Σούπερ μάρκετ: Με διευρυμένο ωράριο τα καταστήματα, μετά την πρώτη απόφαση που ελήφθη και επίσημα από μεγάλη αλυσίδα. Τι θα κάνουν οι υπόλοιποι. Όλες οι πληροφορίες στο xristika.gr.
Το Lidl είναι και επίσημα το πρώτο σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα που αλλάζει το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων του και βάζει «πλώρη» για άνοιγμα και τις Κυριακές.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις της εταιρίας, από τη Δευτέρα 4 Μαρτίου, η Lidl θα ανοίγει πιο νωρίς -και συγκεκριμένα στις 07:45- και τα Σάββατα θα κλείνει πιο αργά -δηλαδή στις 21:00 αντί για τις 20:00.
Η εταιρία ακολουθεί το δικαίωμα που τους δίνει ο νόμος του υπουργείου Ανάπτυξης και θα δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν τα ψώνια τους περισσότερες ώρες.
Η «βόμβα» έσκασε ξαφνικά με τον CEO της εταιρίας να το ανακοινώνει σε δημοσιογράφους μόλις την περασμένη Παρασκευή 1 Μαρτίου.
Τώρα, όλα τα βλέμματα στρέφονται στους ανταγωνιστές και στο τι θα κάνουν ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, Μασούτης, Κρητικός, Market in και λοιποί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Lidl θα ξεκινήσει με την έναρξη της θερινής περιόδου να ανοίγει τα καταστήματά της και τις Κυριακές, αλλά μόνο σε τουριστικές περιοχές, όπως προβλέπεται από τον νόμο.
Σούπερ μάρκετ: Πότε ξεκινάει το «Καλάθι της Σαρακοστής»
Το «Καλάθι του Πάσχα» και το «Καλάθι της Σαρακοστής» έρχεται μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα.
Συγκεκριμένα μετά και την εφαρμογή των νέων μέτρων στα σούπερ μάρκετ για την ακρίβεια από την 1η Μαρτίου, έρχεται σε «πρώτο πλάνο» το Σαρακοστιανό Καλάθι, ενώ ακολουθεί το Καλάθι του Πάσχα.
Το υπουργείο Ανάπτυξης στοχεύσει στη μόνιμη μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ αλλά και στην προστασία των καταναλωτών, ιδιαίτερα σε περιόδους αυξημένης ζήτησης όπως η Σαρακοστή και το Πάσχα.
Σχετικά με το Σαρακοστιανό Καλάθι, αναμένεται να είναι ενεργό από τις 13 Μαρτίου, λίγο πριν την Καθαρά Δευτέρα και την έναρξη της Σαρακοστής.
Οι επίσημες ανακοινώσεις για τα περιεχόμενα του καλαθιού αναμένονται στις προσεχείς ημέρες, πιθανόν να διαρκέσει μέχρι το Μεγάλο Σάββατο και να περιλαμβάνει:
- Χαλβά
- Οστρακοειδή
- Κατεψυγμένα θαλασσινά (γαρίδες, μύδια και καλαμάρια)
- Σαλάτες
- Αλοιφές (ταραμοσαλάτα)
Όσον αφορά το Πασχαλινό Καλάθι, αναμένεται να είναι διαθέσιμο μέσα στον Απρίλιο, λίγο πριν την Μεγάλη Εβδομάδα, καθώς το Πάσχα φέτος είναι στις 5 Μαΐου.
Το καλάθι αυτό αναμένεται να περιλαμβάνει προϊόντα όπως:
- Αρνί
- Κατσίκι
- Τσουρέκια
- Σοκολατένια αυγά
Το τρικ με τη μείωση των τιμών στα σούπερ μάρκετ
Σε ισχύ τέθηκαν την 1η Μαρτίου τα τέσσερα νέα μέτρα της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και την τόνωση του υγιούς ανταγωνισμού στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας, που προβλέπουν μειώσεις τιμών.
Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στα μέτρα αυτά κατά της ακρίβειας υποχρεώνει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου, με την υποχρέωση να μειώσουν ισόποσα τις τιμές τιμοκαταλόγου, οδήγησε σε μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα.
Όμως οι καταναλωτές ακόμα και έτσι πρέπει να είναι προσεκτικοί για να μην πληρώσουν ακριβά τις… μειώσεις της ονομαστικής τιμής.
Για παράδειγμα ένα απορρυπαντικό που έκανε 20 ευρώ με την προσφορά πωλούνταν 15 ευρώ. Πλέον σήμερα μειώνεται η ονομαστική τιμή του προϊόντος από τα 20 ευρώ στα 17, για παράδειγμα, αλλά θα πρέπει να αναμένουμε την προσφορά του προϊόντος ώστε να δούμε αν η τελική του τιμή θα είναι μικρότερη από τα 15 ευρώ ή μεγαλύτερη. Εδώ λοιπόν, χρειάζεται μεγάλη προσοχή από τους καταναλωτές ώστε να φανεί αν τελικά ένα προϊόν θα κοστίζει μετά τις νέες μειώσεις και λιγότερα χρήματα.
Ουσιαστικά ο καταναλωτής δεν πρέπει να θεωρεί ντε φάκτο ότι η μειωμένη τιμή (ονομαστική) σημαίνει και φθηνότερη αγορά.
Σάλος με τα σούπερ μάρκετ: Ζητούν αύξηση στις υπερωρίες, «καταργούν» ημιαργία
Η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας που ιδρύθηκε τον Μάιο του 2023, απέστειλαν επιστολή στην Υπουργό Εργασίας Δόμνα Μιχαηλίδου και ζητούν από αύξηση του επιτρεπόμενου ετήσιου αριθμού υπερωριών μέχρι και το να μην θεωρείται εργάσιμος χρόνος, ο χρόνος που μεσολαβεί από την είσοδο του εργαζομένου στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης μέχρι και την ανάληψη της εργασίας.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Δημοκρατία», επιπλέον ζητούν να αναγνωριστούν ως επίσημος κοινωνικός εταίρος (τώρα υπάρχουν έξι εργοδοτικές οργανώσεις και ως εκπρόσωπος των εργαζομένων μόνο η ΓΣΕΕ).
Αναλυτικά η επιστολή της ΕΣΕ (Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας) στη Δόμνα Μιχαηλίδου:
- Άμεση λειτουργία του ειδικού λογαριασμού επαγγελματικής κατάρτισης του νόμου 4921/2022 με πρωτοβουλία της Δ.ΥΠ.Α. ως εναλλακτική επιλογή μια που δεν έχει προχωρήσει η σύστασή του που βάσει νόμου προβλεπόταν από 1/1/2023.
- Απαλλαγή των Διατακτικών Σίτισης από ασφαλιστικές εισφορές.
- Ευέλικτο σύστημα στα χτυπήματα της ψηφιακής κάρτας όταν οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε διαδοχικές εργασίες της επιχείρησης.
- Να υπάρχει όριο αποκλίσεων στα χτυπήματα της κάρτας και να εξορθολογιστεί το πρόστιμο των 10.500 ευρώ όταν διαπιστώνονται παραβάσεις.
- Να μη θεωρείται εργάσιμος χρόνος ο χρόνος που μεσολαβεί από την είσοδο του εργαζομένου στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης μέχρι την ανάληψη της εργασίας του και αντίστοιχα από τη λήξη της εργασίας του ως την αποχώρησή του
- Μερική άρση της απαγόρευσης για εργασία κατά την Μ. Παρασκευή πριν τις 13:00, όταν πρόκειται για αναγκαίες εργασίες ανεφοδιασμού των καταστημάτων.
- Κατάργηση του βιβλίου αδειών καθώς η τήρησή του δημιουργεί γραφειοκρατικό φόρτο δεδομένου ότι οι άδειες δηλώνονται στο πρώτο δεκαήμερο για τον επόμενο μήνα και πλέον στο βιβλίο δεν απαιτείται η υπογραφή του εργαζομένου.
- Αύξηση του επιτρεπόμενου ετησίου αριθμού υπερωριών. Η ρύθμιση θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν τις τρέχουσες ανάγκες τους ενώ θα ενισχύσει το εισόδημα των εργαζομένων, που επιθυμούν να εργαστούν επιπλέον ώρες και σήμερα δεν μπορούν.
Στην ιστοσελίδα της ΕΣΕ πάντως αναφέρεται στο «ποιοι είμαστε» αναφέρεται το εξής:
Η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (Ε.Σ.Ε.) αποτελεί νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και ιδρύθηκε τον Μάιο του2023.Βασικοί στόχοι της Ε.Σ.Ε. είναι να εκφράζει και να προωθεί τις θέσεις του κλάδου του λιανεμπορίου τροφίμων, σε εθνικό, αλλά και διεθνές επίπεδο, να δημιουργεί τις προϋποθέσεις για νόμιμο, υγιή & ελεύθερο ανταγωνισμό προς όφελος των καταναλωτών και να αναλαμβάνει δράσεις και πρωτοβουλίες για τη στρατηγική ενδυνάμωση του ρόλου του στη χώρα.