Απόφαση χαστούκι για Aegean, Sky Express – Έκτακτη ανακοίνωση

Aegean, Sky Express: Το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο έλαβε μία απόφαση για τις αεροπορικές εταιρείες, μαζί και τις δύο ελληνικές, Aegean Airlines και Sky Express και έχει να κάνει με τα κρυφά κόστη και χρεώσεις που μαδούν τους επιβάτες.

Πλέον με την ακρίβεια που μαστίζει τους Έλληνες, η αγορά ενός αεροπορικού εισιτηρίου φαίνεται «βουνό», μιας η αύξηση που έχουν πάρει είναι τεράστια, συν τις κρυφές χρεώσεις.

Μέχρι σήμερα, οι αεροπορικές εταιρείες και ιδιαίτερα οι Low cost επέβαλλαν κρυφές χρεώσεις τόσο στις βαλίτσες όσο και στις θέσεις, εκτοξεύοντας την τιμή του εισιτηρίου. Οι μοναδικοί που μπορούσαν να απολαμβάνουν ένα πιο φθηνό εισιτήριο ήταν όσοι δεν κουβαλούσαν μαζί τους αποσκευές, για τα λεγόμενα ταξίδια αστραπή.

Η απόφαση για Aegean, Sky Express

Όλα αυτά όμως θα ισχύουν για λίγο ακόμα, αφού η Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε ομόφωνα ψήφισμα που καλεί τις αεροπορικές εταιρείες να εγγυηθούν ότι οι επιβάτες μπορούν να μεταφέρουν τις αποσκευές καμπίνας δωρεάν. 

Όπως ίσχυε και στο παρελθόν, μία μικρή βαλίτσα – χειραποσκευή στο ντουλάπι από το πάνω κάθισμα δωρεάν.

Και οι δύο ελληνικές εταιρείες συμπεριλαμβάνουν στο φθηνό τους εισιτήριο τη μεταφορά μιας βαλίτσας έως 8 κιλα δωρεάν, όμως αν θέλουν να αλλάξουν την τακτική τους στο μέλλον δεν θα μπορούν πλέον.

Τι προβλέπει η απόφαση για τις αεροπορικές

Ο Ισπανός ευρωβουλευτής της Ciudadanos, Jordi Cañas, έστειλε ρητό αίτημα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη να αναπτύξουν μια απόφαση του ΔΕΕ, η οποία να θεωρεί τις χειραποσκευές ως «απαραίτητο στοιχείο» του επιβάτη και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να υπόκειται σε επιπλέον κόστος.

Η Επιτροπή PETI ψήφισε αυτήν την Τετάρτη ψήφισμα που ζητά την εναρμόνιση των μετρήσεων και του βάρους των βαλιτσών, έτσι ώστε όλες οι αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ να χρησιμοποιούν τα ίδια πρότυπα. Ο Jordi Cañas, διαπραγματευτής του κειμένου εξ ονόματος των ευρωπαίων φιλελεύθερων, πέτυχε ότι το ψήφισμα απηχεί την απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο οποίο αναγνωρίζεται ότι οι αποσκευές στην καμπίνα αποτελούν «απαραίτητο στοιχείο» της μεταφοράς των επιβατών. Παρά την απόφαση, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να επιτρέπεται να χρεώνουν για χειραποσκευές.

Για το λόγο αυτό, το ψήφισμα προτρέπει τις χώρες να εγγυηθούν τον σεβασμό της απόφασης του ευρωπαϊκού δικαστηρίου.

«Οι εταιρείες χαμηλού κόστους συναλλάσσονται με την τιμή των εισιτηρίων κρύβοντας το συμπλήρωμα για τη μεταφορά αποσκευών καμπίνας μέχρι το τέλος της αγοράς. Η Ευρώπη έχει ήδη μιλήσει για το θέμα και, ακόμη κι έτσι, τα κράτη μέλη συνεχίζουν να επιτρέπουν στις αεροπορικές εταιρείες να παίζουν με τις τιμές και να εξαπατούν τους ταξιδιώτες. Αυτό πρέπει να σταματήσει», δήλωσε ο Κάνιας.

Τέλος στα πρόστιμα στους επιβάτες

Αν έχετε φτάσει μέχρι την πόρτα επιβίβασης και ξαφνικά οι ελεγκτές σας… τσακώνουν με μία χειραποσκευή που δεν προβλέπεται στις δωρεάν παροχές σας, τότε σίγουρα θα έχετε πληρώσει πρόστιμο για την επιβίβασή σας στο αεροπλάνο.

Το ψήφισμα, με επικεφαλής τον ευρωβουλευτή Cañas, απαιτεί να σταματήσει αυτή η παράνομη και καταχρηστική πρακτική για τον καταναλωτή.

Ομοίως, το κείμενο ζητά επίσης από την Επιτροπή να αναπτύξει νομοθεσία σε ολόκληρη την ΕΕ που να ρυθμίζει την εναρμόνιση των μετρήσεων και του βάρους των χειραποσκευών, καθώς αυτή η πτυχή δεν αναφέρεται λεπτομερώς στην απόφαση του ΔΕΕ. Σύμφωνα με το κείμενο, η διαφορά στα πρότυπα μεταξύ μιας αεροπορικής εταιρείας και άλλης συνεπάγεται πρόσθετο κρυφό κόστος για τους επιβάτες, γεγονός που δυσκολεύει τον επιβάτη να επιλέξει την καλύτερη προσφορά. Αυτή η πρακτική θα μπορούσε να θεωρηθεί καταχρηστική, ιδίως λαμβάνοντας υπόψη τις πτήσεις ανταπόκρισης και την πιθανότητα ένας επιβάτης να πετάξει, την ίδια μέρα, σε διαφορετικές αεροπορικές εταιρείες, με διαφορετικά πρότυπα. Επιπλέον, δίνει έμφαση σε άλλα πιθανά κρυφά κόστη όπως η εκχώρηση θέσης, που δυσκολεύουν τον καταναλωτή να γνωρίζει εκ των προτέρων το τελικό κόστος του εισιτηρίου.

Το ψήφισμα που εγκρίθηκε ομόφωνα στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα ψηφιστεί στην ολομέλεια στο Στρασβούργο τον ερχόμενο Οκτώβριο.

Αεροπλάνο: Αυτές είναι οι ασφαλέστερες θέσεις σε περίπτωση συντριβής

Οι πιθανότητες δυστυχήματος σε αεροπορικό δυστύχημα είναι περίπου μία στα 11 εκατομμύρια, ωστόσο, σύμφωνα με νέα επιστημονική έρευνα οι πιθανότητες επιβίωσης εξαρτώνται από την επιλογή της θέσης

Ένας ειδικός σε θέματα αερομεταφορών αποκαλύπτει ότι το ποσοστό θανάτου για τους ταξιδιώτες που κάθονται στα καθίσματα του διαδρόμου στο κέντρο του σκάφους είναι 44%, σε σύγκριση με το 28% για τα κεντρικά πίσω καθίσματα, γράφει η Daily Mail.

Ο Doug Drury, καθηγητής στο Central Queensland University, δήλωσε ότι επειδή τα καθίσματα στο διάδρομο δεν προσφέρουν ένα μαξιλάρι στη μία πλευρά, ο επιβάτης πιθανότατα θα χτυπηθεί με τα χαρακτηριστικά μιας σύγκρουσης.

Ο Drury μοιράστηκε αυτές τις πληροφορίες στο The Conversation, καθησυχάζοντας τους ταξιδιώτες ότι «τα αεροπορικά ταξίδια είναι ο ασφαλέστερος τρόπος μεταφοράς».

Ωστόσο, τα αεροπλάνα συντρίβονται, γι’ αυτό και μοιράστηκε τις καλύτερες και τις χειρότερες θέσεις για να καθίσετε σε ένα αεροσκάφος.

Ο καθηγητής εξήγησε ότι το 1989, η πτήση 323 της United συνετρίβη στο Sioux City της Iowa. Εκεί επέζησαν 184 από τους 269 επιβάτες – οι περισσότεροι από τους οποίους κάθονταν πίσω από την πρώτη θέση, κοντά στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου.

Μια 35ετής έρευνα του TIME διαπίστωσε ότι οι θέσεις στο πίσω τρίτο του αεροσκάφους είχαν ποσοστό θανάτων 32%, σε σύγκριση με 39% στο μεσαίο τρίτο και 38% στο μπροστινό τρίτο.

Οι επιζώντες από συντριβή που κάθονται κοντά σε έξοδο κινδύνου έχουν ταχύτερη διαδρομή προς την έξοδο από το αεροπλάνο, καθιστώντας πιο πιθανό να απομακρυνθούν από ένα περιστατικό, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Γκρίνουιτς.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ένα κάθισμα έως και πέντε σειρές από την έξοδο προσφέρει περισσότερες από ίσες πιθανότητες διαφυγής σε περίπτωση πυρκαγιάς.

Ωστόσο, όταν κάθεται έξι ή περισσότερες σειρές από την έξοδο, «οι πιθανότητες να χαθεί κανείς υπερτερούν κατά πολύ εκείνων να επιβιώσει».

Το αν το κάθισμα βρίσκεται στον διάδρομο ή όχι έχει μόνο μια «οριακή» διαφορά, δείχνει η μελέτη. Οι επιστήμονες έλεγξαν τις μαρτυρίες 2.000 επιζώντων σε 105 αεροπορικά ατυχήματα παγκοσμίως.

Αεροπλάνο: Σε περίπτωση πυρκαγιάς

Όσον αφορά την επιβίωση από πυρκαγιά, όσοι κάθονταν σε διάδρομο είχαν «οριακά» περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης – σε ποσοστό 65% – από όσους κάθονταν δίπλα σε παράθυρο (58%).

Οι επιβάτες που κάθονταν στο μπροστινό μέρος του αεροσκάφους είχαν 65 τοις εκατό πιθανότητες διαφυγής, ενώ εκείνοι που κάθονταν στο πίσω μέρος είχαν μόνο 53 τοις εκατό πιθανότητες.

Ο Robert Gifford, διευθυντής του Κοινοβουλευτικού Συμβουλευτικού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των Μεταφορών, δήλωσε:

Ένα από αυτά ήταν η πυρκαγιά στο αεροδρόμιο του Μάντσεστερ το 1985, η οποία στοίχισε τη ζωή σε 55 άτομα σε ένα 737 της British Airtours και προκλήθηκε από έκρηξη κινητήρα.

Η πυρκαγιά που προέκυψε φούντωνε στη μία πλευρά του αεροσκάφους, εμποδίζοντας αρκετές εξόδους.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι επιβάτες που έχασαν τη ζωή τους κάθονταν, κατά μέσο όρο, σε υπερδιπλάσια απόσταση από μια χρησιμοποιήσιμη έξοδο από ό,τι εκείνοι που επέζησαν.

Όλα τα αεροπλάνα πρέπει να περάσουν ένα τεστ για να αδειάζουν σε 90 δευτερόλεπτα. Στις δοκιμές, το πλήρωμα καμπίνας βοηθούσε τους επιβάτες στην έξοδό τους.

Αλλά η έκθεση αναφέρει ότι οι πειραματικές καταστάσεις δεν λαμβάνουν υπόψη τους «κοινωνικούς δεσμούς» μεταξύ των επιβατών – οι ενήλικες τείνουν να βοηθούν τα παιδιά να ξεφύγουν, για παράδειγμα.

Και οι έξοδοι μπορεί να είναι άχρηστες ή μπλοκαρισμένες, ενώ κάποιοι από το πλήρωμα καμπίνας μπορεί να έχουν πεθάνει κατά τη διάρκεια του ατυχήματος.

Οι επιβάτες στη μελέτη ήταν πιο πιθανό να συμμορφωθούν με τις οδηγίες του πληρώματος καμπίνας σε μια δοκιμή παρά σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

‘Σε πραγματικές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπου οι επιβάτες μπορεί να έχουν επιλογή κατευθύνσεων για να διαφύγουν, μπορεί τελικά να αγνοήσουν τις εντολές του πληρώματος και να επιχειρήσουν να χρησιμοποιήσουν την πλησιέστερη έξοδο’, σύμφωνα με τη μελέτη του 2008.