Ανατροπή με πασίγνωστη επιχείρηση ρούχων – Έριξε… άκυρο στην Ελλάδα!

Primark: Μπορεί να ακούμε για επενδύσεις στην Ελλάδα, ωστόσο η Primark μας έριξε… άκυρο για την Ουγγαρία!

Η Ουγγαρία θα είναι τελικά η 17η αγορά της ιρλανδικής αλυσίδας Primark και όχι η Ελλάδα.

Η κορυφαία λιανεμπορική επιχείρηση χαμηλού κόστους δεν πρόκειται να ανοίξει κατάστημα στην εγχώρια αγορά, τουλάχιστον για τους επόμενους 12 – 18 μήνες σύμφωνα με τον Οικονομικό Ταχυδρόμο, παρότι είχε φτάσει πολύ κοντά στην υπογραφή συμφωνίας μίσθωσης χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων στον Πύργο του Πειραιά.

Πλέον η κοινοπραξία Dimand – Prodea – EBRD, η οποία μετά από σύμβαση με το Δήμο Πειραιά έχει αναλάβει την ανακατασκευή, ανάπλαση και εκμετάλλευση του έργου Piraeus Tower, προχώρησε σε αλλαγές, με το εμπορικό μείγμα να διευρύνεται.

Το χρονοδιάγραμμα ανακατασκευής προβλέπει πως ο Πύργος θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στους νέους χρήστες στο τέλος του 2023 και θα αποτελέσει το υψηλότερο εν λειτουργία κτίριο της χώρας, έως ότου τουλάχιστον δημιουργηθούν οι αναπτύξεις στο Ελληνικό.

Το συνολικό ύψος της επένδυσης ανέρχεται στα 77,8 εκατ. ευρώ.

Στο ισόγειο (190 τ.μ.) και στον 1ο όροφο (960 τ.μ.) του Πύργου έχει κλείσει θέση η βρετανική αλυσίδα JD Sports, εκ των κορυφαίων sportswear και outdoor retail groups στον κόσμο, με τζίρο 7,3 δισ. ευρώ.

Επιπλέον, έχουν κλείσει οι συμφωνίες με το premium γυμναστήριο Athlesis, που θα δημιουργήσει σχετικές εγκαταστάσεις στον 3ο και 4ο όροφο, καθώς και με την Nice n Easy, η οποία έχει μισθώσει το μεγαλύτερο μέρος του 3ου ορόφου (800 τ.μ.) για τη δημιουργία χώρων εστίασης.

Στους γραφειακούς χώρους του Πύργου των 22 ορόφων, συνολικής επιφάνειας 19.250 τ.μ., θα εγκατασταθούν τουλάχιστον τρεις μεγάλες εταιρείες και ήδη έχει ανακοινωθεί η συμφωνία με την ελληνική startup Dialectica, η οποία μισθώνει 6 ορόφους συνολικής μεικτής επιφάνειας περίπου 6.210.

Primark: Αδιανόητη σφαλιάρα των καταναλωτών στα ZARA

Ποια εταιρεία «γκρέμισε» από την κορυφή τα ZARA και κέρδισε τη μάχη των online πωλήσεων;

Ο «κολοσσός» των παπουτσιών που σαρώνει σε όλο τον κόσμο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Τελικά το μυστήριο λύθηκε. Η ZARA είναι ο νούμερο 2 παίκτης στην εγχώρια αγορά online shopping ένδυσης και υπόδησης με μερίδιο 6,3%. Αν στο μερίδιο της προστεθεί και αυτό της ομόσταβλης Bershka, τότε ο Ισπανικός όμιλος Inditex ελέγχει το 9,1% των διαδικτυακών πωλήσεων προϊόντων ένδυσης και υπόδησης της χώρας, τζίρος που δεν προσμετράται στις επιδόσεις των εν Ελλάδι θυγατρικών του Ισπανικού ομίλου αλλά στα κεντρικά.

Όμως τις μεγαλύτερες πωλήσεις μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα, αν εξετάσουμε ξεχωριστά την ΖARA και την Bershka, τις πραγματοποιούν οι Πολωνοί της epapoutsia που ελέγχουν μερίδιο 6,7%. Στην τρίτη θέση με 3,1% βρίσκεται η Shein και ακολουθούν με 2,8% η Celestine και με αντίστοιχο μερίδιο η Nike και η Bershka ενώ ο Σουηδικός όμιλος H&M ελέγχει μερίδιο 2,7%.

Σε ότι αφορά τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών, αυτοί κυμαίνονται από 1-3 ημέρες από τα επίσημα sites των Under Armour και MAC, 3-6 ημέρες από τις ΝΙΚΕ, MANGO, Asos, κ.ά. και 6-12 ημέρες από τις American Eagle, Levi’s, Mango, Adidas.

Η Deloitte, από έρευνα της οποίας προκύπτουν αυτά τα στοιχεία, εκτιμά ότι οι online πωλήσεις στη χώρα θα αναπτυχθούν ραγδαία τα επόμενα χρόνια, ωστόσο σημειώνει πως αυτή τη στιγμή πρόκειται για μια κατακερματισμένη αγορά.

Σε αυτή την κατακερματισμένη αγορά εισήλθε προ ολίγων εβδομάδων η Γερμανικών συμφερόντων About You που ιδρύθηκε στα μέσα της περασμένης δεκαετίας και στην οποία ποσοστό κοντά στο 30% ελέγχει η εταιρεία ενδυμάτων Bestseller. Η About You εστιάζει κυρίως σε γυναίκες ηλικίας 20 και 30 ετών.

Την έλευση του στην Ελλάδα προετοιμάζει και ο Ισραηλινός όμιλος Fox -γνωστός από τη συμφωνία που έχει κάνει με τον όμιλο Jumbo για την κάθοδο της ελληνικής αλυσίδας στο Ισραήλ- με το ηλεκτρονικό του κατάστημα ένδυσης και υπόδησης Terminal X. Σε αυτό το διαδικτυακό κατάστημα θέση έχει η Heartland, το επενδυτικό όχημα του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία Anders Holch Povlsen, του μεγαλύτερου μετόχου της ASOS.

Primark: Πασίγνωστη αλυσίδα  ρούχων απολύει 1.500 υπαλλήλους

Δύσκολες ώρες για τη σουηδική αλυσίδα ρούχων H&M, καθώς προχωρά σε μαζικές απολύσεις.

Η σουηδική αλυσίδα ένδυσης H&M θα απολύσει περίπου 1.500 υπαλλήλους της στο πλαίσιο της προσπάθειας της για μείωση των δαπανών και θα εγγράψει κόστος αναδιάρθρωσης άνω των 73 εκατομμυρίων ευρώ στο τέταρτο τρίμηνο, όπως ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία.

Τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία H&M, η δεύτερη μεγαλύτερη παγκοσμίως στον χώρο του λιανεμπορίου, ενεργοποίησε το σχέδιό της για την εξοικονόμηση 183 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

“Η αποδοτικότητα από οικονομικής άποψης του προγράμματος που έχουμε ξεκινήσει περιλαμβάνει την επανεξέταση της οργάνωσής μας και έχουμε επίγνωση ότι θα επηρεαστούν συνάδελφοί μας από αυτό.

Θα στηρίξουμε τους συναδέλφους μας στην εξεύρεση της καλύτερης δυνατής λύσης για το επόμενο βήμα τους”, αναφέρεται σε ανακοίνωση της επικεφαλής της εταιρείας Έλενα Χέλμερσον.

Primark: Έρχεται ανταγωνισμός από το Ισραήλ

Παράλληλα, την έλευση του στην Ελλάδα προετοιμάζει ο Ισραηλινός όμιλος Fox (γνωστός από τη συμφωνία που έχει κάνει με τον όμιλο Jumbo για την κάθοδο της ελληνικής αλυσίδας στο Ισραήλ) προωθώντας στη χώρα μας το ηλεκτρονικό του κατάστημα ένδυσης και υπόδησης Terminal X.

Η συμφωνία είναι 12ετούς διάρκειας με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια από την παρέλευση των πρώτων 10 ετών από την ημερομηνία ανοίγματος του πρώτου καταστήματος.

Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που η Inditex (ZARA, Bershka κτλ), είναι σε φάση νέας στρατηγικής, έχοντας ωστόσο σημαντικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά online shopping ένδυσης και υπόδησης.

Εκτός από την αυτόνομη παρουσία της αλυσίδας σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία με 80 καταστήματα, η Jumbo έχει παρουσία με 26 καταστήματα που φέρουν το σήμα της,σε ακόμη 6 χώρες και συγκεκριμένα σε Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο.

Η διαφορά στην περίπτωση της επέκτασης στο Ισραήλ είναι αφ ενός το μέγεθος του συνεργάτη με τον οποίο ήρθε σε συμφωνία ο ελληνικός όμιλος για την ανάπτυξη του σήματος του και αφ’ ετέρου η επέκταση σε μια νέα γεωγραφική περιοχή όπου οι καταναλωτές της γνωρίζουν το σήμα.

Ο ισραηλινός όμιλος Fox είναι από τους βασικούς παίκτες στον χώρο του λιανεμπορίου στο Ισραήλ δραστηριοποιούμενος κυρίως στον κλάδο της ένδυσης. Εισηγμένος στο χρηματιστήριο του Tel Aviv, διαθέτει 9 σήματα δικά του και 11 συνεργασίες franchise με εταιρείες με διεθνή παρουσία στο λιανεμπόριο, όπως π.χ. με τη Nike.

Όμως με τη συμφωνία του με τη Jumbo, εισέρχεται σε μια νέα για αυτόν κατηγορία όχι μόνο των παιγνιδιών αλλά και των προϊόντων για το σπίτι.

Το πρώτο κατάστημα αναμένεται να λειτουργήσει περί το τέλος του 2022, όπως αναφέρει ανακοίνωση της Jumbo, αν και τα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα δηλώσεις από την Ισραηλινή εταιρεία τοποθετούν τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος μέσα στο 2021.

Η συμφωνία είναι 12ετούς διάρκειας με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια από την παρέλευση των πρώτων 10 ετών από την ημερομηνία ανοίγματος του πρώτου καταστήματος.

Η FOX ιδρύθηκε το 1942 από την οικογένεια Fox, που ειδικεύεται στην αγορά ενδυμάτων.

Σήμερα, εκτός από το Ισραήλ έχει παρουσία σε 14 χώρες, διαθέτοντας 600 καταστήματα παγκοσμίως συνολικής επιφάνειας 110.000 τετραγωνικών μέτρων.