Κωτσόβολος: Απίστευτες καταγγελίες κατά του Κωτσόβολου από τους εργαζόμενους της γνωστής αλυσίδας ηλεκτρικών ειδών.
Όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας, δημοσιεύοντας και σχετικές φωτο, ο Κωτσόβολος κλείδωσε τους υπαλλήλους στα καταστήματα για να «κάνουν τεστ» ενόψει Black Fraday
«Αυτή την ώρα στον @KotsovolosOn της Συγγρού οι εργαζόμενοι είναι κλειδωμένοι μέσα στο κατάστημα από την εργοδοσία γιατί “κάνουν τεστ”! Ίδια εικόνα και σε άλλα καταστήματα», αναφέρει ανάρτηση του Συλλόγου στο twitter.
Κωτσόβολος: Επενδύσεις
Σε ο,τι αφορά τις νέες επενδύσεις, το πλάνο για την επόμενη διετία είναι αυτές να φθάσουν τα 26 εκατ. ευρώ.
Για φέτος σχεδιάζεται το άνοιγμα τουλάχιστον ενός ακόμη καταστήματος, κατά πάσα πιθανότητα σε νησί, όπως άφησε να εννοηθεί ο κ. Βασιλάκος.
Παράλληλα έχουν προγραμματιστεί 3 μετεγκαταστάσεις, 9 ανακαινίσεις και 20 έργα αναβάθμισης καταστημάτων.
Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα διαθέτει 14 καταστήματα που είναι διαθέσιμα σε ΑμεΑ, ενώ έως το 2023, 19 ακόμα καταστήματα θα είναι προσβάσιμα σε άτομα με ειδικές ανάγκες και αναγνωρισμένα από την ΕΛΕΠΑΠ όπως και τα ήδη υπάρχοντα.
Περίπου 6,5 εκατ. ευρώ είναι ο προϋπολογισμός των επενδύσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα και σε υποδομές τεχνολογίας.
Αυτή τη χρονιά η εταιρεία “ξεκλειδώνει” την πρώτη φάση αυτοματισμών της νέας αποθήκης 63.000 τμ στο Θριάσιο όπου θα ενσωματωθούν οι δύο αποθήκες που διαθέτει σήμερα σε Μαγούλα και Ασπρόπυργο.
Η Κωτσόβολος θα αξιοποιήσει τη νέα αποθήκη με τη μορφή lease & lease back, χωρίς να επιβαρυνθεί το κόστος κατασκευής που υπό κανονικές συνθήκες να έφτανε ακόμα και τα 50 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία, όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκο θα αναλάβει να καλύψει αποκλειστικά κόστος περί τα 10 εκατ. ευρώ σε αυτοματισμούς και ρομποτικά συστήματα που θα εξοπλίσουν τη νέα εγκατάσταση.
Η ολοκλήρωση της επένδυσης και η πλήρης λειτουργία της αποθήκης αναμένεται σε δύο χρόνια προσδίδοντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε εμπορικά γεγονότα τύπου “Black Friday”, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Βασιλάκος.
Ο ίδιος υπογράμμισε επίσης την ενίσχυση της υπηρεσίας εγκατάστασης, απόσυρσης αλλά και παράδοσης την ίδια μέρα διευκρινίζοντας ότι η Κωτσόβολος ήταν η πρώτη εταιρεία retail που υιοθέτησε αυθημερόν παράδοση και πλέον διαχειρίζεται την πρόκληση της παράδοσης την ώρα που επιλέγει ο πελάτης.
Κωτσόβολος: Όλα στο cloud
Επίσης στη χρήση 2022/2023 η Κωτσόβολος θα επενδύσει σε τεχνολογία συνολικά 3,5 εκατ. ευρώ, ενώ η Κωτσόβολος θα γίνει αποκλειστικά cloud native με τη μεταφορά όλων των υποδομών στο cloud, ενώ πρόκειται να αναβαθμίσει και το call center του.
Σημειώνεται ότι προηγήθηκαν 13,2 εκατ. ευρώ επενδύσεις το οικονομικό έτος 2021/2022. Τα 6,1 εκατ. ευρώ πήγαν στο άνοιγμα νέων καταστημάτων, εκ των οποίων δύο άνοιξαν στην Κύπρο, σε Λευκωσία και Λεμεσό.
Επιπλέον 1,6 εκατ. ευρώ επενδύθηκαν σε αυτοματισμούς της κεντρικής αποθήκης και 5,5 εκατ. ευρώ σε τεχνολογία. Επιπλέον η εταιρεία πρόσθεσε στο δυναμικό της μια αποθήκη ανταλλακτικών με 15.000 κωδικούς για να υποστηρίζει καλύτερα υπηρεσίες μετά την πώληση.
Κωτσόβολος: Εξωτερικό
Πέρα από τις προαναφερθείσες επενδύσεις, ανοιχτό παραμένει και το ενδεχόμενο περαιτέρω επέκτασης στο εξωτερικό, κάτι που είχε αναφερθεί ήδη από πέρυσι.
Υπενθυμίζεται ότι η Κωτσόβολος έκανε πέρυσι το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση με την επένδυση στην αγορά της Κύπρου και το άνοιγμα δύο καταστημάτων σε Λεμεσό και Λευκωσία.
Όπως παραδέχθηκε ο κ. Βασιλάκος η διείσδυση στην Κύπρο δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούν εκεί. Σε ό,τι αφορά το γενικό στόχο για πωλήσεις 45 εκατ. ευρώ που έχει τεθεί, σημείωσε πως αυτός ήταν στην προηγούμενη χρήση λίγο κάτω από το μισό του συγκεκριμένου ποσού.
Κωτσόβολος: Τουρισμός, Β2Β και vouchers «στηρίζουν»
Ο κ. Βασιλάκος εκτίμησε ότι η χρονιά θα είναι αποδειχθεί δύσκολη καθώς παραμένουν σημαντικά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα ενισχύοντας παράλληλα τις πληθωριστικές πιέσεις.
Ωστόσο θεωρεί ότι σε οικονομικό επίπεδο η χώρα μπορεί να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις.
Όπως είπε ο κ. Βασιλάκος η πολύ καλή πορεία του τουρισμού, που αναμένεται να ενισχύσει το διαθέσιμο εισόδημα, αλλά και οι κυβερνητικές παρεμβάσεις για τον περιορισμό των επιπτώσεων της ενεργειακής ακρίβειας, θα δώσει το απαιτούμενο «λίπος» για την αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης και φέτος και θα διατηρηθεί το θετικό πρόσημο.
Μάλιστα στο βασικό σενάριο που έχει ενσωματώσει στο budget της η Κωτσόβολος, η ιδιωτική κατανάλωση το 2022 θα αυξηθεί περίπου 1,5-2%.
Επιπλέον, προβλέπει ότι η αύξηση του πληθωρισμού στο 8,5-9% φέτος, με βάση εκτιμήσεις, θα αντισταθμιστεί με τα μέτρα της κυβέρνησης, πολλά από τα οποία άρχισαν το 2021 και συνεχίζονται.
Ενδεικτικά ο κ. Βασιλάκος αναφέρθηκε χθες στις επιδοτήσεις των λογαριασμών ρεύματος, το fuel pass, το πρόγραμμα «κοινωνική μέριμνα» με voucher 200 ευρώ για αγορά τεχνολογικού εοπλισμού και το πρόγραμμα «ανακυκλώνω – αλλάζω συσκευή» με επιδότηση έως 710 ευρώ.
Κωτσόβολος: «Πλώρη» για τα 700 εκατ.
Συνεκτιμώντας τη μείωση της ανεργίας και την ραγδαία ανάκαμψη του τουρισμού το επιτελείο της Κωτσόβολος θεωρεί ότι το 2022 θα είναι μια σχετικά καλή χρονιά για την οικονομία και εκτιμά ότι τα μεγέθη της εταιρείας θα κλείσουν θετικά, με τον πήχη των πωλήσεων να μπαίνει στα 700 εκατ. ευρώ και με κερδοφορία στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς.
Σημειωτέον ότι η εταιρεία είχε κατά το οικονομικό έτος Μάιος 2021 – Απρίλιος 2022 κύκλο εργασιών 654 εκατ. ευρώ ενισχυμένο κατά 13,1%, (4% ήταν η αύξηση στα ίδια καταστήματα).
Τα κέρδη EBIT διαμορφώθηκαν σε 25,2 εκατ. ευρώ με αύξηση 20,6% και τα EBITDA ανήλθαν σε 51,7 εκατ. ευρώ με αύξηση 18%. Σημειωτέον πως το έξτρα κόστος που είχε κατά την προηγούμενη χρήση η Κωτσόβολος απ’ τις αυξήσεις στην ενέργεια και τα καύσιμα έφθασαν τα 5 εκατ. ευρώ, τα οποία και «αφαιρέθηκαν» απ’ την κερδοφορία της εταιρείας.
Κωτσόβολος: Αποθέματα
Τα ταμειακά διαθέσιμα στο τέλος της προηγούμενης χρήσης ήταν μειωμένα κατά 20 εκατ. ευρώ περίπου σε σχέση με ένα χρόνο πριν, στα 59,4 εκατ. ευρώ.
Και αυτό καθώς η διοίκηση τα διέθεσε για να ενισχύσει το απόθεμα της σε συσκευές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Ανακυκλώνω αλλά και σε προϊόντα τεχνολογίας, τάμπλετ και υπολογιστές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ψηφιακή μέριμνα.
Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Βασιλάκος, αυτό μπορεί να αναδειχθεί και ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την Κωτσόβολος, καθώς οι τιμές προμήθειας είναι χαμηλότερες.
Κωτσόβολος: Ξεφούσκωσε το eshop
Τέλος, αξιοσημείωτη τάση, που υπογράμμισε ο κ. Βασιλάκος είναι η επιστροφή των καταναλωτών στο κατάστημα.
Όπως είπε οι διαδικτυακές πωλήσεις της Κωτσόβολος έχουν επανέλθει στο 9% του συνολικού τζίρου, από 50% που ήταν την περίοδο των lockdown.
Σε επίπεδο προϊοντικού χαρτοφυλακίου ο τζίρος μοιράζεται σήμερα στην κατηγορία ειδών τεχνολογίας και εξοπλισμού σπιτιού. Ειδικότερα οι λευκές συσκευές πριμοδοτούνται από τη ζήτηση σε ξενοδοχειακή αγορά και εστίαση με το B2B να αποτελεί το 20% του τζίρου.