Μία απίστευτη είδηση έρχεται στο φως για εισιτήριο σε μία από τις πιο κεντρικές πλατείες της χώρας. Οι τουρίστες θα πρέπει να καταβάλουν αντίτιμο αν θέλουν να την δουν. Σάλος με την σκέψη της δημοτικής Αρχής.
Ευτυχώς, δεν μιλάμε για την Ελλάδα, όμως εννοείται πως τίποτα δεν αποκλείεται και εντός συνόρων.
Η είδηση έρχεται από την Ισπανία και συγκεκριμένα από τη Σεβίλλη, όπου η δημοτική Αρχή εξετάζει την ενδεχόμενη επιβολή εισιτηρίου για την επίσκεψη τουριστών στην μεγάλη, εντυπωσιακή πλατείας Plaza de Espana. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το να ελεγχθεί ο όγκος τουριστών που κατακλύζουν τον δημόσιο αυτό ανοικτό χώρο.
«Σχεδιάζουμε να κλείσουμε την Πλάθα δε Εσπάνια και να χρεώνουμε τους τουρίστες προκειμένου να χρηματοδοτήσουμε τη συντήρησή της και να εγγυηθούμε την ασφάλειά της», έγραψε ο δήμαρχος Χοσέ Λουίς Σανθ στο Χ. Για να πείσει μάλιστα τους κατοίκους πως πρόκειται για μία σοφή κίνηση, ανέβασε και μία φωτογραφία όπου φαίνονται οι καταστροφές που έχουν γίνει.
Η Πλάθα δε Εσπάνια αποτελεί τμήμα ενός συγκροτήματος που χτίστηκε το 1969 στο πλαίσιο της Ιβηρο-Αμερικανικής Έκθεσης, με στόχο να αντικατοπτρίζει τον ισπανικό χαρακτήρα στην αρχιτεκτονική της και τις πλακόστρωτες διακοσμήσεις της. Χιλιάδες άνθρωποι από ολόκληρο τον κόσμο επισκέπτονται την πλατεία καθημερινά, με άμαξες ή πεζή.
Αν και ο Σανθ κατέστησε σαφές ότι στους ντόπιους θα εξακολουθεί να επιτρέπεται η ελεύθερη πρόσβαση, πολλοί χρήστες του Χ, μεταξύ άλλων κάτοικοι της Σεβίλλης, σύντομα εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για το σχέδιο της δημοτικής αρχής.
«Ένας τουριστικός φόρος για ΟΛΟΥΣ τους επισκέπτες προκαλεί λιγότερη συζήτηση και φέρνει μεγαλύτερα έσοδα. Ακούστε τους ανθρώπους, όχι τους ξενοδόχους», έγραψε ένας χρήστης.
Ένας άλλος πρόσθεσε: «Αυτό που ο κόσμος θέλει από εσάς είναι έναν φόρο για τους τουρίστες και τη γενική ρύθμιση του μαζικού τουρισμού που καταστρέφει την πόλη μας».
Με περισσότερους από 3 εκατομμύρια τουρίστες τον χρόνο και έναν πληθυσμό 700.000 κατοίκων, η Σεβίλλη είναι η τρίτη πιο δημοφιλής πόλη της Ισπανίας για τους επισκέπτες.
Τέλος τα εισιτήρια: Έτσι θα μπαίνουμε πλέον σε λεωφορεία, Μετρό, Ηλεκτρικό
Εισιτήρια: Νέα… κόλπα για την καταπολέμηση των τζαμπατζήδων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ του ΟΑΣΑ και του αναδόχου του έργου HST A.E., μέλος του Ομίλου ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, για την τεχνολογική αναβάθμιση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), οι Συγκοινωνίες Αθηνών φέρνουν νέα εποχή στις παρεχόμενες υπηρεσίες μετακίνησης του επιβατικού κοινού με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Οι νέες εφαρμογές αναβάθμισης του ΑΣΣΚ, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, επιτρέπουν τη χρήση τραπεζικών καρτών και κινητών συσκευών, για τις μετακινήσεις με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αρμοδιότητας του Οργανισμού (μετρό, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ) και παρέχουν στο σύστημα τη δυνατότητα υποστήριξης MaaS (Mobility as a Service), για διασύνδεση με εφαρμογές συνεργατών κινητικότητας όπως ταξί, ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά ποδήλατα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, κτλ.\Ειδικότερα, η εναλλακτική δυνατότητα χρήσης τραπεζικής κάρτας ανέπαφων συναλλαγών για κάθε επιβίβαση σε ΜΜΜ, αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα αναβάθμισης των υπηρεσιών των Συγκοινωνιών Αθηνών, με σημαντικά οφέλη στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Οι επιβάτες, εκτός από ATH.ENA Ticket ή ATH.ENA Card, θα μπορούν να χρησιμοποιούν τραπεζική κάρτα, ακόμα και αν είναι ενσωματωμένη, μέσω κάποιου App, στο κινητό τους τηλέφωνο.
Με την εφαρμογή της χρήσης τραπεζικών καρτών για την επιβίβαση στα ΜΜΜ, το επιβατικό κοινό δεν θα χρειάζεται:
-Να προμηθευτεί εισιτήριο μέσω των εκδοτηρίων ή των εκδοτικών μηχανημάτων(ΑΜΕΚ).
-Να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο. Το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα να αναλύσει τα δεδομένα μετακίνησης και η χρέωση στην τραπεζική κάρτα θα είναι ανάλογη με τις διαδρομές, με επιλογή της βέλτιστης.
Μια εξαιρετικά χρηστική λειτουργία για τους επιβάτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με το σύστημα μετακινήσεων της Αθήνας, όπως οι επισκέπτες από άλλες πόλεις και οι τουρίστες.
-Να αναζητήσει σημεία πώλησης, προκειμένου να μετακινηθεί με τα ΜΜΜ.
H α΄ φάση της υλοποίησης θα εφαρμοστεί στα οχήματα των γραμμών λεωφορείων Express Αεροδρομίου, έως το τέλος Μαρτίου 2024, ενώ το σύνολο των εφαρμογών θα είναι διαθέσιμο στους επιβάτες έως το τέλος του έτους 2024.
«Η υλοποίηση των νέων εφαρμογών, εντάσσεται στις ευρύτερες δράσεις του Ομίλου ΟΑΣΑ με την HST AE, για την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου με εγχώρια προστιθέμενη αξία.
Η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και προσβάσιμου συστήματος μετακίνησης με την υιοθέτηση σύγχρονων και καινοτόμων τεχνολογιών που βελτιώνουν τις παρεχόμενες συγκοινωνιακές υπηρεσίες, έχει ως στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και τη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επισκεπτών της Αττικής» σημειώνεται στην ανακοίνωση .
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, δήλωσε «Ο ΟΑΣΑ με την τεχνολογική αναβάθμιση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), προστίθεται στους ευρωπαϊκούς μητροπολιτικούς φορείς αστικών συγκοινωνιών (Λονδίνο, Λισσαβώνα, Βρυξέλλες, κ.α.) που έχουν εισάγει βέλτιστες πρακτικές των έξυπνων πόλεων. Η νέα προηγμένη εφαρμογή ανέπαφων συναλλαγών για κάθε επιβίβαση σε ΜΜΜ αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ, βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία των επιβατών, καθώς δεν θα απαιτείται έκδοση εισιτηρίων, συμβάλλοντας θετικά στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Οργανισμού».
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της HST ΑΕ, Δρ. Αλέξανδρος Καρυωτάκης δήλωσε τόνισε «Σε μία εποχή που τεχνολογικά εξελίσσεται δυναμικά, η κατεύθυνση προς την ψηφιακή καινοτομία με εγχώρια προστιθέμενη αξία αποτελεί στρατηγική επιλογή της HST και της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, η οποία από το 2014 συμμετέχει σε ένα υψηλής τεχνολογίας Έργο, συμβάλλοντας ενεργά στον ψηφιακό μετασχηματισμό των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.
Με την τεχνολογική αναβάθμιση του υφιστάμενου συστήματος, σε ένα από τα πλέον πιο σύγχρονα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και «ανοιχτό» σύστημα συλλογής κομίστρου τεχνολογίας αιχμής, διευρύνεται το φάσμα των επιλογών μετακίνησης, βελτιώνοντας την ποιότητα και το επίπεδο εξυπηρέτησης που θα προσφέρεται στους επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής».
Εισιτήρια: Τέλος και τα γραμματόσημα!
Τέλος εποχής για τα γραμματόσημα στα ΕΛΤΑ, αλλάζοντας και τον τρόπο με τον οποίο θα στέλνουμε δέματα.
Τη διαδικασία αντικατάστασης των γραμματοσήμων γνωστοποίησαν την Τετάρτη τα ΕΛΤΑ, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως 30 Ιουνίου 2024.
Από τον περασμένο Αύγουστο ήδη χρησιμοποιείται το Μηχανόσημο, μια αυτοκόλλητη ετικέτα σήμανσης που τοποθετείται στην αλληλογραφία ειδικής διαχείρισης εσωτερικού και εξωτερικού.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων, στο πλαίσιο ενός οργανωμένου πλάνου ολιστικής αναβάθμισης, με το οποίο απλοποιούνται και εκσυγχρονίζονται βασικές υπηρεσίες, όπως η αποστολή της αλληλογραφίας ειδικής διαχείρισης εσωτερικού και εξωτερικού (συστημένο, ιχνηλατήσιμο, αντικαταβολή, δηλωμένη αξία) έχουν εντάξει στην λειτουργία τους το Μηχανόσημο.
Ο νέος αυτός τρόπος σήμανσης -σύμφωνα με τα ΕΛΤΑ- ενσωματώνει πολλαπλά στοιχεία σε μια ετικέτα, διευκολύνει την διακίνηση του αντικειμένου και εκσυγχρονίζει τα χαρακτηριστικά των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Στην ετικέτα αποτυπώνονται εκτός από τα ταχυδρομικά τέλη, το barcode ιχνηλάτησης του αντικειμένου για γρήγορη αναζήτηση μέσω του track & trace, καθώς και ειδικές σημάνσεις σχετικές με τα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας που ο πελάτης έχει επιλέξει, αλλά και στοιχεία που είναι απαραίτητα για την διακίνηση.
Η λειτουργικότητα και η αποδοχή του Μηχανόσημου, τους πρώτους μήνες της δοκιμαστικής εφαρμογής του, οδήγησαν στην απόφαση επέκτασής του στο σύνολο των καταστημάτων ΕΛΤΑ.
Για την εξυπηρέτηση των πελατών που έχουν ήδη προμηθευτεί ποσότητες γραμματοσήμων για χρήση στο μέλλον έχει προβλεφθεί μεταβατική περίοδος έως 30 Ιουνίου 2024, κατά την οποία θα γίνονται αποδεκτά ταχυδρομικά αντικείμενα ειδικής διαχείρισης με επικολλημένα γραμματόσημα.
Μετά το πέρας αυτής της μεταβατικής περιόδου, το Μηχανόσημο θα είναι υποχρεωτικό για την αλληλογραφία με ειδική διαχείριση και η κατάθεση ταχυδρομικών αντικειμένων ειδικής διαχείρισης με γραμματόσημα δεν θα είναι δυνατή.