Μία κίνηση ματ ετοιμάζει μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ για τους δυσαρεστημένους εργαζομένους του. Ο κολοσσός θέλει να αποκαταστήσει τις σχέσεις του με τα ανώτερα στελέχη των σούπερ μάρκετ, καθιερώνοντας την τετραήμερη εργασία.
Πρόκειται για τον βρετανικό κολοσσό σούπερ μάρκετ Asda, σύμφωνα με την Telegraph. H κίνηση του σούπερ μάρκετ έρχεται μετά το μπαράζ περικοπών κόστους και τις ανησυχίες για την κουλτούρα που οδήγησαν τους διευθυντές να αποχωρούν μαζικά.
Οι δισεκατομμυριούχοι αδελφοί και ιδιοκτήτες της αλυσίδας, Mohsin και Zuber Issa, έριξαν τυράκι στους διευθυντές με την τετραήμερη εργασία.
Σύμφωνα με μια εσωτερική παρουσίαση που κυκλοφόρησε στους κύκλους της εταιρείας στα τέλη του περασμένου έτους, αποκάλυψε λεπτομέρειες για τη «δοκιμή της νέας δομής ηγεσίας» της Asda, καθώς η διοίκηση εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με την αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 13,9% μεταξύ των διευθυντών λιανικής πώλησης το 2022.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε και το Retail Week, ο ρυθμός φθοράς «επηρέασε την σταθερότητα και την ικανότητα των ομάδων μας στα καταστήματα, γεγονός που με τη σειρά του επηρέασε την εμπειρία των συναδέλφων και κατ’ επέκταση των πελατών μας».
Η Asda ανέφερε ότι επιδιώκει μια αλλαγή για τους υπεύθυνους των καταστημάτων, με τη δοκιμή της τετραήμερης εβδομάδας να ολοκληρώνεται αργότερα αυτό το μήνα, η οποία θα περιλαμβάνει επίσης τον πειραματισμό με άλλες ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας, όπως οι μικρότερες βάρδιες.
Ο Mohsin Issa έχει κληθεί δύο φορές ενώπιον βουλευτών για να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με την Asda, απαντώντας πως «η Asda αναγκάστηκε να δεχτεί ότι δεν είναι όλα καλά μεταξύ των διευθυντών της και προσπαθεί να αντιμετωπίσει ορισμένα από τα ζητήματα δοκιμάζοντας τη μείωση των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας των διευθυντών».
Η Telegraph αναφέρει πως ο Mohsin επισήμανε ότι «κάποια στιγμή, η Asda θα πρέπει να αποδεχτεί ότι απαιτείται ριζική αναθεώρηση, αν θέλει να προσελκύσει τα ταλέντα που απαιτούνται για να γίνει επιτέλους επιτυχημένη».
Αδιανόητα χρήματα για τον Σκλαβενίτη: Έβγαλαν τα κέρδη στη φόρα – Δείτε το ποσό
Μιλάμε για δισεκατομμύρια. Ο Σκλαβενίτης «χόντρυνε» το παιχνίδι, με τα κέρδη του να φτάνουν τα 5 δισ. ευρώ.
Για το 2023 το ποσοστό ανάπτυξης υπερέβη το 12%, με τον τζίρο του πρακτικά να υπερβαίνει τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ, από 4,47 εκατ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2022.
Με αυτά τα ποσά, το σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης είναι πάνω από το μέσο όρο της αγοράς, τη στιγμή που ο κύκλος εργασιών του συνόλου της αγοράς κινήθηκε περίπου στα επίπεδα του 6% σε σύγκριση με το 2022, με σημαντική ώθηση από τον επικρατούντα πληθωρισμό.
Όπως αποκαλύπτει το Capital.gr το καλοκαίρι ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικό καλοκαίρι, με τους μήνες Οκτώβριος, Νοέμβριος και Δεκέμβριος να κινούνται με ηπιότερους ρυθμούς. Οι καταναλωτές αγόρασαν κυρίως προϊόντα σε εκπτώσεις και προσφορές για να αντιμετωπίσει το συνεχιζόμενο κύμα ακρίβειας.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος για τους καταναλωτές, είχε άμεση επίπτωση στην κίνηση των βασικών αγαθών και ώθησε στην αναζήτηση προσφορών, οι οποίες δεν στάθηκαν ικανές να ενισχύσουν περαιτέρω το τζίρο των σούπερ μάρκετ.
Τι έκαναν ΑΒ, My Market, Μασούτης, Κρητικός
Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους μεγάλους παίκτες στην ελληνική αγορά και ειδικότερα την ΑΒ Βασιλόπουλος, ο κύκλος εργασιών της κινήθηκε αρκετά κοντά στα επίπεδα του 2022, όταν ήταν 1,98 δισεκατομμύρια ευρώ, κινούμενος κατά πληροφορίες κοντά στο φράγμα των 2 δισ. ευρώ.
Από την πλευρά της η My market άγγιξε σε πωλήσεις περίπου τα 1,58 δισεκατομμύρια ευρώ, κινούμενη κοντά στην αρχική πρόβλεψη που είχε πραγματοποιήσει η επιχείρηση για το 2023 και σε σχέση με τα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν ο τζίρος της το 2022.
Σημειώνεται ότι ο Μασούτης έκλεισε την περσινή χρονιά με κύκλο εργασιών στα επίπεδα του 1,076 δισεκατομμυρίου ευρώ από τα 924 εκατ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο ποσό του 2022.
Σε ό,τι αφορά την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός υπολογίζεται ότι ο κύκλος εργασιών της ανήλθε στα επίπεδα των 620 εκατομμυρίων ευρώ – από 497,8 εκατ. ευρώ το 2022 -, έχοντας προχωρήσει στην πλήρη απορρόφηση και ενσωμάτωση των δύο εταιρειών που εξαγόρασε στη διάρκεια του 2022, δηλαδή του ομίλου Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες στη Βόρεια Ελλάδα και της αλυσίδας Μαθιουδάκης στην Κρήτη.
Ο Γαλαξίας υπολογίζεται ότι έκλεισε περίπου 4% αύξηση του τζίρου του το 2023 σε σύγκριση με το 2022, κάτι που σημαίνει ότι άγγιξε τα 533 εκατομμύρια ευρώ από 513 εκατ. ευρώ αντίστοιχα στις δύο οικονομικές χρήσεις.
Η Μarket In κινήθηκε επίσης με αύξηση του κύκλου εργασιών της από τα 375,3 εκατομμύρια ευρώ που ήταν το 2022, κοντά στα 410 εκατομμύρια ευρώ κατά την ολοκλήρωση της οικονομικής χρήσης 2023.
Ξεχάστε όσα ξέρατε από τα σούπερ μάρκετ: Τέλος οι προσφορές – Πώς θα γλιτώσετε χρήματα
Σούπερ μάρκετ: Δύο μόνιμα και δύο προσωρινού χαρακτήρα μέτρα ανακοίνωσε ο υπ. Ανάπτυξης. Τι αλλάζει στον τρόπο τιμολόγησης παραγωγών, χονδρεμπόρων και λιανέμπορων και οι τροποποιήσεις στο καθεστώς των προσφορών στα Σούπερ Μάρκετ. Mέτρα κατά της ακρίβειας ανακοίνωσε ο Μητσοτάκης και πλαφόν στο περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Κομμένες από αύριο οι προσφορές σε προϊόντα στα οποία προηγήθηκε ανατίμηση, πλαφόν στο περιθώριο κέρδους του βρεφικού γάλακτος, «καθαρές τιμές» απ’ το ‘χωράφι ως το ράφι’ και μεταφορά μέρους των εκπτώσεων που κάνουν οι προμηθευτές στα Σούπερ Μάρκετ κατευθείαν στους καταναλωτές, με βάση τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε σήμερα ο υπ. Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας.
Ο υπουργός επεξήγησε τις τέσσερις νέες παρεμβάσεις τις οποίες θα κάνει η κυβέρνηση προκειμένου να ανασχέσει το κύμα ακρίβειας που ροκανίζει τα εισοδήματα των νοικοκυριών.
Οι δύο αφορούν μόνιμα μέτρα με τα οποία θα επέλθουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που λειτουργεί σήμερα η αγορά ενισχύοντας τη διαφάνεια των τιμών και τα άλλα δύο έχουν προσωρινό χαρακτήρα.
Σύμφωνα με τον υπουργό απτά αποτελέσματα των νέων μέτρων στη μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων αναμένεται να φανούν ως το Μάρτιο καθώς θα δοθεί χρόνος στις εταιρείες που πρέπει να προσαρμοστούν στα μέτρα μόνιμου χαρακτήρα.
Τα μέτρα μόνιμου χαρακτήρα είναι τα εξής:
1.Περιορισμός των συνολικών εκπτώσεων που κάνουν οι προμηθευτές στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφορά του οφέλους στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι. Το μέτρο θα εφαρμοστεί σε απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.
Με αυτό τον τρόπο, όπως εξήγησε ο υπουργός, οι εταιρείες θα αναγκαστούν να μειώσουν τις αρχικές, υψηλές, τιμές που διατηρούν σε σειρά προϊόντων και μετά μέσω προωθητικών ενεργειών εμφανίζονται να τις μειώνουν.
Με αυτό τον τρόπο θα υπάρξει βέλτιστη αποτύπωση της κατάστασης της αγοράς.
Ο έλεγχος της εφαρμογής του μέτρου που θα νομοθετηθεί άμεσα θα γίνεται από τη ΔΙΜΕΑ και ως βάση των παροχών θα χρησιμοποιηθεί ο μέσος όρος των εκπτώσεων της τελευταίας κλεισμένης χρήσης των εταιρειών.
2.«Καθαρές τιμές» από το χωράφι στο ράφι. Πλέον όλοι οι εμπλεκόμενοι, απ’ τον παραγωγό ως τον λιανέμπορο πρέπει να εμφανίζουν στα τιμολόγια τους ‘καθαρές τιμές’.
Όπως είπε ο υπουργός θα επιτρέπεται πλέον πιστωτικό τιμολόγιο έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρα. Το συγκεκριμένο μέτρο αφορά τα νωπά φρούτα, λαχανικά και το κρέας, κόκκινο και λευκό. Μάλιστα ο υπουργός άφησε να εννοηθεί ότι στο μέτρο θα ενταχθούν και το ψάρι.
«Πλέον απ’ τον παραγωγό ως το ράφι και τα ψυγεία των Σούπερ Μάρκετ, των μπακάλικων, των κρεοπωλείων, των μανάβικων και γενικά όλης της λιανικής οι τιμές θα πρέπει να είναι καθαρές στα τιμολόγια. Κι αυτό θα είναι κάτι μόνιμο», τόνισε ο κ. Σκρέκας
Σούπερ μάρκετ: Βρεφικό γάλα & προωθητικές ενέργειες
Τα μέτρα προσωρινού χαρακτήρα που θα θεσμοθετηθούν αρχικά για το 2024 είναι:
3. Απαγόρευση στους προμηθευτές, που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων, να κάνουν προωθητικές ενέργειες για 3 μήνες, για προϊόντα, στα οποία αυξάνουν τιμές.
Το μέτρο θα εφαρμοστεί από σήμερα κιόλας όπως είπε ο υπουργός διευκρινίζοντας ότι θα αφορά γνωστοποιήσεις ανατιμήσεων που θα κάνουν οι εταιρείες από εδώ και στο εξής.
«Αυτό θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για μία εταιρεία να προβεί σε αδικαιολόγητη αύξηση τιμών, διότι το τρίμηνο που θα ακολουθεί θα έχει πλέον βαρύ μειονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
Άρα θα χάσει σημαντικό μερίδιο αγοράς που ίσως δεν μπορέσει να ανακτήσει ποτέ.
Πρόκειται για δραστικό μέτρο που δεν θα επιτρέψει πλέον αδικαιολόγητες ανατιμήσεις», σημείωσε ο υπουργός τονίζοντας ότι θα υπάρξει έλεγχος για την τήρηση του μέσω της ΔΙΜΕΑ.
4. Επιβολή πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους για τα βρεφικά γάλατα.
Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους στο 7%. Με άλλα λόγια κάθε εταιρεία δεν θα μπορεί να εμφανίζει περιθώριο εμπορικού κέρδους μεγαλύτερο του 7%.
Όπως διευκρίνισε ο υπουργός ως βάση υπολογισμού του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης και του εμπορικού κέρδους θα υπολογιστεί η τελευταία οικονομική χρήση που έχει κλείσει για κάθε εταιρεία. Σημείωσε δε ότι θα υπάρξει περιθώριο δύο μηνών έως ότου προσαρμοστούν οι εταιρείες και καθοριστούν τα όρια κέρδους με βάση τους ελέγχους που θα κάνει η ΔΙΜΕΑ.
Εκτίμησε ότι με την επιβολή του μέτρου οι τιμές στα προϊόντα βρεφικού γάλακτος θα περιοριστούν στον ευρωπαίκό μ.ο.
Σημειωτέον πως η ΔΙΜΕΑ διεξάγει ήδη ελέγχους σε δύο απ’ τις τέσσερις κύριες εταιρείες του κλάδου.
Όπως είπε ο υπουργός από σήμερα ξεκινά γύρο επαφών με τους εκπροσώπους της αγοράς για να ενημερωθούν για τα νέα μέτρα ενώ επίκειται και η σχετική υπουργική απόφαση.