Απίστευτο: Δείτε τι ετοιμάζουν να κάνουν στην Εθνική Οδό

Εθνική Οδός: Εφοριακοί με κινητά θα ελέγχουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων. Στόχος να εντοπιστούν οχήματα που θα έπρεπε να είναι σε ακινησία, οδηγοί που δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας κ.λπ. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Με ειδικό λογισμικό στο κινητό τους οι εφοριακοί θα μπορούν να «σκανάρουν» τις πινακίδες των Ι.Χ για να διαπιστώσουν αν έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας αν κάποιο όχημα θα έπρεπε κανονικά να βρίσκεται σε ακινησία.

Πρόκειται για ένα από τα πολλά φιλόδοξα σχέδια που έχει εντάξει η Ανεξάρτητη Αρχή Εσόδων (ΑΑΔΕ) στον επιχειρησιακό της σχεδιασμό με στόχο οι εν λόγω έλεγχοι να ξεκινήσουν μέσα στον ερχόμενο Οκτώβριο.

Με την βοήθεια του Ταμείου Ανάκαμψης οι εφοριακοί οπλίζονται με όπλα τελευταίας τεχνολογίας απέναντι στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής.

Ειδικότερα, σχεδιάζεται μια νέα εφαρμογή κινητών συσκευών για σάρωση πινακίδων κυκλοφορίας και έλεγχο ακινησίας αυτοκινήτων καθώς πλέον μέσω του myCAR, οι φορολογούμενοι δεν χρειάζεται να καταθέτουν τις πινακίδες για να θέτουν σε ακινησία τα οχήματα τους και να απαλλάσσονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Υπενθυμίζεται δεν ότι μέσα από την ψηφιακή πύλη gov.gr οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορούν να βλέπουν στοιχεία για την άδεια του οχήματός τους, την ασφαλιστική του κάλυψη, τους ελέγχους ΚΤΕΟ κ.ά. Αντίστοιχα, οι ελεγκτές μέσα από την εφαρμογή Audit-Car έχουν στη διάθεσή τους στοιχεία και δεδομένα ώστε να προχωρούν σε διασταυρώσεις σχετικά με τα οχήματα.

Πέραν από την εφαρμογή στα κινητά, στο Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ για το 2022 εντάσσεται επίσης σύστημα παρακολούθησης της κίνησης επαγγελματικών οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων κατά την είσοδο και την κυκλοφορία τους στη χώρα.

Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει τεχνολογικό εξοπλισμό (κάμερες, μπάρες, υποδομές κ.λπ.) και αυτόματη αναγνώριση και καταγραφή στοιχείων οχημάτων παντός τύπου (Ι.Χ., φορτηγών, λεωφορείων, βυτιοφόρων, μοτοσυκλετών κ.λπ.) κατά τη διέλευσή τους από συγκεκριμένο σημείο ελέγχου. ‘

Αυτά θα εγκατασταθούν σε περίπου 30 συνοριακά σημεία και λιμένες.

Παράλληλα δημιουργείται και μια νέα εφαρμογή για τον έλεγχο αποδείξεων ταμειακών μηχανών και μέσω σάρωσης (QR code).

Σε δεύτερο στάδιο, το υπουργείο Οικονομικών φιλοδοξεί να χρησιμοποιήσει το λογισμικό σάρωσης προκειμένου οι ίδιοι οι φορολογούμενοι όχι μόνο να ελέγχουν την εγκυρότητα των αποδείξεων που παίρνουν αλλά και να τις προσθέτουν στις ηλεκτρονικές αποδείξεις, έτσι ώστε να “χτίζουν” το αφορολόγητό τους.

Εθνική Οδός: Αλλάζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας – Αυτά είναι τα νέα πρόστιμα

Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σχετικά με τη χρήση κινητού ενώ οδηγάμε με το ποινικό πλαίσιο να αυστηροποιείται. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Σύμφωνα με το άρθρο 29, παρ. 1 του Ν. 4530/18, οι οδηγοί οχημάτων που χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο εν κινήσει χωρίς ακουστικά ασύρματης επικοινωνίας ή χωρίς να είναι αυτό τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση, τιμωρούνται με επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης, από τον βεβαιούντα την παράβαση, για 60 ημέρες.

Παράλληλα, το πρόστιμο για τη χρήση κινητού τηλεφώνου από τον οδηγό, ενώ το όχημα βρίσκεται εν κινήσει ανέρχεται σε 100 ευρώ.

Σε περίπτωση, μάλιστα, υποτροπής μέσα σε διάστημα έξι μηνών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται για διπλάσιο χρονικό διάστημα και ο παραβάτης υποχρεούται σε επανεξέταση για την επαναχορήγησή της.

Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το κινητό του τηλέφωνο μόνο όταν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση, είτε μέσω της «σύνδεσής» του με ασύρματο Bluetooth. Η χρήση ενσύρματων (hands-free) ακουστικών απαγορεύεται υπό το σκεπτικό ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος να μπλεχτούν τα ακουστικά στα χέρια του οδηγού και να προκληθεί κάποιο ατύχημα.

Σημειώνεται ότι οι ελληνικές αστυνομικές αρχές είναι πολύ αυστηρές σε ότι αφορά τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Κατα μέσο όρο, κάθε μήνα, μόνο για τη χρήση κινητού τηλεφώνου βεβαιώνονται πάνω από 300 παραβάσεις, μόνο στην Αττική.

Εθνική Οδός: Έρχεται το επίδομα… ελαστικών!

Μπορεί να μην έχουμε χρήματα για βενζίνη και να περιμένουμε τα επιδόματα, ωστόσο ένα ακόμα επίδομα εξετάζεται και αφορά τα… ελαστικά! Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Η κουβέντα για «επίδομα ελαστικών», πού τα “καινούρια θα μειώνουν τόσο την κατανάλωση καυσίμου όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα”, έχει πέσει στο τραπέζι.

Οι σκέψεις έχουν να κάνουν με τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο κατά τη χρήση του, τόσο από τα φρένα -από τη φθορά στα τακάκια- όσο και από τα ελαστικά, με την τριβή τους στο οδόστρωμα και την απελευθέρωση μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα.

Ειδικά για τα ελαστικά, σε επίπεδο Ε.Ε. φαίνεται πως υπάρχει ήδη το νομικό πλαίσιο που επιτρέπει στα κράτη-μέλη να επιδοτούν, εκτός από την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και την αγορά «πράσινων» ελαστικών, τα οποία και ταξινομούνται από πλευράς απόδοσης στις κατηγορίες Α και Β και αφορούν τις επιδόσεις τους στην αντίσταση της κύλισης και το κράτημα σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Σύμφωνα με το ιταλικό motori, τον περασμένο Νοέμβριο ο Fabio Bertolotti, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κατασκευαστών Ελαστικών και Πλαστικών «Assogomma» στην Ιταλία, έκανε πρόταση στην ιταλική κυβέρνηση για την εφαρμογή αυτού του είδους των επιδοτήσεων. Ένα μέτρο με διπλή θετική επίδραση αφού η τοποθέτηση «πράσινων» ελαστικών από τις κατηγορίες A και B που μειώνει τις εκπομπές ρύπων και βελτιώνει παράλληλα και την οδική ασφάλεια στους δρόμους για όλους τους χρήστες.

Σύμφωνα με πηγές η Ιταλία καταναλώνει 40 δισ. λίτρα καυσίμων ετησίως (βενζίνη και πετρέλαιο) και η χρήση ελαστικών κατηγορίας Α ή Β μπορεί να μειώσει αυτή την ποσότητα κατά δύο ολόκληρα δισεκατομμύρια λίτρα. Ως αποτέλεσμα η ετήσια μείωση στις εκπομπές CO2 μπορεί να ανέλθει ακόμη και στα επτά εκατ. τόνους, ενώ κερδισμένη βγαίνει και η τσέπη του καταναλωτή με συνολική μείωση εξόδων πάνω από τέσσερα δισ. ευρώ ανά έτος.

Το ύψος της επιδότησης που συζητείται εκεί ανέρχεται στα 200 ευρώ για κάθε σετ (σ.σ.σήμερα στην Ελλάδα το κόστος είναι κοντά στα 350 ευρώ μ.ο.) , ένα ποσό που μπορεί να μειώσει σημαντικά αυτό το έξοδο.