Οι σόμπες δεν τις γλιτώνουν από τα μέτρα για την κλιματική αλλαγή. Δείτε ποιος πρέπει να βγάλει άμεσα τις σόμπες στα xristika.gr.
Από την 1η Ιανουαρίου 2025, οι εξωτερικές θερμάστρες αποτελούν παρελθόν για τα εστιατόρια, τις καφετέριες και τα καταστήματα διασκέδασης στη Βαρκελώνη. Αυτό σημαίνει πως οι τουρίστες που επισκέπτονται την πόλη τον χειμώνα και θέλουν να απολαύσουν το ποτό ή το φαγητό τους σε εξωτερικό χώρο θα πρέπει να συμβιβαστούν με το κρύο. Ο Δεκέμβριος του 2024 ήταν ο τελευταίος μήνας κατά τον οποίο οι θερμάστρες ήταν ακόμη σε λειτουργία.
Η απόφαση αυτή ελήφθη στο πλαίσιο μείωσης των εκπομπών άνθρακα, παρά τις μακροχρόνιες δικαστικές διαμάχες μεταξύ του δημοτικού συμβουλίου και των ιδιοκτητών εστιατορίων, οι οποίοι φοβούνταν απώλεια πελατείας. Το μέτρο είχε αρχικά εισαχθεί το 2018, με σταδιακή κατάργηση για να προσαρμοστούν οι επιχειρήσεις και οι επισκέπτες. Ωστόσο, κάποιες ηλεκτρικές θερμάστρες με χωρητικότητα μικρότερη από 150 W/m² θα συνεχίσουν να επιτρέπονται από την 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Απριλίου, όπως ανακοίνωσε το δημοτικό συμβούλιο στις 17 Δεκεμβρίου.
Παρόμοια μέτρα έχουν εφαρμοστεί και σε άλλες πόλεις. Στη Γαλλία, οι θερμαινόμενοι υπαίθριοι χώροι καθισμάτων έχουν ήδη απαγορευτεί, ενώ στη Μαδρίτη επιχειρήθηκε κάτι αντίστοιχο. Ωστόσο, εκεί το μέτρο δεν προχώρησε, καθώς το τοπικό δικαστήριο έκρινε πως δεν υπήρχαν επαρκείς αποδείξεις ότι οι θερμάστρες συμβάλλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με ομάδες εξοικονόμησης ενέργειας, η χρήση θερμαστρών σε μια βεράντα 75 m² κατά τη διάρκεια του χειμώνα εκπέμπει τόσο διοξείδιο του άνθρακα όσο ένα αυτοκίνητο που διανύει τρεις φορές την περίμετρο της Γης.
Προς το παρόν δεν έχει αποφασιστεί κάτι παρόμοιο για την Ελλάδα.
Αλλά μπορεί στο άμεσο μέλλον κάτι τέτοιο να αποφασιστεί.
Τα πράγματα στην Οικονομία της Ευρώπης δεν είναι καλά. Αυτό είναι σίγουρο. Οι ειδικοί προειδοποιούν για το χειρότερο σενάριο.
Το 2024 αποτέλεσε την απαρχή ενός νέου κύκλου προκλήσεων για την ευρωζώνη, με τις δύο ισχυρότερες οικονομίες της, τη Γαλλία και τη Γερμανία, να βρίσκονται σε δίνη πολιτικών και οικονομικών κρίσεων. Η κατάσταση είναι τόσο κρίσιμη, που καμία από τις δύο χώρες δεν έχει καταφέρει να εγκρίνει προϋπολογισμό για το 2025.
Οι οικονομολόγοι εκφράζουν έντονη ανησυχία για τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι δύο οικονομίες. Επισημαίνουν ότι οι πολιτικές αδιέξοδα, οι δημοσιονομικές ανισορροπίες και η έλλειψη ανάπτυξης ενδέχεται να οδηγήσουν σε αλυσιδωτές επιπτώσεις για το σύνολο της ευρωζώνης, η οποία κινδυνεύει να απολέσει την παγκόσμια οικονομική της θέση. Η τρέχουσα κρίση διαφέρει από την ελληνική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας, καθώς τώρα το πρόβλημα εντοπίζεται στις μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρώπης.
Ο Neil Shearing, επικεφαλής οικονομολόγος της Capital Economics, προειδοποίησε ότι χωρίς θεμελιώδεις μεταρρυθμίσεις στον πυρήνα της, η Ευρώπη θα βρεθεί αντιμέτωπη με χρόνια χαμηλής ανάπτυξης, αυξημένες δημοσιονομικές ανησυχίες και υποβάθμιση του ρόλου της στον παγκόσμιο ανταγωνισμό μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.
Η πολιτική κρίση στη Γαλλία και τη Γερμανία έχει οδηγήσει σε προσωρινούς προϋπολογισμούς για το 2025, βασισμένους σε δεδομένα του 2024. Στη Γαλλία, το έλλειμμα προβλέπεται να φτάσει το 6,1% του ΑΕΠ, ενώ το χρέος υπολογίζεται στο 112%. Ο νέος πρωθυπουργός, Φρανσουά Μπαϊρού, θα κληθεί να ξεπεράσει σημαντικά πολιτικά εμπόδια για να επιτύχει την έγκριση του προϋπολογισμού.
Στη Γερμανία, η πολιτική κρίση επιδεινώνεται, με πρόωρες εκλογές να προγραμματίζονται για τον Φεβρουάριο, μετά την κατάρρευση του συνασπισμού υπό τον Όλαφ Σολτς. Η γερμανική οικονομία υποφέρει από χρόνια υποεπενδύσεων, γεγονός που έχει οδηγήσει σε επιβράδυνση της ανάπτυξης.
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) προβλέπει ανάπτυξη 0,7% το 2024 και 1,1% το 2025, με πληθωρισμό 2,4% και 2,1% αντίστοιχα. Ωστόσο, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η μείωση των επιτοκίων από μόνη της δεν επαρκεί για να αντιμετωπίσει τα διαρθρωτικά προβλήματα, όπως η χαμηλή παραγωγικότητα και οι εμπορικές εντάσεις.
Η πρόεδρος της ΕΚΤ, Κριστίν Λαγκάρντ, αναφέρθηκε στους κινδύνους που εξακολουθούν να απειλούν την ανάπτυξη, όπως η επιβράδυνση του παγκόσμιου εμπορίου και η χαμηλή εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Αν και ορισμένοι αναλυτές, όπως ο Kallum Pickering της Peel Hunt, υποστηρίζουν πιο επιθετικές μειώσεις επιτοκίων, οι προβλέψεις για την ευρωζώνη παραμένουν υποτονικές.
Ο Jari Stehn της Goldman Sachs προέβλεψε ανάπτυξη 0,8% για την ευρωζώνη το 2025, πολύ χαμηλότερη από την αντίστοιχη των ΗΠΑ (2,5%). Παρά την ύπαρξη αποταμιεύσεων που θα μπορούσαν να στηρίξουν την κατανάλωση, οι διαρθρωτικές προκλήσεις, οι υψηλές τιμές ενέργειας και οι εμπορικές εντάσεις παραμένουν μεγάλα εμπόδια.
Η Ευρώπη αντιμετωπίζει ένα δύσκολο μέλλον, με την ανάγκη για άμεσες και ουσιαστικές πολιτικές και οικονομικές μεταρρυθμίσεις να καθίσταται επιτακτική.
Η ανακοίνωση για τα τέλη κυκλοφορίας 2025 δύο ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας για την πληρωμή τους. Διαβάστε περισσότερα στο xristika.gr.
Τελικά οι ιδιοκτήτες ΙΧ… φοβέρα θέλουν για να πληρώσουν στην ώρα τους τα τέλη κυκλοφορίας. Κάπως έτσι έγινε φέτος, καθώς μετά από πολλά χρόνια δεν δόθηκε παράταση πέρα τις 31 Δεκεμβρίου.
Εμπρόθεσμα καταβλήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας για το 88% των οχημάτων, όπως προκύπτει από σχετική ανακοίνωση της ΑΑΔΕ.
Όπως αναφέρεται «έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024 η προθεσμία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας ΙΧ οχημάτων για το 2025 και από το σύνολο των 6,7 εκατομμυρίων οχημάτων, εμπρόθεσμα πληρώθηκαν τέλη κυκλοφορίας για 5,9 εκατομμύρια. Δηλαδή, ποσοστό 88%».
Το ποσοστό αυτό είναι στα ίδια επίπεδα με τα τέλη του 2024, με το 90% να πληρώνει εμπρόθεσμα, αλλά με την καταληκτική προθεσμία πέρυσι να έχει παραταθεί έως τις 4 Μαρτίου.
Για παράδειγμα, αν τα τέλη ενός οχήματος ήταν 150€, τότε:
Βόμβα με ελληνικο σούπερ μάρκετ: Κανόνι και λουκέτο από το 2025
Εξελίξεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ αναμένεται μέσα στο 2025, σύμφωνα με γνώστες του κλάδου.
Οι προκλήσεις παραμένουν έντονες το 2025 για τους επιχειρηματίες του οργανωμένου λιανεμπορίου, καθώς καλούνται να διαχειριστούν δύο κρίσιμα ζητήματα: τον ολοένα και πιο έντονο ανταγωνισμό και τη μειωμένη κατανάλωση, που επηρεάζεται αρνητικά από το αυξανόμενο κόστος ζωής, το οποίο δεν συμβαδίζει με τα εισοδήματα.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι εξαγορές και συγχωνεύσεις αποτελούν αναγκαία στρατηγική για την επιβίωση και ανάπτυξη στον κλάδο.
Οι μεγαλύτεροι παίκτες της αγοράς βρίσκονται σε ετοιμότητα για συμφωνίες, καθώς ο συνδυασμός έντονου ανταγωνισμού και υψηλών λειτουργικών εξόδων ασκεί πίεση στις μικρότερες αλυσίδες.
Παράλληλα, οι μεγαλύτερες εταιρείες αναζητούν ευκαιρίες για διεύρυνση του μεγέθους και της διαπραγματευτικής τους ισχύος, με στόχο τη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους τους, τα οποία, σύμφωνα με επιχειρηματίες του κλάδου, έχουν συρρικνωθεί στο 1%-1,5% εξαιτίας και των κυβερνητικών μέτρων κατά του πληθωρισμού.
Όπως σημειώνει ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), η συγκέντρωση στον κλάδο μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας.
Σημειώνεται ότι τα μεγάλα σούπερ μάρκετ καταλαμβάνουν περίπου το 58% του συνολικού τζίρου της αγοράς λιανεμπορίου τροφίμων, ποσοστό που παραμένει από τα χαμηλότερα στην ΕΕ, ενώ στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται αναλογικά περισσότερα σήματα σε σ
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…