βίκου

Μεγάλο στοίχημα της Βίκος είναι η αγορά της Αττικής και για το κανάλι HoReCa.

Ο κ. Σεπετάς εξήγησε ότι η εταιρεία, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μη αλκοολούχων ποτών, έχει ξεκινήσει δυναμικά την τοποθέτηση των όλων των νέων συσκευασιών και του portfolio στο επαγγελματικό κανάλι και θα δοθεί έμφαση στις τουριστικές περιοχές, θέλοντας να ενισχύσει περαιτέρω το μερίδιο της Βίκος τη νέα σεζόν.

Επιχειρήσεις: Η επένδυση των €22 εκατ. του Βίκου

Αναφορικά με τη νέα επένδυση, συνολικού ύψους €22 εκατ. που ολοκλήρωσε στο Καλπάκι, θυμίζουμε ότι αυτή αφορά στη δημιουργία δύο γραμμών παραγωγής για αναψυκτικά σε συσκευασίες.

  • Από γυαλί: με παραγωγική δυναμικότητα 20.000 φιαλών την ώρα
  • Από αλουμίνιο: με παραγωγική δυναμικότητα 42.000 φιαλών την ώρα

Σύμφωνα με τον κ. Σεπετά, η νέα επένδυση θα χαρίσει και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στα προϊόντα, βοηθώντας και τις εξαγωγές της εταιρείας, η οποία έχει παρουσία σε:

  • Κύπρο
  • Γερμανία
  • ΗΠΑ
  • Χώρες με ισχυρό στοιχείο ομογένειας

Επιχειρήσεις: Απίστευτη κίνηση – Στα… κάρβουνα η Coca-Cola

Ένα χρόνο ζωής μετρά πλέον το νέο προϊόν της εταιρείας ΒΙΚΟΣ.

Πρόκειται για την Βίκος Cola Zero η οποία όπως ανέφερε χθες κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης τύπου ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, διευθυντής πωλήσεων και marketing της εταιρείας, είναι η ελληνική πρόταση στην κατηγορία zero η οποία θα είναι κατά 20% φθηνότερη στο ράφι.

Γιατί όμως η ηπειρώτικη βιομηχανία επέλεξε να εισέλθει και στην υποκατηγορία zero; Όπως είπε ο ίδιος πρόκειται για μια κατηγορία η οποία από το 2016 έως και το 2020 έχει καταγράψει ανάπτυξη 57% και 18% σε σχέση με το 2019 και αποτελεί πλέον το 30% της κατηγορίας cola. Δηλαδή 1 στους 3 καταναλωτές επιλέγουν να αγοράζουν cola zero sugar, είπε ο κ. Σεπετάς.

Το βασικό προϊόν των προϊόντων cola παραμένει βέβαια η cola regular με κατανάλωση 75 εκατομμύρια λίτρα ενώ η cola με στέβια πουλά ετησίως περί τα 10 εκατομμύρια λίτρα.

Αναφορικά με την πορεία της Βίκος στην κατηγορία των αναψυκτικών, το μερίδιο της ανέρχεται πλέον στο 5% και στο 4,2% στην κατηγορία cola όπου την τελευταία τετραετία έχει εμφανίσει ανάπτυξη 578%.

“Στόχος μας” είπε ο κ. Σεπετάς, “ήταν να δημιουργήσουμε προϊόντα με πραγματικά μηδέν ζάχαρη, με διαφορετική προσέγγιση από τον leader της αγοράς”.

Και συνέχισε “αυτό που κοιτάζουμε πριν από κάθε λανσάρισμα είναι να γνωρίζουμε τι ζητάει η αγορά, τι όγκος κρύβεται πίσω από κάθε προϊόν και να βρεθεί η κατάλληλα στιγμή για να γίνει αποδεκτό το προϊόν από αυτούς που έχουν τη διανομή”. Σχετικά με την πορεία της Βίκος την περασμένη χρονιά, ο ίδιος είπε πως η χρονιά “έκλεισε” οριακά πτωτικά.

Επιχειρήσεις: Πώς θα «σπάσει» τον ΟΛΥΜΠΟ

Σε καθοριστικές κινήσεις που την καθιστούν κυρίαρχη στην αγορά των γαλακτομικών προϊόντων και των αναψυκτικών προχωρά η γνωστή εταιρεία ΟΛΥΜΠΟΣ, η οποία μετά την «επέλαση» στην ελληνική αγορά επιθυμεί να κάνει το επόμενο βήμα στο εξωτερικό.

Στην περαιτέρω ανάπτυξή της στις αγορές του εξωτερικού, με ναυαρχίδες τη φέτα, το γιαούρτι, τους χυμούς και το τσάι, τέσσερις αμιγώς ελληνικές κατηγορίες προϊόντων στοχεύει η εταιρεία Ελληνικά Γαλακτοκομεία («Ολυμπος», ΤΥΡΑΣ Ροδόπη κ.ά.), η οποία το 2020 είδε το 50% του τζίρου της, συνολικά 202 εκατ. ευρώ να πραγματοποιείται σε ξένες αγορές.

Σύμφωνα με όσα επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας στο insider.gr τα βασικά προϊόντα με τη μεγαλύτερη δυναμική για την εταιρεία είναι τα γαλακτοκομικά, δηλαδή το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι.

Σημαντικό όμως ρόλο στην πορεία της Εταιρείας, η οποία έχει παρουσία σε 47 χώρες στον κόσμο, σε Ευρώπη, Αμερική, Αφρική, Ασία και Αυστραλία, αποτελεί η ανάπτυξη νέων μη γαλακτοκομικών προϊόντων προστιθέμενης διατροφικής αξίας, όπως οι φυσικοί χυμοί, τα φυτικά ροφήματα, τα φυτικά επιδόρπια και το ελληνικό τσάι του βουνού.

Σημειώνεται πως οι πωλήσεις εξωτερικού, οι οποίες οφείλονται αφενός σε εξαγωγές προϊόντων που παράγονται στην Ελλάδα, αφετέρου σε πωλήσεις προϊόντων του ομίλου που παράγονται στις μονάδες της σε Ρουμανία και Βουλγαρία, κατέγραψαν αύξηση το 2020 σε σύγκριση με το 2019 κατά 18,13%.