Youtube: Τις τελευταίες ημέρες, πολλοί ήρθαν αντιμέτωποι με ένα εκνευριστικό πρόβλημα στο YouTube, κομμάτια και nonstop mixes που απολάμβαναν ξαφνικά δεν είναι διαθέσιμα.
Κάθε φορά που προσπαθούν να τα παίξουν, είτε στη βασική πλατφόρμα είτε στο Music, εμφανιζόταν το μήνυμα λάθους «Αυτό το βίντεο περιέχει περιεχόμενο από τη SESAC. Δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα σας».
Αυτό που κάνει την κατάσταση ακόμα πιο συγκεχυμένη είναι ότι τα βίντεο και τα κομμάτια εξακολουθούν να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης, στην αρχική σελίδα, και στις playlists των χρηστών. Μπορούσαν να κάνουν κλικ σε αυτά, αλλά όταν προσπαθούσαν να τα αναπαράγουν, έβλεπαν το ίδιο μήνυμα λάθους.
Αυτό φαίνεται να είναι ένα ευρύτερο πρόβλημα, και οφείλεται σε μια διαμάχη αδειών μεταξύ του YouTube και της SESAC (Society of European Stage Authors and Composers). Η ομάδα της πλατφόρμας αντέτεινε το θέμα σε απάντηση ενός χρήστη, δηλώνοντας: «Η μουσική μας άδεια με τη SESAC έχει λήξει χωρίς συμφωνία για τους όρους ανανέωσης, παρά τις καλύτερες προσπάθειές μας. Για αυτό το λόγο, χρειάζεται να μπλοκάρουμε ορισμένα μουσικά περιεχόμενα στο YouTube στις Η.Π.Α.»
Σε δήλωσή της στο 9to5Google, η εταιρεία εξήγησε περαιτέρω τη θέση της: «Έχουμε διατηρήσει διαπραγματεύσεις καλής πίστης με τη SESAC για την ανανέωση της υπάρχουσας συμφωνίας μας. Δυστυχώς, παρά τις καλύτερες προσπάθειές μας, δεν μπορέσαμε να καταλήξουμε σε μια δίκαιη συμφωνία πριν από την λήξη της. Παίρνουμε πολύ σοβαρά το copyright και, ως αποτέλεσμα, το περιεχόμενο που εκπροσωπείται από τη SESAC δεν είναι πλέον διαθέσιμο στο YouTube στις Η.Π.Α. Είμαστε σε ενεργές συνομιλίες με τη SESAC και ελπίζουμε να καταλήξουμε σε νέα συμφωνία το συντομότερο δυνατό.»
Η SESAC είναι σημαντική γιατί εκπροσωπεί τους συνθέτες και τους εκδότες, διασφαλίζοντας ότι τα δικαιώματά τους προστατεύονται βάσει του νόμου περί πνευματικών δικαιωμάτων. Ουσιαστικά, αν η μουσική παίζεται δημόσια, χρειάζεται άδεια από τον κάτοχο των πνευματικών δικαιωμάτων. Η SESAC παρέχει μια γενική συμφωνία άδειας, που πολλές επιχειρήσεις βρίσκουν βολική και οικονομικά αποδοτική για δημόσιες εκτελέσεις των κομματιών τους, ίσως όμως όχι το YouTube.
Η οργάνωση ισχυρίζεται ότι εκπροσωπεί κορυφαίους καλλιτέχνες όπως η Adele, οι R.E.M., η Ariana Grande και η Kesha, ενώ διαθέτει περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια κομμάτια στο κατάλογό της. Η επίδραση αυτής της διαμάχης είναι σημαντική, με έναν τεράστιο αριθμό κομματιών να φαίνεται ότι έχουν αφαιρεθεί από το YouTube και το Music στις Η.Π.Α. Δημοφιλείς καλλιτέχνες όπως η Adele και οι Nirvana έχουν πληγεί ιδιαιτέρως, καθώς πολλά από τα hit τους έχουν πλέον εντελώς εξαφανιστεί από τα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ωστόσο, η κατάσταση φαίνεται κάπως ασυνεπής, καθώς κομμάτια άλλων καλλιτεχνών που ανήκουν στη SESAC, όπως η Kesha, παραμένουν προσβάσιμα. Αυτή τη στιγμή, παραμένει αβέβαιο πότε θα λυθεί το πρόβλημα. Μπορούμε πάντα να ελπίζουμε στην εδραίωση μιας καλής συμφωνίας, το συντομότερο δυνατό.
Youtube: Παίζει με τη νοημοσύνη μας – Δείτε τι άλλαξε για να πλουτίσει
Είναι γνωστό πως το πλέον εκνευριστικό στο Youtube είναι οι διαφημίσεις ωστόσο ο κολοσσός της Google, στον οποίο ανήκει η πλατφόρμα, το… τερμάτισε!
Η Google έχει ξεκινήσει να λαμβάνει σοβαρά μέτρα για να αποτρέψει την παράκαμψη των διαφημίσεων στο YouTube. Είτε αρέσει σε μερίδα χρηστών, είτε όχι, οι διαφημίσεις αποτελούν μεγάλο μέρος των εσόδων τόσο των δημιουργών περιεχομένου, όσο και της Google.
Οπότε, είναι λογικά καμία από τις δύο πλευρές να μην συμπαθεί τους ad blocker και οποιαδήποτε μέθοδο παράκαμψης των διαφημίσεων.
Στα τελευταία μέτρα που δοκιμάζει ο κολοσσός της αναζήτησης είναι η αποτροπή αναπαραγωγής βίντεο μετά την θέαση τριών βίντεο με μπλοκαρισμένες διαφημίσεις.
Η λύση που προσφέρει στους χρήστες είναι είτε να προσθέσουν το YouTube στις εξαιρέσεις του ad blocker, είτε να πληρώσουν το Premium, αν θέλουν να συνεχίσουν να βλέπουν βίντεο.
Εκτός από το παραπάνω χαρακτηριστικό, το οποίο δοκιμάζει αυτή τη στιγμή η Google, οι χρήστες εντόπισαν κάτι ακόμα. Εκπρόσωπο της εταιρείας επιβεβαίωσε ότι δοκιμάζουν ένα απανασχεδιασμένο “Skip Ads” κουμπί σε όλες τις πλατφόρμες όπου είναι διαθέσιμο το YouTube.
Το παλιό κουμπί ήταν ένα σχετικά μεγάλο ορθογώνιο που ο χρήστης μπορούσε να πατήσει αρκετά εύκολα.
Στα πλαίσια του Materia You design και σε μία προσπάθεια να μειώσει τα skip στις διαφημίσεις, η Google έκανε το φόντο σε pill-shaped σχήμα, κατάργησε το περίγραμμα του κουμπιού και τα κεφαλαία από τη λέξη “Ads”, μίκρυνε αρκετά το κουμπί, και αύξησε τη διαφάνεια του.
Έτσι, κατάφερε να κάνει πιο δύσκολο το πάτημα του και το κουμπί πλέον το παρατηρείς πιο δύσκολα πάνω στην εικόνα οποιασδήποτε διαφήμισης.
Αυτή η αλλαγή θα μπορούσε όντως να μειώσει τα Skip Ads, αλλά σύμφωνα με ειδικούς ίσως επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα στα έσοδα της Google και των δημιουργών περιεχομένου από το YouTube.
Οι ειδικοί σημειώνουν ότι αυτή η αλλαγή θα μπορούσε να επηρεάσει τις προβολές και τα χρήματα που ξοδεύουν οι διαφημιστές σε εκστρατείες στη γνωστή πλατφόρμα φιλοξενίας βίντεο.
Youtube: Δείτε γιατί ζητάει πλέον χρήματα
Μια αλλαγή που θα προκαλέσει πολλές αντιδράσεις ετοιμάζει το YouTube, καθώς θα ξεκινήσει να ζητάει χρήματα!
Ειδικότερα, η δημοφιλής πλατφόρμα αναπαραγωγής βίντεο εξετάζει να απαιτεί από τους χρήστες της Premium συνδρομή για αναπαραγωγή βίντεο σε 4K ανάλυση.
Το YouTube υποστηρίζει βίντεο 4K από το 2010.
Επί 12 χρόνια τα βίντεο 4K, ακόμη και βίντεο υψηλότερων αναλύσεων, όπως το 8K που παρουσιάστηκαν στην πλατφόρμα το 2015, ήταν διαθέσιμα δωρεάν για όλους τους χρήστες της πλατφόρμας.
Σύμφωνα με πολλές αναφορές στο Reddit τον περασμένο μήνα, το YouTube (θυγατρική της Alphabet, δηλαδή της Google) δοκιμάζει μια αλλαγή στο status quo.
Για όσους ανήκουν στην πειραματική ομάδα της Google, όταν επιλέγουν μια συγκεκριμένη ανάλυση για ένα βίντεο, τα μέλη που δεν είναι συνδρομητές θα βλέπουν τη λέξη “Premium” δίπλα στην επιλογή για 4K/2160p.
Με απλά λόγια, προστίθεται ένας νέος περιορισμός στους χρήστες του YouTube που δεν πληρώνουν συνδρομή, ενώ ταυτόχρονα ο περιορισμός αυτός λειτουργεί ως νέο “προνόμιο” του YouTube Premium.
Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, η συνδρομή YouTube Premium έχει τα εξής πλεονεκτήματα: αφαιρεί τις διαφημίσεις από την πλατφόρμα, επιτρέπει στους συνδρομητές να αναπαράγουν βίντεο σε μικρή οθόνη στο Android και το iOS και τους επιτρέπει να κατεβάζουν βίντεο για παρακολούθηση εκτός σύνδεσης.
Η συνδρομή περιλαμβάνει επίσης την υπηρεσία μουσικής της Google YouTube Music.
Youtube: Μην «ψαρώσετε» με τα σχόλια κάτω από τα βίντεο
Δεν μας έφταναν οι απάτες με τα SMS και τις κάρτες, τώρα ήρθαν οι απάτες και μέσω… Youtube!
Τα κρυπτονομίσματα διανύουν μια ταραχώδη περίοδο με τους κυβερνοαπατεώνες να έχουν στραφεί σε νέους τρόπους για να παγιδεύουν τα θύματά τους.
Οι ειδικοί της Kaspersky έχουν εντοπίσει ένα τέτοιο ασυνήθιστο σύστημα, όπου οι επιτιθέμενοι προωθούν πλαστές υπηρεσίες κρυπτονομισμάτων στο YouTube.
Προσπαθούν να προσεγγίσουν όσους ενδιαφέρονται για φθηνά κρυπτονομίσματα αφήνοντας σχόλια σε δημοφιλή βίντεο – αλλά, φυσικά, οι ενδιαφερόμενοι δεν θα λάβουν ποτέ το νόμισμα.
Οι απατεώνες επιλέγουν επίκαιρα βίντεο στο YouTube και αφήνουν σχόλια που προωθούν ένα ψεύτικο «κενό» στην αγορά κρυπτονομισμάτων. Για να κάνουν το μήνυμά τους πιο ορατό, παραποιούν στατιστικά στοιχεία στα σχόλια και τοποθετούν απαντήσεις «bot» για να ενισχύσουν το αρχικό σχόλιο.
Το σχόλιο ενθαρρύνει τους θεατές να επισκεφτούν το κανάλι του συντάκτη στο YouTube και να παρακολουθήσουν ένα βίντεο που παρέχει οδηγίες για το πώς να επωφεληθούν από ένα υποτιθέμενο bug συναλλαγματικής ισοτιμίας.
Οι χρήστες μπορεί να μην παρατηρήσουν ότι αυτό το βίντεο είναι το μόνο που έχει δημοσιευτεί στο κανάλι.
Το βίντεο είναι σίγουρα κατασκευασμένο: οι επεξεργασίες στις σειρές των συναλλαγματικών ισοτιμιών είναι ορατές με γυμνό μάτι και τα σχόλια είναι γεμάτα με υπερενθουσιώδη σχόλια.
Ο σύνδεσμος κάτω από το βίντεο οδηγεί σε δόλιο ανταλλάκτη νομισμάτων.
Μόλις ένας χρήστης φτάσει στην ιστοσελίδα της οποίας υπάρχει link στην περιγραφή, το θύμα βλέπει μια δυνατότητα ανταλλαγής bitcoin – αλλά αν το χρησιμοποιήσει, δεν θα δει ποτέ ξανά αυτά τα χρήματα, καθώς η υπηρεσία είναι ψεύτικη.
Για να αποφύγετε απάτες, να εξοικονομήσετε χρήματα και να διατηρήσετε τα προσωπικά σας δεδομένα, οι ειδικοί της Kaspersky μοιράζονται τις ακόλουθες απλές συμβουλές:
Ελέγξτε οποιονδήποτε σύνδεσμο πριν κάνετε κλικ. Τοποθετήστε τον δείκτη του ποντικιού πάνω του για προεπισκόπηση της διεύθυνσης URL και αναζητήστε ορθογραφικά λάθη ή άλλες παρατυπίες.
Είναι επίσης καλή πρακτική να εισάγετε όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης μόνο μέσω ασφαλούς σύνδεσης. Αναζητήστε το πρόθεμα HTTPS πριν από τη διεύθυνση URL του ιστότοπου, υποδεικνύοντας ότι η σύνδεση με τον ιστότοπο είναι ασφαλής.
Μερικές φορές τα ψεύτικα email και οι ιστότοποι μοιάζουν με αληθινά.
Εξαρτάται από το πόσο καλά έκαναν οι εγκληματίες τη δουλειά τους. Συγκεκριμένα, οι υπερσύνδεσμοι, πιθανότατα, θα είναι λανθασμένοι — με ορθογραφικά λάθη.
Ωστόσο, οι σύνδεσμοι μπορούν επίσης να μεταμφιεστούν ώστε να μοιάζουν με έγκυρους συνδέσμους και να σας ανακατευθύνουν σε διαφορετική σελίδα, πλαστοπροσωπώντας τον νόμιμο ιστότοπο.
Για την προστασία των δεδομένων και των οικονομικών σας, είναι καλή πρακτική να βεβαιωθείτε ότι η ηλεκτρονική σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς και πληρωμής είναι ασφαλής. Θα ξέρετε ότι η διεύθυνση URL της ιστοσελίδας ξεκινά με HTTPS αντί για το συνηθισμένο HTTP: ένα εικονίδιο κλειδαριάς θα εμφανίζεται επίσης συνήθως δίπλα στη διεύθυνση URL και η γραμμή διευθύνσεων σε ορισμένα προγράμματα περιήγησης θα είναι πράσινη.
Εάν δεν βλέπετε αυτές τις λειτουργίες, μην προχωρήσετε.
Χρησιμοποιήστε μια αξιόπιστη λύση ασφαλείας που μπορεί να σας βοηθήσει να ελέγξετε την ασφάλεια της διεύθυνσης URL που επισκέπτεστε και παρέχει επίσης τη δυνατότητα να ανοίξετε οποιονδήποτε ιστότοπο σε προστατευμένο container για να αποτρέψετε την κλοπή ευαίσθητων δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων οικονομικών στοιχείων.
Youtube: Κλέβει χαρακτηριστικά από το TikTok!
Η Google και η Meta έχουν επανειλημμένα αντιγράψει αρκετά χαρακτηριστικά του TikTok, προσπαθώντας να καταλάβουν πού οφείλεται η τεράστια επιτυχία του κινεζικού social media.
Τώρα, το YouTube ανακοίνωσε πως προσθέτει voiceover αφηγήσεις στα Shorts στο iOS, επιτρέποντας στο χρήστη να προσθέσει το δικό του ηχητικό σχολιασμό πάνω σε ήδη υπάρχοντα βίντεο.
Το χαρακτηριστικό αυτό φυσικά υπάρχει στο TikTok εδώ και αρκετό καιρό.
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που το YouTube δανείζεται κάποιο χαρακτηριστικό του TikTok, αφού προηγουμένως είχε προσθέσει τη δυνατότητα απάντησης σε σχόλια με βίντεο του χρήστη.
Η αντιγραφή χαρακτηριστικών είναι κάτι σύνηθες στην tech βιομηχανία και συνήθως λαμβάνει χώρα όταν μεγάλες εταιρίες αισθάνονται να απειλούνται από μικρότερες και συνήθως πιο καινοτόμες εταιρίες.