Ξανά απεργία αύριο 6/4 στα ΜΜΜ: Χωρίς λεωφορεία αυτές τις 5 ώρες

Απεργία ΜΜΜ: Νέα στάση εργασίας για λίγες ώρες θα δημιουργήσει νέα προβλήματα στις μετακινήσεις των πολιτών την Πέμπτη 6 Απριλίου. Δείτε πότε σταματούν τα δρομολόγια.

Νέες κινητοποιήσεις ανακοίνωσαν οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ, αυτή τη φορά με στάση εργασίας σε λεωφορεία και τρόλεϊ, συνεχίζοντας την τακτική απεργία, ζητώντας ασφαλείς μετακινήσεις.

Πιο αναλυτικά, αύριο, Πέμπτη 6 Απριλίου, θα σηκώσουν χειρόφρενο οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τα τρόλεϊ από τις 11 το πρωί μέχρι τις 4 το απόγευμα, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΟΑΣΑ.

Όσοι θα θελήσετε να μετακινηθείτε με λεωφορείο ή τρόλεϊ, θα πρέπει να υπολογίσετε, ότι λόγω της στάσης εργασίας, τα τελευταία δρομολόγια θα αναχωρήσουν από τις αφετηρίες από τις 10:00 ενώ η αποκατάσταση της κυκλοφορίας αναμένεται μετά τις 17:00.

Σημειώνεται επίσης, ότι τα λεωφορεία στις γραμμές οι οποίες έχουν ανατεθεί στα ΚΤΕΛ, θα κινούνται κανονικά.

Ειδικότερα, αύριο, Πέμπτη 6 Απριλίου, οι εργαζόμενοι θα σηκώσουν χειρόφρενο στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ με στάση εργασίας από τις 11:00 μέχρι τις 16:00.

Οι τελευταίες εξελίξεις για τα Τέμπη

Την ίδια ώρα, πάντως, η έρευνα και οι καταθέσεις και οι ανακρίσεις για την τραγωδία στα Τέμπη, καθώς σήμερα (5/4) ένα πρόσωπο-κλειδί, δίνει την κατάθεσή του στο γραφείο του εφέτη ανακριτή.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η ΕΡΤ, πρόκειται για πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ που πριν από ένα χρόνο υπέβαλε την παραίτησή του, δημοσιοποιώντας τις ενστάσεις και τις διαφωνίες του αλλά και τις ανησυχίες του, σε σχέση με την υλοποίηση της σύμβασης 717, ουσιαστικά του συστήματος τηλεδιοίκησης.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, με την κατάθεσή του φαίνεται ότι η έρευνα στρέφεται προς τα πιο ψηλά καθώς ο ίδιος είχε προειδοποιήσει τους ανωτέρους του, τους προέδρους των οργανισμών της ΕΡΓΟΣΕ και των διοικήσεων του σιδηροδρόμου για την μη, κατά την άποψή του, σωστή εκτέλεση και τον Απρίλιο του 2022 παραιτήθηκε. Αναμένονται κι άλλες καταθέσεις σταθμάρχη αλλά και κλειδούχου σήμερα, την Τετάρτη.

Τέμπη: Το τρένο σφύριξε ξανά στην «κοιλάδα του θανάτου»

Φορτισμένο ήταν το κλίμα στο επιβατικό δρομολόγιο του τρένου Αθήνα – Θεσσαλονίκη, το οποίο πραγματοποιήθηκε και πάλι, 34 μέρες μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Η αμαξοστοιχία Intercity που επανεκκίνησε τα δρομολόγια, πέρασε από το μοιραίο σημείο της σύγκρουσης και εν τέλει έφτασε με ασφάλεια στον προορισμό της. Μάλιστα ο μηχανοδηγός την ώρα της διέλευσης ανακοίνωσε ότι «τώρα περνάμε από το σημείο της τραγωδίας».

Σύμφωνα με πληροφορίες, το τρένο έφτασε στον προορισμό του, μετά από περίπου 6 ώρες και με καθυστέρηση 30 λεπτών. Το Intercity ξεκίνησε από την Αθήνα περίπου στις 10:30 το πρωί, αυτή τη φορά κινήθηκε στη σωστή γραμμή, όπως θα έπρεπε να είχε συμβεί και στις 28 Φεβρουαρίου, προκειμένου να μην συνέβαινε η τραγωδία.

Το πρωί της Δευτέρας ξεκίνησε από τον σταθμό Λαρίσης το τρένο με τον υπουργό Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη και τον πρόεδρο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, με τον κ. Γεραπετρίτη να σταματάει στον σταθμό της Οινόης, καθώς θα μεταβεί στη Γαλλία προκειμένου να συναντηθεί με εταιρείες για υλικοτεχνική υποδομή που απαιτείται για την αναβάθμιση του ΟΣΕ.

Ο κ. Τερεζάκης μάλιστα, τη στιγμή που περνούσε το το τρένο από το σημείο της τραγωδίας δεν μπόρεσε να κρύψει τη συγκίνησή του και ξέσπασε σε λυγμούς.

Υπενυθυμίζεται πως σήμερα έχει 4 δρομολόγια, 2 από Αθήνα και δύο από Θεσσαλονίκη. Ο κόσμος σιγά σιγά ξεκινά να ξεπερνά τους φόβους του, και να επιλέγει το τρένο αλλά και τα πρώτα βαγόνια, πράγμα που τις πρώτες μέρες της επανεκκίνησης ήταν αδύνατο.

FT για Τέμπη: Μια τραγωδία που ήταν θέμα χρόνου να συμβεί

Σε μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν του ΟΣΕ προχωρούν οι Financial Times, με αφορμή την επανέναρξη των δρομολογίων στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, έναν και πλέον μήνα μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς.

Το δυστύχημα «έχει μετατραπεί σε μια στιγμή απολογισμού για την αποτυχία των διαδοχικών κυβερνήσεων και των διεθνών πιστωτών να μεταμορφώσουν μια σιδηροδρομική εταιρεία που είχε συσσωρεύσει χρέος 11 δισ. ευρώ και διέθετε μια κουλτούρα κακοδιαχείρισης, πολιτικών εξυπηρετήσεων και αδιαφορίας για τη βελτίωση της ασφάλειας του δικτύου», σημειώνεται στο δημοσίευμα.

Οι FT αναφέρονται στις διαβεβαιώσεις του μεταβατικού υπουργού Μεταφορών, Γιώργου Γεραπετρίτη, ότι η ασφάλεια έχει αποκατασταθεί στη γραμμή, ενώ τονίζεται ότι οι αρχές βιάζονται να ολοκληρώσουν το υπό κατασκευή σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης μέχρι τον Σεπτέμβριο, ώστε ο ελληνικός σιδηρόδρομος να εναρμονιστεί με τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας.

«Το σύστημα αυτό επρόκειτο να εγκατασταθεί το 2016, αλλά (η εγκατάστασή του) αναβλήθηκε επτά φορές. Οι εμπειρογνώμονες υποστηρίζουν ότι αν το σύστημα είχε τεθεί σε λειτουργία, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί. “Αν υπήρχε το σύστημα, η πιθανότητα ατυχήματος θα ήταν μία στο εκατομμύριο”, δήλωσε ο Χρήστος Ρετσίνας, πρώην επικεφαλής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρείας που κατείχε τα τρένα στην Ελλάδα μέχρι να ιδιωτικοποιηθεί το 2017 στο πλαίσιο των όρων διάσωσης», αναφέρεται.

Τονίζεται δε ότι επειδή το σύστημα χρηματοδοτήθηκε εν μέρει από χρήματα της ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία το 2021 ξεκίνησε έρευνα για τον διαγωνισμό, υποψιαζόμενη ότι μπορεί να κινδύνευαν τα οικονομικά συμφέροντα του μπλοκ.

Όπως τονίζεται, αν και τα αίτια του δυστυχήματος δεν έχουν καταστεί πλήρως γνωστά και η έρευνα συνεχίζεται, με τον σταθμάρχη που υπηρετούσε τη μοιραία νύχτα να κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια, το δυστύχημα «ήταν μια καταστροφή που ήταν θέμα χρόνου να συμβεί» δεδομένης «της κακής κατάστασης της υποδομής και του βουνού χρέους που είχε συσσωρεύσει ο κρατικός φορέας σιδηροδρόμων, ο ΟΣΕ, τα χρόνια που προηγήθηκαν της κρίσης δημόσιου χρέους του 2010».

«Η εικόνα που περιγράφουν οι πρώην υπάλληλοι και τα στελέχη που εμπλέκονται με τον κρατικό σιδηρόδρομο είναι αυτή των διαδοχικών κυβερνήσεων που ξόδεψαν εκατομμύρια από κονδύλια της ΕΕ και της Ελλάδας σε υπερτιμημένες επενδύσεις που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ, διόρισαν ορισμένα στελέχη χωρίς τα κατάλληλα προσόντα και άφησαν τον σιδηρόδρομο με ακατάλληλο εξοπλισμό και κακή συντήρηση.

«Το 2010, αξιωματούχοι που εκπροσωπούσαν τους πιστωτές της χώρας έψαξαν τους δημόσιους λογαριασμούς και βρήκαν μια σιδηροδρομική εταιρεία φορτωμένη με χρέος 11 δισ. ευρώ. Η εντολή τους ήταν να την καταστήσουν οικονομικά βιώσιμη», αναφέρεται στο ρεπορτάζ. «Και παρόλο που σε κάποιο βαθμό τα κατάφεραν», υποστηρίζουν οι FT, «η εταιρεία δεν μεταρρυθμίστηκε ποτέ πραγματικά».

«Στα χρόνια που προηγήθηκαν της οικονομικής κατάρρευσης που έπληξε τη χώρα, το χρέος της σιδηροδρομικής εταιρείας αυξανόταν κατά 55% ετησίως. Όταν ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος ανέλαβε επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2010, “η εταιρεία αντιμετώπιζε οικονομικό χάος”, όπως είπε. Βρισκόταν αντιμέτωπος με ετήσιο έλλειμμα 240 εκατομμυρίων ευρώ μόνο και μόνο για να συνεχίσει τη λειτουργία του. Σε μία από τις πρώτες συναντήσεις με εκπροσώπους του ΔΝΤ την άνοιξη του 2010, ο Ζιλιασκόπουλος θυμάται ότι ένας από αυτούς φώναξε “κλείστε την!”. – επειδή η υπόθεση θεωρήθηκε απελπιστική», αναφέρει το βρετανικό έντυπο.