Δακτύλιος: Εξελίξεις και αλλαγές είναι μπροστά μας με τις μέρες και τις ώρες που κυκλοφορούν ελεύθερα όλα τα οχήματα. Όλες οι τελευταίες πληροφορίες στο xristika.gr.
Ο Δακτύλιος ξεκίνησε να είναι σε ισχύ από τον Οκτώβριο του 2023 και θα ισχύει στο κέντρο της Αθήνας μέχρι τις 19 Ιουλίου 2024. Ωστόσο, φαίνεται ότι πριν το Πάσχα 2024 θα έχουμε νέα δεδομένα για τον Δακτύλιο και τα οχήματα που θα μπορούν να κυκλοφορούν.
Βέβαια, δεν πρόκειται για κάτι εντελώς καινούριο, μιας και, έτσι κι αλλιώς, ο Δακτύλιος στην Αθήνα δεν λειτουργεί σε Αργίες και Σαββατοκύριακα.
Το ίδιο θα ισχύσει και το Πάσχα και μάλιστα η διακοπή του μέτρου θα ισχύσει μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα.
Πιο αναλυτικά, ο Δακτύλιος δεν θα ισχύει από την Παρασκευή 3 Μαΐου μέχρι και την Τρίτη 7 Μαΐου (που έχει μεταφερθεί η αργία της Πρωτομαγιάς).
Από την Τετάρτη 8 Μαΐου όμως, ο Δακτύλιος θα ισχύει κανονικά και θα πρέπει οι οδηγοί να προσέξουν.
Δακτύλιος: Οι 4 Ζώνες Κυκλοφορίας στην Αθήνα
Μέχρι τις 19 Ιουλίου 2024 ισχύει ο Δακτύλιος. Η πρωτεύουσα «σπάει» σε 4 Ζώνες Κυκλοφορίας για τους μόνιμους κατοίκους, οι οποίοι μπορούν να προμηθεύονται ειδικές κάρτες, αλλά δεν μπορούν να κυκλοφορούν σε όλους τους δρόμους που ισχύει το μέτρο.
Οι ζώνες αυτές είναι οι εξής:
- Α Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφόρους και οδούς: Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Λ. Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Ριζάρη – Λ. Βασ. Σοφίας – Βασ. Γεωργίου Α’ – Σταδίου – Αιόλου – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Λ. Αλεξάνδρας.
- Β Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφόρους και οδούς: 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Αιόλου – Σταδίου – Ερμού – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Λ.Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλ. Καραϊσκάκη – Καρόλου -Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων).
- Γ Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφόρους και οδούς: Ερμού – Πλατεία Συντάγματος – Λ. Αμαλίας – Λ. Ανδρ. Συγγρού – Καλλιρρόης – Παναγή Τσαλδάρη – Χαμοστέρνας – Πειραιώς -Ερμού.
- Δ Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφόρους και οδούς: Λ. Βασ. Σοφίας – Ριζάρη – Σπ. Μερκούρη – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Α. Φραντζή – Καλλιρρόης – Λ. Ανδρ. Συγγρού – Λ. Βασ. Αμαλίας – Λ. Βασ. Σοφίας.
Υπενθυμίζεται ότι υπάρχουν αρκετές κατηγορίες οχημάτων που επιτρέπεται η κυκλοφορία τους κάθε μέρα, όμως για όσους δεν περιλαμβάνονται σε αυτές, ισχύει το σύστημα με τα «μονά-ζυγά». Συγκεκριμένα προβλέπεται:
Τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιογράμμων, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 0, 2, 4, 6 και 8 (δηλαδή σε ζυγό αριθμό) και τις περιττές (μονές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιογράμμων, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 1, 3, 5, 7 και 9 (δηλαδή σε μονό αριθμό).
Ποια είναι τα όρια του Δακτυλίου
Η περιοχή που ισχύει αφορά την περιοχή που περικλείεται από τις οδούς: «Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Λ. Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπύρου Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Ανδρ. Φραντζή – Λ. Ανδρ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη-28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Λ. Αλεξάνδρας». Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του Μικρού Δακτυλίου τα μέτρα περιορισμού δεν ισχύουν.
Πότε και πού ΔΕΝ ισχύει ο Δακτύλιος
Όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ που εκδόθηκε, ο Δακτύλιος δεν ισχύει στις παρακάτω περιπτώσεις:
Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του δακτυλίου δεν ισχύουν τα παραπάνω μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας.
Τα μέτρα δεν ισχύουν τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ποια αυτοκίνητα κυκλοφορούν ελεύθερα στον Δακτύλιο
Από τους περιορισμούς του προηγούμενου άρθρου εξαιρούνται:
- Τα, εκ κατασκευής, αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και τα εκ κατασκευής υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα και τα οχήματα φυσικού αερίου και υγραερίου.
- Τα αυτοκίνητα EURO 6, πλην των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης-New European Driving Cycle/NEDC), τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως και την 31.12.2020.
- Τα αυτοκίνητα EURO 6, πλην των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 145 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων-Worldwide Light Test Procedure/WLTP), τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01.01.2021 και εφεξής.
- Αυτοκίνητα Κρατικών Υπηρεσιών, Ο.Τ.Α, Οργανισμών ή επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφορίας ή με εμφανή σήματα των Υπηρεσιών αυτών.
- τα οχήματα των Πρεσβειών που φέρουν Διπλωματική Άδεια Κυκλοφορίας.
- Αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες Ελλήνων του εξωτερικού και ξένων επισκεπτών της Xώρας για τις πρώτες σαράντα (40) ημέρες της παραμονής τους στην Ελλάδα.
- Αυτοκίνητα ιατρών, όπως θα αποδεικνύεται από την ιατρική ταυτότητα, τα οποία φέρουν το ειδικό σήμα του οικείου Ιατρικού Συλλόγου με μόνο επιβάτη τον ίδιο, για εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών.
- Αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου, τα οποία φέρουν ειδικές κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας, εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους ή τους μεταφέρουν.
- Επιβατηγά αυτοκίνητα, τα οποία είναι ειδικά διασκευασμένα ή μη για τη μεταφορά Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ), εφόσον οδηγούνται από τους ίδιους ή τους μεταφέρουν, με την προϋπόθεση ότι, το Άτομο Με Αναπηρία, θα είναι εφοδιασμένο με Δελτίο Στάθμευσης Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ).
- Αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία (όπως νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με πολιομυελίτιδα ή άτομα με αναπηρία), με την προϋπόθεση ότι ο ασθενής, θα έχει εφοδιαστεί με σχετική βεβαίωση του Νοσηλευτικού Ιδρύματος (Δημόσιο ή Ιδιωτικό), στο οποίο υποβάλλεται σε θεραπεία και στο οποίο θα αναγράφεται, η διάρκεια και η συχνότητα της απαιτούμενης θεραπείας.