Αυτή η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ετοιμάζεται να σαρώσει τα πάντα: Δείτε γιατί

Σούπερ μάρκετ: Ένας νέος παίκτης εισβάλει «σφήνα» στο μονοπώλιο των «μεγάλων» των σούπερ μάρκετ, φέρνοντας… πανικό! Διαβάστε στο xristika.gr ποιος είναι…

Με ανάπτυξη 12,7% σε τζίρο, δηλαδή πάνω από το μέσο όρο της αγοράς, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός αναδείχθηκε στους μεγάλους κερδισμένους της περσινής χρονιάς. Ανοδική τάση που συνεχίζεται και τους πρώτους μήνες της φετινής χρονιάς όπου οι πωλήσεις της “τρέχουν” πάνω από αυτές της αγοράς.

Πηγές από την αλυσίδα αναφέρουν στο capital.gr πως το πρώτο εξάμηνο οι πωλήσεις της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός αυξήθηκαν κατά 4,5% -το σύνολο της αγοράς σύμφωνα με τη Nielsen IQ ενισχύθηκε κατά 1,1%- με την αλυσίδα να πετυχαίνει βελτίωση μεριδίου κατά 0,12 μονάδες.

Για το σύνολο της χρήσης εκτιμάται ότι θα καταγράψει ανάπτυξη 5% σε σχέση με το 2020, σε μια κορεσμένη αγορά, που σύμφωνα με το αισιόδοξο σενάριο εκτιμάται ότι θα κινηθεί στα περσινά επίπεδα.

Σημαντική συμβολή σε αυτή την ανάπτυξη εκτιμάται ότι θα διαδραματίσουν οι νέες επενδύσεις στο φυσικό και ηλεκτρονικό της δίκτυο και οι νέες συνεργασίες. Στο πλαίσιο αυτό τη φετινή χρονιά υλοποιεί επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ, κεφάλαια που θα κατευθυνθούν στη δημιουργία 15 νέων μικρών και μεσαίων καταστημάτων -εταιρικών και franchise-, για την γεωγραφική κάλυψη της χώρας.

Παράλληλα με την αποχώρηση της από τον EΛΟΜΑΣ, λάνσαρε τη εταιρική της ταυτότητα με έμφαση στην ανάδειξη της μαναβικής ως τη φρουταγορά της γειτονιάς και με παράλληλο λανσάρισμα των προϊόντων “Θησαυροί της Ελλάδας”.

Στρατηγικός στόχος της αλυσίδας, όπως αναφέρουν πηγές της στο Capital.gr, είναι να “ταυτιστεί το brand Κρητικός ως η πρώτη επιλογή στο μυαλό του καταναλωτή για την αγορά παραδοσιακών, αυθεντικών προϊόντων και θα μπορεί να αγοράζει τα υπόλοιπα προϊόντα στις τιμές ενός κλασικού σούπερ μάρκετ”.

Η αλυσίδα ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ στο τέλος του 2020 διέθετε δίκτυο 236 καταστημάτων, -πέρυσι προστέθηκαν 10 νέα σούπερ μάρκετ και 1 cash&carry-, τα οποία παρήγαγαν τζίρο 334,5 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά στο μερίδιο αγοράς, πέρυσι αυτό αυξήθηκε στο 3,8%, με το μερίδιο της στα small stores να είναι πλέον στο 5,17% και στις superettes στο 9,5%. Σε αυτές τις πωλήσεις δεν προσμετράται ο κύκλος εργασιών της Κρητικής CRΜ ΑΡΙΑΔΝΗ -η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ελέγχει το 100% της κρητικής εταιρείας και θα την ενοποιήσει στην τρέχουσα χρήση- η οποία εξυπηρετεί δίκτυο 140 καταστημάτων στην Κρήτη και σε άλλες περιοχές και τζίραρε πέρυσι 33,4 εκατ. ευρώ.

Εκτός από το φυσικό δίκτυο η αλυσίδα που ξεκίνησε από την Αίγινα, δίνει έμφαση και στην ενίσχυση της θέσης της στο διαδικτυακό κανάλι. Εκτός από το e-shop, το kritikos-sm.gr, έχει προχωρήσει σε συνεργασία με την πλατφόρμα ΒΟΧ της Cosmote επεκτείνοντας τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Αποτέλεσμα αυτών ήταν η αύξηση κατά 481,7% των online πωλήσεων της οι οποίες από 766.289 ευρώ που ήταν το 2019 ξεπέρασαν πέρυσι τα 4,456 εκατ. ευρώ και το μερίδιο της το 4,4% των ηλεκτρονικών supermarket από 3,1% που ήταν το 2019. Σε αυτό συνέβαλε η αύξηση κατά 359% των πωλήσεων των παραφαρμακευτικών προϊόντων, 50% των προϊόντων γενικού καθαρισμού και 18% των τρόφιμων.

Η ανοδική αυτή τάση στις online πωλήσεις συνεχίζει και τη φετινή χρονιά με την εταιρεία να αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο δημιουργίας Dark Store (κεντρικό Hub) για την καλύτερη εξυπηρέτηση των online παραγγελιών των πελατών της.

Σούπερ μάρκετ: «Βόμβα» – Έτσι θα πηγαίνουμε για ψώνια;

Την ίδια ώρα, η πανδημία του κορονοϊού έχει φέρει τα πάνω… κάτω ακόμη και στις καθημερινές μας συνήθειες, με τα σούπερ μάρκετ να ετοιμάζονται σε δραστικές αλλαγές για τα ψώνια μας. Διαβάστε στο xristika.gr τι ετοιμάζουν…

Αυτή τη στιγμή, στο τραπέζι υπάρχει το σενάριο για αγορές σε σούπερ μάρκετ και καταστήματα με βεβαίωση αρνητικού τεστ.

Οι επιστήμονες απευθύνουν συνεχείς εκκλήσεις για εμβολιασμό ακόμα και στα παιδιά προειδοποιώντας για τους κινδύνους που μπορεί να προκαλέσει η νόσηση από κορονοϊό.

Το σενάριο αυτο έχει βάση καθώς με μεγάλη ανησυχία παρακολουθούν οι επιστήμονες την αύξηση των κρουσμάτων με τη μετάλλαξη Δέλτα να κυριαρχεί και να διασπείρεται στην περιφέρεια και κυρίως στα νησιά και προειδοποιούν ότι με μαθηματική ακρίβεια η κατάσταση θα επιδεινωθεί τις επόμενες ημέρες ενόψει του Δεκαπενταύγουστου.

Έτσι η επιτροπή των ειδικών άρχισε να συζητά το σενάριο να μπορούν να κάνουν τις αγορές τους σε σούπερ μάρκετ και καταστήματα όσοι προσκομίζουν βεβαίωση αρνητικού τεστ κάτι που πάντως πολλοί θεωρούν δύσκολο στην εφαρμογή του.

Σούπερ μάρκετ: Συναγερμός στην αγορά

Παράλληλα, οι νέοι παίκτες έχουν προκαλέσει ανησυχία στις εγχώριες αλυσίδες, κερδίζοντας ολοένα και περισσότερο έδαφος στα κέρδη!

Πρόκειται για τη ρωσική αλυσίδα Mere, το πρώτο κατάστημα της οποίας λειτούργησε πριν από περίπου δύο μήνες στη Λάρισα και σύμφωνα με πληροφορίες θα ακολουθήσει η επέκτασή της στην ελληνική περιφέρεια, με επόμενους «σταθμούς» την Τρίπολη, το Αγρίνιο, την Κόρινθο και τον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης.

Η Mere είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στη Ρωσία, με 1.800 καταστήματα σε όλη τη χώρα, ενώ παρουσία διαθέτει και σε Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα κ.ά. Η Svetofor, όπως ονομάζεται η αλυσίδα στη Ρωσία, επεκτείνεται και στην Πορτογαλία, στη Γαλλία, στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Αν και τα καταστήματά της δεν έχουν καμία σχέση με τα ελληνικά, θυμίζοντας περισσότερο αποθήκης χονδρικής αγοράς και περιορισμένους κωδικούς προϊόντων, οι τιμές της, όπως υποστηρίζει η εταιρία, είναι 30%-80% χαμηλότερες σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά και συνάπτει απευθείας συνεργασίες με παραγωγούς.

Αλλωστε, όπως αναφέρει και στην ιστοσελίδα της η Mere, απευθύνεται σε «price hunters» (κυνηγούς τιμών) που αναζητούν προϊόντα σε τιμές ευκαιρίας, αλλά και σε καταναλωτές «που θέλουν να ψωνίζουν σε ανταγωνιστικές τιμές χωρίς να πληρώνουν υπερβολικά για μάρκετινγκ, όμορφα σχεδιασμένα και διακοσμημένα ράφια και περιοχές πωλήσεων».

Αν και τα πρώτα στοιχεία από τη λειτουργία της είναι ικανοποιητικά, μένει να φανεί αν οι πελάτες που επισκέφθηκαν το κατάστημα της Λάρισας το έκαναν από «περιέργεια» ή προτιμούν το νέο μοντέλο σούπερ μάρκετ.

Πάντως, στελέχη ανταγωνιστικών της Mere αλυσίδων επισημαίνουν ότι το νεοεισερχόμενο discount σούπερ μάρκετ είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που έχουν συνηθίσει οι Ελληνες καταναλωτές και ότι στην πορεία θα αναγκαστεί να προσαρμοστεί στην ελληνική πραγματικότητα με αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του.

Παράλληλα, τα πρώτα της βήματα στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κάνει και η Capital Groups, η οποία έχει εξαγοράσει και την ελαιοκομική εταιρία Ω Products από τη Σκάλα Λακωνίας και έχει λανσάρει στην αγορά το ηπειρωτικό brand αρωματικών φυτών και προϊόντων μελιού «Το Βουνό μας».

Πριν από περίπου 20 ημέρες ο όμιλος εγκαινίασε το πρώτο του κατάστημα στο Κερατσίνι, με την επωνυμία Capital Market. Η φιλοσοφία του δεν είναι να ανταγωνιστεί τους παίκτες της αγοράς, αλλά να παράσχει μια πιο προσωποποιημένη εξυπηρέτηση στους πελάτες. Αρχικά, το σούπερ μάρκετ έχει στα ράφια του περίπου 5.000 κωδικούς, αριθμός που αναμένεται να διευρυνθεί στο προσεχές διάστημα.

Στα σχέδια της Capital Groups, όπως αναφέρει ο eleftherostypos.gr είναι η μεγέθυνση του δικτύου της μέσα στον επόμενο 1,5 χρόνο με το άνοιγμα 10 νέων καταστημάτων, όλα στις δυτικές περιοχές της Αττικής. Το δεύτερο κατάστημα που εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα βρίσκεται στο Αιγάλεω.

Μάλιστα, στα μελλοντικά σχέδια της εταιρίας, αφού ισχυροποιήσει τη φυσική της παρουσία, είναι και η δημιουργία e-shop.

Από την πλευρά τους, οι μεγάλοι παίκτες της εγχώριας αγοράς -Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Μασούτης και Γαλαξίας- προκειμένου να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό εστιάζουν σε επενδύσεις που αφορούν προσφορές και προωθητικές ενέργειες.

Σούπερ μάρκετ: Και οι σακούλες… στο Θεό!

Και ενώ ο «πόλεμος» των σούπερ μάρκετ συνεχίζεται, την ίδια ώρα οι πλαστικές σακούλες κοστίζουν (σχεδόν) χρυσάφι!

Mε το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ που κατατέθηκε στη Βουλή και συγκεκριμένα με το άρθρο 80 αυτού, θεσπίζεται η επιβολή, από 1η Ιουνίου 2022, τέλους ανακύκλωσης ύψους 8 λεπτών ανά τεμάχιο προϊόντος, που καταβάλλεται από τους καταναλωτές, για τα προϊόντα, η συσκευασία των οποίων περιέχει πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC).

Το τέλος έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και τα έσοδα από αυτό αποτελούν δημόσια έσοδα, τα οποία εισπράττονται από την Α.Α.Δ.Ε. και αποδίδονται στον Ε.Ο.ΑΝ. με αποκλειστικό σκοπό τη χρηματοδότηση δράσεων ανακύκλωσης.

Για την απόδοση του τέλους υποβάλλεται σχετική δήλωση απόδοσης, από τις επιχειρήσεις που πωλούν τα προϊόντα, στη φορολογική διοίκηση κάθε τρίμηνο, έως την τελευταία ημέρα του μήνα που ακολουθεί την περίοδο στην οποία αφορά.

Με ΚΥΑ αναπροσαρμόζεται το ύψος του τέλους ανακύκλωσης.

Παρέχεται η εξουσιοδότηση για τον καθορισμό, με απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., του τύπου και του περιεχομένου της δήλωσης απόδοσης του τέλους, καθώς και κάθε άλλης λεπτομέρειας για την επιβολή, είσπραξη και απόδοση του τέλους αυτού.

Με το προτεινόμενο άρθρο λαμβάνονται μέτρα σε συμμόρφωση με την παρ. 1 του άρθρου 4 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ.

Συγκεκριμένα, επιβάλλεται από την 1η Ιουνίου 2022 τέλος ανακύκλωσης για τα πλαστικά μπουκάλια με ετικέτα από πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC), με σκοπό την αποθάρρυνση της χρήσης τους, αφού δεν είναι τεχνικά δυνατός ο διαχωρισμός τις ετικέτας αυτής και επομένως η ανακύκλωσή τους.

Το τέλος αυτό αποδίδεται στον Ε.Ο.ΑΝ.

Άρθρο 80

Μέτρα για τα πλαστικά μπουκάλια με ετικέτα από πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC) (Παρ. 1 του άρθρου 4 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 3 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)

1. Από την 1η Ιουνίου 2022, οι παραγωγοί και οι εισαγωγείς συσκευασιών προϊόντων, μέρος της συσκευασίας των οποίων περιέχει πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC), απαγορεύεται να θέτουν είτε επί της ίδιας της συσκευασίας είτε στην ετικέτα αυτής, σήμανση περί δυνατότητας ανακύκλωσης της συσκευασίας.

2. α) Από την 1η Ιουνίου 2022 επιβάλλεται τέλος ανακύκλωσης για τα προϊόντα, η συσκευασία των οποίων περιέχει πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC), κατά την πώλησή τους σε κάθε νόμιμο σημείο πώλησης.

Η καταβολή του τέλους επιβάλλεται στους καταναλωτές ανά τεμάχιο προϊόντος.

β) Το τέλος ανακύκλωσης του παρόντος ορίζεται σε οκτώ (8) λεπτά. Το ποσό του τέλους αναγράφεται με τρόπο διακριτό και ευανάγνωστο στα παραστατικά πώλησης προ του Φ.Π.Α. και αποτυπώνεται στα λογιστικά αρχεία που υποχρεούνται να τηρούν οι επιχειρήσεις που πωλούν τα εν λόγω προϊόντα.

Οι εν λόγω επιχειρήσεις υποχρεούνται να αναγράφουν στα σημεία πώλησης των προϊόντων της περ. α) σε εμφανές σημείο για τον καταναλωτή, ότι τα προϊόντα αυτά υπόκεινται σε τέλος, με αναγραφή του ποσού του τέλους.

γ) Το τέλος έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και τα έσοδα από αυτό αποτελούν δημόσια έσοδα, τα οποία εισπράττονται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) και αποδίδονται στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης (Ε.Ο.ΑΝ.) με σκοπό να διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση δράσεων ανακύκλωσης.

δ) Για την απόδοση του τέλους υποβάλλεται δήλωση απόδοσης του τέλους σύμφωνα με την απόφαση της παρ. 4 του άρθρου 92, από τις επιχειρήσεις που πωλούν τα προϊόντα της περ. α) στη φορολογική διοίκηση κάθε τρίμηνο, έως την τελευταία ημέρα του μήνα που ακολουθεί την περίοδο στην οποία αφορά.

ε) Για την εφαρμογή του παρόντος ισχύουν τα προβλεπόμενα στην απόφαση της παρ. 5 του άρθρου 92, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση του Ε.Ο.ΑΝ.. Η έκδοση της απόφασης του πρώτου εδαφίου δεν αποτελεί προϋπόθεση για την εφαρμογή του παρόντος.
στ) Στο τέλος του Παραρτήματος του ν. 4174/2013 (Α’ 170), προστίθεται η φράση: «Τέλος ανακύκλωσης».