WhatsApp: Η νέα δυνατότητα αναμένεται να κυκλοφορήσει στους περίπου 2 δισεκατομμύρια χρήστες του WhatsApp μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Στο εξής, η διάσημη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp θα επιτρέπει στους χρήστες να επεξεργάζονται μηνύματα.
Όπως φαίνεται, η WhatsApp προσπαθεί να αντιγράψει μια δυνατότητα που προσφέρεται από άλλες εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως οι Telegram και Signal.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε τη Δευτέρα, η Meta η μητρική εταιρεία πίσω από την WhatsApp ανέφερε ότι οι χρήστες θα μπορούν να επεξεργάζονται τα μηνύματα έως και 15 λεπτά μετά την αποστολή τους.
Η νέα δυνατότητα αναμένεται να κυκλοφορήσει στους περίπου 2 δισεκατομμύρια χρήστες του WhatsApp μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
«Από τη διόρθωση ενός απλού ορθογραφικού λάθους έως την προσθήκη επιπλέον πλαισίου σε ένα μήνυμα, είμαστε ενθουσιασμένοι που σας φέρνουμε περισσότερο έλεγχο στις συνομιλίες σας», έγραψε η εταιρεία σε μια ανάρτηση ιστολογίου τη Δευτέρα.
«Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να πατήσετε παρατεταμένα ένα απεσταλμένο μήνυμα και να επιλέξετε «Επεξεργασία» από το μενού για έως και δεκαπέντε λεπτά μετά», πρόσθεσε.
Τα τροποποιημένα μηνύματα θα εμφανίζονται ως «επεξεργασμένα», ειδοποιώντας τους παραλήπτες ότι έχει γίνει μια αλλαγή. Ωστόσο, δεν θα γίνεται εμφανές πώς έχει προσαρμοστεί το μήνυμα.
Αρκετές ανταγωνιστικές εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων όπως οι Signal και Telegram προσφέρουν ήδη, λειτουργίες επεξεργασίας μηνυμάτων.
Στο μεταξύ, το Twitter προσφέρει επίσης ένα παράθυρο επεξεργασίας μηνυμάτων διάρκειας 30 λεπτών στους συνδρομητές της υπηρεσίας Twitter Blue.
Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το CNBC, η Meta, η οποία κατέχει επίσης το Facebook και το Instagram, έχει διακριθεί για τις προσπάθειές της να αναπαράγει εφαρμογές ανταγωνιστών τα τελευταία χρόνια – ορισμένες με μεγαλύτερη ωφέλεια από άλλες.
Το 2013, η εταιρεία παρουσίασε το Instagram Stories το 2016 με μεγάλη επιτυχία, μετά την αποτυχημένη προσπάθειά της να αγοράσει την εφήμερη εφαρμογή φωτογραφιών Snapchat.
Ωστόσο, οι μεταγενέστερες προσπάθειες αντιγραφής της εφαρμογής επικοινωνίας γειτονιάς Nextdoor και της εφαρμογής βίντεο διασημοτήτων Cameo τερματίστηκαν και οι δύο από την επιχείρηση. Η εταιρεία φέρεται να ετοιμάζεται τώρα να κυκλοφορήσει ένα αντίγραφο του Twitter ήδη από τον Ιούνιο, με έμφαση σε «δημιουργούς και δημόσια πρόσωπα».
WhatsApp: Αδιανόητη οργή – Μας… ακούει και μας καταγράφει!
Ορισμένοι χρήστες της εφαρμογής WhatsApp στο Android παρατήρησαν πρόσφατα ότι το μικρόφωνο χρησιμοποιείται χωρίς να το ενεργοποιήσουν οι ίδιοι, αλλά η πλατφόρμα δηλώνει ότι αυτό είναι πρόβλημα της Google, όχι δικό της.
Έχει αναφερθεί τις τελευταίες εβδομάδες από αρκετούς χρήστες ότι η εφαρμογή WhatsApp για Android ενεργοποιεί την άδεια μικροφώνου ακόμα και όταν αυτό δεν χρησιμοποιείται.
Αυτό μπορεί να φανεί μέσω της ένδειξης «πράσινης κουκκίδας» που εμφανίζεται στην οθόνη κάθε φορά που χρησιμοποιείται το μικρόφωνο ή η κάμερα (σ.σ για την ένδειξη απαιτείται τουλάχιστον Android 12). Όπως τεκμηρίωσαν οι άνθρωποι στο τεχνολογικό σάιτ PiunikaWeb την περασμένη εβδομάδα, την ένδειξη βλέπουν ορισμένοι χρήστες του WhatsApp για πάνω από ένα μήνα.
Η αιτία του προβλήματος δεν είναι σαφής, ενώ δεν υπάρχει κάποια διόρθωση στο λογισμικό αυτή τη στιγμή, αλλά το WhatsApp ισχυρίζεται ότι πρόκειται για ένα σφάλμα στο ίδιο το λειτουργικό της Google, Android.
«Το WhatsApp χρησιμοποιεί το μικρόφωνο στο παρασκήνιο, ενώ κοιμόμουν και από τότε που ξύπνησα στις 6 το πρωί (και αυτό είναι μόνο ένα μέρος του χρονοδιαγράμματος!) Τι συμβαίνει;» ανέφερε χαρακτηριστικά εργαζόμενος του Twitter, με τον Ίλον Μασκ να αντιδρά: «Δεν μπορείς να εμπιστευτείς το WhatApp».
«Είναι απίστευτο πόσοι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι το WhatsApp ανήκει στη Meta / Facebook» πρόσθεσε σε άλλο tweet το «αφεντικό» του Twitter.
Απαντώντας στον εργαζόμενο του Twitter, η WhatsApp ανέφερε στο Twitter ότι «πιστεύει» ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα που αφορά τον Πίνακα ελέγχου απορρήτου του Android, με τον πίνακα να «αποδίδει κακώς» αυτές τις πληροφορίες στο WhatsApp.
Στη συνέχεια, η εταιρεία αναφέρει ότι ζήτησε από την Google να ερευνήσει το θέμα. Το WhatsApp επαναλαμβάνει ότι «οι χρήστες έχουν τον πλήρη έλεγχο των ρυθμίσεων του μικροφώνου τους» και ότι η εφαρμογή χρησιμοποιεί το μικρόφωνο μόνο όταν ένας χρήστης πραγματοποιεί μια κλήση ή στέλνει μια ηχογράφηση/βίντεο.
WhatsApp: Τεράστια ανατροπή – Τι αποφάσισε, πως μας… έσωσε!
Τέλος στο θρίλερ με το μέλλον του Whatsapp στην Ευρώπη!
Έπειτα από διάλογο με τις αρχές προστασίας των καταναλωτών της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (δίκτυο CPC), το WhatsApp δεσμεύτηκε να είναι πιο διαφανές ως προς τις αλλαγές στους όρους παροχής υπηρεσιών του.
Επιπλέον, η εταιρεία θα διευκολύνει τους χρήστες να απορρίπτουν ενημερώσεις όταν διαφωνούν μαζί τους και θα εξηγεί ξεκάθαρα πότε μια τέτοια απόρριψη οδηγεί τον χρήστη να μην μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες του WhatsApp.
Επίσης, το WhatsApp επιβεβαίωσε ότι τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών δεν κοινοποιούνται σε τρίτα μέρη ή άλλες εταιρείες Meta – συμπεριλαμβανομένου του Facebook – για διαφημιστικούς σκοπούς.
Ο διάλογος συντονίστηκε από τη Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών και την Ιρλανδική Επιτροπή Ανταγωνισμού και Προστασίας των Καταναλωτών και διευκολύνθηκε από την Επιτροπή.
«Χαιρετίζω τις δεσμεύσεις του WhatsApp να αλλάξει τις πρακτικές του για συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ, να ενημερώνει ενεργά τους χρήστες για τυχόν αλλαγές στη σύμβασή τους και να σέβεται τις επιλογές τους, αντί να τους ρωτά κάθε φορά που ανοίγουν την εφαρμογή.
Οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα να κατανοήσουν σε τι συμφωνούν και τι συνεπάγεται συγκεκριμένα αυτή η επιλογή, ώστε να μπορούν να αποφασίσουν αν θέλουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα».
Το δίκτυο CPC έστειλε για πρώτη φορά επιστολή στο WhatsApp τον Ιανουάριο του 2022, έπειτα από ειδοποίηση της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (BEUC) και οκτώ από τις ενώσεις μέλη της σχετικά με εικαζόμενες αθέμιτες πρακτικές στο πλαίσιο των ενημερώσεων της WhatsApp στους όρους παροχής υπηρεσιών και την πολιτική απορρήτου τους.
Τον Ιούνιο του 2022, το Δίκτυο CPC έστειλε μια δεύτερη επιστολή στο WhatsApp, επαναλαμβάνοντας το αίτημά τους ότι οι καταναλωτές πρέπει να ενημερώνονται ξεκάθαρα για το επιχειρηματικό μοντέλο τoυ WhatsApp και, ειδικότερα, για το εάν το WhatsApp αντλεί έσοδα από εμπορικές πολιτικές που σχετίζονται με τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.
Έπειτα από συζητήσεις μεταξύ του Δικτύου CPC, της Επιτροπής και του WhatsApp, η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι δεν μοιράζεται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς.
Για τυχόν μελλοντικές ενημερώσεις πολιτικής, το WhatsApp θα:
- εξηγεί ποιες αλλαγές σκοπεύει να κάνει στις συμβάσεις των χρηστών και πώς θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα δικαιώματά τους
- περιλαμβάνει τη δυνατότητα απόρριψης των ενημερωμένων όρων παροχής υπηρεσιών τόσο ευδιάκριτα όσο και τη δυνατότητα αποδοχής τους
- βεβαιώνει ότι οι ειδοποιήσεις που ενημερώνουν για τις ανανεωμένες ενημερώσεις μπορούν να παραβλεφθούν ή η αναθεώρηση των ενημερώσεων μπορεί να καθυστερήσει, καθώς και να υπάρχει σεβασμός στις επιλογές των χρηστών και να μην στέλνονται επαναλαμβανόμενες ειδοποιήσεις
Το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC) θα παρακολουθεί ενεργά τον τρόπο με τον οποίο το WhatsApp εφαρμόζει αυτές τις δεσμεύσεις κατά την πραγματοποίηση τυχόν μελλοντικών ενημερώσεων στις πολιτικές του και, όπου χρειάζεται, θα επιβάλλει τη συμμόρφωση – συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας επιβολής προστίμων.
Επιπλέον, πρόσφατη μελέτη της Επιτροπής και η τελευταία σάρωση του CPC σχετικά με τα «σκοτεινά μοτίβα» έδειξε ότι πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν «σκοτεινά μοτίβα», για παράδειγμα καθιστώντας πιο δύσκολη την απεγγραφή από μια υπηρεσία παρά την εγγραφή σε αυτήν.
Το Δίκτυο CPC, με την υποστήριξη της Επιτροπής, θα συνεχίσει να εντείνει τις προσπάθειές του για την αντιμετώπιση τέτοιων παράνομων πρακτικών όπου εμφανίζονται.
WhatsApp: Δείτε τι αποφάσισε και κάνει η εφαρμογή
Αλλάζει πλήρως το WhatsApp αναφορικά με τον τρόπο των κλήσεων που κάνουν οι χρήστες.
Είναι γεγονός πως το WhatsApp είναι γνωστό για την υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων.
Αυτή είναι μάλιστα η κύρια λειτουργία του.
Ωστόσο, η Meta αναπτύσσει όλο και περισσότερο τις άλλες πτυχές της εφαρμογής της.
Συμπεριλαμβανομένων των κλήσεων.
Έτσι, ο όμιλος μόλις ανέπτυξε μια νέα ενημέρωση που φέρνει αλλαγές.
Στην κορυφή της λίστας, η δυνατότητα δημιουργίας τηλεδιασκέψεων με 32 συμμετέχοντες, έναντι μόνο 8 προηγουμένως.
Μια επιλογή που αναμένεται από τον Μάιο του 2023 και παρόμοια λειτουργικότητα για τις φωνητικές κλήσεις.
Παράλληλα, οι χρήστες μπορούν πλέον να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους μέσα στην ίδια βιντεοκλήση.
Για να το κάνετε αυτό, απλώς πιέστε στο άτομο της επιλογής σας.
Στη συνέχεια, έχετε δύο επιλογές: να του στείλετε ένα προσωπικό μήνυμα ή να σβήσετε το μικρόφωνό του.
Τέλος, το WhatsApp περιλαμβάνει πλέον συνδέσμους κλήσης για να προσκαλέσετε εύκολα όποιον θέλετε.
Όσον αφορά τις αλλαγές στο περιβάλλον εργασίας, και πάλι η Meta δεν αρκείται στην αισθητική.
Πρώτον, οι χρήστες μπορούν πλέον να γνωρίζουν ποιος μιλάει κατά τη διάρκεια μιας τηλεδιάσκεψης.
Αυτό, χάρη σε μια έγχρωμη κυματομορφή που εμφανίζεται στο εικονίδιο του συνομιλητή. Σημειώστε επίσης ότι κάθε νέος εισερχόμενος υποδεικνύεται από ένα banner ειδοποίησης.
Τελευταίο ενδιαφέρον σημείο, το WhatsApp δοκιμάζει επί του παρόντος τη λειτουργία picture-in-picture, η οποία σας επιτρέπει να περιηγηθείτε στο smartphone σας κατά τη διάρκεια μιας κλήσης χάρη σε μια μειωμένη οθόνη βίντεο.
WhatsApp: Χρήσιμο tip για να αποφύγετε ανεπιθύμητα group chats
Υπάρχει λοιπόν ένα κόλπο για να ελέγχετε τη ροή των ομάδων μέσα στην πλατφόρμα WhatsApp.
Μεταβείτε στις ρυθμίσεις του WhatsApp, συνεχίστε στο Λογαριασμός και κάντε κλικ στο Απόρρητο, με αυτόν τον τρόπο θα καταλήξετε στις επιλογές που αφορούν τις Ομάδες.
Σε αυτό το σημείο μπορείτε να αποφασίσετε ποια άτομα μπορούν να σας προσθέσουν.
Η τυπική επιλογή είναι «Όλοι», αλλά μπορείτε να το αλλάξετε σε «Οι επαφές μου» ή «Οι επαφές μου εκτός από …» (οπότε επιλέγετε συγκεκριμένα ποιον να αποφύγετε).
WhatsApp: Οι δύο μεγάλες αλλαγές που έρχονται
Η WhatsApp προώθησε νέες ενημερώσεις απορρήτου, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας των χρηστών να ελέγχουν τα μηνύματά τους χωρίς να το γνωρίζουν άλλοι χρήστες.
Ειδικότερα, όπως έγινε γνωστό, το WhatsApp θα επιτρέπει σύντομα στους χρήστες της πλατφόρμας να ελέγχουν ποιος μπορεί να βλέπει πότε είναι online, να εμποδίζουν άλλους χρήστες να λαμβάνουν στιγμιότυπα οθόνης ορισμένων μηνυμάτων καθώς και να εγκαταλείπουν ομάδες χωρίς ειδοποιήσεις.
Το WhatsApp έχει ανακοινώσει τη χρήση κρυπτογράφησης, η οποία σημαίνει ότι μόνο ο αποστολέας και ο παραλήπτης ενός μηνύματος μπορούν να δουν το περιεχόμενό του μηνύματος.
Ανακοινώνοντας τις αλλαγές στο Facebook και το Instagram, ο διευθύνων σύμβουλος Μαρκ Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι η εταιρεία «θα συνεχίσει να αναπτύσσει νέους τρόπους για να προστατεύει τα μηνύματά σας και να τα διατηρεί τόσο ιδιωτικά και ασφαλή όσο και οι προσωπικές συνομιλίες».
Ωστόσο, πέρυσι, πολλοί χρήστες του WhatsApp εξέφρασαν ανησυχίες για ένα τμήμα της πολιτικής απορρήτου της πλατφόρμας, που περιγράφει λεπτομερώς τι μοιράζεται με τη μητρική εταιρεία Facebook, η οποία έχει επικριθεί όσον αφορά την προστασία των δεδομένων των χρηστών.
Τώρα, δύο από τα νέα χαρακτηριστικά που εισάγονται στο WhatsApp – τα οποία θα σας επιτρέπουν να επιλέγετε ποιος μπορεί να βλέπει πότε είστε ενεργός και να εγκαταλείπετε σιωπηλά τις ομάδες – θα αρχίσουν να κυκλοφορούν σε όλους τους χρήστες του WhatsApp αυτόν τον μήνα.
Το εργαλείο αποκλεισμού screenshot, το οποίο θα διατίθεται σε μηνύματα που προορίζονται να προβληθούν μόνο μία φορά, βρίσκεται ακόμη υπό δοκιμή και θα διατεθεί αργότερα, σύμφωνα με το WhatsApp.
WhatsApp: Μαζικές απολύσεις σε Facebook και Instagram
Για πρώτη φορά από την ίδρυση του Facebook, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε στους εργαζόμενους του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης πρόγραμμα απολύσεων: η Meta, η μητρική εταιρεία του κολοσσού αυτού του τομέα, θα διώξει 11.000 υπαλλήλους της, ή περίπου το 13% του εργατικού δυναμικού της.
«Σήμερα, μοιράζομαι κάποιες από τις πιο δύσκολες αλλαγές που έχουμε κάνει στην ιστορία της Meta», ανέφερε στο μήνυμα προς τους εργαζόμενους ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ.
«Αποφάσισα να μειωθεί το μέγεθος της ομάδας μας κατά περίπου 13% και να αφήσω 11.000 από τους ταλαντούχους εργαζομένους μας να φύγουν».
Οι απολύσεις αφορούν όλους ανεξαιρέτως τους τομείς της επιχείρησης: τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Instagram, την πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp, καθώς και τη διεύθυνσή της που αναπτύσσει το λεγόμενο metaverse, το «εικονικό σύμπαν» που παρουσιάζεται ως το μέλλον του διαδικτύου.
Στην επιστολή του, ο κ. Ζούκερμπεργκ αναφέρει ότι οι προσλήψεις νέων εργαζομένων θα παγώσουν ως το τέλος του Μαρτίου του 2023. Οι απολύσεις εγγράφονται στο ευρύτερο κύμα παρόμοιων αποφάσεων επιχειρήσεων του τομέα της τεχνολογίας, στις ΗΠΑ και διεθνώς.
«Θέλω να αναλάβω την ευθύνη για αυτές τις αποφάσεις και για το πώς φθάσαμε εδώ. Ξέρω πως είναι δύσκολο για όλους και λυπάμαι πολύ για όσους πλήττονται», ανέφερε ο κ. Ζούκερμπεργκ.
Ο όμιλος Meta δεν διευκρίνισε άμεσα τη γεωγραφική και τμηματική κατανομή των θέσεων εργασίας που καταργεί.
Ο όμιλος, ο οποίος απασχολούσε κάπου 87.000 εργαζόμενους σε παγκόσμια κλίμακα την 30ή Σεπτεμβρίου, παρουσίασε απογοητευτικά αποτελέσματα χρήσης το τρίτο τρίμηνο, θεαματική μείωση του τζίρου και των κερδών του.
Αρκετοί αναλυτές χαρακτήρισαν απαραίτητο το πρόγραμμα των απολύσεων, ενώ η Γουόλ Στριτ φάνηκε να πανηγυρίζει την εξέλιξη, με τη μετοχή του ομίλου να κλείνει με άνοδο πάνω από 5% την Τετάρτη.
Εξαιτίας της επιδείνωσης της οικονομικής κατάστασης, με την ραγδαία άνοδο του πληθωρισμού και την αύξηση των επιτοκίων, η διαφημιστική δαπάνη μειώθηκε. Παράλληλα, ο αριθμός των χρηστών του Facebook παρέμεινε στάσιμος σε σύγκριση με ανταγωνιστικές πλατφόρμες όπως το TikTok.
Η διεύθυνση του ομίλου Meta δυσκολεύεται να πείσει τους επενδυτές για την αποδοτικότητα της στροφής που έχει κάνει στο metaverse. Για ορισμένους αναλυτές πρόκειται για «αυτοτραυματισμό» αν όχι για «κρίση ταυτότητας».
Από την αρχή της χρονιάς, η τιμή της μετοχής του ομίλου έχει πέσει 70% στη Γουόλ Στριτ. Μέσα σ’ έναν χρόνο, ο όμιλος Meta έχει απολέσει κεφαλαιοποίηση 600 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αρκετές ακόμα μεγάλες εταιρείες του τομέα της τεχνολογίας πήραν παρόμοιες αποφάσεις εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
Στα τέλη Αυγούστου, η πλατφόρμα Snapchat απέλυσε περί το 20% των εργαζομένων της, πάνω από 1.200. Την περασμένη εβδομάδα, η Stripe (πληρωμές μέσω διαδικτύου) και η Lyft (κρατήσεις για μεταφορά με αυτοκίνητο με οδηγό) ανακοίνωσαν πως θα προχωρήσουν σε απολύσεις ευρείας κλίμακας, ενώ ο κολοσσός των λιανικών απολύσεων Amazon πάγωσε τις προσλήψεις.
Η εταιρεία Twitter, που μόλις εξαγοράστηκε από τον Ίλον Μασκ, απολύει περίπου τους μισούς από τους 7.500 εργαζομένους της. Ορισμένοι απολύθηκαν τόσο βιαστικά που χρειάστηκε να κληθούν να επιστρέψουν.
Οι απολυόμενοι εργαζόμενοι της Meta στις ΗΠΑ θα λάβουν ως αποζημίωση βασικό μισθό 16 εβδομάδων, άλλων δύο εβδομάδων για κάθε έτος προϋπηρεσίας, ενώ θα έχουν ασφάλιση υγείας για έξι μήνες. Η εταιρεία υποσχέθηκε να βοηθήσει τους εργαζομένους της που δεν είναι αμερικανοί πολίτες να κρατήσουν τις βίζες εργασίας τους.
«Αυτή είναι λυπηρή στιγμή και δεν υπάρχει τρόπος να το παρακάμψουμε αυτό», ανέφερε ο κ. Ζούκερμπεργκ. «Σε αυτούς που φεύγουν, θέλω να σας ευχαριστήσω ακόμη μια φορά για όλη τη συνεισφορά σας», πρόσθεσε.