Αθήνα: Καρέας – Ελληνικό σε 10 λεπτά. Αντίστροφη μέτρηση για το μεγάλο έργο για την Αθήνα και το κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Η Σήραγγα της Ηλιούπολης θα σώσει την Αθήνα, από το καθημερινό κυκλοφοριακό κομφούζιο.
Στο στάδιο της τελικής ωρίμανσης φαίνεται να βρίσκεται και επίσημα το μεγάλο έργο υποδομής για την Σήραγγα Ηλιούπολης και τον ανισόπεδο κόμβο της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, που θα καταφέρει να συνδέσει τον Καρέα με το Ελληνικό σε δέκα λεπτά!
Η Lamda Development, που έχει αναλάβει το έργο για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ, που υποβάλλει την Πρότυπη Πρόταση, εργάζονται παράλληλα και ανεξάρτητα για την προετοιμασία των μελετών τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι μελέτες βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο, προκαλώντας μεγάλη αισιοδοξία για την ταχύτερη δυνατή μετάβαση στο επόμενο στάδιο του project, που -δίχως υπερβολή- θα αποτελέσει μια βαθιά ανάσα για το κυκλοφοριακό χάος της πρωτεύουσας.
Η Σήραγγα Ηλιούπολης αποτελεί ένα σημαντικό έργο που έχει πολλαπλά οφέλη για την περιοχή της Αθήνας. Τα οφέλη από την ολοκλήρωση ενός τέτοιου έργου:
Καταρχάς, θα συμβάλλει στην ολοκλήρωση του “ελεύθερου” δακτυλίου στο μητροπολιτικό συγκρότημα της Αθήνας.
Με την ύπαρξη του Κηφισού, της Αττικής Οδού, της Σήραγγας Ηλιούπολης και της ανισόπεδης Λεωφόρου Βουλιαγμένης, δημιουργείται ένα δίκτυο ελεύθερων αξόνων χωρίς φανάρια που εξυπηρετεί τις διαμπερείς οδικές μετακινήσεις τόσο από το βόρειο προς το νότιο μέρος όσο και από την ανατολική προς τη δυτική κατεύθυνση.
Με αυτόν τον τρόπο, ο χρόνος μετακινήσεων μειώνεται σημαντικά και κάποιος μπορεί να φτάσει γρήγορα από μία περιοχή σε άλλη, ακόμα και όταν η απόσταση μέσα στην πόλη θεωρείται μεγάλη.
Επίσης, η Σήραγγα Ηλιούπολης επιτρέπει την γρήγορη σύνδεση των νοτίων προαστίων με την περιοχή των Μεσογείων και φυσικά με το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Πριν από την κατασκευή της σήραγγας, η μετακίνηση από τον Άλιμο προς το αεροδρόμιο απαιτούσε περίπου 45-50 λεπτά μέσω της Βάρης-Κορωπίου.
Με την Σήραγγα Ηλιούπολης, ο χρόνος μετακίνησης μειώνεται κατά περίπου 15-20 λεπτά, ενώ βελτιώνεται και η κυκλοφορία στον άξονα της Βάρης-Κορωπίου.
Τρίτον, η Σήραγγα Ηλιούπολης προσφέρει πολύ πιο γρήγορη πρόσβαση στα νέα δεδομένα του Ελληνικού και το μεγάλο έργο που γίνεται.
Με την σήραγγα, η σύνδεση Καρέα-Ελληνικό εκτιμάται ότι θα γίνεται σε μόλις 10 λεπτά. Αν σκεφτούμε ότι η Λεωφόρος Βουλιαγμένης είναι συχνά υπερφορτωμένη κατά τις διάφορες ώρες της ημέρας, με τη λειτουργία του Ελληνικού το 2026 η κίνηση προς αυτήν την κατεύθυνση θα αυξηθεί σημαντικά.
Με την ανακατανομή της κίνησης στη Βουλιαγμένης και τη βοήθεια του μετρό και του τραμ, η πρόσβαση στον χώρο του Ελληνικού θα γίνει πιο εύκολη.
Αθήνα: Γκρεμίζουν τον Κηφισό και γίνεται ξανά «ποτάμι»
Τα σχέδια σχετικά με τα ποτάμια της Αττικής και των Αθηνών που έχουν «εξαφανιστεί» από προσώπου γης εκφράζει η νέα δημοτική αρχής της Αθήνας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα του ποταμού που έχει εξαφανιστεί τελείως είναι ο γνωστός σε όλους τους Αθηναίους, Κηφισός, ο οποίος μπαζώθηκε και έγινε αυτοκινητόδρομος, ο οποίος σε πολλές περιπτώσεις μετατρέπεται σε ένα τεράστιο… πάρκινγκ, με μποτιλιαρίσματα που ξεπερνούν και τα 15 χλμ.
Παρόμοια τύχη με τον Κηφισό είχαν και οι: Ιλισός, Ηριδανός, ρέμα Προφήτη Δανιήλ, Ποδονίφτης. Μερικά από τα ποτάμια και ρέματα που κάποτε διαπερνούσαν όλη την πόλη και σήμερα είναι σχεδόν ολοκληρωτικά εξαφανισμένα.
Κεντρική πηγή του ήταν το περίφημο Κεφαλάρι στην Κηφισιά που ανέβλυζε πάνω από 400 κυβικά νερό την ώρα μέχρι τη δεκαετία του 1950, ποτίζοντας κτήματα έως τα Πατήσια. Ακόμη και σήμερα ο Κηφισός φιλοξενεί τουλάχιστον τέσσερα είδη ψαριών, όπως και νεροχελώνες, καβούρια και σπάνια είδη πτηνών. Κύριος παραπόταμός του ήταν ο Ιλισός που διέσχιζε την άλλη πλευρά του λεκανοπεδίου με την κεντρική πηγή του να βρίσκεται στην Αγία Ελεούσα του Χολαργού.
Όπως σημειώνεται από στελέχη της νέας δημοτικής Αρχής, σε εποχές κλιματικής αλλαγής, θα πρέπει όχι μόνο να υλοποιούνται μέτρα αντιμετώπισής της αλλά και να εφαρμόζονται σωστά, διαπιστώνοντας κυρίως τα λάθη που οδήγησαν στα σημερινά αδιέξοδα. «Η Αθήνα και τα ποτάμια της είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα».
«Αρκετά! Μόνο με αυτή την λέξη μπορούν να αποτραπούν περισσότερα περιβαλλοντικά εγκλήματα κατά των ποταμών της Αττικής. Αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις πρέπει να γίνονται με φιλικές μεθόδους προς το περιβάλλον όπως συμβαίνει στο εξωτερικό και όχι με την ″ευκολία″ του τσιμέντου. Σε πρώτη φάση πρέπει να αλλάξει εντελώς ο καταστροφικός σχεδιασμός στο Μέγα ρέμα της Ραφήνας, στον Ερασίνο και στην Πικροδάφνη. Σε δεύτερη φάση να ξεκινήσουμε την επιστροφή των σκεπασμένων και μπαζωμένων ρεμάτων στην επιφάνεια, όπως γίνεται όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά παντού στον κόσμο. Στη Σεούλ κατεδάφισαν αυτοκινητόδρομο πέντε χιλιομέτρων για να επαναφέρουν τον ″Κορεάτικο Κηφισό″ στην επιφάνεια. Εμείς έχουμε κάνει το τσιμέντο ″θρησκεία″», επεσήμανε ο νέος αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Πρασίνου του δήμου Αθηναίων, Γιώργος Αποστολόπουλος, στα Νέα.