Αεροπορικά εισιτήρια: H κάθετη αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων δεν φαίνεται να πτοεί τους καταναλωτές με την ταξιδιωτική ζήτηση διεθνώς να ανακάμπτει δυναμικά. Σημαντική βελτίωση στα κέρδη των αεροπορικών που αφήνουν πίσω τις ζημιές της πανδημίας. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Εκρηκτική αύξηση παρουσιάζουν οι αεροπορικοί ναύλοι, πολύ πάνω από τα επίπεδα του πληθωρισμού, καθώς οιαεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την αναζωπύρωση της ταξιδιωτικής ζήτησης μετά τη δύσκολη εποχή της πανδημίας.
Στοιχεία της εξειδικευμένης εταιρεία αναλύσεων Cirium, δείχνουν πως η μέση τιμή για τα αεροπορικά εισιτήρια σε πάνω από 600 από τις πιο δημοφιλείς διαδρομές διεθνώς παρουσίασε αύξηση κατά 27,4% σε ετήσια βάση το Φεβρουάριο (που είναι ο πιο πρόσφατος μήνας διαθέσιμων στοιχείων). Η αύξηση δε, αυτή σηματοδότησε τον 15ο συνεχόμενο μήνα με διψήφιο ποσοστό ανόδου.
Πρόκειται για άνοδο σε υπερδιπλάσιο επίπεδο σε σχέση με τα επίπεδα πληθωρισμού σε μεγάλες οικονομίες, όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη.
Ενδεικτικά η μέση τιμή οικονομικής θέσης για μια υπερατλαντική πτήση από το Λονδίνο (Χίθροου) προς τη Νέα Υόρκη (JFK) το Φεβρουάριο κινήθηκε στα 434 δολάρια, παρουσιάζοντας έτσι μια αύξηση κατά 23% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, ήτοι πριν την πανδημία.
Η αντίστοιχη μέση τιμή για πτήσεις από τη Νέα Υόρκη προς τη Σινγκαπούρη παρουσίασε αύξηση κατά 45% και από το Ντουμπάι προς τη Φρανκφούρτη άνοδο κατά 51%.
Αεροπορικά εισιτήρια: Καλύπτουν τις ζημιές της πανδημίας
Σημαντικό τμήμα των ανατιμήσεων αποδίδεται, κατά τους ισχυρισμούς τους, στην ενίσχυση των τιμών των καυσίμων (παρά το γεγονός ότι η τιμή του πετρελαίου έχει υποχωρήσει αισθητά φέτος) και στη διόγκωση των λειτουργικών δαπανών λόγω της αύξησης των μισθών (οι εργαζόμενοι λόγω της ακρίβειας απαίτησαν και, τις περισσότερες φορές, διασφάλισαν αυξήσεις). Και ειδικά για τις αμερικάνικες αεροπορικές επιπλέον επιβαρρυντικός παράγοντας αποτελεί και το ισχυρό δολάριο.
Επίσης, αρκετές εταιρείες επαναφέρουν με αργό ρυθμό σε πλήρη λειτουργία όλα τα δρομολόγια τους, κυρίως λόγω της έλλειψης προσωπικού, με αποτέλεσμα η ζήτηση να ξεπερνά την προσφορά. Όμως, είναι σαφές ότι οι περισσότερες εταιρείες απλά προσπαθούν να… ρεφάρουν από τη ζημιά της πανδημίας συμβάλλοντας έτσι και στο λεγόμενο διογκούμενο φαινόμενο του «greedflation» (ο πληθωρισμός της απληστίας).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΙΑΤΑ, ο κλάδος ήταν από τους μεγάλους χαμένους της πανδημίας με συσσωρευμένες ζημιές που κυμάνθηκαν στα 200 δισ. δολάρια.
Αεροπορικά εισιτήρια: Υψηλή ζήτηση
Εξάλλου, η εκρηκτική αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων δεν εμπόδισε τα αεροσκάφη να γεμίσουν. Η προθυμία των καταναλωτών να ταξιδέψουν, ακόμη και με τις τιμές αυτές, επιβεβαιώνει τη δυναμική ανάκαμψη της ζήτησης για ταξίδια μέσα στην τελευταία χρονιά. Γεγονός βέβαια που αποτυπώνεται στην αντίστοιχη ανάκαμψη των οικονομικών επιδόσεων των εταιρειών του κλάδου.
Ήδη μέσα στο 2022 υπολογίζεται ότι τα κέρδη των δέκα κυριότερων αεροπορικών εταιρειών διεθνώς εκτινάχθηκαν στα 6,3 δισ. δολάρια, μετά τις ζημιές ύψους 40 δισ. δολαρίων τα δύο προηγούμενα χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία της FactSet.
Η εικόνα δε, αυτή συνεχίστηκε και το πρώτο τρίμηνο με τις προοπτικές να είναι από τώρα θετικές και για τους επόμενους μήνες και δη, την κρίσιμη καλοκαιρινή περιόδο.
Η American Airlines ανακοίνωσε αυξημένα έσοδα κατά 37%, σε επίπεδα ρεκόρ, με κέρδη 10 εκατ. δολαρίων όταν το πρώτο τρίμηνο του 2022 είχε ζημιές ύψους 1,64 δισ. δολαρίων.
H γερμανική Lufthansa ανακοίνωσε το πρώτο κερδοφόρο πρώτο τρίμηνο εδώ και τρία χρόνια στα 791 εκατ. ευρώ, οδηγώντας τον περιχαρή CEO της, Κάρστεν Σπορ, να δηλώσει χαρακτηριστικά πως «η Lufthansa επέστρεψε!». Μάλιστα, η εταιρεία αναθεώρησε προς τα πάνω τις εκτιμήσεις της για το σύνολο της χρονιάς και δη, την καλοκαιρινή περίοδο, παρά το γεγονός ότι παραδέχτηκε ότι θα… δυσκολευτεί να ανταποκριθεί στην ισχυρή ζήτηση!
H IAG, μητρική της British Airways, ανακοίνωσε κέρδη ύψους 7,9 εκατ. στερλίνων, τα υψηλότερα από το 2019, ενώ αναθεώρησε προς τα πάνω τις προβλέψεις της για το σύνολο της χρονιάς.
Το ίδιο και η Air France-KLM που δήλωσε πως αποπλήρωσε στο γαλλικό κράτος όλη τη χρηματική βοήθεια που είχε λάβει κατά την πανδημία και δήλωσε αισιόδοξη για ένα… εκρηκτικό εμπορικά καλοκαίρι με πληρότητες άνω του 95%.
Αεροπορικά εισιτήρια: Αλλάζουν τα πάντα στα αεροπορικά ταξίδια
Η ανάκαμψη των ταξιδιών συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό παγκοσμίως, ωστόσο λαμβάνουν χώρα αλλαγές που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι επαγγελματίες ταξιδεύουν στο πλαίσιο των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους.
Από την πρώτη αεροπορική εταιρεία που πέταξε εμπορική επιβατική πτήση χρησιμοποιώντας 100% αειφόρο αεροπορικό καύσιμο το 2021, έως τις επενδύσεις σε ηλεκτρικά ιπτάμενα ταξί, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης και της καινοτομίας στα αεροπορικά ταξίδια.
Για παράδειγμα, η United Airlines δια του εκπροσώπου της, κ. Bob Schumacher, Διευθυντή Ηνωμένου Βασιλείου, Ιρλανδίας, Ισραήλ και Off-line Πωλήσεων, εντόπισε τις βασικές τάσεις που πρέπει να παρακολουθήσουν το 2023 οι επιχειρήσεις στις οποίες τα αεροπορικά ταξίδια είναι απαραίτητο εργαλείο δουλειάς και περιλαμβάνονται σε έρευνα της CWT.
Αεροπορικά εισιτήρια: Τα «εναλλακτικά» αεροδρόμια γίνονται δημοφιλή
Πριν από 10 χρόνια, η ιδέα του να μπορεί κανείς να πετάξει από αεροδρόμια εκτός των κύριων κόμβων των πόλεων και να απολαμβάνει την ίδια ή και καλύτερη άνεση και εξυπηρέτηση, θα ήταν σχεδόν αδιανόητη, όμως σήμερα, η ικανοποίηση των προσδοκιών αυτών, είναι πιο κοντά από ποτέ.
Στα επόμενα 20 χρόνια, η ζήτηση επιβατών για αεροπορικά ταξίδια προβλέπεται να διπλασιαστεί. Η IATA αναμένει ότι το 2036 θα ταξιδέψουν 7,8 δισ. επιβάτες, δηλαδή σχεδόν οι διπλάσιοι των 4 δισ. αεροπορικών ταξιδιωτών που αναμένεται να πετάξουν φέτος.
Ήδη, τα κύρια αεροδρόμια των ΗΠΑ, έχουν μπλοκάρει από την ταξιδιωτική κίνηση, σύμφωνα με τον κ. Schumacher.
Συνεπώς, σήμερα που η κίνηση έχει επιστρέψει, τα αεροδρόμια θέλουν να διασφαλίσουν ότι θα προσφέρουν στους επιβάτες μία αξέχαστη εμπειρία.
Στην περιοχή της Νέας Υόρκης, για παράδειγμα, ο τερματικός σταθμός Α του αεροδρομίου του Newark, είναι η τελευταία από μια σειρά αναβαθμίσεων πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων στα 3 κύρια αεροδρόμια της πόλης, JFK, LaGuardia και Newark.
Η United Airlines σχεδιάζει να επεκτείνει το αποτύπωμά της σε 15 πύλες, ή σχεδόν τις μισές από τις 33 πύλες στη νέα εγκατάσταση των 2,7 δισ. δολ.
Ο κόμβος της United New York/Newark είναι η μεγαλύτερη υπερατλαντική πύλη της αεροπορικής εταιρείας, με την προσθήκη και 5 νέων ευρωπαϊκών προορισμών τη θερινή περίοδο του 2022.
Το καλοκαίρι του 2023, η United θα πραγματοποιεί σχεδόν 450 καθημερινές πτήσεις προς 155 προορισμούς σε 46 χώρες από τη Νέα Υόρκη/ Newark. Αρχικά, το JFK θεωρήθηκε ως η πύλη της Νέας Υόρκης, αλλά τα Newark και LaGuardia κερδίζουν έδαφος και είναι εξίσου καλά συνδεδεμένα.
Photo: TWA Hotel, John F. Kennedy International Airport (JFK)/Unsplash
Το 2020, το JFK είχε 8,3 εκατ. επιβάτες και το Newark είχε 7,9 εκατ., βρίσκονταν δηλαδή πολύ κοντά.
Το New York/Newark βρίσκεται απέναντι από τη γέφυρα στο Νιου Τζέρσεϊ, αλλά η γειτνίασή του με το σταθμό Penn στο κέντρο του Μανχάταν είναι καλύτερη από τα άλλα 2 αεροδρόμια.
Έτσι, μετά την αποβίβαση, ο επιβάτης βρίσκεται στο κέντρο της πόλης σε 30 λεπτά. Εξάλλου ο ταξιδιώτης αναζητά την ευκολία και όσο λιγότερη είναι η ταλαιπωρία, τόσο το καλύτερο.
Και, καθώς η ζήτηση επιβατών αναμένεται να διπλασιαστεί, όπως και οι ταξιδιώτες που αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές, είναι πιθανό να σημειωθεί μεγαλύτερη ζήτηση για εναλλακτικά αεροδρόμια σε άλλες μεγάλες πόλεις του κόσμου, σχολιάζει ο κ. Schumacher.