Wind: Αλλάζει ριζικά το τοπίο στις τηλεπικοινωνίες με την Wind να γίνεται πανίσχυρη, σκορπώντας τον… τρόμο σε Vodafone και Cosmote! Διαβάστε τις εξελίξεις στο xristika.gr…
Η ολοκλήρωση της εξαγοράς της WIND Ελλάς από την United Group είναι πλέον γεγονός, το οποίο ανατρέπει τα δεδομένα στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών και υπηρεσιών ψυχαγωγίας-ενημέρωσης και αποτελεί σημείο εκκίνησης για την συγχώνευση της Wind με τη Nova.
H δεύτερη φάση υλοποίησης του σχεδίου της United Group, που αποσκοπεί στην απόκτηση ηγετικής θέσης στην ελληνική αγορά τηλεπικοινιακών υπηρεσιών και παροχής τηλεοπτικού περιεχομένου, περνάει μέσα από τη συγχώνευση της Wind με τη Nova, που θα «τρέξει» το επόμενο διάστημα. Από τη συγχώνευση θα προκύψει ένα νέο ισχυρό σχήμα ικανό να ανταγωνισθεί τον όμιλο ΟΤΕ-Cosmote στις τηλεπικοινωνίες και στη συνδρομητική τηλεόραση.
Στο τομέα σταθερής τηλεφωνίας θα έχει το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς μετά τον ΟΤΕ. Στη συνδρομητική τηλεόραση η συνολική πίτα θα είναι «δικαιότερα» μοιρασμένη και οι δύο ανταγωνιστές θα δίνουν συνεχώς μάχη για την πρόσκτηση συνδρομητών.
Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση που εξεδόθη, το αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει ο σχεδιασμός για την συγχώνευση με την Nova, με στόχο να δημιουργηθεί ένας ισχυρός πόλος επικοινωνίας και τηλεοπτικού περιεχομένου που, με ενοποιημένη στρατηγική, προϊόντα και υπηρεσίες, συνεπείς επενδύσεις και ανάπτυξη συνεργειών, θα αλλάξει το τηλεπικοινωνιακό τοπίο της Ελλάδας και θα οδηγήσει σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό και οφέλη για τους καταναλωτές.
Παράλληλα, ανακοινώθηκε και η αποχώρηση του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου, Νάσου Ζαρκαλή, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της WIND Ελλάς τον Σεπτέμβριο 2009. Υπό την ηγεσία του, η WIND Ελλάς μετασχηματίστηκε ριζικά και έγινε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες τηλεπικοινωνιών της Ευρώπης, με αξιοσημείωτες λειτουργικές και οικονομικές επιδόσεις. «Η ένταξη της WIND Ελλάς στον όμιλο της United, είναι μια κορυφαία εξέλιξη για την εταιρεία καθώς και για την ελληνική αγορά. Πλέον η WIND γίνεται μέλος ενός μεγάλου πολυεθνικού ομίλου, μιας ηγετικής δύναμης στην Νοτιοανατολική Ευρώπη και η επικείμενη συγχώνευση της με τη Nova, θα δημιουργήσει έναν νέο μεγάλο και ισχυρό πόλο στις ελληνικές τηλεπικοινωνίες.
Τα δεδομένα στην ελληνική αγορά αλλάζουν, ενισχύοντας την δυνατότητα της χώρας μας να προχωρήσει γρήγορα και αποτελεσματικά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της. Το νέο τοπίο στις τηλεπικοινωνίες, θα φέρει περισσότερες επιλογές για τον καταναλωτή, υψηλότερη ποιότητα στις προσφερόμενες υπηρεσίες και ταχύτερη ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητα μας. Ο οργανισμός που θα προκύψει από την συγχώνευση της WIND Ελλάς με τη Nova, θα διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο σε αυτό το περιβάλλον», επισημαίνει ο κ. Ζαρκαλής σχετικά με την ολοκλήρωση της εξαγοράς. Ο κ. Ζαρκαλής θα παραμείνει Σύμβουλος Διοίκησης για το επόμενο τρίμηνο ώστε να συμβάλει στην επιχειρησιακή μετάβαση.
Διευθύνων Σύμβουλος της WIND Ελλάς αναλαμβάνει από σήμερα ο Χάρης Κυριακόπουλος, μέχρι πρότινος Γενικός Οικονομικός Διευθυντής της εταιρίας, ο οποίος ανέφερε τα εξής για το νέο του ρόλο: «Είναι μεγάλη τιμή αλλά και πρόκληση να αναλάβω τη διοίκηση της WIND Ελλάς, ειδικά μετά την θητεία του Νάσου Ζαρκαλή. Με την ένταξη στην United Group και την επικείμενη συγχώνευση με τη Nova ξεκινάει μια νέα, συναρπαστική μέρα για την WIND Ελλάς. Οι προτεραιότητες μας το επόμενο διάστημα είναι να διατηρήσουμε τη θετική δυναμική στην απόκτηση πελατών που αναπτύξαμε το 2021 και σε συνεργασία με τους νέους μετόχους και συναδέλφους μας, να ξεκινήσουμε τον σχεδιασμό για τη συγχώνευση με τη Nova».
Η WIND Ελλάς είναι από τους πρωταγωνιστές στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας και με το επενδυτικό της πλάνο συμβάλλει καθοριστικά στην επιτάχυνση της ψηφιακής ατζέντας της πολιτείας και στη γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος με τη Δ. Ευρώπη. Στόχος είναι η χώρα, αλλά και ο κάθε πολίτης να μπορεί να αξιοποιήσει τις τεχνολογίες, τα νέα δίκτυα, το 5G και τις οπτικές ίνες.
Wind: Απέναντί της και νέος πάροχος!
Παράλληλα, μεγάλο πλήγμα για Cosmote, Wind και Vodafone καθώς μέσα στους επόμενους μήνες θα έχουν ανταγωνισμό από ένα νέο πάροχο κινητής!
Ο λόγος για την Volton η οποία βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr κοντά σε συμφωνία με έναν από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της χώρας, για να λειτουργήσει ως Μobile Virtual Network Operator (MVNO).
Να θυμίσουμε ότι η εταιρεία η οποία μέχρι σήμερα δραστηριοποιείται στην προμήθεια κι εμπορία ηλεκτρικού ρεύματος είχε ανακοινώσει ήδη από τις αρχές του έτους την πρόθεσή της να διευρύνει τη δραστηριότητά της και στον τηλεπικοινωνιακό κλάδο.
Για το σκοπό αυτό, μέσω της Cell Mobile, της νεοσύστατης συνδεδεμένης εταιρείας η οποία και θα πραγματοποιήσει την επέκταση στις τηλεπικοινωνίες, προχώρησε σε διαπραγματεύσεις με κάθε έναν από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους (Cosmote, Vodafone, Wind) χωρίς ωστόσο να καταστεί δυνατό να διαμορφωθεί κάποια συμφέρουσα εμπορική συμφωνία.
Κατόπιν αυτού η Volton ζήτησε τη διαμεσολάβηση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η οποία φαίνεται να αποφέρει καρπούς και η εταιρεία να ετοιμάζεται να συνεργαστεί με έναν από τους εγχώριους παρόχους που έχουν και στο παρελθόν προσφέρει αντίστοιχες υπηρεσίες σε εταιρείες που θέλησαν να δραστηριοποιηθούν ως εικονικοί πάροχοι στην ελληνική αγορά.
Σημειωτέον ότι ένας εικονικός πάροχος δεν διαθέτει δικές του υποδομές αλλά «νοικιάζει» το ραδιοδίκτυο από τους παρόχους κινητής. Αυτός είναι και ο λόγος που οι τιμές χονδρικής που λαμβάνει οφείλουν να είναι τέτοιες που να επιτρέπουν την δραστηριοποίησή του στο πλαίσιο του ανταγωνισμού. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, οι εταιρείες MVNO στοχεύουν σε συγκεκριμένο κοινό και αγορές προσφέροντας συνδυαστικά πακέτα και προσφορές.
Παρότι στη χώρα μας εδώ και χρόνια δεν λειτουργεί κάποιος εικονικός πάροχος, το μοντέλο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στο εξωτερικό με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 1.000 MVNO παρόχους παγκοσμίως. Στην περίπτωση της Ευρώπης, αντίστοιχα παραδείγματα συναντά κανείς σε Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία, και Γαλλία.
Η κατάσταση δείχνει να αλλάζει και στη χώρα μας, με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων (ΕΕΤΤ) να φιλοδοξεί να ανοίξει τον δρόμο για την δραστηριοποίηση εικονικών παρόχων κινητής τηλεφωνίας (Mobile Virtual Network Operatos-MVNO – MVNOs) μετά και την ενεργοποίηση του 5G. Όπως είχε αναφέρει στο παρελθόν ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, κ. Κωνσταντίνος Μασσέλος, «η έλευση του 5G διευρύνει τις ευκαιρίες στον κλάδο και κάθε εταιρεία με περισσότερους από 100.000 πελάτες στην Ελλάδα μπορεί και θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει MVNO».
Ο τελευταίος πάροχος που λειτούργησε ως MVNO επί ελληνικού εδάφους ήταν η Cyta Hellas (σ.σ. μέσω συμφωνίας με την Vodafone), η οποία το 2018 εξαγοράστηκε από τη Vodafone έναντι 118 εκατ. ευρώ. Κατά την περίοδο της εξαγοράς η Cyta Hellas είχε περίπου 300.000 συνδρομητές σταθερής και ίντερνετ και περίπου 40.000 πελάτες κινητής τηλεφωνίας ως εικονικός πάροχος.
Σχετικές προσπάθειες είχε πραγματοποιήσει στο πρόσφατο παρελθόν και η Forthnet, η οποία είχε ζητήσει την παρέμβαση της ΕΕΤΤ και τελικά κατέληξε σε συμφωνία με τη Vodafone. Τα σχέδια της βέβαια ανακόπηκαν μετά την εξαγορά της από τον όμιλο της United και εγκαταλείφθηκαν οριστικά μετά και την εξαγορά της Wind από τον όμιλο, η οποία αναμένεται να πάρει το πράσινο φως τις επόμενες ημέρες.
Wind: Τι αλλάζει με τους λογαριασμούς
Νέες αλλαγές στη χρέωση της κινητής τηλεφωνίας όπως αποφάσισε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr…
Μεγαλύτερη διαφάνεια με πιο ξεκάθαρους όρους σε όλα τα επίπεδα από τη διαφήμιση και προώθηση των υπηρεσιών μέχρι το πιο σημαντικό, τις καταγγελίες των καταναλωτών επιδιώκει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) μέσα από την πρότασή της για τον «Κώδικα Δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στους Καταναλωτές» που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις αρχές Δεκεμβρίου.
Σκοπός του Κώδικα Δεοντολογίας είναι η θέσπιση γενικών αρχών και διαδικασιών, τις οποίες οφείλει να ακολουθεί κάθε πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών για την παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών προς τους καταναλωτές, ρυθμίζοντας τα θέματα παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών προς τους καταναλωτές συμπληρωματικά προς το ισχύον κανονιστικό και νομοθετικό πλαίσιο.
Ειδικότερα ρυθμίζονται θέματα σε σχέση με τις γενικές υποχρεώσεις παρόχων, τη διαφήμιση και προώθηση υπηρεσιών, προώθηση πωλήσεων υπηρεσιών, την προσυμβατική ενημέρωση, τις συμβάσεις, την ενεργοποίηση της υπηρεσίας, την τιμολόγηση -τις χρεώσεις – την αφισβήτηση χρεώσεων και τους διακανονισμούς, το ανοικτό διαδίκτυο, την εκπαίδευση προσωπικού, την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και τις καταγγελίες τους, τη συμμόρφωση με τον κώδικα και τους ελέγχους και τις κυρώσεις.
Ενδεικτικά, όπως αναφέρεται στο άρθρο 10 για την εξυπηρέτηση καταναλωτών «ο πάροχος πρέπει να μεριμνά ώστε ο χρόνος αναμονής των καταναλωτών που καλούν στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών να περιορίζεται σε ένα λογικό μέγιστο χρονικό διάστημα και με ανώτατο όριο χρέωσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα από τον Κανονισμό Γενικών Αδειών.
Εξαίρεση στο όριο αυτό του χρονικού διαστήματος αποτελεί η περίπτωση στην οποία δεν καθίσταται εφικτή η δωρεάν αναμονή κλήσεων, οπότε η κλήση δεν θα απαντάται ωσότου να υπάρχει διαθέσιμη άμεση τηλεφωνική εξυπηρέτηση.
Το εύλογο αυτό όριο χρονικού διαστήματος ισχύει και για τους καταναλωτές που επιλέγουν επικοινωνία μέσω βιντεοκλήσης ή ζωντανής συνομιλίας/live chat.
Για τη διευθέτηση αιτήματος, ο πάροχος πρέπει να καταβάλει προσπάθεια ώστε τα αιτήματα των καταναλωτών να επιλύονται στο συντομότερο χρονικό διάστημα.
Για το σκοπό αυτό, οφείλει να αναπτύξει διαδικασίες μέσω των οποίων θα παρακολουθείται η αρχική επικοινωνία των καταναλωτών με την εξυπηρέτηση πελατών και θα εντοπίζονται τα αιτήματα που δεν μπορούν να διευθετηθούν κατά την πρώτη επικοινωνία, ώστε να αναδειχθούν και να επιλυθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα τα βασικά αίτια καθυστέρησης επίλυσης των αιτημάτων των καταναλωτών».
Σε σχέση με την τιμολόγηση, τις χρεώσεις, την αμφισβήτηση χρεώσεων και διακανονισμούς, καταρχάς ο πάροχος εξασφαλίζει ότι η προβολή της πληροφορίας σχετικά με τις χρεώσεις των υπηρεσιών που παρέχει είναι ακριβής, κατανοητή, και δεν περιέχει σε καμία περίπτωση στοιχεία παραπλάνησης (ανακρίβειες ή ασάφειες, υπερβολές ή παραλειπόμενες πληροφορίες).
Ο πάροχος διασφαλίζει την ύπαρξη και εφαρμογή μηχανισμών επίλυσης διαφορών και διακανονισμού οφειλών, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών για τη διαχείριση παραπόνων από τους καταναλωτές αναφορικά με ζητήματα χρεώσεων.
Κατά τη διαχείριση και ενημέρωση των καταναλωτών αναφορικά με τα παράπονά τους και εφόσον τα αιτήματα των τελευταίων δεν ικανοποιηθούν, ο πάροχος αναφέρει τους τρόπους επίλυσης των διαφορών από αρμόδιες διοικητικές ή δικαστικές αρχές.
Σε σχέση με την πολιτική αποζημιώσεων, ο πάροχος οφείλει να εφαρμόζει Πολιτική αποζημιώσεων/επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση αθέτησης των συμβατικών υποχρεώσεων σχετικά με τους όρους παροχής της υπηρεσίας, όπως είναι ενδεικτικά ο συμψηφισμός με υφιστάμενες ή μελλοντικές οφειλές των καταναλωτών, η πίστωση ποσού κ.α.
Ο καταναλωτής επιλέγει με ελεύθερη βούληση, χωρίς πίεση και κατόπιν πλήρους ενημέρωσης αναφορικά με τις επιλογές του, τον τρόπο αποζημίωσης που επιθυμεί.
Σε περίπτωση αμφισβήτησης λογαριασμού, ο πάροχος παρέχει εγγράφως ή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ανάλογα με την επιλογή του συνδρομητή, αναλυτικές εξηγήσεις για τις χρεώσεις που αμφισβητούνται και την αντιστοιχία τους με τις παρεχόμενες υπηρεσίες οι οποίες τις αιτιολογούν.
Σε περίπτωση που προκύπτει δικαίωση του συνδρομητή, ο πάροχος προβαίνει σε πιστώσεις των σχετικών ποσών στον επόμενο λογαριασμό και σε κάθε περίπτωση εντός της σχετικής προθεσμίας που ορίζεται από τον Κανονισμό Γενικών Αδειών.
Επιπλέον, σε κάθε περίπτωση ο καταναλωτής δύναται να προσφύγει σε φορείς εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών ή δικαστικώς.