Volkswagen: Το… φυσάει και δεν κρυώνει το χουνέρι που έπαθε η Volkswagen καθώς πρέπει να αποζημιώσει τους πελάτες της, πληρώνοντας τα δάνειά τους!
Το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο, με έδρα την Καρλσρούη, απέρριψε την Τρίτη την έφεση της αυτοκινητοβιομηχανίας και αποφάσισε ότι εκείνη οφείλει να πληρώσει 3.300 ευρώ σε πελάτη η οποία αγόρασε ένα τέτοιο όχημα το 2013, καθώς και τους τόκους του δανείου του.
“Ο αγοραστής πρέπει να αποζημιωθεί πλήρως, έτσι που να είναι σαν η αγορά να μην έγινε ποτέ”, τόνισε ο δικαστής Stephan Seiters, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
Η υπόθεση στο ανώτατο διοικητικό δικαστήριο της Γερμανίας είναι μόνον μία από αρκετές με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, η οποία προσπαθεί να τραβήξει μια γραμμή και να αφήσει πίσω της το σκάνδαλο dieselgate του 2015.
Μέχρι στιγμής, το τελευταίο έχει κοστίσει στην Volkswagen 32 δισ. ευρώ.
Η υπόθεση αφορούσε πελάτη ο οποίος αγόρασε μεταχειρισμένο VW Golf με δάνειο από την VW Bank, θυγατρική του ομίλου. Μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου, η πελάτης επέστρεψε το αυτοκίνητο και ζήτησε αποζημίωση.
Η Volkswagen, η οποία δεν ήθελε να αποζημιώσει την πελάτη για τους τόκους του δανείου, τόνισε ότι η ετυμηγορία δεν μπορεί να αφορά όλα τα οχήματά της τα οποία αγοράστηκαν με δανειακή χρηματοδότηση.
Volkswagen: Πώς θα καταλάβετε πως σας κλέβουν στα πρατήρια βενζίνης
Πώς να ξέρετε πάντα αν σας κλέβουν στις τιμές. Η πλατφόρμα που σου δίνει πληροφορίες για πετρέλαιο, βενζίνη, αέριο, αλλά και τις τιμές των Σούπερ μάρκετ. Όλες οι λεπτομέρειες για τα καύσιμα στο xristika.gr.
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής στοχεύει να αποτελέσει τον βασικό μηχανισμό παρακολούθησης της αγοράς, με μεγάλο ποσοστό κάλυψης της κατανάλωσης. Η διαφάνεια των τιμών διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται, τα σούπερ μάρκετ, με συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών που ξεπερνάει, ετησίως, τα 90.000.000 ευρώ, πρέπει να ενημερώνουν καθημερινά την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής με τις ημερήσιες τιμές των προϊόντων, ενώ προβλέπεται και η καταγραφή των λιανικών τιμών των υγρών καυσίμων, του υγραερίου κίνησης, του πετρελαίου θέρμανσης και του πεπιεσμένου φυσικού αερίου.
Όλα αυτά θα διαδραματίζονται μέσω της διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων e-Καταναλωτής και του συστήματος Εισροών-Εκροών Καυσίμων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Η διεύθυνση Διαχείρισης Δεδομένων και Στατιστικής Επεξεργασίας και Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ορίζεται ως αρμόδια αρχή για τον έλεγχο συμμόρφωσης των υπόχρεων, καθώς και για την καταγραφή των λιανικών τιμών των υγρών καυσίμων, του υγραερίου κίνησης («AUTOGAS»), του πετρελαίου θέρμανσης και του πεπιεσμένου φυσικού αερίου («CNG»), μέσω της διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων e-Καταναλωτής της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του συστήματος Εισροών-Εκροών Καυσίμων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.).
Volkswagen: Δυσάρεστη εξέλιξη για χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων
Για ακόμη μια φορά χιλιάδες ιδιοκτήτες diesel οχημάτων μπαίνουν στο… στόχαστρο των Αρχών καθώς η απόφασή τους φαίνεται πως θα πληρωθεί ακριβά.
Aπό 1/1/2021, μπήκε σε εφαρμογή περιβαλλοντολογικό χαράτισ όπου θα θεσπιστεί πράσινο τέλος στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης (diesel) ίσου με 0,03 ευρώ/λίτρο, ως αντικίνητρο επιλογής του ρυπογόνου αυτού καυσίμου για χρήση από τον τομέα των μεταφορών.
Τα έσοδα θα κατευθύνονται –μεταξύ άλλων- για την ενίσχυση των έργων ΑΠΕ και την αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα, την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Με Υπουργική Απόφαση το ποσό θα κατανέμεται κάθε χρόνο ανάλογα με τις ανάγκες.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος:
Με τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας», το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ρυθμίζει –όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης- τα χρηματοοικονομικά και διαρθρωτικά μέτρα για τη στήριξη των ΑΠΕ που χρήζουν νομοθετικής παρέμβασης. Διευκρινίζεται ότι ισχύουν και όλα τα υπόλοιπα μέτρα που έχουν ανακοινωθεί και θα ρυθμιστούν με τον κατάλληλο τρόπο.
Στην ίδια «ενεργειακή» τροπολογία προβλέπονται ρυθμίσεις που διευκολύνουν την υλοποίηση του σχεδιασμού της κυβέρνησης για την δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης. Αυτές αφορούν αφενός στα Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια στις λεγόμενες «Ζώνες Απολιγνιτοποίησης», που θα καθορίζουν τις χρήσεις γης στις περιοχές όπου αναπτυσσόταν η λιγνιτική δραστηριότητα της ΔΕΗ, αφετέρου στην υλοποίηση επενδύσεων ΑΠΕ εντός των περιοχών των λιγνιτικών πεδίων και λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ.
Προβλέπεται τέλος, μεταξύ άλλων, η αναπροσαρμογή των συντελεστών του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο ηλεκτρικό ρεύμα σύμφωνα με τα επίπεδα κατανάλωσης για τις επιχειρήσεις και τις βιομηχανίες της υψηλής και της μέσης τάσης.
Volkswagen: Έρχονται διόδια με τους ρύπους;
Την πληρωμή διοδίων ανάλογα με τους ρύπους των αυτοκινήτων αλλά και αύξηση τόσο της τιμής όσο και της φορολογίας των diesel αυτοκινήτων προτείνει με έκθεσή του ο ΟΟΣΑ.
Μια σειρά από νέα μέτρα για να κάνει η Eλλάδα περισσότερα βήματα προς την ταχύτερη μετάβαση στην οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα προτείνει ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), που πάντως αναγνωρίζει πως η χώρα έχει σημειώσει πρόοδο τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με το autotriti.gr,ο ΟOΣΑ προτείνει μεταξύ άλλων:
Aναθεώρηση της φορολογικής διαφοροποίησης των καυσίμων, κάτι που συνεπάγεται το σταδιακό κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ των φόρων βενζίνης και ντίζελ.
Εναρμόνιση της φορολογίας των νέων και των παλαιών οχημάτων. Διαφοροποίηση του τέλους κυκλοφορίας σύμφωνα με τα όρια εκπομπών ρύπων πέραν του διοξειδίου του άνθρακα έως ότου το κόστος των διοδίων συνδεθεί με τα επίπεδα εκπομπών ρύπων των οχημάτων.
Ο ΟOΣΑ προτείνει τα παραπάνω μέτρα γιατί σύμφωνα με την μελέτη του, το ντίζελ φορολογείται λιγότερο από την βενζίνη, παρόλο που είναι πιο ρυπογόνο. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας ντιζελοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και τη θέσπιση κριτηρίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα τέλη κυκλοφορίας, ενθάρρυνε τις πωλήσεις των ντιζελοκίνητων οχημάτων. Ακόμη ένας λόγος είναι γιατί ο στόλος οχημάτων στην Ελλάδα είναι από τους γηραιότερους στην Ευρώπη (Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα είναι 15 χρόνια και των φορτηγών αυτοκινήτων 20 χρόνια). Η οικονομική κρίση και τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας για παλαιότερα οχήματα αποτέλεσαν αντικίνητρα για την ανανέωσή του.
Επίσης, ο ΟOΣΑ σημειώνει πως η Ελλάδα έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο όσον αφορά την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (κυρίως της αιολικής και της ηλιακής με χρήση φωτοβολταϊκών). Το 2018, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) αντιστοιχούσαν στο 13% της συνολικής παραγωγής πρωτογενούς ενέργειας και στο 31% της ηλεκτροπαραγωγής, υπερκεράζοντας τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ (10% και 26% αντίστοιχα). Η χώρα πέτυχε τον στόχο για το 2020 που έθεσε η Οδηγία της ΕΕ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Εντούτοις, εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πετρέλαιο και τον άνθρακα ενώ κρούεται το καμπανάκι του κινδύνου γιατί εξακολουθούν να καταγράφονται ατμοσφαιρικοί ρύποι στις αστικές περιοχές που υπερβαίνουν τα όρια που τίθενται από την νομοθεσία της ΕΕ, με σοβαρές επιπτώσεις για τη δημόσια υγεία. Η Ελλάδα υστερεί στην ανάπτυξη ενός εθνικού προγράμματος ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.