ΟΤΕ: Σε νέες επενδύσεις θα προχωρήσει το 2021 ο ΟΤΕ, ο οποίος βλέπει με συγκρατημένη αισιοδοξία το μέλλον, ενώ δεν φοβάται τον ανταγωνισμό.
Αυτά τόνισε στην πρόσφατη τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης των αναλυτών ο διευθύνων σύμβουλος του OΤΕ, Μ. Τσαμάζ, ξεκαθαρίζοντας ότι ο OΤΕ θα συνεχίσει το επενδυτικό του πλάνο, που για το 2021 θα διαμορφωθεί σε 550 εκατ. ευρώ, δίνοντας μεγάλη σημασία στις νέες τεχνολογίες.
Αναφερόμενος στο 2020, τόνισε ότι τα έργα Πληροφορικής και το broadband σταθερής στήριξαν τα έσοδα από τις απώλειες της κινητής τηλεφωνίας. Μάλιστα, απέδωσε αυτές τις απώλειες στη σημαντική πτώση του τουρισμού, καθώς προκλήθηκαν απώλειες εσόδων 22 εκατ. ευρώ από το roaming.
Οσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση, η επιστροφή στην κανονικότητα θα βοηθήσει σημαντικά, καθώς, όπως ανέφερε ο κ. Τσαμάζ, πολλά καταστήματα εστίασης που ήταν συνδρομητές έχουν σταματήσει να λειτουργούν.
Σύμφωνα με τη Διοίκηση του Οργανισμού, «το πρώτο τρίμηνο του 2021 θα υπάρχει πτώση, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, καθώς θα γίνει σύγκριση με μήνες πριν από την πανδημία, ενώ σήμερα υπάρχουν ακόμα περιοριστικά μέτρα».
Ο κ. Τσαμάζ αναφέρθηκε και στην αμοιβή προς τους μετόχους, σημειώνοντας πως «θα είναι αυξημένη κατά 20% το 2021, σε σχέση με το 2020, στα 480 εκατ. ευρώ συνολικά, με προτεινόμενο μέρισμα στα 0,68 ανά μετοχή (313 εκατ. ευρώ) και πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών, σε σκοπό την ακύρωσή τους, ύψους 167 εκατ. ευρώ, περίπου.
Ο Ομιλος θα δώσει και έκτακτο μέρισμα, ανάλογα με τα καθαρά έσοδα που θα έχει από την πώληση της Telekom Romania, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στο δεύτερο μισό του έτους». Η αποκοπή του τακτικού μερίσματος θα γίνει στις 9 Ιουλίου, ενώ το δεύτερο μέρισμα εκτιμάται ότι θα έρθει προς τον Νοέμβριο.
Για το τρέχον έτος, η Διοίκηση αναμένει προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές 575 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ οι ελεύθερες ταμειακές ροές θα ανέλθουν σε 480 εκατ. ευρώ περίπου.
Σύμφωνα με την Beta Sec., «ο ΟΤΕ με την επίδοση του 2020 απέδειξε ότι είναι μια εταιρία… παντός καιρού. Οχι μόνο είναι εξαιρετικά κερδοφόρος, που ξέρει να ανταγωνίζεται σε ένα άκρως απαιτητικό περιβάλλον τιμών, αλλά γνωρίζει και να λειτουργεί σε συνθήκες που κάθε άλλο παρά κανονικές μπορούν να χαρακτηριστούν».
«Ο ΟΤΕ το 2007 ήταν μια εταιρία με τζίρο 6,4 δισ. ευρώ και προσωπικό άνω των 34.000 ατόμων. Το πρόβλημα του ΟΤΕ ήταν ότι έπρεπε να μειώσει το μερίδιο αγοράς του, ώστε να μη θεωρείται ότι έχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά της σταθερής τηλεφωνίας, και παράλληλα να μειώσει το καθαρό χρέος του, το οποίο το 2007 ήταν 4,2 δισ. ευρώ, χωρίς να καταστρέψει τις ελεύθερες ταμειακές ροές, που του έδιναν το πλεονέκτημα των υψηλών μερισμάτων.
Και φαίνεται ότι τα κατάφερε. Στις 31/12/2020, ο καθαρός δανεισμός υποχώρησε στο 1,04 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων και των χρηματοδοτικών μισθώσεων).
Τα λειτουργικά αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου θα μπορούσαν, μάλιστα, να είναι υψηλότερα, αν δεν είχαν επηρεαστεί αρνητικά από εγγραφές προσαρμογών, που σχετίζονται με την αποτίμηση της Telekom Romania Mobile κατά 11 εκατ. ευρώ. Φέτος ένα μέρος των χαμένων εσόδων περιαγωγής, κοντά στα 22 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα αναπληρωθεί από τη βελτίωση της τουριστικής κίνησης, ενώ δεν θα υπάρχει η πίεση στην τελική γραμμή από τη σταθερή τηλεφωνία της Ρουμανίας», επισημαίνει η Beta Sec.
Ολοκληρώνοντας την πώληση της Telecom Romania, ο ΟΤΕ θα μείνει με το κομμάτι της κινητής (Telekom Romania Mobile) στο οποίο κατέχει το 70%.
Θα ήταν μάλλον αναμενόμενο σε κάποιο κοντινό βάθος χρόνου ο ΟΤΕ να προχωρήσει στην πλήρη αποεπένδυση από τη Ρουμανία, δεδομένου ότι το κομμάτι αυτό απέδωσε το 2020 350 εκατ. ευρώ, 38,4 εκατ. ευρώ σε λειτουργικά και εκτιμώμενες ζημιές προ φόρων κοντά στα 45 εκατ. ευρώ.
Η Ρουμανία έχει πληθυσμό 19,4 εκατ. ευρώ και ο τζίρος που πραγματοποιεί είναι αντικειμενικά μικρός για τα μεγέθη της αγοράς, ενώ η είσοδος σε φάσματα συχνοτήτων υψηλής ταχύτητας θα απαιτήσει ένα σοβαρό ύψος επενδύσεων.
ΟΤΕ: Δείτε τι έδειξαν τα τεστ για το ίντερνετ της εταιρείας
Μια ακόμα σπουδαία διάκριση κατέκτησε η Cosmote, προσθέτοντας στο παλμαρέ της ένα βραβείο που θα ζήλευαν όλες οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών! Διαβάστε στο xristika.gr ποιο είναι.
Το βραβείο για «το πιο γρήγορο δίκτυο κινητής στην Ελλάδα», απέσπασε και πάλι το δίκτυο COSMOTE κινητής στα Speedtest AwardsTM της Ookla®, της πρώτης εταιρείας παγκοσμίως για μετρήσεις broadband και mobile internet.
Η COSMOTE, που έφερε πρώτη στην Ελλάδα το 5G, το Internet του μέλλοντος, βραβεύτηκε για όγδοη συνεχόμενη φορά από την Ookla® πετυχαίνοντας σκορ ταχύτητας (Speed ScoreTM) 51.39, (2ος: 28.49 και 3ος: 25.62) και οι ταχύτητες download μετρήθηκαν κατά 64% υψηλότερες από εκείνες του δεύτερου παρόχου και 83% υψηλότερες από του τρίτου.
«Είμαστε υπερήφανοι που και για το 2020, το δίκτυο COSMOTE αναδείχθηκε από την Ookla® ως “το πιο γρήγορο δίκτυο κινητής στην Ελλάδα”. Δεν σταματάμε εδώ. Έχοντας φέρει πρώτοι το 5G στην ελληνική αγορά, θα συνεχίσουμε να εξελίσσουμε το μεγαλύτερο δίκτυο κινητής της χώρας για να απολαμβάνουν οι συνδρομητές μας κορυφαία εμπειρία συνδεσιμότητας και mobile Internet στη νέα ψηφιακή εποχή.
Θερμά συγχαρητήρια στους ανθρώπους μας, που με τη δουλειά τους όλα αυτά τα χρόνια, διατηρούν στην κορυφή το δίκτυο COSMOTE, μένοντας πιστοί στο όραμά μας για έναν κόσμο καλύτερο για όλους με την αξιοποίηση της τεχνολογίας», δήλωσε σχετικά ο Executive Director Network Development & Operations Ομίλου ΟΤΕ, κ. Γιώργος Τσώνης.
Το βραβείο «Greece’s Fastest Mobile Network 2020» βασίστηκε σε περίπου 460.000 μετρήσεις που έγιναν από τους ίδιους τους χρήστες κινητών δικτύων, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Τα tests έγιναν μέσω της εφαρμογής Speedtest® σε πραγματικές συνθήκες, σε ολόκληρη τη χώρα, στα δίκτυα όλων των παρόχων κινητής, μέσω συσκευών iOS και Android.
Με περισσότερους από 13.500 servers παγκοσμίως, εκατομμύρια τεστ πραγματοποιούνται καθημερινά από χρήστες της Ookla®, με το σύνολό τους να έχει ξεπεράσει τα 33 δισεκατομμύρια, από το 2006.
Περισσότερες πληροφορίες για τα «Speedtest Awards» στο www.speedtest.net/awards.
OTE: Η συμφωνία του… αιώνα!
Αφού έφτασε στο σημείο να μοιράζει δωρεάν ίντερνετ σε συγκεκριμένες περιοχές της Ελλάδας, η COSMOTE προχώρησε στο επόμενο μεγάλο βήμα. Η COSMOTE και η Microsoft επεκτείνουν τη συνεργασία τους, προσφέροντας ακόμη πιο εξελιγμένες και υψηλής ποιότητας λύσεις cloud, σε μεγάλες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Το portfolio cloud λύσεων εμπλουτίζεται με τυποποιημένες λύσεις Azure και Modern Workplace, καθώς και με τη νέα υπηρεσία υποστήριξης, Premium Support. Στόχος της συνεργασίας των δύο εταιρειών είναι να συμβάλλουν στον ταχύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό και στη βελτίωση της παραγωγικότητας κάθε επιχείρησης.
COSMOTE και Microsoft συνεργάζονται ήδη από το 2019, παρέχοντας λύσεις cloud σε μεγάλες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας του Ομίλου Deutsche Telekom με τη Microsoft Corp, σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Όπως ανακοινώθηκε από τους επικεφαλής της Deutsche Telekom και της Microsoft Corp., κ. Tim Höttges και κ. Satya Nadella αντίστοιχα, η επέκταση συνεργασίας των δύο εταιρειών θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών να επιταχύνουν τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό.
Το εμπλουτισμένο portfolio λύσεων cloud που διαθέτει η COSMOTE σε συνεργασία με τη Microsoft περιλαμβάνει τα εξής:
-Υπηρεσίες αξιολόγησης επιχειρησιακής ετοιμότητας για μετάβαση στο Cloud: Οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν εξειδικευμένα εργαλεία για την αξιολόγηση της ετοιμότητας των εφαρμογών και πληροφοριακών τους υποδομών που σχετίζονται με το cloud.
-Πιστοποιημένη μεθοδολογία για την ομαλή μετάβαση SAP λύσεων στο Microsoft Azure.
-Εκσυγχρονισμένες υπηρεσίες Azure: Οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιολογούν, να διαχειρίζονται και να μεταφέρουν στο cloud όλες τις εφαρμογές, αξιοποιώντας τις λύσεις που αφορούν στην υποδομή (infrustructure-as-a-service), αλλά και τις υπηρεσίες πλατφόρμας (platform-as-a-service).
-Λύσεις Modern Workplace (με Windows 10 και Microsoft 365), ώστε κάθε επιχείρηση να επιτυγχάνει αποτελεσματικότερη επαφή με τους πελάτες της, διασφαλίζοντας παράλληλα την προστασία ευαίσθητων δεδομένων, να βελτιστοποιεί τη λειτουργία της και να αυξάνει την παραγωγικότητά της. Μέσα από τις λύσεις διευκολύνεται η απομακρυσμένη εργασία μέσα από ένα ασφαλές περιβάλλον.
Επιπλέον, η COSMOTE παρέχει τη νέα υπηρεσία υποστήριξης Premium Support. Με το Premium Support, ένας πιστοποιημένος από τη Microsoft τεχνικός της COSMOTE, παραμετροποιεί απομακρυσμένα, γρήγορα και με ασφάλεια το εταιρικό email της επιχείρησης στο νέο Microsoft 365, ώστε να αξιοποιούνται άμεσα όλες οι εφαρμογές.
Σημειώνεται ότι οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τις λύσεις της Microsoft σε συνδυασμό με ολοκληρωμένες υπηρεσίες ασφαλείας που προσφέρει η COSMOTE.
Όπως δήλωσε ο Αλμπέρτος Μπουρλάς, Διευθυντής Πωλήσεων Εμπορικών Συνεργατών της Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας:
“Πιστεύουμε πολύ στη στρατηγική μας συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και την ενισχύουμε διαρκώς, έχοντας στο επίκεντρό της το Cloud, το οποίο είναι η κινητήριος δύναμη του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων κάθε μεγέθους.
Πρόκειται για μία συνεργασία που ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην αγορά της τεχνολογίας στην Ελλάδα, σε μία εποχή προκλήσεων και αυξημένων αναγκών για απομακρυσμένη εργασία και ασφάλεια δεδομένων. Συνεχίζουμε δυναμικά να υποστηρίζουμε ως στρατηγικός εταίρος το όραμα των συνεργατών και των πελατών μας για ανάπτυξη, ευελιξία, αποδοτικότητα και παραγωγικότητα στο ψηφιακό περιβάλλον”.
Ο Chief Commercial Officer Business Segment Ομίλου ΟΤΕ, κ. Γρηγόρης Χριστόπουλος, σημείωσε:
“Η επέκταση της συνεργασίας της COSMOTE και της Microsoft, δύο εκ των μεγαλύτερων εταιρειών τεχνολογίας στην Ελλάδα για την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων Cloud, σε συνδυασμό με την υψηλή τεχνογνωσία του Ομίλου Deutsche Telekom, θα βοηθήσει στον ταχύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό των ελληνικών επιχειρήσεων.
Στην COSMOTE, παρέχουμε τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία και τις υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες κάθε επιχείρησης και αποτελούμε συνεργάτη επιλογής για τους επαγγελματίες που θέλουν να ξεχωρίσουν στην ψηφιακή εποχή.
Μέσα από στρατηγικές συνεργασίες, όπως αυτή με τη Microsoft, μένουμε πιστοί στο όραμά μας, να δημιουργήσουμε έναν κόσμο καλύτερο για όλους με σύμμαχό μας την τεχνολογία”.