Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Μας απαγορεύουν και την επίσκεψη στα νησιά πλέον. Τα εισιτήρια είναι τόσο ακριβά που για μερικές ημέρες διακοπών στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα απαιτούνται πάνω από 1.000 ευρώ. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
«Πιο φθηνά έρχεται στον τουρίστα να πάει σε νησί με αεροπλάνο παρά με πλοίο. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος». Με τα λόγια αυτά αποτύπωσε στο newmoney στέλεχος της ακτοπλοΐας την κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί για το καλοκαίρι του 2022.
Η δραματική αύξηση του κόστους των καυσίμων από 80% έως 120% αναλόγως τον τύπο, έχει ως αποτέλεσμα οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων να κυμαίνονται από 20% έως 28%. Ειδικά σε μακρινούς προορισμούς τα εισιτήρια είναι τσουχτερά.
Ειδικότερα τα καύσιμα αποτελούσαν το 30%-35% του λειτουργικού κόστους ενός πλοίου το 2019 ενώ από το δ’ τρίμηνο του 2021 έχει εκτοξευθεί στο 60%-70%.
Η επιβατική κίνηση το 2022 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα είναι 10%-20% χαμηλότερη από το 2019 χρονιά ορόσημο για τον τουρισμό. Πλήγμα τα lockdown στην Κίνα και η μειωμένη κίνηση των group λόγω κορωνοϊού.
Προβληματισμό έντονο δημιουργούν και οι συνθήκες έντασης που δημιουργεί η Τουρκία στο Ανατολικό Αιγαίο.
Όσο αφορά την κίνηση του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία άγγιξε τη χρονιά ρεκόρ του 2019 για κοντινούς προορισμούς και για τις Κυκλάδες.
“Στόχος παραμένει το μεταφορικό έργο του 2019 αλλά σε ετήσια βάση, το οποίο δεν θα συμβεί το 2022” επισημαίνουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.
Σε εκτίναξη των τιμών σε ξενοδοχεία και μεταφορές έχει οδηγήσει το ανεξέλεγκτο ράλι του πληθωρισμού, το οποίο συμπαρέσυρε προς τα πάνω τον Μάιο υπηρεσίες και αγαθά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, η άνοδος στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και των δωματίων στα ξενοδοχεία υπερέβη το 20% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε στο 22,8% και στο 22,2% αντίστοιχα, ενώ αύξηση σε ποσοστό 17,7% κατέγραψαν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ανεβάζοντας σημαντικά το συνολικό κόστος των φετινών διακοπών. Ανοδικά κατά 8,4%, με βάση την ΕΛΣΤΑΤ, κινήθηκε και συνολικά η τιμή στο πακέτο διακοπών.
Χαρακτηριστικό είναι ότι οι τιμές ανεβαίνουν μήνα με το μήνα και έτσι μεταξύ Απριλίου και Μαίου της φετινής χρονιάς καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων κατά 14,9% και των ξενοδοχείων σε ποσοστό 8,2%.
Βέβαια, όπως εκτιμάται, παρά το γεγονός ότι ο πληθωρισμός και οι συνεχείς ανατιμήσεις σε ενέργεια, βασικά είδη διατροφής και εισιτήρια έχουν συμπιέσει τα εισοδήματα των ευρωπαίων πολιτών, η συσσωρευμένη επιθυμία για ταξίδια, μετά από δύο χρόνια περιορισμών εξαιτίας της πανδημικής κρίσης, παραμένει πιο ισχυρή και ως εκ τούτου δεν φαίνεται να επηρεάζεται, τουλάχιστον για φέτος, ο προγραμματισμός των τουριστών για διακοπές.
Σημαντικό ρόλο στην κατεύθυνση αυτή διαδραματίζουν οι αποταμιεύσεις που έκαναν κατά τη διετή υγειονομική κρίση οι Ευρωπαίοι και μπορούν να λειτουργήσουν ως «μαξιλαράκι» για το φετινό καλοκαίρι, με τον αστερίσκο, ωστόσο, να παραμένει για το 2023, έτος κατά το οποίο, όπως εκτιμούν οι παράγοντες της αγοράς, θα φανούν περισσότερο οι επιπτώσεις του υψηλού πληθωρισμού και των ανατιμήσεων.
Και μπορεί ο προγραμματισμός των ευρωπαίων να μην ανατρέπεται, ωστόσο, το ερωτηματικό εξακολουθεί να υφίσταται ως προς τις δαπάνες των τουριστών που θα κάνουν τελικά διακοπές, με τον πήχη να έχει ανέβει από πέρυσι, όταν και σημειώθηκε αύξηση της μέσης δαπάνης κατά 18,1% σε σχέση με το 2020. Συγκεκριμένα, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι το 2021 διαμορφώθηκε στα 688,9 ευρώ έναντι 583,2 ευρώ το 2020.
Για αυξήσεις της τάξης του 10 – 15% στις τιμές των ξενοδοχείων όσον αφορά τις μεμονωμένες κρατήσεις, και όχι τα πακέτα που είχαν συμφωνηθεί με τους tours operators, είχε κάνει λόγο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και της Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος, επισημαίνοντας ότι το αυξημένο ενεργειακό κόστος και οι ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά θα επιβαρύνουν κατά 25% το λειτουργικό κόστος ξενοδοχείων, κάτι που είναι αδύνατον να απορροφηθεί εξ ολοκλήρου.
Στην απόφαση να σταματήσει τα δρομολόγια στην γραμμή Χανιά-Πειραιάς -Χανιά τα επόμενα τέσσερα Σάββατα προχώρησε η κοινοπραξία ANEK-Blue Star Ferries.
Συγκεκριμένα δεν θα πραγματοποιηθούν στις 19 και 26 Μαρτίου και ς τις 2 και 9 Απριλίου.
Η επανέναρξη των δρομολογίων θα πραγματοποιηθεί στις 16 Απριλίου.
Εδώ και έναν μήνα τα δρομολόγια από Χανιά έχουν διακόψει μέχρι νεωτέρας και οι Μινωϊκές γραμμές.
Από την κοινοπραξία δήλωσαν στο newmoney ότι η απόφαση ελήφθη γιατί δεν υπάρχει κίνηση αυτή την εποχή το Σάββατο στη συγκεκριμένη γραμμή και χαρακτήρισαν το θέμα…ανούσιο.
Πάντως το γεγονός δεν μπορεί να θεωρηθεί άσχετο από την μεγάλη ανατίμηση των ναυτιλιακών καυσίμων με τις εταιρείες να σχεδιάζουν τρόπους για να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος το οποίο έχει εκτοξευθεί και δεν μπορεί να καλυφθεί από τα εισιτήρια.
Οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων αγγίζουν τα 1.000 ευρώ ο τόνος.
Τα επιτελεία των εταιρειών μελετούν λύσεις. Ήδη όπως προαναφέραμε προχωρούν σε αυξήσεις της τιμής εισιτηρίων.
Αυξήσεις όμως οι οποίες δεν μπορεί να είναι αναλογικές με την αύξηση της τιμής των καυσίμων γιατί «στο τέλος δεν θα μπαίνει επιβάτης στο πλοίο» όπως επεσήμανε στο newmoney στέλεχος της ακτοπλοΐας.
– Αυτή την εποχή είναι δύσκολο να δέσουν πλοία αφού «ταξιδεύουν» τα άκρως απαραίτητα για την κάλυψη των αναγκών των νησιών τον χειμώνα.
-Μελετάται η μείωση της ταχύτητας
-Συνένωση δρομολογίων
-Αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων.
Έμφραγμα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Στα 72.000 ευρώ το κόστος καυσίμου ενός ταχυπλόου για ένα μόλις δρομολόγιο. Για το ίδιο δρομολόγιο στην Κυκλάδες τον Οκτώβριο το κόστος καυσίμου ήταν 30.000 ευρώ. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Βόμβα στα θεμέλια της ακτοπλοΐας είναι η αλματώδης αύξηση του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων. Κάποιες από τις εταιρείες έχουν ήδη προχωρήσει σε αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 5%, ποσοστό το οποίο δεν καλύπτει το αυξημένο λειτουργικό κόστος.
Είναι ορατό το ενδεχόμενο να μην ξεκινήσουν δρομολόγια τα ταχύπλοα από το Πάσχα. Για ένα δρομολόγιο όπως αυτό από Ραφήνα- Τήνο-Μύκονο –Πάρο-Ίο –Σαντορίνη το κόστος των καυσίμων από 30.000 ευρώ τον περασμένο Οκτώβριο του 2021 έχει εκτοξευθεί στις 72.000 ευρώ!!! Υπερδιπλασιασμός.
Τα επιτελεία των εταιρειών μελετούν λύσεις. Ήδη όπως προαναφέραμε προχωρούν σε αυξήσεις της τιμής εισιτηρίων.
Αυξήσεις όμως οι οποίες δεν μπορεί να είναι αναλογικές με την αύξηση της τιμής των καυσίμων γιατί «στο τέλος δεν θα μπαίνει επιβάτης στο πλοίο» όπως επεσήμανε στο Newmoney στέλεχος της ακτοπλοΐας.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…