Κωτσόβολος: Αγωνία για το μέλλον του Κωτσόβολου στην ελληνική αγορά.
H περαιτέρω μεγέθυνση, υγιής ανάπτυξή και η ανάδειξη των πλεονεκτημάτων, αποτελούν στόχους της διοίκησης για την Κωτσόβολος ανέφερε ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με τη διαδικασία πώλησης που έχει ανακοινωθεί από την Currys και βρίσκεται σε εξέλιξη από την Citi, στη διάρκεια παρουσιάσης των οικονομικών αποτελεσμάτων για την χρήση που έκλεισε.
Ειδικότερα, αναφερόμενος στην αξία της αλυσίδας είπε χαρακτηριστικα ότι είναι δύσκολο να αποτιμηθεί καθώς είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο από μία απλή αλυσίδα λιανικής.
Η Κωτσόβολος είναι state of the art. Αν η εταιρεία δεν ήταν σε μία μικρή αγορά όπως η Ελλάδα, αλλά σε μία μεγαλύτερη, θα είχε πολύ ευκολότερα 4,5 – 5% Return on Sales, θα είχε πολύ μεγαλύτερη κερδοφορία και θα ήταν ανίκητη.
Η Κωτσόβολος παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματά της για το οικονομικό έτος 2022-2023, το οποίο ολοκληρώθηκε στις 30 Απριλίου.
Ο κύκλος εργασιών έκλεισε στα 733 εκ.ευρώ, σημειώνοντας σημαντική αύξηση της τάξεως του 12.1%, σε σχέση με το οικονομικό έτος 2021-2022. Tα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 48.6 εκ.,ευρώ από 51.7 εκ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα 20.7 εκ.,ευρω από 25.2 εκ. ευρω το 2021-2022, παρουσιάζοντας μείωση, λόγω των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων σε όλες -ανεξαιρέτως – τις γραμμές κόστους, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης στο κόστος πωληθέντων.
Οι επενδύσεις για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος έφτασαν τα 13.4 εκ., έναντι 13.3 εκ. ευρω το 2021-2022, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα έκλεισαν στα 82.8 εκ.ευρώ έναντι 59.4 εκ.ευρώ το 2021-2022, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 39.4%.
Όπως επισήμανε ο κ.Βασιλάκος, η Κωτσόβολος, κατά το οικονομικό έτος 2022-2023, ενίσχυσε για μία ακόμα χρονιά τα μερίδιά της στην ελληνική και την κυπριακή αγορά, συνεχίζοντας εντατικά τις επενδύσεις της, όσον αφορά το δίκτυο καταστημάτων της.
Συγκεκριμένα, άνοιξε 3 νέα καταστήματα στην Ελλάδα και ένα ακόμα στην Κύπρο -το τρίτο κατά σειρά-, ενώ ολοκλήρωσε μία σειρά σημαντικών αναβαθμίσεων, τόσο σε υποδομές, όσο και σε λειτουργικά συστήματα εξυπηρέτησης, δίνοντας στους πελάτες της πρωτοποριακές λύσεις, μέσα από ένα ισχυρό omnichannel λειτουργικό μοντέλο.
Παράλληλα, ενίσχυσε την εφοδιαστική της αλυσίδα, με επενδύσεις σε ρομποτικούς αυτοματισμούς τελευταίας τεχνολογίας, ενώ, ολοκλήρωσε μία σειρά μεγάλων έργων ψηφιακού μετασχηματισμού, όπως, μεταξύ άλλων, την πλήρη μετάβαση όλων των συστημάτων της εταιρείας σε νέες σύγχρονες πλατφόρμες λογισμικού, αλλά και τη μετάβαση αυτών, στο Microsoft Azure cloud.
Ο κ. Βασιλάκος τόνισε ότι σε «σε ένα περιβάλλον συνεχών προκλήσεων, ολοκληρώσαμε μία ακόμα επιτυχημένη χρονιά.
Επεκτείνοντας συνεχώς τα όριά μας και αναβαθμίζοντας τις υποδομές μας, προσφέραμε ολιστική και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση στους πελάτες μας, παρουσιάσαμε καινοτόμες υπηρεσίες και λύσεις σε όλο το φάσμα του λειτουργικού μας μοντέλου, ενώ παράλληλα, μετασχηματιστήκαμε σε μία σύγχρονη πλατφόρμα που μετατρέπει τα δικά μας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε ολοκληρωμένες λύσεις για τις ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και σε μία πλατφόρμα κυκλικής οικονομίας, κοινωνικής συνεισφοράς και βιωσιμότητας».
Κωτσόβολος: Πίεση και «ζεστό χρήμα»
Σύμφωνα με πηγές με γνώση του θέματος, η απόφαση της διοικητικής ομάδας του Ομίλου Currys ελήφθη προκειμένου να υπάρξει άμεσα μία ένεση ρευστότητας μετά τις τρομερές πιέσεις που δέχεται από την πτώση της κατανάλωσης τόσο στις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας όσο και της Σκανδιναβίας που είναι σαφώς πολλαπλάσιες σε μέγεθος από την ελληνική.
Η Κωτσόβολος ήταν η μόνη θυγατρική κατά την περασμένη χρήση που έληξε προ ενάμιση μήνα που κατάφερε να εμφανίσει αύξηση τόσο στις πωλήσεις και να διατηρήσει σταθερή την κερδοφορία της.
Με δεδομένο μάλιστα ότι οι αποτιμήσεις στην Ελλάδα βρίσκονται σε ανοδική τροχιά με βάση τις θετικές προοπτικές της χώρας και την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας ο Όμιλος Currys θεωρεί ότι τώρα μπορεί να αντλήσει σημαντικά κεφάλαια κεφαλαιοποιώντας άμεσα την υπεραξία της Κωτσόβολος.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που είχε ανακοινώσει ο Όμιλος Currys για την προηγούμενη χρήση οι πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία είχαν υποχωρήσει 7%, στη Σκανδιναβία 10% ενώ στην Ελλάδα κατάφεραν να αυξηθούν κατά 12%!
Η δε Κωτσόβολος, με βάση τα στοιχεία που η ίδια κοινοποίησε, πέτυχε έναν κύκλο εργασιών πέριξ των 700 εκατ. ευρώ και μία ικανοποιητική κερδοφορία παρά τη μεγάλη πίεση που ασκεί ο πληθωρισμός στα περιθώρια κέρδους.
Κωτσόβολος: Δείτε τι θα πουλάει πλέον
Στην κατηγορία του επίπλου εισέρχεται η «Κωτσόβολος», επιχειρώντας να μετεξελιχθεί σε αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού και να μην περιορίζεται το χαρτοφυλάκιό της στις ηλεκτρικές οικιακές συσκευές και τα προϊόντα τεχνολογίας.
Και μπορεί μέχρι πρόσφατα να διέθετε – ύστερα από ειδική παραγγελία μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος– μικροέπιπλα, όπως καρέκλες γραφείου ή ραφιέρες και παπουτσοθήκες, όμως τώρα επεκτείνεται στον τομέα του επίπλου κουζίνας κατά κύριο λόγο, τομέας υψηλής προστιθέμενης αξίας, επιχειρώντας να αξιοποιήσει τις συνδυαστικές αγορές που μπορούν να γίνουν με τις εντοιχισμένες ηλεκτρικές συσκευές.
Με άλλα λόγια επιχειρεί πλέον να παρέχει στον καταναλωτή ολοκληρωμένες λύσεις, κυρίως για την κουζίνα, αλλά και για το μπάνιο και τα υπνοδωμάτια.
Τα προϊόντα αυτά μπορεί να τα δει ο καταναλωτής για την ώρα μόνο στο νέο κατάστημα της αλυσίδας στην Αγία Παρασκευή, ενώ η τοποθέτηση και σε άλλα καταστήματα θα γίνει σταδιακά.
«Η ζήτηση ήδη είναι πολύ μεγάλη, σε μεγάλο βαθμό από τον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων (τύπου Airbnb) και πρέπει πριν προχωρήσουμε στα επόμενα βήματα να έχουμε διασφαλίσει ότι έχουμε επαρκείς χώρους και στα καταστήματα και τις αποθήκες», επισήμανε στην «Καθημερινή» υψηλόβαθμο διοικητικό στέλεχος της «Κωτσόβολος», προσθέτοντας επίσης ότι θα πρέπει να έχει διασφαλιστεί επαρκής αριθμός εγκαταστατών, project managers και άλλων ειδικοτήτων.
Σε επόμενη φάση τα προϊόντα αυτά αναμένεται να τοποθετηθούν σε κατάστημα της αλυσίδας στα νότια προάστια, κατά πάσα πιθανότητα στη Γλυφάδα, καθώς πρόκειται για είδη που απευθύνονται σε σχετικά υψηλά εισοδήματα, αλλά και σε κατάστημα στη βόρεια Ελλάδα.
Η πλειονότητα των νέων αυτών προϊόντων που πρόκειται κυρίως για ντουλάπια κουζίνας και υπνοδωματίων, έπιπλα τηλεόρασης, αλλά και ντουλάπια για την οργάνωση του μπάνιου κατά το σκανδιναβικό πρότυπο, εισάγονται από την Ιταλία.
Την ίδια ώρα, πυρετώδεις είναι οι διαδικασίες για τη λειτουργία μέσα στο επόμενο δίμηνο του τρίτου καταστήματος της αλυσίδας στην Κύπρο και συγκεκριμένα στην περιοχή της Πάφου.
Ηδη η εταιρεία έχει προβεί στη δημοσίευση αγγελιών για την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού. Υπενθυμίζεται ότι η «Κωτσόβολος» βρίσκεται στην Κύπρο από το καλοκαίρι του 2021.
Σε ό,τι αφορά, πάντως, την επέκταση της αλυσίδας στα Βαλκάνια, κάτι που είχε προαναγγελθεί από το καλοκαίρι του 2021 και επαναλήφθηκε και το καλοκαίρι του 2022 κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της αλυσίδας, αυτή φαίνεται ότι θα καθυστερήσει.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές από την «Κωτσόβολος», η σχετική προετοιμασία θα ξεκινήσει το 2023 έτσι ώστε το όποιο βήμα να γίνει τελικά το 2024.
Καθοριστικό ρόλο στην καθυστέρηση υλοποίησης του εν λόγω σχεδίου διαδραμάτισαν τα γεγονότα του 2022, κυρίως σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις και το αυξημένο κόστος λειτουργίας, γεγονότα που προκάλεσαν πιέσεις στα κέρδη.
Η «Κωτσόβολος» κατά το α΄ εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης (2022-2023), δηλαδή το διάστημα από 1η Μαΐου 2022 έως 29 Οκτωβρίου 2022 κατέγραψε αύξηση του τζίρου κατά 5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα της χρήσης 2021-2022, αλλά συμπίεση των κερδών της.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις της κατά το α΄ εξάμηνο ανήλθαν σε 295 εκατ. στερλίνες (περίπου 340 εκατ. ευρώ) έναντι 280 εκατ. στερλινών (περίπου 322 εκατ. ευρώ) το αντίστοιχο διάστημα της οικονομικής χρήσης 2021-2022.
Τα κέρδη προ φόρων και τόκων περιορίστηκαν σε μόλις 1 εκατ. στερλίνες (περίπου 1,15 εκατ. ευρώ) από 11 εκατ. στερλίνες (12,65 εκατ. ευρώ) το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Κωτσόβολος: Τα πήρε όλα!
Κέρδισε τα πάντα στην πανδημία και συνεχίζει. Νέες επενδύσεις συνολικού ύψους 12,5 εκατ. ευρώ σχεδιάζει για φέτος η διοίκηση της Κωτσόβολος, εκτιμώντας πως οι πωλήσεις της κατά το οικονομικό έτος 2022/2023 μπορούν να αυξηθούν στα 700 εκατ. ευρώ. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Από την άλλη, όπως παραδέχθηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης χθες ο κ. Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος – South East Dixons, οι πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχίσουν να ασκούν πίεση στην κερδοφορία.
Προϊδέασε μάλιστα για μία ακόμα δυσκολότερη περίοδο στην αγορά μετά το καλοκαίρι επικαλούμενος σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν προμηθευτές λόγω του πληθωρισμού αλλά και της κατακόρυφης αύξηση πρώτων υλών, όπως το γυαλί, το αλουμίνιο αλλά και κρίσιμων μερών των ηλεκτρικών συσκευών, όπως οι «φθηνότερες πλακέτες που παράγονταν σε μεγάλο βαθμό στην Ουκρανία», όπως δήλωσε.