Voucher 200 ευρώ: Στο φιάσκο της χρονιάς εξελίσσεται η κατανομή των voucher 200 ευρώ προς μαθητές και σπουδαστές για την αγορά τάμπλετ και υπολογιστών καθώς ξεκίνησε από τα Χριστούγεννα και ίσως δεν δοθεί ούτε τον Μάρτιο!
Όπως γράφει η Αυγή, «από μήνα σε μήνα μετατίθεται η παροχή επιδόματος για αγορά tablet από μαθητές και φοιτητές για την παρακολούθηση της τηλεκπαίδευσης που είχε δεσμευτεί το υπουργείο Παιδείας.
Συγκεκριμένα, τη χρονιά που η κυβέρνηση ψηφίζει νομοσχέδιο που θέτει εκτός δημόσιου πανεπιστημίου χιλιάδες παιδιά και που τα σχολεία ανοιγοκλείνουν, λόγω πανδημίας, χωρίς σχέδιο, την ίδια η παροχή voucher για αγορά tablet ‘παγώνει’.
Σημειώνεται ότι το υπουργείο Παιδείας, αρχικά είχε δεσμευτεί για παροχή επιδόματος 200 ευρώ πριν από τα Χριστούγεννα, το οποίο μετατέθηκε για τον Ιανουάριο και μετά για το τέλος Φεβρουαρίου.
Ωστόσο, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα η το voucher πάει Μάρτιο, χωρίς όμως να έχουν δοθούν σχετικές εξηγήσεις από τους αρμόδιους».
Να θυμίσουμε ότι ο κάθε ενδιαφερόμενος θα εισέρχεται στην ειδική πλατφόρμα με τους κωδικούς Taxisnet και αμέσως θα γνωρίζει εάν δικαιούται ή όχι τα χρήματα. Ο κάθε δικαιούχος θα λαμβάνει έναν ηλεκτρονικό κωδικό, ο οποίος θα ισοδυναμεί με επιταγή 200 ευρώ.
Εάν ο ενδιαφερόμενος ανήκει στους δικαιούχους θα έχει δύο επιλογές,
είτε να το αποστείλει απευθείας ηλεκτρονικά σε κάποιο e-shop, από το οποίο επιθυμεί να αγοράσει τον εξοπλισμό ή
να το εκτυπώσει και να πραγματοποιήσει την αγορά του από κάποιο φυσικό κατάστημα.
Σε περίπτωση που κάποιος επιθυμεί να αγοράσει συσκευή μεγαλύτερης αξίας απ’ αυτήν του voucher, θα συμπληρώνει ο ίδιος το υπόλοιπο ποσό.
Voucher 200 ευρώ: Ποιοι οι δικαιούχοι
Υπενθυμίζεται ότι δικαιούχοι του voucher των 200 ευρώ θα είναι όλες οι οικογένειες με ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα έως 6.000 ευρώ, δηλαδή όλες οι οικογένειες που είναι δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού του ΟΠΕΚΑ στην πρώτη εισοδηματική κατηγορία.
Το ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα ορίζεται με βάση το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, τον αριθμό των παιδιών ανά οικογένεια και το αν μια οικογένεια είναι μονογονεϊκή ή όχι.
Στους δικαιούχους θα συμπεριλαμβάνονται και όσοι δικαιούνται να λάβουν το επίδομα οικογενειακού επιδόματος του ΟΠΕΚΑ, αλλά αντ΄αυτού έχουν επιλέξει να λαμβάνουν το αντίστοιχο επίδομα της Πρόνοιας.
Αυτοί αποτελούν ένα ποσοστό περίπου 10% και η προσπάθεια που γίνεται αυτήν την περίοδο από την «Κοινωνία της Πληροφορίας» που έχει αναλάβει το έργο, είναι να ετοιμαστούν πλήρως οι διαλειτουργικότητες του συστήματος ώστε να εμφανίζονται και οι συγκεκριμένοι αυτόματα στην κατηγορία των δικαιούχων και να μην απορρίπτονται.
Βάσει των στοιχείων που έχει δώσει το υπουργείο Παιδείας, το εκτιμώμενο πλήθος των δικαιούχων του προγράμματος με προυπολογισμό 112 εκατομμυρίων ευρώ, ανέρχεται σε περίπου 325.000 οικογένειες με 560.000 παιδιά και νέους ηλικίας από 4 έως 24 ετών.
Η συμπλήρωση των στοιχείων θα είναι μια εύκολη διαδικασία για όλους τους χρήστες αλλά ταυτόχρονα θα υπάρχει και βοήθεια (help desk), για όσους χρειάζονται παραπάνω οδηγίες και ειδικές πληροφορίες ώστε να μπουν στην πλατφόρμα.
Το πρόγραμμα υλοποιείται από τα υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Οι δικαιούχοι του voucher με παραδείγματα
Οικογένεια με 2 γονείς και 1 παιδί και με ετήσιο εισόδημα 10.500 ευρώ
Οικογένεια με 2 γονείς και 2 παιδιά με ετήσιο εισόδημα 12.000 ευρώ
Μονογονεϊκές οικογένειες με 1 παιδί και ετήσιο εισόδημα 9.000 ευρώ
Μονογονεϊκές οικογένειες με 2 παιδιά και ετήσιο εισόδημα 10.500 ευρώ
Voucher 200 ευρώ: Πρόγραμμα για 2.520 ευρώ
Τεράστια οικονομική ανάσα για χιλιάδες ανέργους καθώς έρχεται έκτακτο επίδομα το οποίο θα φτάνει τα 2.520 ευρώ! Διαβάστε στο xristika.gr ποιοι είναι οι δικαιούχοι αλλά και πώς θα το λάβουν!
Το συνολικό ποσό ύψους 48,78 εκατ. ευρώ θα μοιραστεί σε 10.000 ανέργους οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ.
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα αφορά ανέργους από τομείς τεχνικών επαγγελμάτων μεταποίησης βιομηχανίας, κατασκευών, υγείας και πρόνοιας, τουρισμού και επισιτισμού, ηλικίας 30 έως 49 ετών.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι άνεργοι που πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:
Να είναι απόφοιτοι τουλάχιστον υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση που το απολυτήριο υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή άλλος ισότιμος ή ανώτερος τίτλος σπουδών αποκτήθηκε στην αλλοδαπή, απαιτείται επίσημη μετάφραση και πράξη αναγνώρισης.
Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλλουν την αίτησή τους μέχρι την 1η Φεβρουαρίου.
Κάθε ωφελούμενος που ολοκλήρωσε το πρόγραμμα κατάρτισης και τις συνδεόμενες με αυτό υπηρεσίες συμβουλευτικής και πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων, δικαιούται να λάβει συνολικό εκπαιδευτικό επίδομα, το οποίο διακρίνεται σε επίδομα θεωρίας (200 ώρες Χ 5ευρώ/ώρα = 1.000 ευρώ) και επίδομα πρακτικής άσκησης (380 ώρες Χ 4ευρώ/ώρα = 1.520 ευρώ), δηλαδή η συνολική αξία φτάνει τα 2.520 ευρώ.
Σύμφωνα με το ψηφιακό έργο της Βίβλου που κατέθεσε προς διαβούλευση το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προβλέπεται Ενιαία Πύλη Πληροφορίας για όλα τα προγράμματα ανά την επικράτεια για την εργασία και την καταπολέμηση της ανεργίας στο Υπουργείο Εργασίας.
Η δράση αφορά στην ενσωμάτωση του εν λόγω μηχανισμού στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας, το πληροφοριακό σύστημα το οποίο παρακολουθεί σε σχεδόν πραγματικό χρόνο την αγορά εργασίας και διαθέτει επίσης όλα τα δεδομένα των πληγέντων επιχειρήσεων και εργαζομένων από την υγειονομική κρίση, με αξιοποίηση της διαλειτουργικότητας με όλους τους φορείς, όπως ο ΟΑΕΔ , ο ΕΟΠΠΕΠ, η ΓΓΔΒΜ κ.α.
Η αναβάθμιση του εν λόγω μηχανισμού και η ενσωμάτωσή του στην κεντρική πληροφοριακή υποδομή του Υπουργείου Εργασίας θα βοηθήσει στον σχεδιασμό και υλοποίηση ενεργών πολιτικών, στοχευμένων προγραμμάτων κατάρτισης ανέργων και εργαζόμενων και καλύτερη υποστήριξη των επιχειρήσεων στην αναζήτηση προσωπικού κατάλληλου για να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες στελέχωσής τους.
Η παροχή της πλειονότητας των επιδομάτων του ΟΑΕΔ (επίδομα μακροχρόνια ανέργων, ειδικό εποχικό βοήθημα) απαιτεί επεξεργασία με συμμετοχή δημοσίων υπαλλήλων, που έχει ως αποτέλεσμα τόσο την αύξηση του χρόνου ανταπόκρισης στα αιτήματα των πολιτών, όσο και του κόστους αλλά και του ποσοστού σφαλμάτων επεξεργασίας.
Η αυτοματοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών από την άλλη μπορεί να επιλύσει αρκετά από τα ανωτέρω ζητήματα, αλλά απαιτεί προσαρμογή των νέων μεθόδων εργασίας, αλλαγές και εξοικείωση του προσωπικού.
Η αρχική πιλοτική εφαρμογή της πλήρους αυτοματοποίησης σε ένα επιλεγμένο επίδομα του ΟΑΕΔ (εποχικό επίδομα), θα συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση των αναγκών, των στόχων που μπορούν να επιτευχθούν και στη δημιουργία συναντίληψης για την προσαρμογή των νέων μεθόδων εργασίας για όλα τα επιδόματα του ΟΑΕΔ, ώστε εν συνεχεία να ψηφιοποιηθεί το σύνολο των σχετικών διαδικασιών.
Μια από τις κύριες λειτουργίες που παρέχει ο ΟΑΕΔ, είναι η σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας τόσο από τη μεριά του ανέργου, όσο και του εργοδότη.
Τα κύρια δεδομένα από τα οποία συνάγεται η σύζευξη είναι το επάγγελμα που αναζητεί ο άνεργος ή ο εργοδότης καθώς και οι ικανότητες/ δεξιότητες που διαθέτει ο άνεργος ή αναζητά ο εργοδότης.
Η κωδικοποίηση επαγγελμάτων που χρησιμοποιεί στο παρόν ο ΟΑΕΔ είναι η τροποποιημένη ΣΤΕΠ92, η οποία δημιουργήθηκε το 1992.
Το πρόβλημά της δεν είναι μόνο ότι έχει ξεπεραστεί από τις εξελίξεις στην αγορά εργασίας και είναι ελλιπής ως προς τα επαγγέλματα που περιλαμβάνει αλλά και ότι τα επαγγέλματα αυτά περιγράφονται σε πολύ υψηλό επίπεδο χωρίς δυνατότητα μεγάλης ανάλυσης.
Οι ικανότητες και δεξιότητες που έχει κωδικοποιήσει ο Οργανισμός είναι ελάχιστες και δεν καλύπτουν το ευρύ φάσμα των ζητούμενων ικανοτήτων/ δεξιοτήτων από την αγορά εργασίας.
Η σύγχρονη τάση είναι να υπάρχει βαθμολόγηση του κάθε αποτελέσματος ανάλογα με τη συνάφειά του με το δεδομένο βιογραφικό του ανέργου ή της περιγραφή της κενής θέσης εργασίας, πρακτικής άσκησης ή επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης.
Η βαθμολόγηση αυτή είναι και προς τις δύο κατευθύνσεις, περιλαμβάνει και κατά πόσον η συγκεκριμένη κενή θέση ταιριάζει με το δεδομένο βιογραφικό αλλά και κατά πόσο το δεδομένο βιογραφικό ταιριάζει με την συγκεκριμένη κενή θέση.
Για να μπορέσει ο ΟΑΕΔ να μεταβεί στη σύγχρονη τεχνολογία της σύζευξης, είναι αναγκαία η χρήση ειδικού λογισμικού για αυτή τη λειτουργία, το οποίο θα επικοινωνεί αμφίδρομα τόσο με το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΟΑΕΔ όσο και με τον ιστότοπο του Οργανισμού.
Είναι επίσης επιθυμητό το σύστημα να παρέχει λειτουργίες Τεχνικής Νοημοσύνης για να συνάγει ικανότητες/δεξιότητες από ελεύθερο κείμενο βιογραφικών στοιχείων που μπορεί να παρέχει ο άνεργος.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή ολοκλήρωση του εγχειρήματος είναι η υιοθέτηση της κωδικοποίησης ESCO στα σχετιζόμενα πληροφοριακά συστήματα.