Αεροπλάνο: Οι πιθανότητες δυστυχήματος σε αεροπορικό δυστύχημα είναι περίπου μία στα 11 εκατομμύρια, ωστόσο, σύμφωνα με νέα επιστημονική έρευνα οι πιθανότητες επιβίωσης εξαρτώνται από την επιλογή της θέσης. Ποια να επιλέξετε; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Φωτογραφία αρχείου από αεροσκάφος της Pegasus Airlines (AP Photo/Emrah Gurel)Φωτογραφία αρχείου από αεροσκάφος της Pegasus Airlines (AP Photo/Emrah Gurel)
Οι πιθανότητες να δυστυχήματος σε αεροπορικό δυστύχημα είναι περίπου μία στα 11 εκατομμύρια, ωστόσο, σύμφωνα με νέα επιστημονική έρευνα οι πιθανότητες επιβίωσης εξαρτώνται από την επιλογή της θέσης.
Ένας ειδικός σε θέματα αερομεταφορών αποκαλύπτει ότι το ποσοστό θανάτου για τους ταξιδιώτες που κάθονται στα καθίσματα του διαδρόμου στο κέντρο του σκάφους είναι 44%, σε σύγκριση με το 28% για τα κεντρικά πίσω καθίσματα, γράφει η Daily Mail.
Ο Doug Drury, καθηγητής στο Central Queensland University, δήλωσε ότι επειδή τα καθίσματα στο διάδρομο δεν προσφέρουν ένα μαξιλάρι στη μία πλευρά, ο επιβάτης πιθανότατα θα χτυπηθεί με τα χαρακτηριστικά μιας σύγκρουσης.
Ο Drury μοιράστηκε αυτές τις πληροφορίες στο The Conversation, καθησυχάζοντας τους ταξιδιώτες ότι «τα αεροπορικά ταξίδια είναι ο ασφαλέστερος τρόπος μεταφοράς».
Ωστόσο, τα αεροπλάνα συντρίβονται, γι’ αυτό και μοιράστηκε τις καλύτερες και τις χειρότερες θέσεις για να καθίσετε σε ένα αεροσκάφος.
Ο καθηγητής εξήγησε ότι το 1989, η πτήση 323 της United συνετρίβη στο Sioux City της Iowa. Εκεί επέζησαν 184 από τους 269 επιβάτες – οι περισσότεροι από τους οποίους κάθονταν πίσω από την πρώτη θέση, κοντά στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου.
Μια 35ετής έρευνα του TIME διαπίστωσε ότι οι θέσεις στο πίσω τρίτο του αεροσκάφους είχαν ποσοστό θανάτων 32%, σε σύγκριση με 39% στο μεσαίο τρίτο και 38% στο μπροστινό τρίτο.
Οι επιζώντες από συντριβή που κάθονται κοντά σε έξοδο κινδύνου έχουν ταχύτερη διαδρομή προς την έξοδο από το αεροπλάνο, καθιστώντας πιο πιθανό να απομακρυνθούν από ένα περιστατικό, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Γκρίνουιτς.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ένα κάθισμα έως και πέντε σειρές από την έξοδο προσφέρει περισσότερες από ίσες πιθανότητες διαφυγής σε περίπτωση πυρκαγιάς.
Ωστόσο, όταν κάθεται έξι ή περισσότερες σειρές από την έξοδο, «οι πιθανότητες να χαθεί κανείς υπερτερούν κατά πολύ εκείνων να επιβιώσει».
Το αν το κάθισμα βρίσκεται στον διάδρομο ή όχι έχει μόνο μια «οριακή» διαφορά, δείχνει η μελέτη. Οι επιστήμονες έλεγξαν τις μαρτυρίες 2.000 επιζώντων σε 105 αεροπορικά ατυχήματα παγκοσμίως.
Όσον αφορά την επιβίωση από πυρκαγιά, όσοι κάθονταν σε διάδρομο είχαν «οριακά» περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης – σε ποσοστό 65% – από όσους κάθονταν δίπλα σε παράθυρο (58%).
Οι επιβάτες που κάθονταν στο μπροστινό μέρος του αεροσκάφους είχαν 65 τοις εκατό πιθανότητες διαφυγής, ενώ εκείνοι που κάθονταν στο πίσω μέρος είχαν μόνο 53 τοις εκατό πιθανότητες.
Ο Robert Gifford, διευθυντής του Κοινοβουλευτικού Συμβουλευτικού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των Μεταφορών, δήλωσε:
«Η πιθανότητα επιβίωσής σας δεν θα πρέπει να βασίζεται στην ικανότητά σας να πληρώσετε για μια θέση εξόδου κινδύνου ή να κάνετε κράτηση της θέσης σας μέσω διαδικτύου».
Η μελέτη εξέτασε διάφορα αεροπορικά ατυχήματα, συμπεριλαμβανομένων πυρκαγιών στο αεροσκάφος και συντριβών.
Ένα από αυτά ήταν η πυρκαγιά στο αεροδρόμιο του Μάντσεστερ το 1985, η οποία στοίχισε τη ζωή σε 55 άτομα σε ένα 737 της British Airtours και προκλήθηκε από έκρηξη κινητήρα.
Η πυρκαγιά που προέκυψε φούντωνε στη μία πλευρά του αεροσκάφους, εμποδίζοντας αρκετές εξόδους.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι επιβάτες που έχασαν τη ζωή τους κάθονταν, κατά μέσο όρο, σε υπερδιπλάσια απόσταση από μια χρησιμοποιήσιμη έξοδο από ό,τι εκείνοι που επέζησαν.
Όλα τα αεροπλάνα πρέπει να περάσουν ένα τεστ για να αδειάζουν σε 90 δευτερόλεπτα. Στις δοκιμές, το πλήρωμα καμπίνας βοηθούσε τους επιβάτες στην έξοδό τους.
Αλλά η έκθεση αναφέρει ότι οι πειραματικές καταστάσεις δεν λαμβάνουν υπόψη τους «κοινωνικούς δεσμούς» μεταξύ των επιβατών – οι ενήλικες τείνουν να βοηθούν τα παιδιά να ξεφύγουν, για παράδειγμα.
Και οι έξοδοι μπορεί να είναι άχρηστες ή μπλοκαρισμένες, ενώ κάποιοι από το πλήρωμα καμπίνας μπορεί να έχουν πεθάνει κατά τη διάρκεια του ατυχήματος.
Οι επιβάτες στη μελέτη ήταν πιο πιθανό να συμμορφωθούν με τις οδηγίες του πληρώματος καμπίνας σε μια δοκιμή παρά σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
‘Σε πραγματικές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπου οι επιβάτες μπορεί να έχουν επιλογή κατευθύνσεων για να διαφύγουν, μπορεί τελικά να αγνοήσουν τις εντολές του πληρώματος και να επιχειρήσουν να χρησιμοποιήσουν την πλησιέστερη έξοδο’, σύμφωνα με τη μελέτη του 2008.
Η ανάκαμψη των ταξιδιών συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό παγκοσμίως, ωστόσο λαμβάνουν χώρα αλλαγές που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι επαγγελματίες ταξιδεύουν στο πλαίσιο των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους.
Από την πρώτη αεροπορική εταιρεία που πέταξε εμπορική επιβατική πτήση χρησιμοποιώντας 100% αειφόρο αεροπορικό καύσιμο το 2021, έως τις επενδύσεις σε ηλεκτρικά ιπτάμενα ταξί, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης και της καινοτομίας στα αεροπορικά ταξίδια.
Για παράδειγμα, η United Airlines δια του εκπροσώπου της, κ. Bob Schumacher, Διευθυντή Ηνωμένου Βασιλείου, Ιρλανδίας, Ισραήλ και Off-line Πωλήσεων, εντόπισε τις βασικές τάσεις που πρέπει να παρακολουθήσουν το 2023 οι επιχειρήσεις στις οποίες τα αεροπορικά ταξίδια είναι απαραίτητο εργαλείο δουλειάς και περιλαμβάνονται σε έρευνα της CWT.
Πριν από 10 χρόνια, η ιδέα του να μπορεί κανείς να πετάξει από αεροδρόμια εκτός των κύριων κόμβων των πόλεων και να απολαμβάνει την ίδια ή και καλύτερη άνεση και εξυπηρέτηση, θα ήταν σχεδόν αδιανόητη, όμως σήμερα, η ικανοποίηση των προσδοκιών αυτών, είναι πιο κοντά από ποτέ.
Στα επόμενα 20 χρόνια, η ζήτηση επιβατών για αεροπορικά ταξίδια προβλέπεται να διπλασιαστεί. Η IATA αναμένει ότι το 2036 θα ταξιδέψουν 7,8 δισ. επιβάτες, δηλαδή σχεδόν οι διπλάσιοι των 4 δισ. αεροπορικών ταξιδιωτών που αναμένεται να πετάξουν φέτος.
Ήδη, τα κύρια αεροδρόμια των ΗΠΑ, έχουν μπλοκάρει από την ταξιδιωτική κίνηση, σύμφωνα με τον κ. Schumacher.
Συνεπώς, σήμερα που η κίνηση έχει επιστρέψει, τα αεροδρόμια θέλουν να διασφαλίσουν ότι θα προσφέρουν στους επιβάτες μία αξέχαστη εμπειρία.
Στην περιοχή της Νέας Υόρκης, για παράδειγμα, ο τερματικός σταθμός Α του αεροδρομίου του Newark, είναι η τελευταία από μια σειρά αναβαθμίσεων πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων στα 3 κύρια αεροδρόμια της πόλης, JFK, LaGuardia και Newark.
Η United Airlines σχεδιάζει να επεκτείνει το αποτύπωμά της σε 15 πύλες, ή σχεδόν τις μισές από τις 33 πύλες στη νέα εγκατάσταση των 2,7 δισ. δολ.
Ο κόμβος της United New York/Newark είναι η μεγαλύτερη υπερατλαντική πύλη της αεροπορικής εταιρείας, με την προσθήκη και 5 νέων ευρωπαϊκών προορισμών τη θερινή περίοδο του 2022.
Το καλοκαίρι του 2023, η United θα πραγματοποιεί σχεδόν 450 καθημερινές πτήσεις προς 155 προορισμούς σε 46 χώρες από τη Νέα Υόρκη/ Newark. Αρχικά, το JFK θεωρήθηκε ως η πύλη της Νέας Υόρκης, αλλά τα Newark και LaGuardia κερδίζουν έδαφος και είναι εξίσου καλά συνδεδεμένα.
Photo: TWA Hotel, John F. Kennedy International Airport (JFK)/Unsplash
Το 2020, το JFK είχε 8,3 εκατ. επιβάτες και το Newark είχε 7,9 εκατ., βρίσκονταν δηλαδή πολύ κοντά.
Το New York/Newark βρίσκεται απέναντι από τη γέφυρα στο Νιου Τζέρσεϊ, αλλά η γειτνίασή του με το σταθμό Penn στο κέντρο του Μανχάταν είναι καλύτερη από τα άλλα 2 αεροδρόμια.
Έτσι, μετά την αποβίβαση, ο επιβάτης βρίσκεται στο κέντρο της πόλης σε 30 λεπτά. Εξάλλου ο ταξιδιώτης αναζητά την ευκολία και όσο λιγότερη είναι η ταλαιπωρία, τόσο το καλύτερο.
Και, καθώς η ζήτηση επιβατών αναμένεται να διπλασιαστεί, όπως και οι ταξιδιώτες που αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές, είναι πιθανό να σημειωθεί μεγαλύτερη ζήτηση για εναλλακτικά αεροδρόμια σε άλλες μεγάλες πόλεις του κόσμου, σχολιάζει ο κ. Schumacher.
Ο τομέας των ταξιδιών αντιπροσωπεύει περίπου το 8% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα. Συμβαίνουν πολλά για τη μείωση αυτών των εκπομπών όπως η εισαγωγή πιο βιώσιμων αεροσκαφών και καυσίμων, η δέσμευση άνθρακα και η πράσινη πιστοποίηση, διαπιστώνει ο κ. Schumacher.
‘Ηδη, η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε επένδυση 15 εκατ. δολαρίων στην Eve Air Mobility και μια συμφωνία αγοράς υπό όρους για 200 τετραθέσια ηλεκτρικά αεροσκάφη με option συν 200, αναμένοντας τις πρώτες παραδόσεις από το 2026. Εκτός από τα ηλεκτρικά αεροσκάφη, εξετάζει τη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα και επενδύει σε ευκαιρίες εμπορικών πτήσεων υδρογόνου και, σύμφωνα με τον κ. Schumacher, όλες αυτές οι εμβρυϊκές πρωτοβουλίες, απαιτούν σοβαρές επενδύσεις.
Το άγχος των αναμονών και των καθυστερήσεων, αναμένεται να μειωθεί δραματικά.
Σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα επιβατών της IATA το 2021, διαπιστώθηκε ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της τάξης του 73% των επιβατών, είναι πρόθυμο να μοιραστεί τα βιομετρικά του δεδομένα για να βελτιώσει τις διαδικασίες του αεροδρομίου, ποσοστό που το 2019 ήταν μόλις 46%.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι άνθρωποι έμαθαν ότι όσο λιγότερα σημεία επαφής υπάρχουν στη ζωή τους, τόσο το καλύτερο.
Επίσης, οι ταξιδιώτες έμαθαν ότι υπάρχουν μέρη της διαδικασίας του ταξιδιού που απλά δεν χρειάζονται ανθρώπινη διεπαφή, κάτι το οποίο θα εξακολουθήσει να συμβαίνει στις διαδικασίες του αεροδρομίου με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…