Άνοιγμα Σχολείων 2020: Το δεύτερο κύμα του κορονοϊού έχει κάνει την εμφάνισή του ενώ απομένει λιγότερο από ένας μήνας για την έναρξη του νέου σχολικού έτους.
Νέα «βόμβα» στην ομαλή λειτουργία της εκπαίδευσης και στο άνοιγμα των σχολείων από Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο τραπέζι της κυβέρνησης έχει πέσει η πρόταση από την πλευρά των λοιμωξιολόγων, να μην ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου, όπως το υπουργείο Παιδείας είχε αποφασίσει.
Μια απόφαση που είχε ληφθεί ορθώς αλλά σε μια περίοδο όπου ο κορονοϊός είχε ουσιαστικά εκμηδενιστεί στην Ελλάδα και όλα πήγαιναν καλά με την πανδημία.
Τα νέα δεδομένα, με την εκρηκτική αύξηση των κρουσμάτων τις τελευταίες 10 ημέρες, αλλάζει το σκηνικό και στα σχολεία.
Οι πληροφορίες που προέρχονται από την πλευρά των επιστημόνων κάνουν λόγο για πρόταση να ανοίξουν τα σχολεία προς τα τέλη Σεπτεμβρίου, κι αφού βεβαίως υπάρξει μια καλύτερη εικόνα από το μέτωπο των κρουσμάτων.
Η πρόταση συζητήθηκε μάλιστα στην πρόσφατη σύσκεψη που έγινε προκειμένου να εκτιμηθούν όλα τα δεδομένα και να γίνουν οι σχετικές εισηγήσεις στον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Στο σκεπτικό των επιστημόνων είναι ότι όλα θα κριθούν στα τέλη Αυγούστου, οπότε και θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
Όμως, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα και με τις εκτιμήσεις των ειδικών ότι το επόμενο 15νθήμερο θα υπάρξει νέα έκρηξη των κρουσμάτων, θεωρείται δεδομένο ότι η απόφαση για να κτυπήσει το «πρώτο κουδούνι» της νέας σχολικής χρονιάς στις 7 Σεπτέμβριου, τίθεται πλέον εν αμφιβόλω.
Το υπουργείο Παιδείας δεν επιθυμεί την αναβολή της έναρξης της σχολικής χρονιάς, ωστόσο, είναι σίγουρο ότι θα αναθεωρήσει αν τα κρούσματα του κορονοϊού εκτιναχθούν.
Σε καμιά περίπτωση επιστήμονες και κυβέρνηση δεν θα ήθελαν να ανοίξουν τα σχολεία ενώ η χώρα βρίσκεται στο μάτι του κύκλωνα και καταγράφονται 200, 300 ή 500 κρούσματα καθημερινά.
Μια απόφαση για αναβολή έναρξης της σχολικής χρονιάς και για μετάθεσή της 20 ημέρες ή και ένα μήνα μετά ασφαλώς δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα σε εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες.
Από το πώς θα μπορέσουν τα σχολεία να ξεκινήσουν με τηλεκπαίδευση μέχρι τις γονικές άδειες που θα πρέπει να δοθούν σε μητέρες και πατέρες, ειδικά τώρα που οι παππούδες και γιαγιάδες βρίσκονται ουσιαστικά σε καραντίνα υπό το φόβο μήπως νοσήσουν.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από μερικές ημέρες ο καθηγητής Ν. Σύψας είχε αναφερθεί στο άνοιγμα των σχολείων μεταφέροντας δυο άλλα σενάρια για το πως θα μπορούσε να γίνει αυτό:
«Όλα είναι επικίνδυνα από τα σχολεία μέχρι τις εκκλησίες για επανάκαμψη επιδημίας», είχε δηλώσει ο κ. Σύψας και για αυτό όπως είπε θα γίνουν προσεκτικά ανοίγματα με τακτικό έλεγχο των επιδημιολογικών δεδομένων.
Μιλώντας στον ΑΝΤ1 είχε πει πως ουδείς είναι άτρωτος στον SARS-CoV-2 και διεμήνυσε πως οι αποφάσεις για τα σχολεία θα ληφθούν το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου.
«Κανείς δεν είναι άτρωτος και έχουμε και πολλούς θανάτους νέων σε χώρες με πολλά κρούσματα. Στην Ελλάδα μας έσωσε το γεγονός ότι έχουμε πολύ λιγότερα κρούσματα στον πληθυσμό, με αποτέλεσμα να μην προσβληθούν και οι νέοι. Δεν είχαμε κανέναν θάνατο από τις ηλικίες μηδέν έως δεκαοχτώ ετών.
Όμως κανείς δεν είναι άτρωτος. Ακόμα και οι νέοι άνθρωποι μπορεί να καταλήξουν διασωληνωμένοι», τόνισε και συμπλήρωσε, αναφερόμενος στα σχολεία:
«Έχουμε κουβεντιάσει με την υπουργό Παιδείας. Αυτήν τη στιγμή δεν μπορούμε να πάρουμε καμία απόφαση. Οι αποφάσεις θα ληφθούν το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου, με βάση τα τότε επιδημιολογικά δεδομένα. Τα σενάρια είναι δύο.
Είτε να ακολουθήσουμε το στιλ του Μαΐου που λειτουργούσαν περιορισμένα, είτε να λειτουργούν κανονικά αλλά οι πάντες να φοράνε μάσκα – και οι μαθητές και οι δάσκαλοι».
Αν δηλαδή δεν ληφθεί απόφαση για αναβολή της έναρξης της σχολικής χρονιάς τότε θα ενεργοποιηθούν τα δύο άλλα σενάρια.
Εκ περιτροπής λειτουργία, δηλαδή μια ημέρα στη σχολική αίθουσα, μία στο σπίτι με τον υπολογιστή.
Ή υποχρεωτική χρήση της μάσκας από όλους εντός των σχολικών αιθουσών.
Την επιδημιολογική κατάσταση που θα επικρατεί στις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένει το Υπουργείο Παιδείας, σε συνεννόηση με το Υπουργείο Υγείας και την ειδική επιτροπή των λοιμωξιολόγων, προκειμένου να ληφθεί η απόφαση για το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς.
Υπενθυμίζεται πως στις αρχές Αυγούστου είχε ανακοινωθεί ως ημερομηνία έναρξης η 7η Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, η εκτίναξη των κρουσμάτων τις τελευταίες ημέρες και οι πολλές εστίες μόλυνσης που εντοπίζονται, έχουν δημιουργήσει ανησυχία στους ειδικούς, οπότε, όπως όλα δείχνουν, όλα τα ενδεχόμενα είναι ακόμα ανοιχτά.
Αυτό πάντως που συζητείται τις τελευταίες ώρες, είναι η πιθανότητα η ημερομηνία έναρξης να μετακινηθεί και τελικά τα σχολεία να ανοίξουν κατά τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Όπως είχε δηλώσει προ ημερών το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΜΕ, Νίκος Κωνσταντίνου, στις 20 Αυγούστου υπάρχει προγραμματισμός για κρίσιμη συνάντηση με την υπουργό Παιδείας, στην οποία θα τεθούν επί τάπητος η ημερομηνία έναρξης και ο τρόπος που θα λειτουργήσουν τα σχολεία.
Ωστόσο, όλα θα κριθούν από τα επιδημιολογικά στοιχεία που θα έχουν προκύψει μέχρι τη συγκεκριμένη ημέρα.
Oι σχολικές αργίες για τα σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης είναι:
Κάθε σχολείο δηλώνει στο οικείο επαρχιακό γραφείο μία ημέρα που θα θεωρείται ως τοπική γιορτή του/της Αγίου/ας της Κοινότητας/Ενορίας. Τα μαρωνίτικα σχολεία, ανεξάρτητα από τον/την Άγιο/Αγία που τιμάται στην Κοινότητα/Ενορία που εδρεύει το σχολείο, μπορούν να ορίσουν ως αργία την 9η Φεβρουαρίου που είναι η γιορτή του Αγίου Μάρωνα.
Από την Πέμπτη πριν από την προτελευταία Παρασκευή του Ιουνίου μέχρι την Παρασκευή πριν από τη δεύτερη Δευτέρα του Σεπτεμβρίου (για τους/τις μαθητές/μαθήτριες).
Από τη Δευτέρα μετά την προτελευταία Παρασκευή του Ιουνίου μέχρι την Παρασκευή πριν από την πρώτη Δευτέρα του Σεπτεμβρίου (για τους/τις εκπαιδευτικούς).
Oι πιο κάτω καθιερωμένες γιορτές οργανώνονται ενδοσχολικά και αποτελούν μέρος του προγραμματισμού που γίνεται στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεδρία του διδασκαλικού συλλόγου:
* Όπου υπάρχει αστερίσκος, σημαίνει ότι για τις πιο πάνω γιορτές χρησιμοποιούνται μέχρι δύο περίοδοι της προηγούμενης ημέρας. Αν η προηγούμενη ημέρα συμπέσει να είναι Σάββατο ή Κυριακή, η γιορτή γίνεται Παρασκευή.
(2) H γιορτή των Χριστουγέννων και η γιορτή για τη λήξη των μαθημάτων γίνονται και για τους γονείς σε μη εργάσιμο χρόνο, κατά προτίμηση στους σχολικούς χώρους, νοουμένου ότι υπάρχουν οι κατάλληλες εγκαταστάσεις. Στις εκδηλώσεις μετέχουν όλα τα μέλη του διδακτικού προσωπικού.
(3) Oι εθνικές γιορτές γίνονται σε εργάσιμο χρόνο και σε αυτές μπορεί να προσκαλούνται και οι γονείς.
(4) Άλλες εκδηλώσεις που προάγουν τους σκοπούς του σχολείου ή συνάδουν με αυτούς μπορεί να οργανώνονται σε μη εργάσιμο χρόνο ή σε εργάσιμο χρόνο, κατά την κρίση του διδασκαλικού συλλόγου.
Νοείται ότι σε περιπτώσεις εκδηλώσεων σε μη εργάσιμο χρόνο θα προηγείται συνεννόηση με τον οικείο Σύνδεσμο Γονέων.
Κάθε απουσία παιδιού από το σχολείο πρέπει να δικαιολογείται με γραπτή βεβαίωση του/της γονιού ή του/της κηδεμόνα/ος που να ικανοποιεί τον/τη διευθυντή/διευθύντρια.
Για απουσίες πάνω από πέντε μέρες για λόγους υγείας απαιτείται η προσκόμιση πιστοποιητικού του/της γιατρού που παρακολούθησε το παιδί, εκτός αν ο/η διευθυντής/διευθύντρια ικανοποιηθεί με άλλο τρόπο.
Για συνεχόμενες απουσίες πάνω από έξι μέρες χωρίς να υπάρχει λόγος που να αξιολογείται από τον/τη διευθυντή/διευθύντρια του σχολείου ως σοβαρός λόγος, ο/η διευθυντής/ διευθύντρια του σχολείου ειδοποιεί αμέσως τον Διευθυντή Δημοτικής Εκπαίδευσης (οικείο Επαρχιακό Γραφείο Παιδείας).
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τους περί Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης Νόμους (Υποχρεωτική Φοίτηση και Παροχή Δωρεάν Παιδείας) του 1993 έως 2019 [Ν.24(Ι)/1993, Ν.220(Ι)/2004, Ν.1(Ι)/2019]:
«Η φοίτηση στην υποχρεωτική προδημοτική εκπαίδευση, στο δημοτικό σχολείο και στο γυμνάσιο είναι υποχρεωτική, μέχρις ότου ο μαθητής συμπληρώσει το γυμνασιακό κύκλο ή το δέκατο πέμπτο έτος της ηλικίας του, οποιοδήποτε από τα δύο επισυμβεί πρώτο.
Νοείται ότι, «υποχρεωτική προδημοτική εκπαίδευση» σημαίνει την υποχρεωτική φοίτηση παιδιού στο νηπιαγωγείο, η οποία περιλαμβάνει και την προδημοτική τάξη.
Νοείται περαιτέρω ότι, «προδημοτική τάξη» σημαίνει την υποχρεωτική τάξη φοίτησης παιδιού στο νηπιαγωγείο, διάρκειας ενός έτους, πριν από τη φοίτησή του στο δημοτικό σχολείο, στην οποία φοιτούν παιδιά με ηλικία εισδοχής όπως αυτή ορίζεται εκάστοτε από το Υπουργικό Συμβούλιο.»
Επίσης, «Όποιος έχει την επιμέλεια του προσώπου του μαθητή και παραλείπει την εγγραφή ή την εποπτεία του ως προς τη φοίτηση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 3, διαπράττει αδίκημα τιμωρούμενο με ποινή φυλάκισης μέχρι τρεις μήνες ή με χρηματική ποινή μέχρι 1.000 ευρώ ή και με τις δύο αυτές ποινές.»
Το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (Υ.Π.Π.A.N.), με απώτερο στόχο τη συνέχιση της προσπάθειας που καταβάλλει για ποιοτική βελτίωση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και έχοντας ως πρώτιστο μέλημά του το καλώς νοούμενο συμφέρον και την πρόοδο όλων των παιδιών, μελέτησε το θέμα της ηλικίας πρώτης εγγραφής στην προδημοτική τάξη και στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου. Στη βάση αυτών των δεδομένων, το Υ.Π.Π.A.N. εξέτασε το θέμα της επέκτασης του ορίου ηλικίας και για τον σκοπό αυτό ετοίμασε σχετικό Κείμενο Πολιτικής. Ως αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής, και αξιοποιώντας τις απόψεις που εξέφρασαν οι εμπλεκόμενοι φορείς, το Υ.Π.Π.A.N. προώθησε σχετική πρόταση προς το Υπουργικό Συμβούλιο.
Το Υπουργικό Συμβούλιο, στη συνεδρία του με ημερομηνία 9 Ιανουαρίου 2018, αποφάσισε (Αρ. Απόφ. 84.078) τη διατήρηση του ορίου ηλικίας για υποχρεωτική φοίτηση των παιδιών στο νηπιαγωγείο στην ηλικία των 4 χρονών και 8 μηνών, ως έχει σήμερα. Ταυτόχρονα, αποφάσισε τη σταδιακή αύξηση της ηλικίας πρώτης εγγραφής των παιδιών:
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…