Diesel: Αντιμέτωποι με τιμές που δεν είχαν δει ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα, θα έρθουν πολύ σύντομα χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων diesel!
Οι ιδιοκτήτες των ΙΧ, αλλά και των φορτηγών που χρησιμοποιούν το πετρέλαιο κίνησης για καύσιμο, καλούνται να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους με τις αυξήσεις, καθώς η κυβέρνηση σταματά να επιδοτεί τα 15 λεπτά ανά λίτρο στην αντλία.
Εκεί που η μέση πανελλαδική τιμή του πετρελαίου κίνησης την Πέμπτη 29/9 ήταν στα 1,823€/l, πλέον αναμένεται να φτάσει τα 1,973€/l.
Μιλώντας σχετικά στον ΣΚΑΪ η πρόεδρος βενζινοπωλών Μαρία Ζάγκα είπε ότι η τιμή του πετρελαίου κίνησης θα εκτοξευτεί κι αναμένεται να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 2,20 ευρώ το λίτρο, προκαλώντας απόγνωση στους ιδιοκτήτες οχημάτων που «καίνε» diesel.
Πού θα χτυπήσει «κόκκινο» η τιμή του
Νομός Κυκλάδων: Από 2,058€/l -> 2,208€/l
Νομός Δωδεκανήσου: Από 1,94€/l -> 2,09€/l
Νομός Φωκίδος: Από 1,904€/l -> 2,054€/l
Νομός Κεφαλληνίας: Από 1,903€/l -> 2,053€/l
Απελπιστική είναι η κατάσταση στον τομέα των καυσίμων καθώς όχι μόνο δεν αναμένεται αποκλιμάκωση στις τιμές αλλά έρχεται αύξηση!
Καταιγίδα αυξήσεων στους φόρους αλλά και επιβολή νέων φόρων στην Ενέργεια από 1.1.2023 περιλαμβάνει Οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αναμένεται να συζητηθεί στην αρμόδια επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου, στις 26 Σεπτέμβρη, την οποία φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα ο «Ριζοσπάστης».
Πρόκειται κυριολεκτικά για ένα τερατούργημα, που έρχεται μέσα σε συνθήκες έντασης της ενεργειακής φτώχειας και εκτόξευσης του κόστους της Ενέργειας, να αυξήσει τη φορολογία σε ενεργειακά προϊόντα, όπως για παράδειγμα στο φυσικό αέριο, στη βενζίνη, στο πετρέλαιο, στο υγραέριο κ.λπ., ενώ την ίδια στιγμή απαλλάσσει προκλητικά από τη φορολογία τα μονοπώλια των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, τους εφοπλιστές, τις αεροπορικές εταιρείες αλλά και άλλες κατηγορίες!
Η Κομισιόν, με την πρότασή της, τροποποιεί και αναδιατυπώνει την Οδηγία 2003/96/ΕΚ, σχετικά με την αναδιάρθρωση του κοινοτικού πλαισίου φορολογίας των ενεργειακών προϊόντων και της ηλεκτρικής ενέργειας (Οδηγία Φορολόγησης της Ενέργειας – ΟΦΕ).
Η επιλογή αυτή εντάσσεται στη στρατηγική της «πράσινης» ανάπτυξης στην ΕΕ, την «Πράσινη Συμφωνία» και το πακέτο «Fit for 55», αφού πρόσχημα γι’ αυτή την παρέμβαση είναι να υπηρετήσει τη Στρατηγική της ΕΕ για μείωση των καθαρών εκπομπών κατά τουλάχιστον 55%, προκειμένου στο πλαίσιο της «πράσινης μετάβασης» να ενισχυθούν οι επιχειρηματικοί όμιλοι και τα μονοπώλια της «πράσινης ανάπτυξης», με τραγικές επιπτώσεις για τον λαό.
Ενδεικτικό του μεγέθους της φοροληστείας που είναι στα σκαριά είναι ότι:
– Η φορολόγηση της Ενέργειας θα γίνεται από το 2023 με βάση το ενεργειακό περιεχόμενο των ενεργειακών προϊόντων και της ηλεκτρικής ενέργειας και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις τους.
Τι σημαίνει πρακτικά αυτό;
– Σήμερα η φορολογία στο φυσικό αέριο για τα καύσιμα κίνησης είναι 2,6 ευρώ ανά gigajoule (277,8 κιλοβατώρες) και από 1.1.2023 θα εκτοξευθεί στα 7,17 ευρώ και θα φτάσει στο τέλος του 2023 τα 10,75 ευρώ.
– Σήμερα η φορολογία στο φυσικό αέριο για τα καύσιμα θέρμανσης είναι 0,15 ευρώ ανά gigajoule και από 1.1.2023 θα εκτοξευθεί στα 0,6 ευρώ και θα φτάσει στο τέλος του 2023 τα 0,9 ευρώ.
– Η βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης θα φορολογούνται με 10,75 ευρώ ανά gigajoule, ενώ θεσπίζονται και μια σειρά άλλοι φόροι για πολλά είδη ενεργειακών προϊόντων.
– Καθιερώνεται κατάταξη συντελεστών και τιμαριθμική αναπροσαρμογή των ελάχιστων επιπέδων:
Η φορολογία στην κατανάλωση των νοικοκυριών θα αυξάνεται κάθε χρόνο με βάση τον «δείκτη τιμών καταναλωτή» σε όλη την ΕΕ.
Επιπλέον, η ηλεκτρική ενέργεια πάντα θα συγκαταλέγεται μεταξύ των λιγότερο φορολογούμενων πηγών Ενέργειας (συντελεστής 0,15 EUR/gigajoule) με σκοπό την προώθηση της χρήσης της, ιδίως στον τομέα των μεταφορών, για να ενισχυθούν τα μονοπώλια της ηλεκτροκίνησης.
– Προβλέπεται φορολόγηση ενεργειακών προϊόντων και ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούνται από αεροσκάφη και σκάφη. Μόνο που είναι κυριολεκτικά για τα μάτια του κόσμου, αφού υπάρχουν τόσες εξαιρέσεις και απαλλαγές από τον φόρο που ακυρώνουν κάθε φορολόγηση.
Δηλαδή, εξαιρούνται:
Οι εμπορευματικές αεροπορικές μεταφορές.
Οι επιχειρηματικές αεροπορικές μεταφορές και πτήσεις για σκοπούς εκτός της αναψυχής εντός ΕΕ.
Οι αεροπορικές μεταφορές και η ναυσιπλοΐα εκτός ΕΕ, που τα κράτη – μέλη έχουν δικαίωμα να εξαιρούν από τη φορολογία.
Για τις χρήσεις για τακτικές γραμμές θαλάσσιας και εσωτερικής ναυσιπλοΐας, αλιεία και εμπορευματικές μεταφορές εντός ΕΕ.
Επίσης, τα κράτη – μέλη μπορούν να απαλλάσσουν από κάθε φορολογία την ηλεκτροδότηση από ξηράς αεροσκαφών και θαλάσσιων σκαφών.
– Τα κράτη – μέλη μπορούν να απαλλάσσουν από κάθε φορολογία «ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης, προηγμένα βιώσιμα βιοκαύσιμα, βιορευστά, βιοαέριο και προηγμένα βιώσιμα προϊόντα», στηρίζοντας τους αντίστοιχους ομίλους, που με βιοκαύσιμα και τις άλλες απαλλασσόμενες κατηγορίες καταστρέφουν το περιβάλλον, υπονομεύουν την επισιτιστική επάρκεια, χτυπάνε τη φτωχομεσαία αγροτιά.
Δυνατότητες μείωσης της φορολόγησης δίνονται και για άλλες κατηγορίες επιχειρήσεων, όπως ενεργοβόρες επιχειρήσεις, υδατοκαλλιέργειας, καλλιέργειας κηπευτικών, σιδηροδρομικών μεταφορών εμπορευμάτων και επιβατών και για …ξεκάρφωμα σε «ευάλωτα νοικοκυριά» (και μάλιστα με προαιρετικό χαρακτήρα), που ορίζονται όσα έχουν εισόδημα ίσο ή χαμηλότερο από το 60% του εθνικού διάμεσου εισοδήματος.
Στην Ελλάδα δηλαδή αυτό αντιστοιχεί σε εισόδημα κάτω από 500 ευρώ μηνιαίως, όσους δηλαδή έτσι κι αλλιώς δεν μπορούν να πληρώνουν τους φόρους.
Είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικές ορισμένες αναφορές της Κομισιόν στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει την Οδηγία – λαιμητόμο για τους λαούς της ΕΕ.
Αναφέρουν χαρακτηριστικά:
– «Η φορολογία παίζει άμεσο ρόλο στη στήριξη της πράσινης μετάβασης, εκπέμποντας τα σωστά μηνύματα για τις τιμές και παρέχοντας τα κατάλληλα κίνητρα για βιώσιμη κατανάλωση και παραγωγή.
Στο πλαίσιο αυτό χρειάζεται αποτελεσματική περιβαλλοντική φορολογία και άρση κινήτρων για κατανάλωση ορυκτών καυσίμων σε ολόκληρη την ΕΕ, σε συνδυασμό με άλλα κανονιστικά μέτρα, για να επιτευχθούν οι μειώσεις των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου».
Πέφτουν λοιπόν οι μάσκες για το ποιες είναι οι επιπτώσεις για τον λαό από τη λεγόμενη «πράσινη μετάβαση». Ενα εργαλείο σε αυτή την κατεύθυνση είναι και η φορολογία των λαϊκών στρωμάτων.
– Οι στόχοι θα επιτευχθούν με τη μετάβαση από τη φορολόγηση με βάση τον όγκο στη φορολόγηση με βάση το ενεργειακό περιεχόμενο, με την κατάργηση των κινήτρων για τη χρήση ορυκτών καυσίμων και με την καθιέρωση κατάταξης των συντελεστών ανάλογα με τις περιβαλλοντικές τους επιδόσεις (…)
Σύμφωνα με την εν λόγω κατάταξη, τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα, όπως το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης και η βενζίνη, θα φορολογούνται με τον υψηλότερο συντελεστή».
Είναι προφανές ότι ο μεγάλος όγκος της επιβάρυνσης αφορά και πάλι τα λαϊκά στρώματα, αφού αφενός μεν οι μετακινήσεις αναμένεται να ακριβύνουν κι άλλο, αφετέρου θα σημειωθούν ανατιμήσεις σε μια σειρά προϊόντα, λόγω της αύξησης στο κόστος μεταφοράς τους.
– «Με την εκτίμηση επιπτώσεων καταδείχθηκε ότι η αυξημένη φορολόγηση των ορυκτών καυσίμων μπορεί να έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις στα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος, ιδίως όσον αφορά τη θέρμανση.
Στις περιπτώσεις αυτές, ο πιθανός φθίνων χαρακτήρας των ενεργειακών φόρων θα μπορούσε να αντισταθμιστεί με την ανακύκλωση των εν λόγω εσόδων για τη στήριξη της πράσινης μετάβασης μέσω της χρηματοδότησης επενδύσεων σε προϊόντα και συσκευές χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών και ενεργειακά αποδοτικά ή μέσω κατ’ αποκοπή μεταβιβάσεων».
Είναι άκρως αποκαλυπτικοί στον τρόπο που περιγράφουν την πραγματικότητα που ζει ο λαός μας και σήμερα με τα διάφορα επιδόματα και τα pass κοροϊδίας για το ηλεκτρικό ρεύμα και τα καύσιμα.
Λένε λοιπόν ότι ένα μικρό μέρος των χρημάτων που εισπράττονται από τον λαό μέσω των ενεργειακών φόρων που θα ισχύουν από την 1.1.2023, θα επιστρέφονται με ένα εφάπαξ ποσό που δεν θα φτάνει να καλύψει και να αναπληρώσει τις τεράστιες εισοδηματικές απώλειες, αλλά επί της ουσίας θα πηγαίνει ως επιδότηση στα ταμεία των ομίλων που θα πουλάνε τα νέα πανάκριβα «πράσινα» εμπορεύματα.
– «Σύμφωνα με το βασικό σενάριο, τα έσοδα στα κράτη – μέλη προβλέπεται να μειωθούν κατά σχεδόν 32% μεταξύ του 2020 και του 2035, λόγω της αναμενόμενης εξέλιξης του ενεργειακού συστήματος με φθίνουσα εξάρτηση από τα καύσιμα, χάρη στην εξοικονόμηση ενέργειας και τη μεταστροφή από τα ορυκτά καύσιμα. Η προτιμώμενη επιλογή θα μετριάσει σε μεγάλο βαθμό αυτήν την τάση με την αύξηση των εσόδων».
Τι λένε δηλαδή;
Οτι επειδή θα υπάρχει απώλεια εσόδων για τα καπιταλιστικά κράτη από τη μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων, λόγω της εξοικονόμησης Ενέργειας, οι φόροι που επιβάλλονται τώρα στους λαούς, θα καλύψουν ένα μέρος αυτής της χασούρας.
Ολα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν ότι η λεγόμενη «πράσινη ανάπτυξη» οδηγεί στην εκτόξευση των τιμών Ενέργειας και την εξάπλωση της ενεργειακής φτώχειας.
Φέρνει πράσινους φόρους που στη χώρα μας θέσπισαν και η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, και βέβαια αναδεικνύει την υποκρισία της ΕΕ και των αστικών κυβερνήσεων που δήθεν ενδιαφέρονται για «μέτρα» ανακούφισης των λαών.
Κάτι που υποτίθεται ότι θα εξετάσουν και στην έκτακτη Σύνοδο των υπουργών Ενέργειας στις 9 Σεπτέμβρη.
Ακόμα κι αν κάποια κράτη πάρουν κάποια μέτρα μείωσης της φορολογίας, αυτά θα έχο
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…