Αθήνα: Ερχεται ένα νέο “έξυπνο” σύστημα παρακολούθησης των δρόμων της πρωτεύουσας, που αποσκοπεί στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Το ψηφιακό αυτό σύστημα, που μελετάται από τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα ανιχνεύει μέσω των καμερών αυτών μια σειρά από παραβάσεις -και όχι μόνο την υπερβολική ταχύτητα- που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των χρηστών του δρόμου.
Παράλληλα, θα μπορεί να ελέγχει αν ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί πληροί όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις (όπως ενεργή ασφάλιση, η κάρτα ΚΤΕΟ και αν είναι πληρωμένα τα τέλη κυκλοφορίας).
Το σύστημα των καμερών αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για την ενιαία καταγραφή των κλήσεων, το οποίο θα δέχεται επίσης πληροφορίες από τις ηλεκτρονικές συσκευές των αστυνομικών της Τροχαίας (tablets με άμεση διασύνδεση με το πληροφοριακό σύστημα) και επίσης από τις ηλεκτρονικές συσκευές και τα πληροφοριακά συστήματα των υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας.
Με όλες αυτές τις πληροφορίες, το λογισμικό θα ανιχνεύει τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου του οχήματος, προκειμένου να του αποστέλλεται το πρόστιμο είτε μέσω SMS ή μηνύματος VIBER στο κινητό του τηλέφωνο, είτε μέσω της θυρίδας του πολίτη στον ιστότοπο gov.gr.
Παράλληλα, στις σοβαρότερες παραβάσεις, θα μπορεί να γίνεται ψηφιακή αφαίρεση διπλώματος και απόδοση των πόντων στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ).
Η κυβέρνηση μελετά τη διαχείριση του συστήματος να έχει από κοινού ένας ιδιωτικός και ένας δημόσιος φορέας. Ο πρώτος θα έχει την ευθύνη για την τοποθέτηση και συντήρηση των καμερών και την αποστολή των φωτογραφιών στις αρχές, ενώ ο δεύτερος θα έχει την εποπτεία την είσπραξη και εκκαθάριση των προστίμων.
Μια σειρά από κυκλοφοριακές μελέτες έχουν εντοπίσει τα σημεία της Αττικής όπου σημειώνονται οι οδικές παραβάσεις, με βαρύ κόστος σε ανθρώπινες ζωές και τραυματισμούς.
Κατά συνέπεια, η τοποθέτηση των νέων καμερών θα είναι στοχευμένη στα συγκεκριμένα σημεία, κυρίως στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας όπως οι:
Λεωφόροι Μεσογείων, Κηφισίας, Αλεξάνδρας, Ποσειδώνος, Αθηνών, Αλίμου, Κηφισού,Αμαλίας, Συγγρού, Βασιλίσσης Σοφίας, Βασιλίσσης Όλγας, Λαυρίου, Μαρκοπούλου, Κωνσταντινουπόλεως, Μαραθώνος, Πειραιώς, Κατεχάκη, Θηβών, Βουλιαγμένης και Βασιλέως Κωνσταντίνου.
Εκτός από την ανίχνευση παράνομης χρήσης των λεωφορειολωρίδων, έχουν την ικανότητα να ελέγχουν και την τήρηση του ορίου ταχύτητας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Στο μικροσκόπιο οι οδηγοί που επιμένουν και μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες. Μπορεί το μέτρο να είχε ατονίσει λόγο παλαιότητας των καμερών, αυτό είναι πλέον παρελθόν με τις νέες ψηφιακές κάμερες που έχουν τοποθετηθεί. Οι κάμερες αυτές θα είναι 20.
Πρόσφατα ενεργοποιήθηκαν οι 12 από αυτές και έρχονται και οι υπόλοιπες. Είναι υψηλής τεχνολογίας κάμερες, οι οποίες λειτουργούν κατά ριπάς στις ειδικές λωρίδες κίνησης των λεωφορείων.
Οι κάμερες αυτές είναι στα εξής σημεία:
Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας: Εγκατάσταση 5 καμερών
Λεωφόρος Κηφισίας: Εγκατάσταση 1 κάμερας
Λεωφόρος Μεσογείων: Εγκατάσταση 3 καμερών
Λεωφόρος Αλεξάνδρας: Εγκατάσταση 3 καμερών
Αυτές οι σύγχρονες ψηφιακές κάμερες εκτός από την ανίχνευση παράνομης χρήσης των λεωφορειολωρίδων, έχουν την ικανότητα να ελέγχουν και την τήρηση του ορίου ταχύτητας.
Με λίγα λόγια μπορούν να βεβαιωθούν δυο πρόστιμα ταυτόχρονα.
Μάλιστα για τη διευκόλυνση της διαδικασίας, δημιουργήθηκαν δύο νέοι χώροι εργασίας στις αρμόδιες υπηρεσίες της Τροχαίας για την ανάλυση των δεδομένων και την έκδοση των προστίμων. Με τη χρήση ραντάρ και φωτογραφικής καταγραφής, κάθε παράβαση είναι τεκμηριωμένη και καταγεγραμμένη.
Όσον αφορά το πρόστιμο για την παράβαση της εισόδου στις λεωφορειολωρίδες, αυτό ανέρχεται στα 200€. Σε περιπτώσεις παρκαρίσματος σε αυτές τις λωρίδες, επιπλέον του προστίμου, προβλέπεται αφαίρεση των κυκλοφοριακών πινακίδων και απομάκρυνση του οχήματος.
Το ωράριο εφαρμογής της απαγόρευσης εισόδου στις λεωφορειολωρίδες ισχύει κατά τις καθημερινές από τις 06:00 έως τις 21:00 και το Σάββατο από τις 06:00 έως τις 16:00. Για τις λωρίδες αντίθετης κατεύθυνσης, η απαγόρευση είναι διαρκής.
Έρχονται τα ραντάρ ελέγχου χρήσης του κινητού. Μετά από πέντε χρόνια δοκιμών, οι κάμερες εντοπισμού οδηγών που χρησιμοποιούν τα κινητά τους, εξαπλώνονται…Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Οι κάμερες που εντοπίζουν οδηγούς με κινητό τηλέφωνο εξαπλώνονται πλέον σε όλο τον κόσμο στο πλαίσιο των ελέγχων για την οδική ασφάλεια.
Αυτές οι κάμερες χρησιμοποιούνται για να ανιχνεύσουν και να αποτρέψουν την παράνομη χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ένα ζήτημα που αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο ατυχημάτων.
Είναι χαρακτηριστικό πως έρευνες έχουν αποδείξει ότι η χρήση κινητού την ώρα της οδήγησης, αντιστοιχεί σε μείωση της προσοχής και των αισθήσεων του οδηγού κατά πέντε φορές μεγαλύτερη από το να είναι μεθυσμένος…
Οι κάμερες λειτουργούν μέσω αισθητήρων υψηλής ανάλυσης και τεχνητής νοημοσύνης. Ανιχνεύουν τον οδηγό και τον επιβάτη στο αυτοκίνητο και είναι σε θέση να διακρίνουν το αν χρησιμοποιούν ένα κινητό τηλέφωνο. Το σύστημα λειτουργεί μέρα – νύχτα και υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.
Εφόσον ανιχνεύσουν παράνομη χρήση, καταγράφουν την παράβαση και στέλνουν την πληροφορία στις αρχές, οι οποίες θα βεβαιώνουν το πρόστιμο.
Σαφώς και υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής-δεδομένων αλλά και για την ακρίβεια αυτής της τεχνολογίας. Αναμφίβολα θα πρέπει να υπάρξει η ανάλογη νομοθετική ρύθμιση.
Στην Αυστραλία, πάντως, η κυβέρνηση της Νέας Νότιας Ουαλίας έχει εφαρμόσει ένα νέο σύστημα καμερών βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη που είναι σχεδιασμένο για να εντοπίζει τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα αυτοκίνητα.
Το πρόγραμμα αυτό έχει κάνει 135 εκατομμύρια ελέγχους στη Νέα Νότια Ουαλία από το 2019 έως και σήμερα 2023!
Νέες υπερσύγχρονες κάμερες καταγραφής της ταχύτητας θα τοποθετηθούν άμεσα στην Εθνική Οδό…
Πιο συγκεκριμένα, οι οδηγοί που διασχίζουν τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) θα βρίσκονται υπό αυστηρό έλεγχο, καθώς θα υπάρχουν εξελιγμένα ραντάρ ταχύτητας που θα εντοπίζουν τους οδηγούς που υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας.
Οι επίδοξοι… Σουμάχερ που αγνοούν τα όρια ταχύτητας, θα παρακολουθούνται από τα ραντάρ ταχύτητας που χρησιμοποιούν το σύστημα καταγραφής οχημάτων TraffiStar S290 M.
Η εγκατάσταση των ραντάρ εντοπίζεται στο τμήμα Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας, μήκους 230 χλμ., και αποτελεί μέρος των προσπαθειών για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας που έχει ανακοινώσει η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Τα ραντάρ παραδόθηκαν στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Μαγνησίας από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.,
Παράλληλα, αξιοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, μέσων και πόρων η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» ανακοινώνει πρωτοβουλίες για:
Στο πλαίσιο αυτό η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει εξοπλίσει και αναλάβει την ενίσχυση της εκπαίδευσης των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας με:
Για την αντιμετώπιση των κινδύνων από κακοφορτωμένα και ελλιπώς συντηρημένα βαρέα οχήματα, τα οποία είναι κυρίως υπεύθυνα για το 14% των συμβάντων που σχετίζονται με εμπόδια στο οδόστρωμα, η εταιρεία:
Ενώ – και πάλι αναφορικά με το όχημα ως παράγοντα πρόκλησης τροχαίων συμβάντων – για τα υπερφορτωμένα βαρέα οχήματα που υπολογίζονται στο 10% των βαρέων οχημάτων, οι δράσεις αντιμετώπισης καλύπτονται από το τρίπτυχο:
Για το οδικό περιβάλλον και την ελαχιστοποίηση των συμβάντων που σχετίζονται μ’ αυτό, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου χορηγεί στους Δήμους Αλμυρού και Ρήγα Φεραίου από ένα όχημα VAN Sprinter (MERCEDES) προκειμένου να ενισχύει τη σημαντική τους προσπάθεια για την περισυλλογή αδέσποτων σκύλων στην περιοχή ευθύνης τους, ενώ ενημερώνει συστηματικά την Πολιτεία για το ζήτημα της παράνομης επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών υπεραστικών λεωφορείων σε χώρους επισφαλείς.
Επιπροσθέτως των ανωτέρω πρωτοβουλιών, η εταιρεία λειτουργεί προληπτικά αντιμετωπίζοντας την πιθανότητα πυρκαγιάς σε ηλεκτρικά οχήματα, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται και στην Ελλάδα, εξοπλίζοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα Πυροσβεστικά Κλιμάκια Λεπτοκαρυάς, Δρυμώνα και Πυργετού με εξοπλισμό έκτακτης ανάγκης:
Μια επιπλέον πρωτοπόρος δράση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας αποτελεί το σύστημα αυτόματης ανίχνευσης των οχημάτων ADR εντός των Σηράγγων (μέσω καμερών LPR/ANPR) σε συνδυασμό με το Σύστημα Weigh In Motion, το οποίο θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την κλάση επικίνδυνου φορτίου και το βάρος των οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα ή εύφλεκτα υλικά μέσα στις Σήραγγες.
Από το 2015 η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στοχεύει στη δημιουργία μιας κουλτούρας οδικής ασφάλειας στους μελλοντικούς οδηγούς, υλοποιώντας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» εκπαιδεύσεις σε μαθητές σχολείων, αλλά και σε εκπαιδευτικούς και γονείς, μέσω ειδικών διαδραστικών κι εγκεκριμένων από το Υπουργείο Παιδείας προγραμμάτων. Έως σήμερα, έχουν εκπαιδευτεί μέσω των δράσεων αυτών περισσότερα από 11.500 άτομα.
Η οδική ασφάλεια αποτελεί τον πυρήνα των δράσεων και το όραμα της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η οποία μέσω των πρωτοβουλιών της στοχεύει στην δημιουργία των συνθηκών που θα οδηγήσουν στο «Vision Zero» έως το 2050, στα μηδενικά δηλαδή τροχαία ατυχήματα.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…