Ξεχάστε όσα ξέρατε: Επίσημα τέλος οι ταυτότητες από 21 Ιουλίου – Πώς θα κυκλοφορούμε

Ταυτότητες: Το τέλος της ταυτότητας όπως το γνωρίζαμε έφτασε καθώς από τις 21 Ιουλίου θα αποτελέσει και επίσημα παρελθόν. Δείτε όλες τις εξελίξεις στο xristika.gr

Ο γγ Πληροφοριακών Συστημάτων Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, μιλώντας στον ΑΝΤ1 αποκάλυψε πως η ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό θα «έρθουν» νωρίτερα από ότι είχε ανακοινώσει ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Κυριάκος Πιερρακάκης.

Συγκεκριμένα τόνισε πως από τις 21 Ιουλίου όλοι οι πολίτες θα μπορούν να έχουν στο κινητό τους την ταυτότητά τους και το δίπλωμα οδήγησης.

Την είδηση αυτή είχε προαναγγείλει ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης ο οποίος είχε δηλώσει πως από τον Ιούλιο οι πολίτες δεν θα χρειάζεται να φέρουν μαζί τους την ταυτότητά τους και το δίπλωμα οδήγησης προκειμένου να τα επιδεικνύουν. Αρκεί να έχουν μαζί το κινητό τους!

Αυτός είναι ο προγραμματισμός και ελπίζουμε ότι θα τηρηθεί απολύτως, είχε πει ο Κυριάκος Πιερρακάκης, εξηγώντας ότι η χρήση θα είναι τόσο εύκολη όσο ήταν και αυτή με το πιστοποιητικό εμβολιασμού για τον κορονοϊό.

Ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε, παράλληλα, ότι προς το παρόν ξεκινάμε με την ταυτότητα και το δίπλωμα που είναι εθνικά έγγραφα – γιατί το διαβατήριο είναι διεθνές έγγραφο και κατ’ επέκταση η διαδικασία είναι πιο πολύπλοκη.

Άλλωστε, «δεν μας τιμά η ταυτότητα που έχουμε» είπε γελώντας ο υπουργός, προσθέτοντας ότι είναι από τις χειρότερες της Ευρώπης αισθητικά και λειτουργικά.

Όμως και δεν θα μασήσω τα λόγια μου υπολείπεται και σε θέματα ασφάλειας, πρόσθεσε τέλος ο υπουργός.

Ταυτότητες: Τι είναι το car wallet

Σε προσωπικό πορτοφόλι (wallet) στα κινητά μας τηλέφωνα θα περάσει η ταυτότητα, το δίπλωμα οδήγησης ενώ, στόχος είναι η μετατροπή των κινητών τηλεφώνων σε στοιχείο ταυτοποίησης όπως αποκάλυψε πριν λίγο ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυρ. Πιερρακάκης.

Η εφαρμογή Wallet μέχρι τώρα χρησιμοποιείται από τους χρήστες για να πληρώνουν ηλεκτρονικά για να προϊόντα που αγοράζουν χωρίς την χρήση κάποιας κάρτας, μόνο με το κινητό τους τηλέφωνο.

Διαδικασίες όπως η απόκτηση διπλώματος, οχήματος και η επανέκδοση εγγράφου, θα γίνονται ψηφιακά, γρήγορα και απλά.

Τελικός στόχος είναι διαδικασίες όπως η απόκτηση ενός διπλώματος ή ενός οχήματος και η επανέκδοση ενός εγγράφου λόγω απώλειας να γίνεται ψηφιακά, γρήγορα και απλά.

Συγκεκριμένα, η ηλεκτρονική εφαρμογή Car Wallet, όπως έχει αποκαλυφθεί, θα δίνει πρόσβαση πιστοποίησης μέσω του κινητού στα παρακάτω στοιχεία, έχοντας νομική ισχύ σε περίπτωση ελέγχουν από την Τροχαία:

• άδεια οδήγησης (δίπλωμα)
• παραβάσεις και τους βαθμούς στο point system
• ιστορικό συντήρησης του οχήματος
• άδεια κυκλοφορίας του οχήματος (μέχρι τέλος 2022)
• βεβαίωση τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) (μέχρι τέλος 2022)
• ασφαλιστήριο συμβόλαιο (από το 2023)

Ταυτότητες: Φακέλωμα με την ψηφιακή κάρτα εργασίας

Οι εργαζόμενοι θα μπορούν επιπλέον μέσω της αναβαθμισμένης εφαρμογής myErgani mobile app να βλέπουν στην κινητή τους συσκευή σε μορφή ημερολογίου το πρόγραμμα που προδηλώνει ο εργοδότης, καθώς και την πραγματική απασχόληση που παρείχαν

H ψηφιακή κάρτα εργασίας για να μείνει στη ζωή χιλιάδων εργαζομένων από την ερχόμενη εβδομάδα.Περισσότεροι από 120.000 μισθωτοί σε τράπεζες και σούπερ – μάρκετ υποχρεούνται από την Παρασκευή 1η Ιουλίου να «χτυπούν» την ψηφιακή κάρτα εργασίας κάθε ημέρα, τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά την αποχώρησή τους από τη δουλειά.

Οι νέες ψηφιακές εφαρμογές που υποστηρίζουν την υλοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας είναι διαθέσιμες στους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις, ενόψει της πρώτης εφαρμογής της Κάρτας από 1ης Ιουλίου για το σύνολο των τραπεζών της χώρας και τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.

Πρόκειται για την εφαρμογή myErgani mobile app για τους εργαζόμενους, η οποία έχει αναβαθμιστεί προκειμένου να υποστηρίζει τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, και την εφαρμογή Ergani CardScanner για τις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ήδη σύστημα ωρομέτρησης, η οποία «διαβάζει» κατά την έναρξη και λήξη της εργασίας τις Ψηφιακές Κάρτες των εργαζομένων και μεταδίδει αυτόματα σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.

Ο μηχανισμός «ανάγνωσης» της Ψηφιακής Κάρτας είναι παρόμοιος με τη διαδικασία που ακολουθείτο για το «σκανάρισμα» των πιστοποιητικών εμβολιασμού ή νόσησης κατά την περίοδο της πανδημίας.

Σημειώνεται ότι η εφαρμογή CardScanner έχει διατεθεί ήδη στις επιχειρήσεις για δοκιμαστική χρήση, ενώ την προσεχή Δευτέρα 27/6 θα διατεθεί νέα έκδοση που θα συνδέεται στο παραγωγικό Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

Από 1ης Ιουλίου οι εργαζόμενοι στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ (και σταδιακά το σύνολο των εργαζομένων στη χώρα), κατά την είσοδό τους στον χώρο εργασίας, θα «σκανάρουν» στο Ergani CardScanner (δηλ. την εφαρμογή που είναι διαθέσιμη για τις επιχειρήσεις) τον προσωπικό κωδικό QR code που εμφανίζει η εφαρμογή myErgani mobile app, προκειμένου να δηλώνουν τη έναρξη και λήξη της εργασίας.

Έτσι, με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα καταγράφονται αυτόματα οι ώρες εργασίας και οι υπερωρίες των εργαζομένων.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης συναντήθηκε με την Ομάδα Έργου, ενώ στη σύσκεψη συμμετείχαν η Γενική Γραμματείας Εργασίας Άννα Στρατινάκη που συντονίζει το έργο και στελέχη της αναδόχου εταιρείας ΟΤΕ, και των υπεργολάβων 01 Solutions και Ogilvy.

Στη σύσκεψη αποφασίστηκαν τα εξής:

Η μελέτη για την αρχιτεκτονική της ψηφιακής κάρτας θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στον Φεβρουάριο.

Εντός του Φεβρουαρίου θα ξεκινήσει διαβούλευση με τους εργοδότες και τους εργαζόμενους στους κλάδους των Τραπεζών και των Σούπερ Μάρκετ, καθώς και με φορείς.

Η διαβούλευση ξεκινά από τους συγκεκριμένους κλάδους καθώς έχουν πολύχρονη εμπειρία στην εφαρμογή ψηφιακών συστημάτων ωρομέτρησης και παρουσιολογίου και θα είναι από τους πρώτους στους οποίους θα εισαχθεί η ψηφιακή κάρτα.

Τον Ιούνιο του 2022 θα ξεκινήσει η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας από τον κλάδο των Τραπεζών και τα Σούπερ Μάρκετ, η οποία στη συνέχεια θα επεκταθεί σε όλους τους κλάδους (μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις).

Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η ψηφιακή κάρτα εργασίας, η σημαντικότερη μεταρρύθμιση του νέου εργασιακού νόμου, αρχίζει από όνειρο να γίνεται πραγματικότητα. Το έργο αυτό ξεκίνησε να υλοποιείται και θα προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούς καθώς είναι πρώτη προτεραιότητα για το Υπουργεία Εργασίας και την Κυβέρνηση.

Έτσι από τον Ιούνιο του 2022, πρώτα οι εργαζόμενοι στον χρηματοπιστωτικό τομέα και τα σούπερ μάρκετ θα αποκτήσουν την ψηφιακή κάρτα εργασίας. Η ψηφιακή κάρτα είναι ένας σύγχρονος και πρακτικός μηχανισμός για το σεβασμό των δικαιωμάτων των εργαζομένων – ιδιαίτερα του ωραρίου τους – και την εξασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.

Η ψηφιακή κάρτα είναι ένα βασικό μέτρο κοινωνικής δικαιοσύνης και διαφάνειας που θα δώσει αποτελεσματικό χτύπημα στην υποδηλωμένη και αδήλωτη εργασία».

Η Γενική Γραμματέας Εργασίας, Άννα Στρατινάκη, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η ψηφιακή κάρτα εργασίας αποτελεί τη ναυαρχίδα των μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας, δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα, ένα νέο περιβάλλον ασφάλειας των εργαζομένων και προάσπισης των δικαιωμάτων τους.

Αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την καταπολέμηση της αδήλωτης, αλλά κυρίως της υποδηλωμένης εργασίας.

Η νέα Ανεξάρτητη Αρχή του ΣΕΠΕ θωρακίζεται έτσι με αυτό το πρωτοποριακό εργαλείο για την γρήγορη και αποτελεσματική λειτουργία του Ελεγκτικού Μηχανισμού.

Η τεχνολογία γίνεται αρωγός σε αυτό το εγχείρημα.

Μέλημά μας η υποστήριξη των εργασιακών δικαιωμάτων. Στόχος μας η μείωση της γραφειοκρατίας και η απλοποίηση των διαδικασιών. Σκοπός μας η πάταξη της εργασιακής απάτης, της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής».