ΒΙΚΟΣ

ΒΙΚΟΣ: Η κίνηση – ματ που μειώνει τα κέρδη του παγκόσμιου κολοσσού. Το νέο προϊόν της ηπειρώτικης οικογενειακής βιομηχανίας αναμένεται να σαρώσει στα ελληνικά σούπερ μάρκετ. Δείτε στο xristika.gr τη νέα κίνηση της ΒΙΚΟΣ.

Πρεμιέρα έκανε την Τρίτη (01.03) το νέο προϊόν της εταιρείας ΒΙΚΟΣ.

Πρόκειται για την Βίκος Cola Zero η οποία όπως ανέφερε χθες κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης τύπου ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, διευθυντής πωλήσεων και marketing της εταιρείας, είναι η ελληνική πρόταση στην κατηγορία zero η οποία θα είναι κατά 20% φθηνότερη στο ράφι.

Γιατί όμως η ηπειρώτικη βιομηχανία επέλεξε να εισέλθει και στην υποκατηγορία zero; Όπως είπε ο ίδιος πρόκειται για μια κατηγορία η οποία από το 2016 έως και το 2020 έχει καταγράψει ανάπτυξη 57% και 18% σε σχέση με το 2019 και αποτελεί πλέον το 30% της κατηγορίας cola. Δηλαδή 1 στους 3 καταναλωτές επιλέγουν να αγοράζουν cola zero sugar, είπε ο κ. Σεπετάς.

Το βασικό προϊόν των προϊόντων cola παραμένει βέβαια η cola regular με κατανάλωση 75 εκατομμύρια λίτρα ενώ η cola με στέβια πουλά ετησίως περί τα 10 εκατομμύρια λίτρα.

Αναφορικά με την πορεία της Βίκος στην κατηγορία των αναψυκτικών, το μερίδιο της ανέρχεται πλέον στο 5% και στο 4,2% στην κατηγορία cola όπου την τελευταία τετραετία έχει εμφανίσει ανάπτυξη 578%.

“Στόχος μας” είπε ο κ. Σεπετάς, “ήταν να δημιουργήσουμε προϊόντα με πραγματικά μηδέν ζάχαρη, με διαφορετική προσέγγιση από τον leader της αγοράς”.

Και συνέχισε “αυτό που κοιτάζουμε πριν από κάθε λανσάρισμα είναι να γνωρίζουμε τι ζητάει η αγορά, τι όγκος κρύβεται πίσω από κάθε προϊόν και να βρεθεί η κατάλληλα στιγμή για να γίνει αποδεκτό το προϊόν από αυτούς που έχουν τη διανομή”. Σχετικά με την πορεία της Βίκος την περασμένη χρονιά, ο ίδιος είπε πως η χρονιά “έκλεισε” οριακά πτωτικά.

ΒΙΚΟΣ: Πώς θα «σπάσει» τον ΟΛΥΜΠΟ

Σε καθοριστικές κινήσεις που την καθιστούν κυρίαρχη στην αγορά των γαλακτομικών προϊόντων και των αναψυκτικών προχωρά η γνωστή εταιρεία ΟΛΥΜΠΟΣ, η οποία μετά την «επέλαση» στην ελληνική αγορά επιθυμεί να κάνει το επόμενο βήμα στο εξωτερικό.

Στην περαιτέρω ανάπτυξή της στις αγορές του εξωτερικού, με ναυαρχίδες τη φέτα, το γιαούρτι, τους χυμούς και το τσάι, τέσσερις αμιγώς ελληνικές κατηγορίες προϊόντων στοχεύει η εταιρεία Ελληνικά Γαλακτοκομεία («Ολυμπος», ΤΥΡΑΣ Ροδόπη κ.ά.), η οποία το 2020 είδε το 50% του τζίρου της, συνολικά 202 εκατ. ευρώ να πραγματοποιείται σε ξένες αγορές.

Σύμφωνα με όσα επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας στο insider.gr τα βασικά προϊόντα με τη μεγαλύτερη δυναμική για την εταιρεία είναι τα γαλακτοκομικά, δηλαδή το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι. Σημαντικό όμως ρόλο στην πορεία της Εταιρείας, η οποία έχει παρουσία σε 47 χώρες στον κόσμο, σε Ευρώπη, Αμερική, Αφρική, Ασία και Αυστραλία, αποτελεί η ανάπτυξη νέων μη γαλακτοκομικών προϊόντων προστιθέμενης διατροφικής αξίας, όπως οι φυσικοί χυμοί, τα φυτικά ροφήματα, τα φυτικά επιδόρπια και το ελληνικό τσάι του βουνού.

Σημειώνεται πως οι πωλήσεις εξωτερικού, οι οποίες οφείλονται αφενός σε εξαγωγές προϊόντων που παράγονται στην Ελλάδα, αφετέρου σε πωλήσεις προϊόντων του ομίλου που παράγονται στις μονάδες της σε Ρουμανία και Βουλγαρία, κατέγραψαν αύξηση το 2020 σε σύγκριση με το 2019 κατά 18,13%.

ΒΙΚΟΣ: Η αντεπίθεση του ΟΛΥΜΠΟΥ

Μέσα στο 2020 η Ελληνικά Γαλακτοκομεία επεκτάθηκε και στην κατηγορία των αναψυκτικών μέσω της εξαγοράς της εταιρείας Κλιάφα καθώς και σε εκείνη του ανθρακούχου φυσικού μεταλλικού νερού με την εξαγορά της Δουμπιά.

Η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει στο insider.gr πως οι ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν αρχικά, ήταν η τοποθέτηση των προϊόντων Κλιάφα και Δουμπιά στο οργανωμένο λιανεμπόριο ενώ αναμένεται το άνοιγμα του χονδρεμπορίου.

Αναφορικά με την Δουμπιά η εταιρεία στοχεύει κυρίως στις εξαγωγές των προϊόντων καθώς ,όπως επισημαίνεται, η αγορά του φυσικώς ανθρακούχου νερού στην Ελλάδα είναι ακόμα αρκετά περιορισμένη. Από την άλλη πλευρά, στις εγκαταστάσεις της Κλιάφα πραγματοποιούνται επενδύσεις με σκοπό την αύξηση της δυναμικότητας έτσι ώστε η εταιρεία να προετοιμαστεί κατάλληλα για τις κανονικές συνθήκες ζήτησης που θεωρεί ότι θα υπάρξουν μέχρι το καλοκαίρι.

Σημειώνεται τέλος ότι το 2020, ότι σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που δημοσίευσε πριν από λίγες μέρες η εταιρεία, η αξία των επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένων και των εξαγορών των δύο παραπάνω εταιρειών, ανήλθε στα 37 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 54,17% σε σχέση με το 2019.

ΒΙΚΟΣ: Πώς ο ΟΛΥΜΠΟΣ μοίρασε 1,5 εκατ. ευρώ στους εργαζόμενούς της

Μπορεί η ελληνική αγορά να δέχεται απανωτά χτυπήματα από το Lockdown και την πανδημία του κορονοϊού ωστόσο πασίγνωστη αλυσίδα γαλακτοκομικών μοίρασε 1,5 εκατομμύριο από τα κέρδη της στους εργαζόμενούς της!

Σε μια λιτή εκδήλωση, λόγω των ειδικών συνθηκών που επιβάλει η πανδημία, η διοίκηση της εταιρείας «Όλυμπος» έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτα, με τα κομμάτια της να προσφέρονται τυλιγμένα σε κάθε εργαζόμενο χωριστά.

Στην τελετή που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της εταιρείας, σε διαδικτυακή σύνδεση με όλες τις εγκαταστάσεις του ομίλου, μίλησαν ο Πρόεδρος κ. Δημήτρης Σαράντης και ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Μιχάλης Σαράντης. Στο χαιρετισμό που απηύθυναν ευχαρίστησαν τους εργαζομένους για την καθοριστική συνεισφορά τους στην επίτευξη των οικονομικών στόχων του 2020 και ευχήθηκαν υγεία και προκοπή στους ίδιους και στις οικογένειές τους. Ταυτόχρονα, ανακοινώθηκε η χορήγηση χρηματικής επιβράβευσης στους εργαζόμενους, με την μορφή μπόνους ισόποσου μέχρι έναν μισθό. Επιπλέον, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η ΟΛΥΜΠΟΣ στηρίζει το θεσμό της οικογένειας, παρέχοντας ειδικό μπόνους στους εργαζομένους με παιδιά. Για τη χρονιά που πέρασε το ποσό που θα διανεμηθεί είναι 384.000 ευρώ. Η δράση αυτή είναι ένα μέρος του προγράμματος της ΟΛΥΜΠΟΣ για τη στήριξη του αγώνα κατά της υπογεννητικότητας.

Επιβράβευση δόθηκε και στους κτηνοτρόφους – παραγωγούς της εταιρείας που διακρίθηκαν, για την ποιότητα του γάλακτος και τις επενδύσεις που πραγματοποίησαν στις μονάδες τους, τη χρονιά που πέρασε. Συνολικά 27 κτηνοτρόφοι έλαβαν το ποσό των 160.000 ευρώ, με επιταγές που τους απονεμήθηκαν σε δύο εκδηλώσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στα εργοστάσια της Λάρισας και των Τρικάλων, τηρώντας πάντα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας. Η ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ Α.Ε. αποτελεί τον μεγαλύτερο εισκομιστή ποσοτήτων Ελληνικού γάλακτος στη χώρα μας, το οποίο συλλέγει καθημερινά από 2.800 Έλληνες παραγωγούς. Το συνολικό ποσό των επιβραβεύσεων προς εργαζομένους και κτηνοτρόφους για το έτος 2020, ανέρχεται σε 1.500.000 ευρώ.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από απόφαση της διοίκησης, η μείωση των εργοδοτικών εισφορών που ψηφίστηκε πρόσφατα, θα παραχωρηθεί αυτούσια προς όφελος των εργαζομένων.