Αεροπορικά εισιτήρια: Κατά 18% ανέβηκαν οι τιμές στην Ελλάδα στο δίκτυο εξωτερικού για τα αεροπορικά εισιτήρια σε σύγκριση με μία διετία πριν, παρ’ όλα αυτά η χώρα μας μαζί με την Ιταλία και την Τουρκία παραμένουν οι πιο φθηνές στην Ευρώπη. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Εχει έρθει άραγε οριστικά το τέλος των φθηνών αεροπορικών εισιτήριων;
Αυξημένα κόστη σε αεροπορικές και αεροδρόμια, πληθωρισμός αλλά και -κυρίως- υψηλή ζήτηση για ταξίδια αποτελούν το βασικό τρίπτυχο ως προς τις αυξήσεις των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων, που βρέθηκαν στο στόχαστρο φέτος το καλοκαίρι και, όπως φαίνεται, θα συνεχίσουν να απασχολούν τους Ευρωπαίους καταναλωτές και εν όψει του χειμώνα, με την αγορά να αναζητεί νέα σημεία ισορροπίας.
Στην Ελλάδα η μέση τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων στο δίκτυο εξωτερικού τον Ιούνιο του 2023 ήταν στα 199 ευρώ, έχοντας αυξηθεί σε διψήφιο ποσοστό -κατά 18%- σε σύγκριση με μία διετία πριν, τον Ιούνιο του 2021, όταν ήταν στα 168 ευρώ κατά μέσο όρο.
Παρ’ όλα αυτά, από τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς ανά την Ευρώπη και δη τη Μεσόγειο και σε απόλυτα νούμερα φέτος το καλοκαίρι, η χώρα μας μαζί με την Τουρκία και πρώτη την Ιταλία φιγουράρουν στις πιο… φθηνές.
Πανευρωπαϊκά, οι μεγαλύτερες αυξήσεις την περίοδο 2021-2023 καταγράφηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τη μέση τιμή στα 344 ευρώ να έχει υπερ-διπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2021, ενώ οι πιο ακριβές απόλυτες τιμές καταγράφονται στην Ολλανδία, με μέση τιμή στα 356 ευρώ.
Tα στοιχεία προκύπτουν από την ανάλυση που έχει πραγματοποιήσει η διεθνής εταιρεία αναλύσεων Mabrian, η οποία επεξεργάζεται δεδομένα από την παγκόσμια αγορά για τα ταξίδια.
Τα αποτελέσματα λαμβάνουν υπόψη τις μέσες μηνιαίες τιμές των πτήσεων από την 1η Ιουλίου 2021, όταν υπήρχαν ακόμη περιορισμοί μετά την πανδημία, έως τον Ιούνιο του 2023. Η μελέτη εξετάζει εισιτήρια μόνο απλής μετάβασης με φόρους και τέλη σε διεθνείς πτήσεις από/προς 157 χώρες.
Οπως προκύπτει, ειδικά στην Ευρώπη δεν υπάρχει καμία χώρα με μειώσεις τιμών την τελευταία διετία. Αντίθετα παντού, παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό με όρους κανονικότητας, το 2023 στη μετά COVID-19 περίοδο έχουν καταγραφεί αυξήσεις τιμών.
Σε διεθνές επίπεδο, ένα πρώτο βασικό συμπέρασμα είναι ότι οι τιμές των πτήσεων παγκοσμίως έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο 31% τους τελευταίους 24 μήνες.
Επιπλέον, ένα δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι ενώ οι τιμές των πτήσεων στις πιο «παραδοσιακές» αεροπορικές διεθνώς έχουν αυξηθεί κατά 40%, αυτές των εταιρειών χαμηλού κόστους (low cost) αυξήθηκαν κατά 6%.
Η Ευρώπη, είτε πρόκειται για τις βορειοευρωπαϊκές αγορές είτε για τον τουριστικό Νότο, σημειώνει τις μεγαλύτερες αυξήσεις διεθνώς, με άνοδο τιμών στις πτήσεις ακόμη και στο +106%, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ελλάδα και Τουρκία είναι οι δύο τουριστικές αγορές της Μεσογείου όπου οι ρυθμοί αύξησης στην τελευταία διετία είναι χαμηλότεροι σε σύγκριση με την «πρωταθλήτρια» του ευρωπαϊκού τουρισμού, την Ισπανία, όπου η μέση τιμή στη διετία έχει αυξηθεί κατά 64%, φτάνοντας φέτος τα 200 ευρώ και τη σαφώς πιο ακριβή Πορτογαλία, με αύξηση 62% και μέση τιμή στα 277 ευρώ τώρα από τα 171 ευρώ μία διετία πρίν.
Ωστόσο, σε απόλυτα νούμερα στον ευρωπαϊκό Νότο, η Ιταλία παρουσιάζει τις χαμηλότερες τιμές εισιτηρίων, με 143 ευρώ κατά μέσο όρο, λόγω και του μεγάλου μεριδίου των low cost εταιρειών (πάνω από 72% έναντι του 36% στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία της Mabrian).
Στον ευρωπαϊκό Βορρά, στις δύο μεγαλύτερες αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γερμανίας, ιδιαίτερα δημοφιλείς και στη χώρα μας για τα ταξίδια των Ελλήνων αλλά και τον εισερχόμενο τουρισμό, οι τιμές στις πτήσεις την τελευταία διετία έχουν παρουσιάσει -ειδικά τους πρώτους μήνες μετά την πανδημία- ισχυρή άνοδο.
Βασική αιτία, η έντονη ζήτηση για ταξίδια από αυτές τις αγορές στη διάρκεια του χειμώνα αλλά και από τις αρχές του καλοκαιριού, με τις αεροπορικές εταιρείες, από την πλευρά τους, να σπεύδουν να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερες αποδόσεις.
Επιπλέον, σημαντικό ρόλο στην άνοδο των τιμών έχει παίξει το γεγονός, σύμφωνα με τους αναλυτές της Mabrian, «ότι στην αεροπορική βιομηχανία υπήρξε μεγάλος αντίκτυπος από τα αυξημένα κόστη στη διάρκεια της τελευταίας διετίας σε όλη την αλυσίδα – ενδεικτικά η αγορά των καυσίμων αντιπροσωπεύει από 15% έως 35% των λειτουργικών δαπανών των αεροπορικών.
Ειδικά οι πιο παραδοσιακές αεροπορικές, στη διάρκεια της πανδημίας λόγω της καθήλωσης των αεροπλάνων τους στο έδαφος αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε πιο ριζικές, δομικές αλλαγές στη λειτουργία τους.
Μεταξύ αυτών των αλλαγών ήταν και η αναπροσαρμογή της πιο μακροπρόθεσμης πολιτικής τους ως προς την αγορά καυσίμων για την κάλυψη μελλοντικών αναγκών, που επηρεάστηκε για δεύτερη φορά, σε επόμενη φάση και από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία».
Σε αυτή την παράμετρο των αυξημένων λειτουργικών δαπανών και επιπλέον της παραμέτρου του πληθωρισμού, ήρθε να προστεθεί και ένας τρίτος παράγοντας, αυτός της έλλειψης προσωπικού, που εντάθηκε ως απόρροια της πανδημίας, «με τον κλάδο να έχει αντιμετωπίσει την τελευταία διετία, ειδικά από το 2022 και μετά, πολλές απεργίες και διαμαρτυρίες για τις συνθήκες, οι οποίες αναμφίβολα έχουν αυξήσει το κόστος».
Στο ερώτημα γιατί οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων είναι μεγαλύτερες στην τριετία 2021-2023 στις πιο παραδοσιακές εταιρείες έναντι των αεροπορικών χαμηλού κόστους, οι αναλυτές της Mabrian αναφέρουν ότι πρόκειται για δύο διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα με σαφώς μεγαλύτερα σταθερά κόστη για την πρώτη κατηγορία και διαφορετικές εμπορικές πολιτικές, την ίδια στιγμή που η συγκυρία της ισχυρής ζήτησης για ταξίδια έδωσε την ευκαιρία στις εταιρείες να ανακτήσουν μέρος από τα διαφυγόντα κέρδη των προηγούμενων ετών.
Οπως προκύπτει από τα δεδομένα της διετίας που έχει επεξεργαστεί η γνωστή εταιρεία αναλύσεων, για το πρώτο μισό του 2023 οι low cost αεροπορικές διατήρησαν τις τιμές στα ίδια επίπεδα με το 2022, ενώ οι παραδοσιακές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε μειώσεις τιμών.
Ωστόσο, οι τελευταίες είχαν προχωρήσει σε μεγάλες αυξήσεις το καλοκαίρι του 2022, σπεύδοντας να εκμεταλλευθούν το momentum της μετά COVID-19 περιόδου, όπου ήταν εντονότερη η ζήτηση και συνακόλουθα ήταν πιο έντονη και η πρόθεση του ταξιδιωτικού κοινού να δαπανήσει περισσότερα για ταξίδια, με μεγαλύτερο το μερίδιο των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής.
«Τώρα, με την επάνοδο της κανονικότητας στις αερομεταφορές και προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές έναντι των low cost εταιρειών, οι παραδοσιακές αεροπορικές δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στις μειώσεις τιμών», αναφέρει η ανάλυση της Mabrian.
Το «όσο πιο νωρίς τόσο καλύτερα» φαίνεται ότι σταδιακά επιστρέφει στις κρατήσεις για το ταξιδιωτικό κοινό, που επιπλέον σπεύδει να αξιοποιήσει και τις προσφορές μικρής διάρκειας με σημαντικές εκπτώσεις που βγάζουν κατά καιρούς οι αεροπορικές.
H Google βρίσκει τις ημερομηνίες για να κλείσετε τα φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια. Το Google Flights είναι μια διαδικτυακή υπηρεσία αναζήτησης κρατήσεων πτήσεων που διευκολύνει την αγορά αεροπορικών εισιτηρίων μέσω τρίτων προμηθευτών. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
To CNBC αποκαλύπτει πως πρόσφατα ενημερώθηκε η υπηρεσία Google Flights με περισσότερες πληροφορίες οι οποίες μπορούν να σας βοηθήσουν να εξοικονομήσετε χρήματα κάνοντας κράτηση για ένα ταξίδι κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων χρονικών περιόδων.
Όπως σημειώνει απευθυνόμενο στην αμερικανική αγορά, έστω ότι σχεδιάζετε για παράδειγμα, οικογενειακές διακοπές στη Φλόριντα τον προσεχή χειμώνα και θέλετε να κλείσετε τα αεροπορικά σας εισιτήρια. Η Google σας ενημερώσει εάν οι τιμές είναι χαμηλότερες ή υψηλότερες από τον μέσο όρο αυτήν τη στιγμή, καθώς και πότε είναι η κατάλληλη στιγμή, για να αγοράσετε τα εισιτήριά σας προκειμένου να εξασφαλίσετε την καλύτερη προσφορά.
Σύμφωνα μάλιστα, με όσα μεταδίδει το CNBC, σε περίπτωση που σχεδιάζετε να πραγματοποιήσετε ένα ταξίδι στο Μαϊάμι από τις 5 Δεκεμβρίου έως τις 19 Δεκεμβρίου, η υπηρεσία της Google για ταξίδια, αναφέρει ότι οι τιμές είναι χαμηλότερες από ότι συνήθως, κατά περίπου 58 δολάρια για ένα ταξίδι μετ′ επιστροφής με την Frontier Airlines. Αυτό υποδηλώνει ότι αξίζει να κάνετε κράτηση τώρα.
Σε ένα ακόμη παράδειγμα, για αναζήτηση πτήσεων για ένα ταξίδι στο Κανκούν από τις 6 Μαρτίου έως τις 13 Μαρτίου, σύμφωνα με την Google η τιμή, περίπου 282 δολάρια, ήταν τυπική, αλλά ότι το κόστος πιθανότατα να ήταν χαμηλότερο μεταξύ 11 Νοεμβρίου και 9 Φεβρουαρίου.
«Οι χαμηλότερες τιμές για παρόμοια ταξίδια στο Κανκούν εντοπίζονται συνήθως περίπου 1-4 μήνες πριν από την απογείωση», αναφέρεται στη σελίδα των πτήσεων της Google. «Οι τιμές κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου είναι περίπου 40 δολάρια φθηνότερες κατά μέσο όρο».
Σημειώνεται πως το Google Flights είναι μια διαδικτυακή υπηρεσία αναζήτησης κρατήσεων πτήσεων που διευκολύνει την αγορά αεροπορικών εισιτηρίων μέσω τρίτων προμηθευτών. Κυκλοφόρησε από την Google το 2011 και σήμερα είναι πλέον μέρος του Google Travel.
H κάθετη αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων δεν φαίνεται να πτοεί τους καταναλωτές με την ταξιδιωτική ζήτηση διεθνώς να ανακάμπτει δυναμικά. Σημαντική βελτίωση στα κέρδη των αεροπορικών που αφήνουν πίσω τις ζημιές της πανδημίας. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Εκρηκτική αύξηση παρουσιάζουν οι αεροπορικοί ναύλοι, πολύ πάνω από τα επίπεδα του πληθωρισμού, καθώς οιαεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την αναζωπύρωση της ταξιδιωτικής ζήτησης μετά τη δύσκολη εποχή της πανδημίας.
Στοιχεία της εξειδικευμένης εταιρεία αναλύσεων Cirium, δείχνουν πως η μέση τιμή για τα αεροπορικά εισιτήρια σε πάνω από 600 από τις πιο δημοφιλείς διαδρομές διεθνώς παρουσίασε αύξηση κατά 27,4% σε ετήσια βάση το Φεβρουάριο (που είναι ο πιο πρόσφατος μήνας διαθέσιμων στοιχείων). Η αύξηση δε, αυτή σηματοδότησε τον 15ο συνεχόμενο μήνα με διψήφιο ποσοστό ανόδου.
Πρόκειται για άνοδο σε υπερδιπλάσιο επίπεδο σε σχέση με τα επίπεδα πληθωρισμού σε μεγάλες οικονομίες, όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη.
Ενδεικτικά η μέση τιμή οικονομικής θέσης για μια υπερατλαντική πτήση από το Λονδίνο (Χίθροου) προς τη Νέα Υόρκη (JFK) το Φεβρουάριο κινήθηκε στα 434 δολάρια, παρουσιάζοντας έτσι μια αύξηση κατά 23% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, ήτοι πριν την πανδημία.
Η αντίστοιχη μέση τιμή για πτήσεις από τη Νέα Υόρκη προς τη Σινγκαπούρη παρουσίασε αύξηση κατά 45% και από το Ντουμπάι προς τη Φρανκφούρτη άνοδο κατά 51%.
Σημαντικό τμήμα των ανατιμήσεων αποδίδεται, κατά τους ισχυρισμούς τους, στην ενίσχυση των τιμών των καυσίμων (παρά το γεγονός ότι η τιμή του πετρελαίου έχει υποχωρήσει αισθητά φέτος) και στη διόγκωση των λειτουργικών δαπανών λόγω της αύξησης των μισθών (οι εργαζόμενοι λόγω της ακρίβειας απαίτησαν και, τις περισσότερες φορές, διασφάλισαν αυξήσεις). Και ειδικά για τις αμερικάνικες αεροπορικές επιπλέον επιβαρρυντικός παράγοντας αποτελεί και το ισχυρό δολάριο.
Επίσης, αρκετές εταιρείες επαναφέρουν με αργό ρυθμό σε πλήρη λειτουργία όλα τα δρομολόγια τους, κυρίως λόγω της έλλειψης προσωπικού, με αποτέλεσμα η ζήτηση να ξεπερνά την προσφορά. Όμως, είναι σαφές ότι οι περισσότερες εταιρείες απλά προσπαθούν να… ρεφάρουν από τη ζημιά της πανδημίας συμβάλλοντας έτσι και στο λεγόμενο διογκούμενο φαινόμενο του «greedflation» (ο πληθωρισμός της απληστίας).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΙΑΤΑ, ο κλάδος ήταν από τους μεγάλους χαμένους της πανδημίας με συσσωρευμένες ζημιές που κυμάνθηκαν στα 200 δισ. δολάρια.
Εξάλλου, η εκρηκτική αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων δεν εμπόδισε τα αεροσκάφη να γεμίσουν. Η προθυμία των καταναλωτών να ταξιδέψουν, ακόμη και με τις τιμές αυτές, επιβεβαιώνει τη δυναμική ανάκαμψη της ζήτησης για ταξίδια μέσα στην τελευταία χρονιά. Γεγονός βέβαια που αποτυπώνεται στην αντίστοιχη ανάκαμψη των οικονομικών επιδόσεων των εταιρειών του κλάδου.
Ήδη μέσα στο 2022 υπολογίζεται ότι τα κέρδη των δέκα κυριότερων αεροπορικών εταιρειών διεθνώς εκτινάχθηκαν στα 6,3 δισ. δολάρια, μετά τις ζημιές ύψους 40 δισ. δολαρίων τα δύο προηγούμενα χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία της FactSet.
Η εικόνα δε, αυτή συνεχίστηκε και το πρώτο τρίμηνο με τις προοπτικές να είναι από τώρα θετικές και για τους επόμενους μήνες και δη, την κρίσιμη καλοκαιρινή περιόδο.
Η American Airlines ανακοίνωσε αυξημένα έσοδα κατά 37%, σε επίπεδα ρεκόρ, με κέρδη 10 εκατ. δολαρίων όταν το πρώτο τρίμηνο του 2022 είχε ζημιές ύψους 1,64 δισ. δολαρίων.
H γερμανική Lufthansa ανακοίνωσε το πρώτο κερδοφόρο πρώτο τρίμηνο εδώ και τρία χρόνια στα 791 εκατ. ευρώ, οδηγώντας τον περιχαρή CEO της, Κάρστεν Σπορ, να δηλώσει χαρακτηριστικά πως «η Lufthansa επέστρεψε!». Μάλιστα, η εταιρεία αναθεώρησε προς τα πάνω τις εκτιμήσεις της για το σύνολο της χρονιάς και δη, την καλοκαιρινή περίοδο, παρά το γεγονός ότι παραδέχτηκε ότι θα… δυσκολευτεί να ανταποκριθεί στην ισχυρή ζήτηση!
H IAG, μητρική της British Airways, ανακοίνωσε κέρδη ύψους 7,9 εκατ. στερλίνων, τα υψηλότερα από το 2019, ενώ αναθεώρησε προς τα πάνω τις προβλέψεις της για το σύνολο της χρονιάς.
Το ίδιο και η Air France-KLM που δήλωσε πως αποπλήρωσε στο γαλλικό κράτος όλη τη χρηματική βοήθεια που είχε λάβει κατά την πανδημία και δήλωσε αισιόδοξη για ένα… εκρηκτικό εμπορικά καλοκαίρι με πληρότητες άνω του 95%.
Η ανάκαμψη των ταξιδιών συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό παγκοσμίως, ωστόσο λαμβάνουν χώρα αλλαγές που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι επαγγελματίες ταξιδεύουν στο πλαίσιο των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους.
Από την πρώτη αεροπορική εταιρεία που πέταξε εμπορική επιβατική πτήση χρησιμοποιώντας 100% αειφόρο αεροπορικό καύσιμο το 2021, έως τις επενδύσεις σε ηλεκτρικά ιπτάμενα ταξί, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης και της καινοτομίας στα αεροπορικά ταξίδια.
Για παράδειγμα, η United Airlines δια του εκπροσώπου της, κ. Bob Schumacher, Διευθυντή Ηνωμένου Βασιλείου, Ιρλανδίας, Ισραήλ και Off-line Πωλήσεων, εντόπισε τις βασικές τάσεις που πρέπει να παρακολουθήσουν το 2023 οι επιχειρήσεις στις οποίες τα αεροπορικά ταξίδια είναι απαραίτητο εργαλείο δουλειάς και περιλαμβάνονται σε έρευνα της CWT.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…