Απίστευτη κίνηση από μεγάλο ελληνικό σούπερ: Καταργεί τα ταμεία

Μασούτης: Σε μια κίνηση που φέρνει νέα δεδομένα στην αγορά των σούπερ μάρκετ προχωρά ο Μασούτης. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Στην πιλοτική εφαρμογή του self shopping σε δύο σούπερ μάρκετ της αλυσίδας στην Θεσσαλονίκη προχωράει η Μασούτης. Όπως ανέφερε στο powergame.gr o κ. Σάββας Τορτοπίδης, Διευθυντής Ψηφιακού Μετασχηματισμού της Δ. Μασούτης ΑΕ, έπειτα από το «πείραμα» στα δύο καταστήματα που αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις αρχές του καλοκαιριού, στόχος είναι να επεκταθεί και στα 333 καταστήματα που διαθέτει ο όμιλος.

Σύμφωνα με τον κ. Τορτοπίδη δίνεται η δυνατότητα σε καταναλωτές, κυρίως σε αυτούς που είναι εξοικιωμένοι με την τεχνολογία ή επιθυμούν να επιταχύνουν τις αγορές τους, ως εναλλακτική των ταμείων (σ.σ. που θα παραμείνουν ως έχουν σε όλα τα καταστήματα) να κάνουν χρήση του self shopping.

«Ο πελάτης θα έχει την δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα στο σκάνερ που θα του παρέχεται στο κατάστημα ή μέσω της εφαρμογής. Θα σκανάρει τα προϊόντα καθώς ψωνίζει και στο τέλος κάνει μόνος του check out, πληρώνει και φεύγει χωρίς να περάσει από το ταμείο» εξηγεί ο υπεύθυνος ψηφιακού μετασχηματισμού της Μασούτης. Στόχος της νέας δυνατότητας που προσφέρει η αλυσίδα στους πελάτες της είναι οι αγορές να γίνονται χωρίς να πραγματοποιείται επανέλεγχος από επόπτη κατά την ολοκλήρωση της αγοράς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αντίστοιχη προσπάθεια είχε κάνει και η AB Βασιλόπουλος πριν από δέκα και πλέον χρόνια, όπου όμως τα προϊόντα έπρεπε να σκαναριστούν ξανά στο ταμείο, ενώ τεχνολογία self scanning ταμείων είχε και η Carrefour – Μαρινόπουλος που ακόμη παραμένει ενεργή σε κάποια hypermarket της Σκλαβενίτης. Στην περίπτωση της τεχνολογίας που θα χρησιμοποιεί η Μασούτης, ο καταναλωτής δεν θα χρειάζεται να περνάει από τα ταμεία, καθώς θα υπάρχει ειδικό σημείο πληρωμής ή απευθείας χρέωσης της πιστωτικής ή χρεωστικής του κάρτας.

Το self scanning έχει γίνει ξανά ιδιαίτερα δημοφιλές στο εξωτερικό την περίοδο της οικονομικής κρίσης καθώς δίνει την δυνατότητα στους καταναλωτές να έχουν σαφή και άμεση εικόνα του ύψους των αγορών που έχουν πραγματοποιήσει πριν φτάσουν στο στάδιο της πληρωμής. Σύντομα, όπως είχε γράψει πρώτο το powergame.gr, αναμένεται να κάνει την εμφάνιση του στην χώρα μας και το μοντέλο σούπερ μάρκετ της Carrefour χωρίς ταμεία που ήδη έχει αναπτύξει στην Γαλλία και σε άλλες χώρες.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες στο Food Retail CEO Forum o κ. Τορτοπίδης ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Μασούτης συνεχίζεται με έμφαση στο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας όπου πραγματοποιούνται επενδύσεις τόσο σε τεχνολογικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο λειτουργίας. Όπως προανήγγειλε «μετά το Πάσχα θα τεθεί σε λειτουργία το πρώτο dark store της Μασούτης στην Αττική το οποίο θα βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα dark stores».

Στα πλαίσια του Food Retail CEO Forum, νωρίτερα ο Γενικός Διευθυντής της Μασούτης κ. Θεόδωρος Γεροστεργιούδης προανήγγειλε την επένδυση στον τομέα των φωτοβολταϊκών σε καταστήματα του ομίλου στα πλαίσια της προσπάθειας μείωσης του ενεργειακού κόστους.

Χωρίς να αναφέρει το ύψος του κόστους ο κ. Γεροστεργιούδης σημείωσε ότι είναι κοντά στην έναρξη υλοποίησης της επένδυσης.

Μασούτης: Τι ετοιμάζουν οι «μεγάλοι και ο νέος… παίκτης!

Την ώρα που ο κλάδος των σούπερ μάρκετ παραμένει κερδοφόρος, οι μεγάλες αλυσίδες ετοιμάζουν τις επόμενες κινήσεις τους, ενώ ένας νέος «παίκτης» ετοιμάζεται να εισβάλει!

Η πανδημία, η ενεργειακή κρίση και προσφάτως η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία δημιουργούν νέα δεδομένα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται προσπαθούν να προλάβουν οι «μεγάλοι» του χώρου.

Σκλαβενίτης

Διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία από πλευράς τζίρου, παρά τη μείωση των πωλήσεων που καταγράφεται σε ολόκληρο τον κλάδο λόγω του κύματος ακρίβειας, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης συνεχίζει τις επενδύσεις, υλοποιώντας φιλόδοξο σχέδιο ανακαινίσεων.

Ειδικότερα, εντός του 2022 αναμένεται να ανακαινιστούν περισσότερα από 40 καταστήματα Σκλαβενίτης σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, ώστε οι πελάτες της αλυσίδας να έχουν ακόμη περισσότερες επιλογές για τις αγορές τους.

Παράλληλα συνεχίζει αν επενδύει στις ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω του sklavenitis.gr που έχει ήδη επεκταθεί στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.

ΑΒ Βασιλόπουλος

Νέα σελίδα γράφεται για την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, μετά την αποχώρηση του επικεφαλής της, Βασίλη Σταύρου τον περασμένο μήνα, μετά από 28 χρόνια καριέρας. Νέος πρόεδρος ανέλαβε ο οικονομολόγος Σοφοκλής Γιαννακού.

Για το τρέχον έτος, η AB Βασιλόπουλος δίνει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο ηλεκτρονικό της κανάλι αγορών, ενώ σχεδιάζει διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της.

Carrefour

Η μεγάλη αλυσίδα Carrefour επιστρέφει στην Ελλάδα 10 ολόκληρα χρόνια μετά την φυγή της. Η γαλλική πολυεθνική αλυσίδα θα προσπαθήσει μέσω επενδύσεων να κάνει «άνοιγμα» ευελπιστώντας να πάρει ένα σημαντικό ποσοστό από την αγορά

Η νεοσύστατη Retail & More – ιδρύθηκε το περασμένο καλοκαίρι – δραστηριοποιείται στον κλάδο λιανικής πώλησης τροφίμων, ενώ καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου ασκεί ο Βασίλης Στασινούλιας, υψηλόβαθμο στέλεχος της Carrefour – Μαρινόπουλος για πάρα πολλά χρόνια.

Οι πληροφορίες θέλουν τα νέα καταστήματα της Carrefour να είναι μικρότερα από ότι ήταν στο παρελθόν ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες του σήμερα.

Μασούτης – ΣΥΝΚΑ

Την ίδια ώρα, προχωρά το νέο μεγάλο deal στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής που αφορά στη στρατηγική συνεργασία της αλυσίδας σούπερ μάρκετ της Βορείου Ελλάδος, Μασούτης, με την συνεταιριστική αλυσίδα, ΣΥΝΚΑ, που έχει παρουσία σε Κρήτη, Αιγαίο και Κέρκυρα.

Πριν από μερικές εβδομάδες, η Γενική Συνέλευση του κρητικού συνεταιρισμού άνοιξε τον δρόμο για την υλοποίηση της συμφωνίας, εγκρίνοντας την πρόταση για απόσχιση του κλάδου λιανικής και χονδρικής και τη δημιουργία νέας εταιρείας, προκειμένου να προχωρήσει η συνεργασία με τη Μασούτης.

Η συμφωνία πρόκειται να οδηγήσει στη δημιουργία ενός νέου εταιρικού σχήματος με την επωνυμία «ΣΥΝΚΑ Κρήτης Υπεραγορές Α.Ε.», στην οποία η Μασούτης θα συμμετέχει με το 50% των μετοχών και ο συνεταιρισμός με το αντίστοιχο 50%.

Μασούτης: Φόβοι για λουκέτο πασίγνωστης αλυσίδας

Απώλειες… μαμούθ καταγράφει ελληνικό σούπερ μάρκετ και οι φόβοι για άμεσο λουκέτο έχουν προκαλέσει ανησυχία στην αγορά. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr…

Η βασική αρχή λειτουργίας του ομίλου αγορών σούπερ μάρκετ, ΕΛΟΜΑΣ, εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι επιχειρήσεις που τον απαρτίζουν – μικρού και μεσαίου βεληνεκούς αλυσίδες – τελούν υπό την ευρύτερη ομπρέλα του.

Μέσω της ένταξής τους σε αυτόν τυγχάνουν καλύτερων όρων διαπραγμάτευσης με την βιομηχανία κατά την προμήθεια των προϊόντων τους.

Κοινές προωθητικές ενέργειες – προσφορές στα ράφια τους. Παράλληλα έχουν την δυνατότητα να κάνουν κινήσεις σε ενιαία βάση όπως για παράδειγμα η διαφήμιση στην τηλεόραση ή σε άλλα μέσα, κοινό φυλλάδιο αγορών – προσφορών σε προϊόντα.

Κάτι που ίσως οι επιμέρους επιχειρήσεις που τον συγκροτούν δεν θα μπορούσαν να κάνουν χωρίς τη δυναμική που τους προσδίδει η σύμπραξη υπό την ομπρέλα του ΕΛΟΜΑΣ.

Η προέλευση των επιχειρήσεων αυτών εντοπίζεται σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας από την Αττική.

Εκεί όπου για παράδειγμα δραστηριοποιείται η αλυσίδα Γέγος, έως την Κρήτη όπου δραστηριοποιείται η συνεταιριστική επιχείρηση SYNKA, με έδρα τα Χανιά.

Αυτή πρόσφατα συμφώνησε για τη σύσταση νέα κοινής εταιρείας με τον Μασούτη με ποσοστό συμμετοχής των δύο εταίρων ισόποσα μοιρασμένο στο 50-50.

Επίσης στον ΕΛΟΜΑΣ συμμετέχουν αλυσίδες από τη βόρεια Ελλάδα όπως είναι ο όμιλος Ελληνικά Μάρκετ με τζίρο που προσεγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ.

Τα Family Super Market με έδρα τη Θεσσαλονίκη, αλλά και επιχειρήσεις της Πελοποννήσου όπως ο Ανδρικόπουλος και ο Παναγιωτόπουλος ή της Μυκόνου όπως τα Flora Market καθώς και αρκετών ακόμα περιοχών όπως ο Γουντσίδης με έδρα τη Δράμα.

Το συνολικό δίκτυο καταστημάτων που υπάγεται αυτή τη στιγμή στον όμιλο ΕΛΟΜΑΣ, σύμφωνα τουλάχιστον με τα στοιχεία που ο ίδιος παραθέτει στην ιστοσελίδα του είναι 831 σημεία πώλησης.

Οι επιχειρήσεις – μέλη που τον απαρτίζουν είναι συνολικά 28 διαφορετικά ΑΦΜ.

Όπως γνωστοποιήθηκε στα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ, ο SYNKA μετά την πρόσφατη συμφωνία με τον Μασούτη. Για την έγκριση της οποίας εκκρεμεί η σχετική τοποθέτηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Πρόκειται να αποχωρήσει από τον όμιλο.

Πρακτικά αυτό σημαίνει την περαιτέρω αποδυνάμωση του ομίλου αγορών.

Θα απωλέσει 231 εκατ. ευρώ, όσος είναι δηλαδή ο κύκλος εργασιών του SYNKA για το 2021.

Και επί της ουσίας ο συνολικός τζίρος των επιχειρήσεων στο εσωτερικό του ΕΛΟΜΑΣ θα κατέλθει στα 615 εκατ. ευρώ.

Το γεγονός αυτό έρχεται εκ των πραγμάτων να απομειώσει την διαπραγματευτική ισχύ του ομίλου.

Είχε ήδη δεχτεί ένα ισχυρό πλήγμα σε αυτόν τον τομέα, μετά την αποχώρηση των δύο μεγάλων αλυσίδων ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και Bazaar, το φθινόπωρο του 2020.

Η αποχώρηση αυτή στοίχισε τα 390 εκατ. ευρώ κύκλου εργασιών της Κρητικός (με βάση τα οικονομικά στοιχεία για το 2020).

Αλλά και επιπλέον 190 ευρώ πωλήσεων (ισολογισμός 2020) της Bazaar.

Έτσι, από τα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ που τζίραραν στο σύνολό τους τα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ έως και το 2020, ξαφνικά το ποσό αυτό μειώθηκε σχεδόν στο μισό, δηλαδή στα 620 εκατ. ευρώ.

Το 2021 έγιναν στοχευμένες κινήσεις με την προσθήκη νέων μελών που αποχώρησαν από μικρότερους ομίλους αγορών. Όπως ο Αστέρας, η ΕΛΕΤΑ ή και άλλοι.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ένταξη έντεκα νέων μελών. Με τζίρους από 9 εκατ. ευρώ η μικρότερη έως και 33 εκατ. ευρώ η μεγαλύτερη.

Είχε αποτέλεσμα ο τζίρος να ενισχυθεί σε κάτι περισσότερο από 200 εκατ. ευρώ και σε μία προσπάθεια να αναπληρωθούν οι απώλειες από την αποχώρηση των Bazaar και Κρητικός.