ΑΑΔΕ: Γκολ στην φοροδιαφυγή! Βάζουν… VAR στους φορολογικούς ελέγχους!

ΑΑΔΕ: Άλλα κόλπα από την ΑΑΔΕ που ετοιμάζει το VAR (!) για τους φορολογικούς ελέγχους.

Βιντεοσκόπηση των φορολογικών ελέγχων και κυκλικές μεταθέσεις εφοριακών και τελωνειακών υπαλλήλων προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο της ΑΑΔΕ για τη διασφάλιση της ακεραιότητας και της διαφάνειας στη λειτουργία των φορολογικών υπηρεσιών.

Πρόκειται για το σχέδιο δράσης για την ενίσχυση της διαφάνειας και της ακεραιότητας των Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ για την περίοδο 2023-2025, με στόχο την πάταξη της διαφθοράς και την ενίσχυση της αξιοπιστίας των φορολογικών ελέγχων.

Κάθε χρόνο υποβάλλονται δεκάδες καταγγελίες σε βάρος υπαλλήλων της Εφορίας, για υπέρβαση της δικαιοδοσίας τους ή για διαφθορά από θιγόμενους φορολογούμενους, οι οποίες εξετάζονται από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της ΑΑΔΕ ή τους αρμόδιους εισαγγελείς, χωρίς να σημαίνει ότι αποδεικνύονται όλες.

Στο εξής, ο έλεγχος της παραβατικότητας θα είναι προληπτικός, καθώς μετά τη συμφωνία της ΑΑΔΕ με την Εθνική Αρχή Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.), ο έλεγχος των υπαλλήλων των ΔΟΥ και των Ελεγκτικών Κέντρων θα είναι πιο ασφυκτικός και θα εποπτεύεται με τεχνικά μέσα, ενώ συχνές θα είναι οι μεταθέσεις των εφοριακών, προκειμένου να μην «παραγνωρίζονται» με τους ελεγχόμενους.

Όπως προκύπτει από το πρωτόκολλο Συνεργασίας μεταξύ της Α.Α.Δ.Ε. και της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.) που υπέγραψαν ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε., Γιώργος Πιτσιλής και η Αναπληρώτρια του Διοικητή της Ε.Α.Δ., Αλεξάνδρα Ρογκάκου, θα υπάρχει διαρκής επικοινωνία και ανταλλαγή πληροφοριών και τεχνογνωσίας με σημεία επαφής για τον συντονισμό μεταξύ των δυο φορέων στα πεδία του εσωτερικού ελέγχου και της διαχείρισης κινδύνων διαφθοράς και απάτης, καθώς και της προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Προβλέπει επίσης την κατάρτιση σχεδίου δράσης για την ενίσχυση της διαφάνειας και της ακεραιότητας των Υπηρεσιών για την περίοδο 2023-2025, το οποίο θα περιλαμβάνει:

  • Βιντεοσκόπηση των φυσικών ελέγχων. Οι ελεγκτές υπάλληλοι που θα πραγματοποιούν φορολογικούς ελέγχους σε επιχειρήσεις θα φέρουν πάνω τους κάμερα η οποία θα καταγράφει τη διαδικασία του ελέγχου. Στα αρχεία της κάμερας θα μπορούν να ανατρέξουν τόσο οι υπάλληλοι όσο και ο ελεγχόμενος, εάν υπάρξει οποιαδήποτε αμφισβήτηση ή καταγγελία στη συνέχεια, όπως γίνεται στα ποδοσφαιρικά γήπεδα με το VAR. Επίσης, σε ειδικά δωμάτια, με καταγραφόμενη τη διαδικασία, θα γίνονται οι συναντήσεις των φορολογουμένων στα Ελεγκτικά Κέντρα με υπαλλήλους.
  • Σύστημα κυκλικής μετακίνησης ελεγκτών σε κρίσιμα τελωνεία της χώρας. Δηλαδή οι εφοριακοί υπάλληλοι θα μετακινούνται συχνά από υπηρεσία σε υπηρεσίας και από περιοχή σε περιοχή, για ευνόητους λόγους.
  • Ενίσχυση της εποπτείας των τελωνείων από Οικονομικούς Επιθεωρητές
  • Σύσταση και λειτουργία Συμβούλου Ακεραιότητας για το σύνολο των Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ
  • Ενίσχυση και ενδυνάμωση του συστήματος ακεραιότητας και εσωτερικού ελέγχου
  • Ενίσχυση της διερεύνησης υποθέσεων απάτης, διαφθοράς, πειθαρχικών ελέγχων και αξιολόγησης κινδύνων
  • Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση υπαλλήλων σε θέματα ακεραιότητας στη βάση καλών διεθνών πρακτικών και σύγχρονων εργαλείων
  • Αξιολόγηση αντικτύπου των δράσεων και μέτρηση του δείκτη αντίληψης της διαφθοράς στην αρχή και τη λήξη των δράσεων
  • Καταγγελίες το 2022
  • Το Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ για το 2022 προέβλεπε τη διενέργεια αυξημένων ελέγχων, από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων προκειμένου να εντοπίσει κρούσματα διαφθοράς, αξιοποιώντας καταγγελίες πολιτών ή πληροφορίες που κατέχει η υπηρεσία.

Τα αποτελέσματα των ελέγχων θα ανακοινωθούν προσεχώς με τη δημοσιοποίηση του Επιχειρησιακού Σχεδίου. Το Επιχειρησιακό Σχέδιο του 2022 προέβλεπε:

  • Τη διενέργεια 40 εσωτερικών ελέγχων (κατ’ ελάχιστο μέχρι το στάδιο σύνταξης των αντίστοιχων προσωρινών εκθέσεων) σε διαδικασίες και λειτουργίες των Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ.
  • Τη διενέργεια 80 ελέγχων περιουσιακής κατάστασης προϊσταμένων και υπαλλήλων.
  • Τη διενέργεια 30 επιτόπιων αιφνιδιαστικών ελέγχων στις Υπηρεσίες.
  • Τη διενέργεια 100 ελέγχων για εντοπισμό ποινικών αδικημάτων και πειθαρχικών παραπτωμάτων υπαλλήλων της ΑΑΔΕ.
  • Την αξιολόγηση και διεκπεραίωση τουλάχιστον του 90% του συνόλου των καταγγελιών που περιέρχονται σε γνώση της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων.
  • Τη διενέργεια 11 στοχευμένων οικονομικών και διαχειριστικών ελέγχων δημοσίων υπολόγων και δημοσίων διαχειρίσεων.
  • Τη διενέργεια 4 διαχειριστικών ελέγχων ανά Φορολογική Περιφέρεια.

ΑΑΔΕ: Τρελάθηκε και… επίσημα – Δεν επιτρέπει ούτε χρήματα από τους γονείς στα παιδιά!

ΑΑΔΕ: Τα πάντα και τους πάντες ελέγχει πλέον η ΑΑΔΕ καθώς τώρα τις φταίνε οι γονείς!

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) βάζει στο στόχαστρο τις μεταφορές χρημάτων μεταξύ συγγενών.

Θα ερευνηθούν υποθέσεις όσων μεταφέρουν χρηματικά ποσά σε μέλη της οικογένειας τους

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ θα βρεθούν αγοραπωλησίες ακινήτων, γονικές παροχές, κληρονομιές και δωρεές υψηλού κινδύνου για μαύρο χρήμα ή φοροδιαφυγή και σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν ήδη δοθεί, από το σύνολο των υποθέσεων που θα ελεγχθούν, τουλάχιστον το 70% θα αφορά φορολογικά έτη, χρήσεις, υποθέσεις, περιόδους ή υποχρεώσεις της τελευταίας πενταετίας.

Επιμέρους ποσοστό 75% των ελέγχων , θα αφορούν καταρχήν σε ελέγχους της τελευταίας τριετίας για τις οποίες έχει λήξει η προθεσμία υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.

Ειδικά για όσους αξιοποίησαν τις διατάξεις για το αφορολόγητο όριο των 800.000 ευρώ στις δωρεές μεταξύ στενών συγγενικών προσώπων προέβησαν σε διαδοχικές – τριγωνικές- συναλλαγές ώστε να μεταφέρουν χρηματικα πο΄σα ή περιουσιακά στοιχεία αποφεύγοντας την αυτοτελή φορολόγηση με 20%-40% ή με πολύ πιο χαμηλό αφορολόγητο που προβλέπεται κατά περίπτωση.

Αναλυτικά σύμφωνα με τις νέες οδηγίες του επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή προς τον ελεγκτικό μηχανισμό για το 2023:

  1. Θα διενεργηθούν 25.500 πλήρεις και μερικοί φορολογικοί έλεγχοι από τις ελεγκτικές υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης.
  2. Τουλάχιστον το 70% των υποθέσεων που θα ελεγχθούν θα αφορά φορολογικά έτη, χρήσεις, υποθέσεις, περιόδους ή υποχρεώσεις της τελευταίας πενταετίας. Ποσοστό τουλάχιστον 75% των ελέγχων θα αφορούν καταρχήν σε ελέγχους της τελευταίας τριετίας, για τις οποίες έχει λήξει η προθεσμία υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
  3. Θα «ανοίξουν» 2.500 φάκελοι για τη διαπίστωση της ορθής εκπλήρωσης των υποχρεώσεων στη φορολογία μεταβίβασης ακινήτων, κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών.
  4. Θα ελεγχθούν όλες οι υποθέσεις φορολογίας μεταβίβασης κεφαλαίου για τις οποίες λήγει η προθεσμία της Φορολογικής Διοίκησης να εκδώσει πράξη διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου στις 31/12/2023 και αφορούν ακίνητα τα οποία δεν εντάσσονται στο αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού αξίας και δεν έχει γίνει δεκτή από τον φορολογούμενο η προεκτίμηση-προσωρινή αξία της Δ.Ο.Υ..
  5. Ανεξάρτητα από την προτεραιοποίησή τους ή μη, ελέγχονται άμεσα:

Υποθέσεις που αφορούν επιστροφές φόρων.

Υποθέσεις που αφορούν έλεγχο βάσει δείγματος, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα σε διατάξεις και αποφάσεις όπως ενδεικτικά δικαιούχων που έτυχαν επιστροφής ΦΠΑ, καθώς και δικαιούχων νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων που έτυχαν επιστροφής φόρου εισοδήματος, χωρίς έλεγχο.

Υποθέσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί σημείωμα διαπιστώσεων με τα αποτελέσματα του φορολογικού ελέγχου και προσωρινός προσδιορισμός φόρων και προστίμων.

Υποθέσεις που προέκυψαν από εισαγγελικές παραγγελίες, εντολές ανακριτικών και προανακριτικών πράξεων, περιλαμβανομένων αιτημάτων και εντολών διενέργειας φορολογικών ελέγχων που έχουν προκύψει από εντολή οποιασδήποτε εισαγγελικής ή δικαστικής Αρχής και διατηρούνται στην ΑΑΔΕ.

Υποθέσεις για τις οποίες επίκειται η έκδοση σημειώματος διαπιστώσεων και προσωρινού προσδιορισμού φόρου και προστίμου.

Υποθέσεις που αφορούν εκθέσεις έρευνας των Υπηρεσιών Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων.

Υποθέσεις που αφορούν πορισματικές εκθέσεις που διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ από τη Διεύθυνση Ερευνών Οικονομικού Εγκλήματος.

Υποθέσεις των ΔΥΟ, ΕΛ.ΚΕ και ΥΕΔΔΕ που αφορούν διενέργεια μερικού επιτόπιου ελέγχου διαπίστωσης της εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων, της τήρησης των βιβλίων και της έκδοσης των φορολογικών στοιχείων, για φορολογουμένους που ασκούν οποιαδήποτε δραστηριότητα ή διακινούν αγαθά.

Υποθέσεις που αφορούν διασταυρωτικούς ελέγχους ενδοκοινοτικών συναλλαγών (VIES), υποθέσεις πολυμερών (ταυτόχρονων) ελέγχων που διενεργούνται από ελληνικές και αλλοδαπές φορολογικές αρχές.

Υποθέσεις αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής κατόπιν αιτήματος.

Υποθέσεις ελέγχων συμμόρφωσης των Δηλούντων Ελληνικών Χρηματοπιστωτικών Ιδρυμάτων με τους κανόνες δέουσας επιμέλειας και υποβολής πληροφοριών

Ψηλά στη «λίστα» των ελέγχων και του 2023 βρίσκονται όλες οι εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις που παραγράφονται στο τέλος του έτους.

ΑΑΔΕ: Συναγερμός με τους κωδικούς του Taxisnet

Oι κωδικοί πρόσβασης στο Taxisnet αποτελούν τα «κλειδιά» που επιτρέπουν στους φορολογούμενους να υποβάλουν φορολογική δήλωση, να εκδώσουν πιστοποιητικά, να υποβάλουν αιτήσεις, να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες του δημοσίου που γίνονται ηλεκτρονικά.

Για το λόγο αυτό η προστασία των κωδικών είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Η ΑΑΔΕ έχει φτιάξει την εφαρμογή διαχείρισης ειδικών κωδικών μέσω της οποίας οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δημιουργήσουν επιμέρους κωδικούς για συγκεκριμένες εργασίες.

Για παράδειγμα, με τους ειδικούς κωδικούς εξουσιοδοτείτε ένα πρόγραμμα/λογισμικό να υποβάλλει πληροφορίες για εσάς, χωρίς να αποκαλύψετε στον κατασκευαστή ή λειτουργό του λογισμικού τους πραγματικούς σας κύριους κωδικούς.

Το πώς γίνεται η διαδικασία, περιγράφεται στις ακόλουθες ερωτήσεις και απαντήσεις.

Ποιος χρειάζεται να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών;

Η εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών επιτρέπει τη δημιουργία ενός ζεύγους «κωδικού εισόδου» (username) και «συνθηματικού χρήστη» (password) για συγκεκριμένες υπηρεσίες όπως αυτές υπάρχουν στην ενότητα «Διαθέσιμες Υπηρεσίες». Κάνοντας χρήση των κωδικών TAXISnet που κάποιος διαθέτει μπορεί να συνδεθεί στην εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών.

Για ποιο λόγο χρειάζονται οι ειδικοί κωδικοί;

Τα ζεύγη ειδικών κωδικών είναι ξεχωριστά από τους κύριους κωδικούς TAXISnet και διαφορετικά ανά υποστηριζόμενη εφαρμογή/υπηρεσία.

Οι ειδικοί κωδικοί αποτελούν ένα πρόσθετο μέσο ασφάλειας για να μη χρειαστεί να μοιραστείτε με άλλους τους κύριους κωδικούς σας TAXISnet όταν απαιτείται να χρησιμοποιήσετε μια από τις υποστηριζόμενες εφαρμογές.

Για παράδειγμα, με τους ειδικούς κωδικούς εξουσιοδοτείτε ένα πρόγραμμα/λογισμικό να υποβάλλει πληροφορίες για εσάς, χωρίς να αποκαλύψετε στον κατασκευαστή ή λειτουργό του λογισμικού τους πραγματικούς σας κύριους κωδικούς.

Υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση των Φυσικών και των Νομικών Προσώπων από την εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών;

Ναι. Στην περίπτωση Φυσικού Προσώπου, η έκδοση ειδικών κωδικών γίνεται από τον ίδιο τον υπόχρεο, ενώ στην περίπτωση Νομικού Προσώπου γίνεται αποκλειστικά από Φυσικό Πρόσωπο που έχει εξουσιοδοτηθεί ως «Εκπρόσωπος του Νομικού Προσώπου» μέσω της εφαρμογής εξουσιοδοτήσεων.

Μέσω της εφαρμογής εξουσιοδοτήσεων, ένα Νομικό Πρόσωπο έχει τη δυνατότητα να εξουσιοδοτήσει περισσότερα από ένα Φυσικά Πρόσωπα ως εκπροσώπους του, εκχωρώντας τους πλήρη πρόσβαση στις φορολογικές υποχρεώσεις του Νομικού Προσώπου.

Η ανάκληση αυτής της εξουσιοδότησης δεν επηρεάζει την ισχύ των ειδικών κωδικών που έχουν ήδη εκδοθεί.

Τα Νομικά Πρόσωπα μπορούν μόνο να ανακτήσουν τον ειδικό κωδικό (username) (αλλά όχι το συνθηματικό) του ζεύγους των ειδικών κωδικών που έχει εκδοθεί για λογαριασμό τους, από τους εκπροσώπους τους, μέσω της εφαρμογής Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών, στην ενότητα Υφιστάμενοι Ειδικοί Κωδικοί.

Τα Φυσικά Πρόσωπα, εφόσον έχουν ορισθεί ως εκπρόσωποι από ένα ή περισσότερα νομικά πρόσωπα, θα πρέπει κατά την είσοδό τους στην εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών να κάνουν «Επιλογή Ρόλου» και να επιλέξουν:

– Επιθυμώ να δράσω …. «για τον εαυτό μου»

– Με την επιλογή αυτή δημιουργούν / ανακαλούν ειδικούς κωδικούς που αφορούν προσωπικά τον δικό τους ΑΦΜ.

– Επιθυμώ να δράσω …. «ως Εκπρόσωπος Νομικού Προσώπου».

– Επιλέγεται ο ΑΦΜ του Νομικού Προσώπου για τον οποίο είναι επιθυμητό να εκδοθεί / ανακληθεί ειδικός κωδικός από τη λίστα των ΑΦΜ που θα εμφανιστεί.

Στις «Διαθέσιμες Υπηρεσίες» δεν είναι ενεργοποιημένη η επιλογή της δημιουργίας ειδικού κωδικού. Γιατί;

Για να συμβαίνει αυτό ο ΑΦΜ σας ανήκει σε Νομικό Πρόσωπο σύμφωνα με τα στοιχεία του TAXIS.

Θα πρέπει να δημιουργήσει ή να ανακαλέσει ειδικούς κωδικούς για εσάς ένα από τα Φυσικά Πρόσωπα που έχετε ορίσει ως «εκπροσώπους» σας μέσω της εφαρμογής εξουσιοδοτήσεων.

Εσείς μπορείτε να δείτε μόνο τους κωδικούς εισόδου (usernames) που οι εκπρόσωποί σας έχουν δημιουργήσει για εσάς.

Είμαι Λογιστής / Λογιστικό Γραφείο. Μπορώ να εκδώσω για τους πελάτες μου ειδικούς κωδικούς;

Η εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών αξιοποιεί μόνο τις εξουσιοδοτήσεις των Νομικών Προσώπων προς τους «εκπροσώπους» τους, και όχι τις εξουσιοδοτήσεις προς Λογιστές για συγκεκριμένες εφαρμογές.

Πόσους «Ειδικούς Κωδικούς» μπορώ να δημιουργήσω;

Από κάθε υπόχρεο, κάθε χρονική στιγμή, μπορεί να είναι ενεργός ένας μόνο ειδικός κωδικός για κάθε “Διαθέσιμη Υπηρεσία”.

Ο ειδικός αυτός κωδικός μπορεί να ανακληθεί και να εκδοθεί νέος όποτε κριθεί απαραίτητο μέσω της εφαρμογής “Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών”. Η ανάκληση μπορεί να γίνει μόνο από εκείνον που μπορεί να εκδώσει για το εν λόγω ΑΦΜ ένα νέο ειδικό κωδικό (δείτε ερώτηση 3).

Πόσους και ποιους χαρακτήρες επιτρέπεται να έχει ο κωδικός εισόδου και το συνθηματικό χρήστη;

O Κωδικός Εισόδου και το Συνθηματικό Χρήστη θα πρέπει να αποτελούνται από δέκα τουλάχιστον χαρακτήρες (με μέγιστο μήκος εκατό χαρακτήρες).

Στον Κωδικό Εισόδου επιτρέπεται η χρήση των κεφαλαίων λατινικών αλφαβητικών χαρακτήρων A-Z, των αριθμητικών χαρακτήρων 0-9 και του μη αλφαριθμητικού χαρακτήρα παύλα – (hyphen).

Στον Κωδικό απαιτείται ένας τουλάχιστον μη αλφαριθμητικός χαρακτήρας και ένας τουλάχιστον αλφαριθμητικός.

Στο Συνθηματικό Χρήστη επιτρέπεται η χρήση χαρακτήρων κεφαλαίων λατινικών A-Z, των πεζών λατινικών a-z και των αριθμητικών 0-9, καθώς και των συμβόλων

!@#$^*()/+=|?;:.,-~{} . Στο Συνθηματικό απαιτείται ένας τουλάχιστον αλφαβητικός χαρακτήρας και ένας τουλάχιστον αριθμητικός ή κάποιο από τα επιτρεπτά σύμβολα.

Πλέον, σε νέους Κωδικούς και Συνθηματικά, δεν γίνονται αποδεκτά τα σύμβολα &% .

Οι υπάρχοντες μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται μέχρι την ανάκλησή τους.

Μπορώ να ανακαλέσω ή να αντικαταστήσω έναν ειδικό κωδικό;

Ναι, από την ενότητα Υφιστάμενοι Ειδικοί Κωδικοί, ενεργοποιώντας την επιλογή «Ανάκληση Ειδικού Κωδικού».

Εάν η επιλογή «Ανάκληση Ειδικού Κωδικού» δεν είναι διαθέσιμη, τότε ο ΑΦΜ ανήκει σε Νομικό Πρόσωπο και την ανάκληση θα πρέπει να την κάνει ένας από τους «εκπροσώπους» του Νομικού Προσώπου.

Με την ανάκληση ενός ειδικού κωδικού για μια υπηρεσία, η υπηρεσία αυτή εμφανίζεται πάλι στην ενότητα «Διαθέσιμες Υπηρεσίες» και επιτρέπεται, εάν είναι επιθυμητό, να δημιουργηθεί νέος ειδικός κωδικός για την υπηρεσία αυτή.

Η ανάκληση και η αντικατάσταση ενός ειδικού κωδικού πρέπει να γίνεται εφόσον υπάρχει υποψία έκθεσής του σε οποιονδήποτε κίνδυνό υποκλοπής, είτε σε τακτικά χρονικά διαστήματα ως πρακτική ασφαλείας.

Μπορώ να ξαναχρησιμοποιήσω ένα ειδικό κωδικό που έχω ανακαλέσει;

Όχι. Ένας ειδικός κωδικός εισόδου (username) μπορεί να εκδοθεί μία μόνο φορά, από έναν ΑΦΜ, για τις ανάγκες μιας μόνο υπηρεσίας.

Ύστερα από την ανάκλησή του, δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κανέναν, ούτε να ορισθεί ως νέος ειδικός κωδικός από τον ίδιο ΑΦΜ ή από άλλον, για την ίδια ή άλλη υπηρεσία.

ΑΑΔΕ: Αμόλησε τα… σκυλιά – Δείτε τι τάζει στους εφοριακούς για να μας ελέγξουν

Σε ένα ανελέητο κυνήγι των φορολογούμενων έχει επιδοθεί η ΑΑΔΕ, τάζοντας μάλιστα μπόνους στους εφοριακούς!

Εντατικοποίηση των φορολογικών ελέγχων, καθώς και των διαδικασιών είσπραξης των ληξιπρόθεσμων χρεών προς το δημόσιο δρομολογεί η ΑΑΔΕ, μέσω της καθιέρωσης ειδικών πριμ στους εφοριακούς υπαλλήλους.

Με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή καθιερώνονται συγκεκριμένοι στόχοι που οφείλουν να επιτυγχάνουν τα ελεγκτικά τμήματα, αλλά τα τμήματα που θα υπερβούν τους στόχους ως προς τους αριθμούς των ελέγχων και της βεβαίωσης φόρων και προστίμων, θα λαμβάνουν και ειδική χρηματική αμοιβή.

Η αξιολόγηση των Οργανικών μονάδων της Αρχής, με σκοπό τη βράβευση αυτών, αποβλέπει στη μέτρηση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας αυτών βάσει της συνεισφοράς τους στον επιχειρησιακό σχεδιασμό και στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων, αναφέρει η απόφαση.

Τα κριτήρια είναι οι αριθμοί των τακτικών και προληπτικών ελέγχων που πραγματοποιούν και τα πρόστιμα που βεβαιώνουν.

Η αξιολόγηση θα γίνεται από ειδική επιτροπή, με βάση το σύστημα των μορίων, ανάλογα με την επίδοση και το προσωπικό και τον τομέα δράσης της κάθε υπηρεσίας.

Το χρηματικό έπαθλο θα μοιράζεται σε όλους του υπαλλήλους κάθε τμήματος και όχι μόνο στους ελεγκτές.

Ισχυρότερα μπόνους προβλέπονται για την αποκάλυψη σημαντικών περιπτώσεων φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου, κάτω από επικίνδυνες συνθήκες, αλλά και για τον επιτυχή χειρισμό υποθέσεων ιδιαίτερης βαρύτητας.

Ειδικότερα, με την απόφαση της ΑΑΔΕ, καθορίζεται το γενικό βραβείο αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας Οργανικών Μονάδων της ΑΑΔΕ και καθώς και ειδικά βραβεία για:

  • Την υψηλή απόδοση και την ιδιαίτερη συνεισφορά των Οργανικών Μονάδων στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της ΑΑΔΕ και στην εκπλήρωση της αποστολής της ή στην επίτευξη οροσήμων που έχουν τεθεί στην Αρχή στο πλαίσιο του Σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας ή για την αποκάλυψη ιδιαίτερα σημαντικών περιπτώσεων φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου.
  • Τη συμμετοχή των Οργανικών Μονάδων στην υλοποίηση σημαντικών έργων ή στην ανταπόκρισή τους σε έκτακτα γεγονότα, εκτός επιχειρησιακού Σχεδίου της ΑΑΔΕ.
  • Την ανάληψη πρωτοβουλιών Οργανικών Μονάδων που προάγουν το έργο της ΑΑΔΕ.
  • Τη διαχείριση υποθέσεων ιδιαίτερης βαρύτητας ή υπό ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας.
  • Κοινωνικής προσφοράς και περιβαλλοντικής ευαισθησίας.

Κριτήριο αξιολόγησης της γενικής βράβευσης αποτελεί η αποδοτικότητα κάθε Οργανικής Μονάδας, ήτοι ο βαθμός επίτευξης αυτής ως προς τους τεθέντες στόχους της βάσει του Επιχειρησιακού Σχεδίου της ΑΑΔΕ, λαμβάνοντας υπόψη το ανθρώπινο δυναμικό της (στελέχωση).

Αναλυτικότερα, τα κριτήρια που θα μετράνε είναι:

  • Η υψηλή απόδοση έναντι στόχων και η ιδιαίτερη συνεισφορά των Οργανικών Μονάδων στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της ΑΑΔΕ.
  • Ο χειρισμός υποθέσεων ιδιαίτερης πολυπλοκότητας εντός ασφυκτικών χρονικών πλαισίων – προθεσμιών, με παράλληλη εκπλήρωση κρίσιμων δεικτών απόδοσης της φορολογικής και τελωνειακής διοίκησης σε ποσοστό άνω του 100%.
  • Ο επιτυχής συντονισμός Οργανικών Μονάδων στην υλοποίηση στόχων, επιχειρησιακών σχεδίων, προγραμμάτων, μεταρρυθμίσεων ή οροσήμων που έχουν τεθεί στην Αρχή στο πλαίσιο του Σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, με σημαντικά και μετρήσιμα αποτελέσματα στο έργο της ΑΑΔΕ.
  • Η αποκάλυψη ιδιαίτερα σημαντικών περιπτώσεων φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου, κάτω από ιδιαίτερα επικίνδυνες συνθήκες, με ουσιαστική βαρύτητα στο έργο της ΑΑΔΕ.
  • Η ανάληψη πρωτοβουλιών Οργανικών Μονάδων, που προάγουν το έργο της ΑΑΔΕ. Οι πρωτοβουλίες αξιολογούνται σύμφωνα με την πρωτοτυπία της ιδέας και την αποτελεσματικότητά της σε συνδυασμό με το πολλαπλασιαστικό όφελος που επιφέρουν.
  • Η υποβολή τεκμηριωμένης πρότασης κατόπιν μελέτης, η οποία οδηγεί σε αύξηση των δημοσίων εσόδων.
  • Ο χειρισμός υποθέσεων ιδιαίτερης βαρύτητας (ως προς το αποτέλεσμα αυτών σε εισπραχθέντα ανά ελεγκτή Οργανικής Μονάδας έσοδα από καταλογισμό φόρων, δασμών ή τελών, κατόπιν ελέγχων).