Αυτή η εταιρεία δίνει κατώτατο μισθό 70.000 δολάρια

Επιχειρήσεις: Όχι απλά δίνει χιλιάδες ευρώ μισθό, αλλά ζητά να φορολογηθεί ακόμα περισσότερο. Υπάρχουν και αυτές οι εταιρείες, την ώρα που στην Ελλάδα τα εργασιακά παραμένουν τεράστιο «αγκάθι».

Ο Ceo που έγινε viral όταν πριν από λίγα χρόνια ανακοίνωσε πως στην εταιρεία του, Gravity Payments, ο κατώτατος μισθός των υπαλλήλων θα αγγίζει τα 70.000 δολάρια, σήμερα, προτρέπει την κυβέρνηση των ΗΠΑ να φορολογεί ακόμη πιο αυστηρά τους πλούσιους πολίτες.

Ο Αμερικανός επιχειρηματίας από το Σιάτλ, Νταν Πράις, βάζει στο στόχαστρο τους Αμερικανούς επιχειρηματίες με μεγάλη περιουσία λέγοντας ότι ναι μεν μπορεί να ασχολούνται με τη φιλανθρωπία και θεωρητικά να φαίνεται πως δωρίζουν υπέρογκα χρηματικά ποσά από την αμύθητη περιουσία τους για κοινωφελείς σκοπούς, ωστόσο στην πραγματικότητα η κατάσταση είναι διαφορετική.

Υποστηρίζει πως σε αντάλλαγμα κερδίζουν πολλά. Άρθρα με τους ίδιους πρωταγωνιστές που εξυμνούν το έργο και την προσφορά τους, νοσοκομεία που λαμβάνουν το όνομά τους και το πιο σημαντικό πολύ μικρή φορολόγηση.

«Στην πραγματικότητα, το ποσό που προσφέρουν οι δισεκατομμυριούχοι δεν είναι τίποτα παραπάνω από μία συνάρτηση των χρημάτων που θα πλήρωναν κανονικά εάν οι φορολογικοί συντελεστές ήταν σύμφωνοι με τους αντίστοιχους της εργατικής τάξης», δηλώνει ο Ceo της Gravity Payments, Νταν Πράις, σύμφωνα με το MarketWatch.

Υποστηρίζεται πως οι δισεκατομμυριούχοι έχουν δει την περιουσία τους να φουσκώνει κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά οι συνεισφορές στο πεδίο της φιλανθρωπίας αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό ποσό από τον συνεχώς αυξανόμενο πλούτο τους.

Το επιχείρημα που ακούει συχνά είναι ο Πράις είναι ότι «οι δισεκατομμυριούχοι δεν χρειάζεται να πληρώνουν φόρους επειδή έχουν ήδη δωρίσει αρκετά ασχολούμενοι με τη φιλανθρωπία» άποψη η οποία τον βρίσκει πλήρως αντίθετο.

Προκειμένου να στηρίξει τα λεγόμενα του αναφέρει πως οι δισεκατομμυριούχοι στην Αμερική πληρώνουν το χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή σε σύγκριση με οποιασδήποτε άλλη ομάδα σε εθνικό επίπεδο.

Στην πολιτεία της Ουάσιγκτον για παράδειγμα, τα υψηλά κοινωνικά στρώματα πληρώνουν το 3% του εισοδήματός τους σε φόρους, ενώ τα χαμηλότερα στρώματα το 18%.

Στην Αμερική, ωστόσο, φαίνεται πως αυξήθηκε αισθητά η φιλανθρωπία από επιφανείς επιχειρηματίες κατά τη διάρκεια του 2020, με τους 50 μεγαλύτερους ευεργέτες να προσφέρουν συνολικά 24,7 δισεκατομμύρια δολάρια για να αντιμετωπίσουν επείγοντα προβλήματα, συμπεριλαμβανομένης της πανδημίας και της οικονομικής κατάρρευσης σε όλα τα επίπεδα.

Οι αντίστοιχες προσφορές για το έτος 2019 ανήλθαν σε 15,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο Πράις θέλησε να εκφράσει την άποψή του σχετικά με την φιλανθρωπία με αφορμή την πρόταση που συζητείται στην Πολιτεία της Ουάσινγκτον για περαιτέρω αύξησης της φορολογίας.

Ο ίδιος δηλώνει πως θα προτιμούσε να δει ένα σύστημα με περισσότερη «δικαιοσύνη και ακεραιότητα» και εταιρείες που φροντίζουν τους εργαζομένους τους.

Επιχειρήσεις: «Βόμβα» από την Adidas: Ετοιμάζεται να πουλήσει

Μετά την απόφαση της NIKE να βάλει λουκέτο στα καταστήματα της Ελλάδας, ο γερμανικός κολοσσός αθλητικών ειδών Adidas ετοιμάζεται να πουλήσει ή να κάνει spin off τη Reebok. Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.

Τραπεζική πηγή που επικαλείται το μέσο αναφέρε ότι η αξία της Reebok μπορεί να ανέρχεται στο 1 δισ. ευρώ.

Η εταιρεία αγόρασε το Reebok με έδρα τη Βοστώνη για 3,8 δισ. δολάρια το 2006, αλλά η αργή αναπτυξιακή της δυναμική οδήγησε σε επανειλημμένες εκκλήσεις από επενδυτές για πώληση του brand.

Ενδεικτικό είναι πως πωλήσεις της Reebok μειώθηκαν κατά 7% το γ’ τρίμηνο του 2020 σε 403 εκατ. ευρώ, μετά από βουτιά έως και 44% το προηγούμενο τρίμηνο.

«Η Reebok και η Adidas θα είναι σε θέση να εκπληρώσουν καλύτερα τις δυνατότητες τους ανεξάρτητα η μία από την άλλη» ανέφερε σε ανακοίνωσε ο CEO, Κάσπερ Ρόρστεντ.

Από την άλλη, η Adidas κατόρθωσε να κυριαρχήσει στα «εδάφη» της Nike στις ΗΠΑ εξατίας των συνεργασιών που είχε με διασήμους όπως οι Kanye West, Beyonce και Pharrell Williams.

Επιχειρήσεις: Έκτακτη ανακοίνωση της NIKE

Μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου, οι πελάτες χονδρικής της ΝΙΚΕ θα πρέπει να εξοφλήσουν πλήρως κάθε εκπρόθεσμο υπόλοιπο στον τραπεζικό λογαριασμό της πολυεθνικής εταιρείας προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τις παραγγελίες τους για τη νέα σεζόν.

Αυτό αναφέρεται σε επιστολή που έστειλε, την περασμένη εβδομάδα, όπως λέει ο έμπορος Νίκος Σεφεριάδης στο Capital.gr, η εταιρεία στους συνεργαζόμενους πελάτες χονδρικής, – δεν αφορά μόνο τους 91 επιχειρηματίες τους οποίους έχει ενημερώσει ότι τους “κόβει”.

Η ΝΙΚΕ ενημερώνει τους πελάτες χονδρικής ότι θα δέχεται όλες τις μελλοντικές παραγγελίες για τη σεζόν HO21 (χειμώνας 2021) μόνο από πελάτες που είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις πληρωμών τους.

Σε άλλο σημείο, τους ενημερώνει πως για να διασφαλίσουν ότι οι παραγγελίες τους για τις σεζόν FA21 (καλοκαίρι 2021) & HO21 (χειμώνας 2021) θα επιβεβαιωθούν και θα γίνουν τελικά αποδεκτές (έξι εβδομάδες πριν από την αποστολή των προϊόντων), η Nike τους “παρέχει πλέον την τελευταία ευκαιρία να εξοφλήσουν πλήρως κάθε εκπρόθεσμο υπόλοιπο στον τραπεζικό λογαριασμό της Nike το αργότερο μέχρι την Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021”.

Η εταιρεία όπως σημειώνει στην επιστολή θα έχει τη δυνατότητα να επιβεβαιώσει την παραλαβή των παραγγελιών τους και να προχωρήσει τελικά στην αποδοχή τους μόνο όταν δεν υπάρχουν εκπρόθεσμα οφειλόμενα ποσά στην καρτέλα τους.

Σε αντίθετη περίπτωση, “η Nike θα πρέπει να ακυρώσει τις παραγγελίες της σεζόν FA21 ή/και να αναστείλει την εισροή περαιτέρω FA21& HO21 παραγγελιών στην περίπτωση που υπάρχει εκπρόθεσμο ποσό στην καρτέλα σας την Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021”, σημειώνεται στην επιστολή.

Επίσης συνιστά στους επαγγελματίες πριν την υποβολή της παραγγελίας για τις σεζόν FA21& HO21, να διερευνήσουν τον πιθανό αντίκτυπο στην επιχείρησή τους.

Τους καλεί δε να επισκεφθούν το nike.net για επισκόπηση των τιμολογίων σε εκκρεμότητα, την κατάσταση των εκκρεμών παραγγελιών τους και για τυχόν άλλες προσαρμογές παραγγελίας που ισχύουν για αυτούς.

Επιχειρήσεις: Δραματικές εξελίξεις στην Ελλάδα

Τη διαβεβαίωση ότι θα συνεχίσει να βρίσκεται δίπλα στον Έλληνα καταναλωτή παρέχει με ανακοίνωση της η εταιρεία Nike διαψεύδοντας τα σενάρια που διακινούνται περί εξόδου από την ελληνική αγορά, επιβεβαιώνοντας ωστόσο τη λήξη της συνεργασίας της με σειρά συνεργατών της, μικρούς λιανέμπορους.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση της εταιρείας έχει ως εξής:

«Η Nike οραματίζεται την αγορά του μέλλοντος προσαρμοσμένη στις ανάγκες και επιθυμίες των καταναλωτών.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής «Consumer Direct Acceleration» που πρόσφατα ανακοινώσαμε, επενδύουμε ακόμη περισσότερο στην προσπάθειά μας να εξυπηρετήσουμε τους Έλληνες καταναλωτές μέσω των ψηφιακών καναλιών της Nike (το Nike.com και τα Nike apps), των καταστημάτων Nike αλλά και ενός μικρού αριθμού στρατηγικών συνεργατών που μοιράζονται το όραμα μας για τη δημιουργία μιας μοντέρνας αγοραστικής εμπειρίας».

Υπενθυμίζεται ότι από τα 22 καταστήματα της εταιρείας, τα 15 τα διαχειριζόταν η Folli Follie, με συμβάσεις που ούτως ή άλλως λήγουν.

Για τα υπόλοιπα 7 καταστήματα, όπως αυτό της Ερμού, η Nike έχει ήδη αρχίσει συζητήσεις με αντιπροσώπους σε γειτονικές χώρες, όπως η Ιταλία και η Τουρκία, για να τα αναλάβουν.

Επιχειρήσεις: Τι ανέφεραν οι φήμες για αποχώρηση

Σάλο προκαλεί στην αγορά η απόφαση της Nike να διακόψει τη συνεργασία της με δεκάδες ελληνικά καταστήματα που πουλούσαν τα προϊόντα της εταιρείας.

Έλληνες επιχειρηματίες – εταίροι της Nike φέρονται να προσφεύγουν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την υπόθεση.

Σύμφωνα με πληροφορίες του moneyreview.gr, το ζήτημα με τη Nike και την παρουσία της στην Ελλάδα ανέκυψε λίγο μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου της Folli Follie.

Από τα τέλη του 2018 και καθώς ένας σημαντικός αριθμός μεγάλων ελληνικών ομίλων επιχείρησε να πάρει τις συμβάσεις της εταιρείας, η Nike επέλεξε μία τρίτη λύση:

Ενώ μέχρι τότε είχε ως βασικό αντιπρόσωπο τη Folli Follie και περιορισμένη απευθείας δική της παρουσία (κατάστημα Ερμού κτλ), επέλεξε να αφήσει τις συμβάσεις της Folli Follie που τη δέσμευαν να εκπνεύσουν και να ξεκινήσει τις συζητήσεις με αντιπροσώπους της σε γειτονικές χώρες, όπως η Ιταλία και η Τουρκία, προκειμένου να αναλάβουν και την περιοχή της Ελλάδας, που λόγω μεγέθους κρίθηκε ότι ήταν καλύτερο να τύχει αυτής της διαχείρισης.

Όπως έγραφε η «Κ», σε ό,τι αφορά τα καταστήματα που πωλούν αποκλειστικά προϊόντα της αμερικανικής εταιρείας και είναι Nike stores, σταδιακά από τον Μάιο του 2019 και μέχρι τον χειμώνα του 2022, οπότε και λήγει η τελευταία σύμβαση της Folli Follie με τη Nike, τα σχετικά συμβόλαια εισαγωγής και διανομής των επώνυμων ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ της Nike και των θυγατρικών της δεν θα ανανεώνονταν.

Η Folli Follie διατηρούσε μακροχρόνια συνεργασία με τη Nike, από το 2007, μέσω ενός διευρυμένου δικτύου, χονδρικής και λιανικής, που αριθμεί συνολικά 19 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και 29 σε Βουλγαρία και Ρουμανία.

Η Folli Follie είχε ενημερωθεί από τη Nike για τη διατήρηση όλων των υφιστάμενων συμβολαίων σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία, μέχρι τον συμβατικό χρόνο λήξης τους.

Η λύση αυτή βεβαίως, αλλάζει τις διαπραγματευτικές ισορροπίες με τους εδώ εμπόρους, που ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν υψηλότερες τιμές προμήθειας σε ένα περιβάλλον όπου τιμολογιακά δεν έχουν δύναμη, λόγω του ανταγωνισμού από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Κύκλοι που παρακολουθούν τις εξελίξεις στην αγορά των αθλητικών ειδών σημειώνουν πως εάν δεν είχε προηγηθεί η περιπέτεια της Folli Follie, θα μπορούσε η Ελλάδα να είχε διεκδικήσει αυτή το ρόλο του περιφερειακού hub της εταιρείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του moneyreview.gr, τον έλεγχο του περιφερειακού hub εξασφάλισε ο Ιταλός επιχειρηματίας Αντόνιο Περκάσι.

Ο 67χρονος πρώην ποδοσφαιριστής διαθέτει σημαντικά συμφέροντα στους τομείς του λιανεμπορίου και του real estate.

Έκανε τα πρώτα του βήματα στο λιανεμπόριο το 1976, όταν γνώρισε τον Ιταλό δισεκατομμυριούχο Λουτσιάνο Μπένετον και ανέλαβε τη διαχείριση καταστημάτων της Benetton.

Ο Περκάσι είναι ο άνθρωπος που έφερε τη Zara στην Ιταλία το 2001 και άνοιξε το πρώτο Starbucks στο Μιλάνο το 2018.

Είναι ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης του brand καλλυντικών KIKO Milano και έχει συμμετοχή στο Westfield Milano, το οποίο θα γίνει το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Ευρώπης όταν θα ανοίξει τις πόρτες του, το 2022.

Επίσης, είναι ο ιδιοκτήτης της ποδοσφαιρικής ομάδας Atalanta Calcio, για την οποία άλλωστε έπαιζε από τα 17 έως τα 23 του.

Επιχειρήσεις: Προσφυγή κατά της ΝΙΚΕ στο ευρωπαϊκό δικαστήριο ετοιμάζουν Έλληνες έμποροι

Στο ευρωπαϊκό δικαστήριο ετοιμάζονται να προσφύγουν περίπου 100 Έλληνες επιχειρηματίες που συνεργάζονται με τη ΝΙΚΕ, μετά την απόφαση της εταιρείας να διακόψει αιφνιδίως τη μεταξύ τους συνεργασία και μάλιστα, όπως επισημαίνουν, εν μέσω της πανδημίας.

Αναλυτικά, όπως αναφέρουν οι Έλληνες συνεργάτες της εταιρείας, τους ανακοινώθηκε με επιστολή, η απόφαση των Nike European Netherlands B.V. Και Νike Hellas L.t.d με την οποία τους ενημερώνουν για την «χωρίς αιτιολογία διακοπή της επιχειρηματικής συνεργασίας την 31η Μαϊου του 2022» και για λόγους, όπως αναφέρεται στην επιστολή «στρατηγικής».

Η συγκεκριμένη απόφαση αφορά συνολικά περισσότερα από 300 καταστήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα, στα οποία απασχολούνται από 1.200 έως 1.500 άτομα.

Όπως επισημαίνει στο insider.gr εμπορικός συνεργάτης της εταιρείας που διατηρεί συνολικά 4 καταστήματα, επρόκειτο για αιφνίδια απόφαση για την οποία οι Έλληνες έμποροι ετοιμάζουν προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ενώ έχει ενημερωθεί τόσο το υπουργείο Ανάπτυξης όσο και και η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

«Η επιλεκτική αυτή απόφαση της ΝΙΚΕ πλήττει τον κλάδο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης καθώς δεν αφορά στο σύνολο των καταστημάτων της επικράτειας αλλά μόνο συγκεκριμένα καταστήματα τα οποία δεν έχουν δημιουργήσει το παραμικρό οικονομικό πρόβλημα ή μη τήρηση των όρων συνεργασίας κατά τη διάρκεια της συνεργασίας μας» σημειώνει ο ίδιος.

Οι έμποροι που συνεργάζονται με την εταιρεία κάνουν λόγο για «αθέμιτο ανταγωνισμό», σημειώνοντας ότι ουσιαστικά δημιουργείται με αυτό τον τρόπο ένα «κενό» στην Ελλάδα το οποίο θα καλυφθεί στη συνέχεια με άλλους συνεργάτες αλλά ουσιαστικά οδηγεί σε αδιέξοδο δεκάδες καταστήματα που είχαν προϊόντα της εταιρείας και μέσω των οποίων πραγματοποιούσαν υψηλό τζίρο.

Ο ίδιος σημειώνει στο insider.gr ότι οι ελληνικές εταιρείες που συνεργάζονται με τη NIKE, ήταν «απόλυτα καθαρές» κι δεν υπήρχε από την πλευράς του καμία παράβαση των όρων συνεργασίας, αντίθετα εν μέσω κορονοϊου και με κλειστά καταστήματα ανταποκρίνονταν εγκαίρως στις οικονομικές τους υποχρεώσεις.